تاریخچه دانشگاه دولتی مسکو

دانشگاه دولتی مسکو یا به اختصار MGU قدیمی‌ترین موسسه آموزشی روسیه است. این موسسه در 12 ژانویه 1755 در روز سنت تاتیانا به فرمان ملکه الیزاوتا Petrovna به ابتکار دانشمند بزرگ روسی میخائیل Vassilievich لومونوسوف تاسیس و نامگذاری شد. روز تاسیس آن (12 ژانویه) به عنوان روز دانشجو در روسیه جشن گرفته می‌شود.

سال 2005 با جشن‌ها و بیش از 900 رویداد ویژه اختصاص داده شده به دویست و پنجاهمین سالگرد MGU شناخته می‌شود. یک کتابخانه دانشگاه جدید، یک دانشکده جدید پزشکی و یک کلینیک مدرن از جمله دستاوردهای این رویداد ویژه برای دانشگاه می‌باشند. با وجود این تغییرات تحصیل در روسیه یکی از گزینه های عالی برای دانشجویان بحساب آمد که تاکنون این دانشگاه پذیرای دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان بوده است.

 

سابقه آموزشی دانشگاه مسکو

دانشگاه مسکو دارای سابقه طولانی در زمینه آموزش عالی دانشگاهی است. در این دانشگاه که قدیمی ترین و معروف‌ترین دانشگاه روسیه است، مدارس علمی و آموزشی زیادی با شهرت بین المللی قرار گرفته‌اند. در میان فارغ التحصیلان و استادان این دانشگاه، برندگان جایزه نوبل و دانشمندان شناخته شده‌ای در سطح جهان قرار دارند. دانشگاه دولتی مسکو دارای تعدادی از موسسات تحقیقات علمی اعم از مکانیک، فیزیک هسته‌ای، نجوم، لیزر، زیست شناسی مولکولی، شیمی بیو ارگانیک، انسان شناسی، علوم مواد، محیط زیست، علوم بشردوستانه، و دیگر زمینه‌های تخصصی از علوم مدرن است.

تعداد کل دانش آموزان ثبت نام شده (از جمله در مقاطع کارشناسی ارشد و دانشجویان پاره وقت)، 40000 دانشجو است. کارکنان شامل بیش از 8500 استاد، دانشیار و استادیار می‌باشند. در حال حاضر تعداد دانشجویان خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی 5000 نفر از 80 کشور مختلف است.

دانشگاه دولتی مسکو توافق نامهای با سازمانهای بین المللی (به عنوان مثال، یونسکو، بانک جهانی) دارد و یک عضو در بسیاری از انجمنهای بین المللی است و با بیش از 300 دانشگاه در همه قارهها توافق نامهای را به امضا رسانده است. دانشگاه لومونسوف در مرکز همکاری بین دانشگاهها در قلمرو شوروی سابق قرار دارد.

بسیاری از محققان برجسته، رهبران دولتی و ایالتی جهان به عنوان استادان افتخاری و دکترای این دانشگاه انتخاب شده اند. در میان آنها گوته، متفکر و رمان نویس مشهور آلمانی، اولین نخست وزیر هند جواهر لعل نهرو، مارگارت تاچر، و همچنین، بیل کلینتون قرار دارند.

بسیاری از رهبران سیاسی فعلی و گذشته، مانند گورباچوف در بین اعضای هیات علمی این دانشگاه قرار دارند و در تلاش برای ارائه بهترین خدمات به دانشجویان با کمترین قیمت هستند. به همین دلیل است که ما توصیه میکنیم زبان روسی را در دانشگاه دولتی مسکو یاد بگیرید. هر چند هزینه‌های اقامت و زندگی در مسکو نسبت به دیگر شهرهای روسیه کمی بالاتر می‌باشد اما امکانات رفاهی بیشتری هم دارد که آنرا برای زندگی مناسب می‌کند و می‌توان ادامه تحصیل داد. از طرف دیگر موسسات آموزشی در مسکو دارای تنوع بیشتری هستند و می‌توانید مناسب‌ترین را انتخاب کنید. اگر میخواهید در MGU ثبت نام کنید، با ما تماس بگیرید تا اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم.

همچنین در مورد جای اقامت و دیگر نکات مربوط به روسیه از جمله هزینه‌های زندگی و مراکز آموزشی و تحصیلی موسسه اعزام دانشجو به روسیه فرداد دانش اطلاعات زیادی را می تواند در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید تصمیم گیری درستی انجام دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx