آزمون‌های سراسری دولتی در روسیه – بخش یک

برگزاری یک آزمون‌های سراسری دولتی یکی از گزینه‌های متقاضیان بین المللی برای ورود به دانشگاه‌های روسیه است. این مقاله به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید به آن دست یابید.

[section class=”Knowmore” bg_color=”rgb(245, 245, 245)” padding=”10px”]

[row v_align=”middle”]

[col span=”2″ span__sm=”12″ padding=”0px 0px 0px 0px” align=”center”]

[ux_image id=”1468″ height=”75%”]

[/col]
[col span=”10″ span__sm=”12″ divider=”0″ margin=”0px 0px 0 0px” align=”left” text_depth=”1″]

[gap height=”4%”]

برای درخواست تحصیل برای دانشگاه‌های روسیه  به مقاله ما در این رابطه مراجعه نمایید.

[/col]

[/row]

[/section]

دانشگاه‌های روسیه آموزش عالی در تحصیلات تکمیلی را برای رشته‌های مختلف مهندسی و فن آوری، علوم طبیعی و علوم انسانی ارائه می‌دهند. اگر تصمیم گرفتید که در یک دانشگاه روسی تحصیل کنید و رشته خود را نیز انتخاب کرده‌اید، وقت آن است که به شرکت در امتحانات ورودی فکر کنید. برای ثبت نام برای تحصیل در روسیه در یک دانشگاه معتبر روسی، دانشجویان آینده بین المللی باید در یک فرآیند انتخاب رقابتی دقیق شرکت کنند.

 

امتحان سراسری دولتی درباره چه موضوعاتی است؟

امتحان سراسری دولتیEGE آزمونی است که برای همه دانش آموزانی که دوره مدرسه را در روسیه به اتمام می‌رسانند اجباری است؛ نتایج آن نیز توسط دانشگاه‌های داخلی مورد تأیید خواهد بود. این سخت‌ترین راه برای متقاضیان بین المللی برای ورود به دانشگاه‌های روسیه است زیرا این امتحان به زبان روسی برگزار می‌شود، بنابراین داوطلبان باید مهارت بالایی در این زبان داشته باشند تا از آن با موفقیت عبور کنند. امتحان سراسری دولتی در 14 ماده درسی (زبان روسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی، علوم رایانه، زبان‌های خارجی – انگلیسی، آلمانی، فرانسوی یا اسپانیایی و ادبیات) به صورت کتبی برگزار می‌شود و فقط بخش زبان خارجی شامل یک مصاحبه شفاهی خواهد بود.

اگر تصمیم گرفتید در آزمون EGE شرکت کنید، از وب سایت دانشگاه انتخاب شده بازدید کنید تا لیستی از رشته‌ها و آزمون‌های مورد نیاز آنها را مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید از لیست آزمون‌های منتشر شده توسط وزارت علوم و تحقیقات روسیه بازدید کنید. در صورت درخواست برای EGE، دانشجویان آینده بین المللی می‌توانند رشته دلخواه خود را انتخاب کنند، اما باید توجه داشته باشند که امتحان ورودی به دانشگاه‌های روسیه به زبان روسی برگزار می‌شود.

نمره EGE نمی‌تواند بیش از 100 امتیاز در هر موضوع باشد. دانشگاه‌های روسی حداقل نمره لازم برای پذیرش در دانشگاه را اعلام می‌کنند؛ این نمی‌تواند پایین‌تر از محدوده تعیین شده توسط سازمان فدرال نظارت بر آموزش و پرورش (Rosobrnadzor) باشد. در سال 2017، حداقل امتیاز برای زبان روسی 36، برای ریاضیات 27 و برای علوم کامپیوتر 40 بود.

دانشجویان بین المللی آینده با کسب یک جایگاه برتر در المپیاد بین المللی که توسط دانشگاه‌های روسی یا انجمن‌های مربوط به آنها برگزار می‌شود، می‌توانند تا 10 امتیاز به نمره EGE خود اضافه کنند. این مسابقات آکادمیک علمی توسط دانشگاه فدرال سیبری، دانشگاه ملی تحقیقات فناوری اطلاعات، دانشگاه فدرال خاور دور، موسسه فیزیک و فناوری مسکو و غیره تنظیم شده‌اند.

موسسه فیزیک و فناوری مسکو دوره‌های ویژه آنلاین فیزیک و تکنولوژی را برای دانش آموزان در جمهوری‌های شوروی سابق و فراتر از آن ارائه می‌دهد و آنها را برای ثبت نام آماده می‌کنند. یک متقاضی خارجی، پس از پایان دوره، امتیاز اضافی دریافت می‌کند تا به نمره کلی EGE آن اضافه شود.

 

کجا می‌توانید در آزمون سراسری دولتی شرکت کنید؟

این آزمون در سراسر روسیه و دیگر ایالت‌ها مطابق با برنامه‌های جهانی برگزار می‌شود. مرحله اصلی این آزمون معمولا از ماه می تا ژوئن برگزار می‌شود. در کشورهای خارجی، این آزمون در مراکز ویژه مجهز برگزار می‌شود؛ به عنوان یک قاعده، این مدرک برای مدارس دولتی روسیه معتبر هستند. به عنوان مثال، در چین این مدرسه است که تحت حاکمیت سفارت روسیه فعالیت می‌کند. مغولستان دارای دو مرکز است: مدرسه سفارت روسیه و شعبه دانشگاه علم و صنعت دانشگاه پلخانف در اولان باتار. در مولداوی، مراکز EGE در دانشگاه ایالتی ترنسستریا تاراس شوچنکو و لیتوف سوتوچ در کیشینو، در قزاقستان قرار دارند و محل برگزاری آزمون EGE در باشگاه توختار آباکیروف واقع شده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx