مزایای انتخاب آموزش بین‌المللی

در این مقاله قصد داریم به یک سوال مهم جواب بدهیم؛ تحصیل در خارج از کشور چه مزایایی برای ما خواهد داشت؟ بدون شک یک جواب واحد برای این سوال وجود ندارد و تحصیل در خارج از کشور می تواند مزایای زیادی داشته باشد. در مقاله مزیت تحصیل بین المللی سعی خواهیم کرد تا از زوایای مختلف به این سوال پاسخ بدهیم، پس با تیم فرداد دانش پاسارگاد همراه باشید.

 

چند نکته مهم از مزیت تحصیل بین المللی

1 – تصمیم بزرگ مهاجرت

مهاجرت تحصیلی، تصمیمی کوچک نیست، این تصمیم نه تنها تمامی جوانب زندگی شما، بلکه زندگی خانواده شما را هم تحت تاثیر خواهد گذاشت. پس اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل مهاجرت کنید، قبل از تصمیم گیری به خوبی تحقیق کنید، با دیگران مشورت کنید و همه ی جوانب آن را در نظر بگیرید. اگر تصمیم به تحصیل در خارج از کشور گرفتید، بدون اینکه شک به خود راه دهید، شروع به فراهم کردن مقدمات آن بکنید و برای دریافت مشاوره در زمینه تحصیل در خارج از کشور حتما از موسسات قانونی، حرفه ای و با تجربه استفاده کنید. توجه کنید که پای آینده شما درمیان است و جای هیچ خطا و اشتباهی وجود ندارد.

2 – چه زمانی برای مهاجرت مناسب است؟

زمان مناسب برای مهاجرت فقط و فقط بستگی به شما و شرایط شما دارد. پس به دنبال جواب خاصی برای این سوال نگردید. معمولا دانشجویان از سراسر جهان، آموزش عالی بین‌المللی را در مقطع کارشناسی دنبال می‌کنند، یعنی درست بعد از تمام شدن دبیرستان؛ در حالی که خیلی‌های دیگر نیز هستند که تصمیم می‌گیرند مدرک کارشناسی خود را در کشور خودشان بگیرند و برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد به خارج از کشور بروند. گاهی نیز دانشجویان برای گذراندن دوره دکتری خود به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند، پس زمان خاصی وجود ندارد و فقط بستگی به نیاز و شرایط شما دارد.

بدون شک نیازمندی ها و اقدامات لازم برای گرفتن پذیرش، با توجه به زمانی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی بگیرید متفاوت خواهند بود، پس در زمان دریافت مشاوره حتما موسسه ای را انتخاب کنید که در تمامی زمینه ها تخصص داشته باشند و بتوانند شما را به خوبی راهنمایی کنند.

3 – نکته ی مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که ادامه تحصیل در خارج از کشور، آن هم در مراحل ابتدایی، فواید بیشتری برای شما خواهد داشت. اگر در سنین پایین تر مهاجرت کنید بدون شک شخصیت قوی تری خواهید داشت، چرا که در همین سنین جوانی باید یاد بگیرید که همه ی امور زندگیتان را خودتان مدیریت کنید. از طرفی ارتباطات زیادی شکل خواهید داد که فرایند گرفتن پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی را برای شما بسیار آسان تر خواهد کرد.

 

زمان مناسب برای مهاجرت

 

دسترسی به آموزش در سطح جهانی

بدون شک یکی از مهمترین دلایل تحصیل در خارج از کشور، فرصت تجربه سبک های مختلف آموزشی و بهره بردن از جدید ترین علوم و امکانات است. تصور کنید که به اساتیدی درجه یک، برندگان نوبل و محققان برتر جهان دسترسی داشته باشید، بدون شک اگر در میان همچین افرادی قرار بگیرید و بتوانید از ذره ای از دانش و تجربه آن ها بهره ببرید، آینده ای درخشان خواهید داشت. با تحصیل در دانشگاه های برتر جهان می توانید افق های علمی خود را گسترش دهید و روی پروژه های تحقیقاتی کار کنید که محقان برتر جهان روی آنها کار می کنند.

موضوع دیگر این است که با تحصیل در خارج از کشور ممکن است به رشته هایی دسترسی پیدا کنید که در کشور خودتان حتی وجود ندارند یا اگر هم وجود دارند استفاده ای ندارند و ممکن است آینده کاری خوبی نداشته باشند، پس اگر به رشته خاصی علاقه دارید که در کشور خودتان ارزش کافی به آن داده نمی شود، می توانید در کشور دیگری به تحصیل آن بپردازید و آینده شغلی بهتری را برای خود بوجود بیاورید.

 

دسترسی به منابع زیاد در تحصیل خارجی

 

فرصت های شغلی بهتر

شک نکنید هنگامی که برنامه تحصیل خود را در خارج از کشور به پایان رساندید و به خانه باز گشتید، با دیدگاهی جدید در زمینه های فرهنگ، مهارت های زبانی، تحصیلات عالی و تمایل به یادگیری باز خواهید گشت. نیازی به گفتن نیست که همه اینها برای کارفرمایان آینده بسیار جذاب هستند. از طرفی بسیاری از دانشجویان متوجه می شوند که آنقدر کشور میزبان خود را دوست دارند که تصمیم می گیرند در آنجا بمانند و در صورت ممکن در همان محیط شروع به کار کنند. بدون شک شناخت افرادی از تمام نقاط جهان و ایجاد روابط دوستانه یا حرفه ای، تاثیر بسیار مثبتی در زندگی شخصی و کاری شما خواهد داشت. انجام این کار برای شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی کاری بسیار آسان خواهد بود. برای مهاجرت کاری برنامه ایی دارید؟ همراه ما باشید.

یادگیری زبانی جدید

به احتمال زیاد اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، یکی از جذابیت های اصلی، فرصت مطالعه یک زبان خارجی خواهد بود. تحصیل در خارج از کشور به شما این فرصت را می دهد که کاملاً در یک زبان و فرهنگ جدید غوطه ور شوید و مهاجرت شما از یک تجربه صرفاً آکادمیک فراتر برود. اهمیت توانایی مدیریت پروژه ها به دو یا چند زبان در بازار کار جهانی با سرعت زیادی در حال افزایش است، پس صحبت کردن به زبان های دیگر نه تنها تاثیر زیادی در شخصیت شما خواهد داشت بلکه در زمینه کاری درهای زیادی را برای شما باز خواهد کرد. شما با مهاجرت برای تحصیل به صورت خودکار این قابلیت و توانایی را پیدا خواهید کرد. گرچه یادگیری زبانی جدید می تواند چالش‌برانگیز باشد، اما شما را مستقل‌تر خواهند کرد. پس در این راه مهارت‌هایی فرا خواهید گرفت که شما را یک سر و گردن بالاتر از همسالان خودتان قرار خواهد داد.

رشد شخصیتی

تحصیل در خارج از کشور شما را از بسیاری جهات مورد آزمایش قرار خواهد داد. شما با یک نظام آموزشی کاملا متفاوت سروکار خواهید داشت. وقتی در خارج از کشور تحصیل می‌کنید، دیگر در خانه خود نیستید. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، باید دوستان جدیدی پیدا کنید. وقتی با افرادی با پیشینه‌های مختلف آشنا شوید، نسبت به تفاوت‌های اجتماعی، قومی، ملی و حتی مذهبی، ذهنی باز تر خواهید داشت و دیدگاه شما نسبت به روابط، حرفه و ایدئولوژی‌هایتان بسط پیدا می‌کند. علاوه بر این، این موضوع به جنبه‌ای حیاتی از رشد شخصیتی شما تبدیل می‌شود و تاثیرات آن خودش را در تمامی جوانب زندگی شما نشان خواهد داد.

این کار هزینه بر نیست

فقط 10 درصد دانش آموزان آمریکایی در خارج از کشور تحصیل می کنند و یکی از مهمترین عوامل بازدارنده هزینه های تحمیل شده در حین تحصیلات بین المللی است. حتی آن دسته از دانش آموزانی که ارزش تحصیل در خارج از کشور را درک می کنند، اغلب بر این باورند که بودجه آنها تنها برای یک ترم و یا دوره کوتاه مدت کافی می باشد.

اما حقیقت این است که تحصیل در خارج از کشور نباید اینقدر گران باشد و در بعضی موارد، تحصیلات در خارج از کشور می تواند مقرون به صرفه تر از ماندن در خانه باشد. مطمئنا کشورها و دانشگاه ها برنامه هایی دارند که می توانند بسیار گران باشند، اما اگر شما هوشمندانه انتخاب کنید، می توانید در یک یا چند مکان در خارج از کشور تحصیل کنید و اصلا نگران بدهی در حین تحصیل نباشید.

همچنین شما به یک تجربه تحصیلی محدود نمی شوید، بنابراین می توانید در هلند روانشناسی بخوانید، زبان اسپانیایی خود را در پرو تقویت کنید، و پروژه پایان تحصیل خود را در اندونزی بدون پرداخت هزینه بیشتر در مقایسه با خانه تان، تکمیل کنید.

اما اگر می خواهید مدرک تحصیلی خود را در خارج از کشور کسب کنید، باز هم نباید بیش از حد گران باشد. کشورهای مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی کم یا با ارائه بورسیه تحصیلی به طور کلی رایگان است. هزینه های زندگی می تواند در هر کشور متغیر باشد اما اگر بورسیه تحصیلی روسیه را در نظر بگیرید این کشور را به یکی از بهترین هدف های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است .

دانشگاه های آلمان و نروژ حتی برای دانش آموزان بین المللی رایگان هستند، و در برزیل، اسلوونی و فرانسه دانشگاه های دولتی فقط یک هزینه اندک ثابت دریافت می کنند. بعضی از کشورها مانند لهستان، شرایط پرداخت را برای دانشجویان بین المللی آسان تر می کنند و می توانند این شهریه اندک را به مرور زمان پرداخت کنند و یا شهریه ای مشابه با دانشجویان محلی را پرداخت کنند.

دیدن جهان

تحصیل در خارج از کشور به معنای سفر بیشتر نیز هست. اگر بتوانید برای خرج و مخارج زندگی‌تان بودجه‌بندی کنید، حتی می‌توانید بیشتر هم سفر کنید و شهرها و مقاصد گردشگری محلی را ببینید. آموزش بین المللی طیف گسترده ای از تجربیات هیجان انگیز را برای دیدن و درک جهان از طریق سفر، تعامل با دانشگاه های کشورهای دیگر و ارتباط با مردم از سراسر جهان ارائه می دهد و بع عنوان مثال با تحصیل در روسیه می توانید با فرهنگ و صنعت و مردم این کشور آشنا شوید. معمولا در مدارس بین المللی، برنامه های سفر آکادمیک، بخشی جدایی ناپذیر از برنامه درسی است و دانش آموزان را قادر می سازد کشور و فرهنگ جدیدی را تجربه کنند. مدارس بین‌ المللی ممکن است به مدارس دیگر در سطح جهانی متصل شده و با آنها تعامل داشته باشند و فرصت‌ هایی را برای تعامل با جوامع مرتبط خود ارائه دهند. رویدادهای سازماندهی شده برای جشن گرفتن آداب و رسوم مختلف، غذاها، تعطیلات و موارد دیگر بخشی از زندگی روزانه یک دانشجوی بین المللی است.

 

دیدن جهان

 

تکنولوژی می تواند به شما کمک کند

با استفاده از دوره های آنلاین، موتورهای جستجو در اینترنت، تورهای مجازی و پورتال های نرم افزاری الکترونیکی، آموزش عالی نیز در حال دیجیتالی شدن است. این بدان معنی است که تحصیل در خارج از کشور آسان تر از همیشه شده است و نیازی به حفظ سنت های قدیمی نیست. در حقیقت، اکنون دانشگاه هایی وجود دارند که اکثر دانش آموزان آن بیشتر وقت خود را در خارج از کشور می گذرانند.

این یک دستاورد خوب است. برای مدتی طولانی، آموزگاران از مزایای تحصیلات بین المللی آگاه بوده اند و اکثر دانش آموزانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، متوجه می شوند که در خارج از کشور خیلی بیشتر از نیازهای تحصیلی خود می آموزند.

سخن آخر در مورد مزیت تحصیل بین المللی

امیدواریم مقاله مزیت تحصیل بین المللی به شما کمک کرده باشد و فرایند تصمیم گیری را برای شما کمی آسان تر کرده باشد. بدون شک نکات گفته شده فقط تعدادی از مزایای تحصیل به صورت بین المللی است، اما به احتمال زیاد اشاره به همین چند موضوع نیز کافی بوده است تا ارزش و اهمیت این موضوع برای شما مشخص شود. موسسه فرداد دانش پاسارگاد دارای سال ها تجربه در زمینه اعزام دانشجویان به کشورهای مختلف است و به عنوان یک نماینده رسمی اعزام دانشجو به دانشگاه های کشور روسیه، خدمت رسانی به شما عزیزان همواره افتخار بزرگی برای ما بوده است. اگر سوال و یا ابهامی برای شما وجود دارد، در تماس با ما تردید نکنید.

 

فرداد دانش پاسارگاد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx