قانون آموزش و پرورش در روسیه

پذیرش متقاضیان بالقوه خارجی در روسیه در تحصیلات تکمیلی طبق قانون فدرال شماره 273- FZ d.d. 12.12.2012 امکان پذیر است. این قانون حقوق مساوی را برای همه دانشجویان روسی و خارجی در حین تحصیل در روسیه تعیین می‌کند. هویت نژادی یا قومی، زبان، جنسیت، وضعیت سلامتی، محل اقامت، مذهب و سایر شرایط در نتایج آزمون ورودی و انتخاب شرایط تحصیلی در موسسات عالی، حائز اهمیت نیست. فقط شما باید سوادکافی داشته باشید و بتوانید امتحان ورودی را پشت سر بگذارید.

 

آیا این امکان وجود دارد که از آموزش رایگان بهره مند شویم؟

قانون فدرال اذعان می‌کند که شهروندان خارجی حق دریافت کمک هزینه تحصیلی در مقاطع عالی یا تحصیلات تکمیلی حرفه‌ای را با استفاده از بودجه‌های عمومی اختصاص داده شده توسط بودجه فدرال (ایالتی) فدراسیون روسیه را دارند. بودجه‌های محلی به موجب توافقنامه‌های بین المللی روسیه، به طور قانونی سهم تحصیلی مشخصی را برای ورود دانشجویان خارجی آینده، و همچنین توسط تشکیلات قانونی یا خصوصی تحت موافقت نامه‌های مربوط به ارائه خدمات آموزش مبتنی بر پرداخت مالی را تامین می‌کنند. البته دانشجویان باید رتبه بالایی را در امتحان ورودی کسب کنند تا بتوانند از این بورسیه تحصیلی روسیه بهره‌مند شوید.

 

سهمیه دولتی برای تحصیل در آموزشگاه‌های روسیه

دانش آموزان خارجی می‌توانند از حقوق خود برای جایگاه‌های دولتی با توجه به اسناد بعدی استفاده کنند:

    • در قالب سهمیه دولتی (بورس تحصیلی) با توجه به قطعنامه دولت روسیه در 25 آگوست 2008 N 638: این اصول همکاری جهانی در زمینه آموزش را شرح می‌دهد و تحت ضوابط Rosobradzor پردازش می‌شود. موسسات تحصیلی رایگان را فقط می‌توانید در بین موسسات دولتی بیابید که در آنها، متقاضیان می‌توانند با آزمون ورودی وارد مقطع تحصیلی مربوطه خود شوند.
    • اظهارنامه FZ در تاریخ 24 مه 1999، شماره 99-FZ “در مورد سیاست دولتی فدراسیون روسیه با توجه به هموطنان در خارج از کشور”: این قانون فقط در موسسات دولتی قابل اجرا است. با توجه به اینکه تشکیلات خصوصی برای تنظیم مقررات آموزش و پرورش آزاد هستند، برخی از آنها برای خارجی‌ها امکان تحصیل قراردادی بدون پرداخت شهریه را فراهم می‌کنند
    • سفارش وزارت آموزش و پرورش روسیه 28 جولای 2014 شماره 844 در مورد تصویب فرایند انتخاب کشور خارجی و افراد بدون تابعیت برای تحصیل در مقطع دولتی مربوطه به هنگام تحصیل در روسیه.
    • کمک هزینه را نمی‌توانید برای کالج‌های خصوصی یا موسسات آموزشی استفاده کنید، این فقط برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی قابل استفاده است. مبلغ سالانه کمک هزینه تحصیلی 15000 دلار است. این شامل خدمات تحصیلی رایگان، تحصیلات آزاد و بورس تحصیلی برای خارجی‌ها خواهد بود. شما می‌توانید فهرست کامل اسناد مربوط به حقوق تحصیل رایگان در روسیه را در سفارت یا کنسولگری خود در کشور یا در Rossotrudnichestvo مشخص کنید.
    • الگوریتم پذیرش برای متقاضیان خارجی در یک دانشگاه خاص، در زمینه‌هایی که تابع قانون آموزشی روسیه نیست، توسط دانشگاه‌ها تعیین می‌شود. مدارک دانشجویان خارجی معمولا در دوره‌های زمانی مشابه با دانشجویان روسی پردازش می‌شوند.
    • برای ارائه درخواست برای دانشگاه روسیه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و امکان تحصیل رایگان، لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید. تا ما به شما کمک کنیم. ما می‌توانیم شما را در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مناسب کمک کنیم تا با کمترین هزینه تحصیلات خود را در رشته دلخواه در دانشگاه‌های روسیه به پایان برسانید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx