دانشگاه‌های فناوری اطلاعات(IT) روسیه

امروزه هیچ‌کدام از شاخه‌های اقتصاد نمی‌توانند بدون فناوری اطلاعات عملکرد درستی داشته باشند و دنیای مدرن به متخصصین IT بیشتر از هر شغل دیگری نیاز دارد. حرفه‌های IT زیادی وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به مهندسی نرم افزار، مهندسی سیستم، مدیریت پایگاه داده، طراحی نرم افزار، متخصص امنیت اینترنتی، تحلیلگر وب، طراح وب، نویسنده فنی، آزمایش کننده نرم افزار، رمزنگاری و غیره اشاره کرد. در زندگی‌های روزمره ما مقدار بسیار زیادی از اطلاعات جابجا می‌شود؛ باید این حجم از اطلاعات را سر و سامان داد و به خوبی پردازش کرد، و همین امر چنین تقاضایی را برای متخصصین داده‌های بزرگ توضیح می‌دهد. وجود دانشگاه‌های فناوری اطلاعات بزرگ در روسیه این امر را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است.

[section class=”Knowmore” bg_color=”rgb(245, 245, 245)” padding=”10px”]

[row v_align=”middle”]

[col span=”2″ span__sm=”12″ padding=”0px 0px 0px 0px” align=”center”]

[ux_image id=”1468″ height=”75%”]

[/col]
[col span=”10″ span__sm=”12″ divider=”0″ margin=”0px 0px 0 0px” align=”left” text_depth=”1″]

[gap height=”4%”]

اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه های روسیه می باشید به مقاله ۵ مرحله درخواست برای ورود به دانشگاه‌های روسیه  مراجعه نمایید.

[/col]

[/row]

[/section]

دانشگاه‌ها و برنامه‌های مربوط به فناوری اطلاعات

روسیه تحصیلات بسیار مناسبی را در رابطه با فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد که نه تنها شامل دانش نظری در مورد ریاضیات، علوم کامپیوتری و فیزیک می‌باشند، بلکه جنبه عملی هم دارند. دانشجویان دانشگاه‌های مهندسی داخل کشور رقابت‌های بین المللی زیادی را برده‌اند و حرفه‌ای گری آنها در جهان چیزی ثابت شده می‌باشد. تحصیل در روسیه در دوره‌های لیسانس، فوق لیسانس و دکتری شرکت کنند. در ادامه چند مورد از این دانشگاه‌ها را با هم می‌بینیم:

 

دانشگاه ملی علم و فناوری (MISIS)

دانشگاه ملی علم و فناوری (MISIS) یکی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه در حوزه فناوری اطلاعات است. این دانشگاه دوره‌هایی مانند سیستم‌های خودکار (هزینه تحصیلی 210,000 روبل در سال است)، پردازش داده و کنترل سیستم‌های هوشمند (210,000 روبل در سال) و غیره را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجوهایی که به دنبال مدرک فوق لیسانس هستند این امکان را دارند که در دوره پروژه‌های نوآورانه فناوری اطلاعات (234,000 روبل در سال) شرکت کنند.

 

موسسه فیزیک و فناوری در مسکو

 یکی از دانشگاه‌های به نام است که دوره‌هایی عالی را در رابطه با ریاضیات کاربردی و علم اطلاعات، تحلیل و مدیریت سیستم، علم اطلاعات و ابزار، امنیت اینترنتی و غیره ارائه می‌دهد. در میان برنامه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات می‌توان به نرم افزار و شبکه‌های کامپیوتری (دکتری، 300,000 روبل در سال) و علم و مهندسی کامپیوتر (لیسانس، 250,000 روبل در سال) اشاره کرد.

 

دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای MIEPhI

 یکی از مراکز ارائه تحصیلات عالیه می‌باشد که بیش از 100 رشته تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. برنامه‌های فناوری اطلاعات این دانشگاه شامل مدلسازی ریاضیاتی، روش‌های شمارگانی و برنامه‌های پیچیده (دکتری، 325,000 روبل در سال)، معماری سیستم‌های هوشمند نوین (فوق لیسانس، 312,000 روبل در سال)، مشکلات نوین مهندسی نرم افزار (فوق لیسانس با آموزش انگلیسی، 312,000 در سال) و غیره می‌باشند. برای تحصیل رایگان در روسیه نیز می توانید از بورسیه تحصیلی دانشگاه‌ها استفاده کنید، اگر از شرایط آن آگاهی ندارید می توانید با دانشگاه مربوطه مکاتبه نمایید یا از موسسات اعزام دانشجو راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

دانشگاه Samara

دانشگاه Samara دوره‌های تحلیل داده و تضمین کیفیت نرم افزاری (فق لیسانس، 122,000 روبل در سال)، فناوری اطلاعات جغرافیایی (فوق لیسانس، 109,000 روبل در سال) و غیره را ارائه می‌دهد.

 

دانشگاه تحقیقات ملی ITMO

این دانشگاه آموزش‌های برجسته‌ای را در بسیاری از حرفه‌های مهندسی و فناوری اطلاعات فراهم می‌آورد. دانشجویان ITMO رقابت‌های بسیاری را در حوزه برنامه نویسی برده‌اند. دوره‌های این دانشگاه شامل این موارد می‌شوند: مهندسی نرم افزار (لیسانس، 200,000 روبل در سال)، سیستم و فناوری اطلاعات (لیسانس، 200,000 روبل در سال)، امنیت اطلاعات (فوق لیسانس، 219,000 روبل در سال) و غیره.

 

دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر

دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سنت پترزبورگ یکی از قدیمی‌ترین موسسه‌های آموزش عالی در روسیه می‌باشد که دوره‌های زیادی را در رابطه با فناوری اطلاعات به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد و از جمله آنها می‌توان سیستم‌های هوشمند (فوق لیسانس به زبان انگلیسی، 286,000 روبل در سال)، ریاضیات و علوم کامپیوتری (لیسانس، 165,000 تا 180,000 روبل در سال) و غیره را نام برد.

 

دانشگاه فدرال خاور دور

دوره‌های مربوط به ریاضیات و مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی (لیسانس، 155,000 روبل در سال)، امنیت کامپیوتر (فوق لیسانس، 170,000 روبل در سال)، فناوری اطلاعات کاربردی (فوق لیسانس، 185,000 روبل در سال) و غیره را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

 

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

این دانشگاه در مرکز تحقیقاتی آکادمگورودوک قرار گرفته است و دوره‌های ریاضیات و علوم کامپیوتری (لیسانس، 4,500 دلار در سال)، انفورماتیک و فناوری اطلاعات (فوق لیسانس، 5,200 دلار در سال)، رمزنگاری (فوق لیسانس به زبان انگلیسی، 3,800 دلار در سال) و غیره را برای دانشجویان مختلف فراهم می‌آورد.

 

دانشگاه فدرال اورال

دانشگاه فدرال اورال دارای دوره‌های امنیت کامپیوتر (فوق لیسانس، 2,000 دلار در سال)، تحلیل اطلاعات (فوق لیسانس به زبان انگلیسی، 3,163 دلار در سال) برنامه نویسی سیستم (فوق لیسانس به زبان انگلیسی، 2,853 دلار در سال) و غیره می‌باشد.

از اطلاعات موجود در وب سایت فرداد دانش بهره ببرید تا بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کنید. تحقیق خود را با استفاده از این گزینه‌ها محدودتر کنید: انفورماتیک و فناوری اطلاعات، امنیت اطلاعات یا علوم کامپیوتری و اطلاعاتی. آن دسته از دانشجویان بین المللی که می‌خواهند زبان روسی خود را تقویت کرده و در دوره‌های تحصیلی با زبان روسی شرکت کنند، این امکان را در اختیار دارند که در کلاس‌های آمادگی دانشگاه‌ها حضور یابند. بعد از یک سال، آنها به اندازه کافی زبان روسی را یاد خواهند گرفت تا در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند. دانشگاه‌های روسیه همچنین دارای دوره‌های تحصیلی خاصی با زبان انگلیسی می‌باشند. با کمک گرفتن از یک موسسه اعزام دانشجو به روسیه شما می‌توانید هر کدام از این حرفه‌ها را در دانشگاه‌های روسیه یاد بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx