5 حقیقت در مورد سیستم آموزشی روسیه

سیستم آموزشی روسیه دارای سنت‌هایی قدیمی و قدرتمند هستند. حتی بعد از امضاء قرارداد بولونیا هنوز هم تفاوت‌های زیادی نسبت به کشورهای دیگر در روسیه وجود دارند. در اینجا 5 حقیقت جالب در مورد آموزش روسیه را با همدیگر می‌بینیم:

 

فرصت‌های رایگان بیشتر برای آموزش عالی

آموزش عالی در دانشگاه‌های دولتی روسیه می‌توانند به صورت رایگان با استفاده از بورسیه تحصیلی روسیه در دسترس باشند. فرصت آموزش در دانشگاه‌های دولتی این کشور حتی برای اتباع خارجی نیز در دسترس است، که می‌توانند تقاضای بورسیه تحصیلی کنند. دانشجویان روسی و خارجی در به دست آوردن آموزش به صورت رایگان با یکدیگر برابر هستند، و تنها باید امتحانات را بگذرانند. رقابت برای دانشگاه‌های دولتی همیشه بالا می‌باشد، بنابراین همه شانس حضور در آنها را پیدا نمی‌کنند. در این مورد، دانشجویان می‌توانند به صورت قراردادی درس بخوانند.

 

هزینه‌های تحصیلی منطقی

حتی با وجود بستن قرارداد با بسیاری از دانشجویان، تحصیل در روسیه هنوز هم نسبت به اروپا بسیار ارزان قیمت‌تر است. به دست آوردن مدرک لیسانس در این کشور چیزی حدود 120-140 هزار روبل در سال می‌باشد (2100-2400 دلار)؛ مطالعه تحت نظر متخصصین امور تحصیلی تقریبا 150-170 هزار روبل در سال هزینه خواهد داشت (2600-3000 دلار)؛ به دست آوردن مدرک فوق لیسانس 160-180 هزار روبل در سال هزینه بر خواهد بود (2700-3000 دلار)؛ مطالعات پس از فارغ التحصیلی هزینه‌ای 200-220 هزار روبلی در سال خواهد داشت (3440-3800 دلار). به علاوه، بسیاری از دانشگاه‌ها به دانشجویان اقامت تحصیلی می‌دهند، بنابراین هزینه‌های ماندن در این کشور نسبت به اجاره خانه بسیار کمتر خواهد بود، و به صورت کلی زندگی در روسیه نسبت به اروپا ارزان‌تر است.

 

سیستم آموزش اروپایی

تا سال 2003، یعنی زمانی که روسیه به فرآیند بولونیا ملحق شد، دانشجویان در روسیه برای مدت 5 تا 6 سال در دانشگاه تحصیل می‌کردند، چنین سیستمی تخصص نامیده می‌شد و اغلب مخصوص به روسیه بود. بیشتر دانشگاه‌های روسی اکنون تحت قانون بولونیا کار می‌کنند که در اروپا به کار گرفته شده و دارای دو سطح می‌باشد، مدرک لیسانس، که 4 سال طول می‌کشد و فوق لیسانس که 2 سال به طور می‌انجامد. با این حال، هنوز هم حوزه‌هایی از مطالعات وجود دارند که تحصیل تحت نظر متخصصی رشته‌های خاص انجام می‌پذیرند، علوم پزشکی و فنی.

 

تدریس شخصی سازی شده و روش تمرین فردی

برای مثال، آموزش روسی نسبت به اروپا شخصی سازی بیشتری دارد. اساتید دانشگاهی توجه بیشتری به دانشجویان دارند و همیشه این امکان وجود دارد که از یک استاد توصیه یا راهنمایی بخواهید. مسئول کتابخانه در نوشتن پایان نامه کمک خواهد کرد و همه چیز را به جزئیات توضیح خواهد داد. در طی دوران تحصیل در روسیه کارهای عملی بسیاری خواهید داشت. اساتید دانشگاهی نه تنها سطح سواد شما را در امتحانات ارزیابی خواهند کرد، بلکه در کل دوره تحصیلی این کار را انجام خواهند داد.

 

مطالعه در روسیه شاید تنها به زبان روسی نباشد

آموزش در روسیه اغلب به زبان روسی صورت می‌گیرد، اما بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌هایی به زبان انگلیسی دارند. این برنامه‌ها برای دانشجویان خارجی در دسترس هستند که برای آموزش به این کشور می‌روند ولی زبان روسی را به خوبی بلد نیستند. همچنین، شما می‌توانید زبان روسی را برای دوره‌ای 1-2 ساله یاد بگیرید. این دوره‌ها توسط اداره امور مقدماتی فراهم شده که توسط همه دانشگاه‌های برتر به دانشجویان ارائه می‌شوند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx