Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دانشگاه خودگردان مادرید اسپانیا

دانشگاه خودگردان مادرید (Universidad Autónoma de Madrid; UAM)، یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا، برای تحصیل رشته های پزشکی، پرستاری و روانپزشکی است. دانشگاه UAM به کمک دانشگاه کمپلوتنسه مادرید و دانشگاه پلی تکنیک مادرید، توانسته اند پایتخت اسپانیا را به یکی از مقاصد محبوب و اصلی دانشجویان بین المللی تبدیل کنند. از برترین فارغ التحصیلان این دانشگاه، می توانیم به پادشاه فعلی اسپانیا، فیلیپه ششم اشاره کنیم که در سال 1993 در رشته حقوق و اقتصاد از این دانشگاه فارغ التحصیل شد. علاوه بر پادشاه کنونی اسپانیا، تمام رئیسان دادگاه عالی اسپانیا و دادگاه قانون اساسی اسپانیا نیز در این دانشگاه تحصیل کرده اند. 

دانشگاه خودگردان مادرید در شمال کلان شهر مادرید، در زمینی به مساحت 260هکتار قرار دارد. پردیس اصلی دانشگاه، Cantoblanco نام دارد که در سال 1968 تاسیس شد و بیشتر امکانات دانشگاه در آن قرار دارد. این دانشگاه 179 دوره تحصیلی را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. علاوه بر دوره های تحصیلی اصلی، این دانشگاه دوره های کوتاه مدت مانند دوره زبان اسپانیایی، متلب (MATLAB)، هوش مصنوعی و لینوکس را نیز ارائه می دهد. بر اساس تحقیق منتشر شده توسط مجله El Mundo، دانشگاه UAM بهترین دانشگاه اسپانیا برای تحصیل رشته های  فیزیک، زیست شناسی، پرستاری، پزشکی و حقوق است. با ما همراه باشید تا در این مقاله نگاهی جامع به دانشگاه خودگردان مادرید داشته باشیم.

زمان مطالعه: 10 تا 12 دقیقه

دانشگاه خودگردان مادرید در یک نگاه

  • سال تاسیس: 1968
  • برترین دانشگاه مادرید بر اساس رنکینگ THE 
  • تعداد دانشجویان: بیش از 30000 نفر
  • دانشجویان بین المللی: بیش از 2900 نفر
  • تعداد رشته های ارائه شده: 179 رشته
  • 38 مرکز و موسسه تحقیقاتی
دانشگاه خودگردان مادرید اسپانیا
دانشگاه خودگردان مادرید اسپانیا

رتبه دانشگاه خودگردان مادرید در سال 2024

در سال 2024، سیستم بین المللی QS، دانشگاه خودگردان مادرید را در رتبه 4 برترین دانشگاه اسپانیا و رتبه 198 برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. سیستم رتبه بندی THE و شانگهای نیز به ترتیب این دانشگاه را در رتبه 400-351 و 400-301 جهان قرار دادند. همان طور که گفتیم، دانشگاه UAM برای تحصیل برخی از رشته های تحصیلی مانند فیزیک، حقوق یا پرستاری، بهترین دانشگاه اسپانیا است. دلیل اصلی این موضوع نیز رتبه های جهانی کسب شده توسط دانشگاه در رشته های تحصیلی اشاره شده است.

رتبه جهانی دانشگاه خودگردان مادرید در سال 2024 بر اساس رشته

سیستم QS سیستم Shanghai
فیزیک 59 فیزیک 76-100
حقوق 82 ریاضیات 101-150
روان شناسی  98 داروسازی و علوم دارویی 101-150
ریاضیات 109 مدیریت هتلداری و گردشگری 101-150
مدیریت هتلداری و گردشگری 150-101 علوم و صنایع غذایی 151-200
پرستاری 150-101 پرستاری 151-200
پزشکی 144 پزشکی  201-300
داروسازی و علوم دارویی 200-151 حقوق 201-300

دانشکده های دانشگاه خودگردان مادرید اسپانیا

  • دانشکده علوم؛
  • دانشکده اقتصاد و بازرگانی؛
  • دانشکده حقوق؛
  • دانشکده فلسفه و ادبیات؛
  • دانشکده تربیت مدرس؛
  • دانشکده پزشکی؛
  • دانشکده روان شناسی؛
  • مدرسه عالی پلی تکنیک؛
  • دانشکده دکتری.
دانشگاه خودگردان مادرید
دانشگاه خودگردان مادرید

تحصیل کارشناسی در دانشگاه خودگردان مادرید 

در مقطع کارشناسی، پذیرش دانشجویان غیر اروپایی در دانشگاه خودگردان مادرید، بر اساس آزمون PCE و سوابق تحصیلی انجام می شود. در مقاله “آزمون های ورودی دانشگاه های اسپانیا” به صورت جامع و کامل آزمون PCE را به شما معرفی کرده ایم و پیشنهاد می کنیم حتما از این مقاله بازدید کنید.

یکی دیگر از الزامات اجباری برای ثبت نام در دانشگاه خودگردان مادرید، تایید و معادل سازی مدارک تحصیلی دوره دبیرستان برای کسب اجازه ثبت نام در دانشگاه های اسپانیا است. این فرایند Homologation مدارک نام دارد و توسط موسسه UNED و زیر مجموعه آن یعنی UNEDasiss انجام می شود. دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه خودگردان مادرید به زبان اسپانیایی، باید دارای مدرک زبان اسپانیایی با حداقل سطح B2 باشند و باید در زمان ارائه مدارک دوره دبیرستان به سازمان UNEDasiss، مدرک زبان خود را نیز ارائه دهند تا مورد تایید قرار بگیرد و در تاییدیه مدارک ذکر شود.

برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز با توجه شرایط دوره، یا فقط به مدرک زبان انگلیسی یا به هر دو مدرک زبان انگلیسی و اسپانیایی نیاز خواهید داشت.

رشته های کارشناسی در دانشگاه خودگردان مادرید

دانشگاه خودگردان مادرید، 86 رشته مختلف را در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. این رشته ها در 5 شاخه علوم (هنر و علوم انسانی، علوم طبیعی، علوم سلامت، علوم اجتماعی و حقوقی، مهندسی و معماری) قرار می گیرند. علاوه بر رشته های معمولی دوره کارشناسی، رشته های دو مدرکه یا دوگانه نیز در این دانشگاه ارائه می شود که طول تحصیل آن ها می تواند بین 4 تا 6 سال باشد. پس از پایان این دوره ها، دانشجویان مدرک تحصیلی دو رشته مختلف را همزمان کسب می کنند.

در جدول زیر می توانید برخی از محبوب ترین رشته های ارائه شده در دانشگاه خودگردان مادرید را مشاهده کنید.

مهندسی علوم سلامت علوم هنر و علوم انسانی علوم اجتماعی و حقوقی
مهندسی علوم داده پرستاری (4 سال) زیست شناسی باستان شناسی حقوق
مهندسی زیست پزشکی فیزیوتراپی  شیمی فلسفه اقتصاد
مهندسی کامپیوتر پزشکی (6 سال) علوم و صنایع غذایی تاریخ اقتصاد و امور مالی
مهندسی شیمی تغذیه و رژیم غذایی فیزیک هنر فلسفه، سیاست و اقتصاد
روان شناسی ریاضی زبان مطالعات بین المللی

لیست کامل رشته های کارشناسی در دانشگاه خودگردان مادرید.

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه خودگردان مادرید

در دانشگاه خودگردان مادرید، نزدیک به 170 گرایش مختلف در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد ارائه می شود. طول دوره تحصیل رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه، بین 8 ماه تا 2 سال است. در این صفحه می توانید لیست کامل رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه خودگردان مادرید را مشاهده کنید. 

اپلیکیشن فی یا هزینه اپلای برای رشته های کارشناسی ارشد، 27.54 یورو است و دانشجویان می توانند با پرداخت این مبلغ، برای دو رشته مختلف اپلای کنند. برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، آزمون ورودی وجود ندارد و پذیرش بر اساس رزومه تحصیلی و کاری دانشجویان انجام می شود. لیست مدارک مورد نیاز نیز ممکن است با توجه به هر رشته متفاوت باشد پس برای اطلاع از این موضوع حتما سایت دانشگاه را بررسی کنید.

دانشگاه خودگردان مادرید اسپانیا
دانشگاه خودگردان مادرید اسپانیا

تحصیل دکتری در دانشگاه خودگردان مادرید

دانشکده دکتری UAM یک مرکز بین المللی برای دسترسی محققان به تکنولوژی های روز و آموزش با کیفیت است. این دانشکده 35 گرایش دکتری را در 5 شاخه هنر و علوم انسانی، علوم، علوم اجتماعی و حقوق، علوم بهداشتی و مهندسی، ارائه می دهد. هدف اصلی این دانشکده، بهبود کیفیت مطالعات دکتری، ترویج طرح‌های اجتماعی و بین‌المللی، تشویق فعالیت‌های بین‌رشته‌ای، ترویج احترام به حقوق بشر، احترام به فرهنگ صلح، احترام به برابری، ترویج پیشرفت اجتماعی و رسیدن به توسعه پایدار است.

با رفتن به این صفحه می توانید لیست کامل گرایش های مقطع دکتری در دانشگاه خودگردان مادرید را مشاهده کنید.

در هر گرایش مقطع دکتری، ممکن است یک یا چند زمینه تحقیقاتی مختلف معرفی شده باشد. دانشجویان باید با توجه با سابقه آکادمیک و کاری خود، یکی از این زمینه های تحقیقاتی را انتخاب کرده و برای اخذ پذیرش در آن اقدام کنند. مدارک و شرایط پذیرش ممکن است با توجه به گرایش یا حتی زمینه تحقیقاتی متفاوت باشد. به همین دلیل باید اطلاعات دقیق در مورد هر رشته را از وب سایت دانشگاه استخراج کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه خودگردان مادرید در سال 2024

در دانشگاه خودگردان مادرید، با توجه به رشته ای که انتخاب می کنید، یک قیمت ثابت برای هر واحد درسی مشخص شده است؛ شهریه هر ترم نیز بر اساس تعداد واحدهایی که دانشجو اخذ می کند مشخص می شود. هر دانشجو باید در هر ترم بین 24 تا 30 واحد درسی پاس کند. پس برای محاسبه شهریه تحصیل در دانشگاه، کافی است شهریه مشخص شده برای هر واحد درسی را در تعداد واحد مورد نظر برای یک ترم تحصیلی ضرب کنید.

شهریه مقطع کارشناسی 

رشته های کارشناسی در دانشگاه خودگردان مادرید، با توجه به میزان آموزش عملی مورد نیاز، به 3 دسته تقسیم می شوند. دسته یک بیشترین آموزش عملی را دارند و در نتیجه شهریه بیشتری نیز دارند و در طرف مقابل رشته های سطح سه کمترین آموزش عملی را دارند و به همین دلیل شهریه های کمتری نیز دارند. به عنوان مثال رشته پزشکی در گروه 1 قرار می گیرد و رشته تاریخ در گروه 3. برای مشاهده گروه بندی رشته های مقطع کارشناسی، می توانید از این لینک استفاده کنید. پس از بررسی دسته بندی رشته مورد نظرتان، می توانید به کمک لیست زیر شهریه تحصیلی هر ترم را محاسبه کنید.

شهریه هر واحد درسی در دانشگاه خودگردان مادرید برای دانشجویان غیر اروپایی:

  • رشته های گروه 1: 136.44 یورو برای هر واحد درسی
  • رشته های گروه 2: 128.57 یورو برای هر واحد درسی
  • رشته های گروه 3: 113.71 یورو برای هر واحد درسی.

شهریه مقطع کارشناسی ارشد 

برای محاسبه شهریه رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه خودگردان مادرید، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  1. شهریه هر رشته با رشته دیگر متفاوت است.
  2. شهریه مشخص شده برای دانشجویان غیر اروپایی، بیشتر از شهریه دانشجویان اروپایی و اسپانیایی است.

از طریق این لینک می توانید لیست کامل شهریه هر واحد درسی برای رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد را دانلود کنید. میانگین شهریه رشته های کارشناسی ارشد برای دانشجویان غیر اروپایی، بین 60 تا 169 یورو برای هر واحد درسی است.

خوابگاه های دانشگاه خودگردان مادرید اسپانیا

دانشگاه خودگردان مادرید، دارای 4 خوابگاه است، یک خوابگاه مخصوص به دانشگاه و سه خوابگاه خصوصی که زیر نظر دانشگاه فعالیت می کنند. خوابگاه Juan Luis Vives، خوابگاه اصلی و خصوصی دانشگاه است که در مرکز شهر مادرید قرار دارد. فاصله خوابگاه اصلی تا پردیس دانشگاه، تقریبا 14 دقیقه است اما روش های مختلفی برای حمل و نقل دانشجویان وجود دارد. خط اتوبوس، مترو، سواری های درون شهری و تاکسی های اینترنتی، همگی در دسترس دانشجویان هستند. در این خوابگاه انواع سرویس های رفاهی و آموزشی مانند سه وعده غذا در هر روز از هفته، کلاس های رایگان زبان انگلیسی، اینترنت پرسرعت، خدمات نظافتی و غیره  به دانشجویان ارائه می شود. امکانات این خوابگاه شامل یک زمین ورزشی فوتبال، یک پارکینگ دوچرخه و موتور، اتاق تمرین موسیقی، سالن تئاتر، کافه، کتابخانه، اتاق مطالعه، اتاق اجتماعات، سایت کامپیوتر، اتاق های چند منظوره، خشک شویی، سالن غذاخوری و باشگاه بدن سازی می شود.

علاوه بر خوابگاه خصوصی دانشگاه، چندین خوابگاه دیگر نیز زیر نظر دانشگاه خودگردان مادرید فعالیت می کنند که استفاده از این مراکز نیز برای عموم دانشجویان دانشگاه مجاز است. این مراکز علاوه بر دانشجویان دانشگاه خودگردان مادرید، پذیرای دانشجویان دیگر دانشگاه های مادرید نیز هستند.

خوابگاه Universitaria Erasmo: خوابگاه اراسمو در سال 2004 افتتاح شد و در مجموع دارای ظرفیت پذیرش 765 نفر است. این خوابگاه دارای اتاق های یک نفره و دو نفره است. هزینه ماهانه اتاق های یک نفره از 650 یورو در ماه و اتاق های دو نفره از 480 یورو در ماه شروع می شود.

خوابگاه Colegio Mayor Santillana: خوابگاه Mayor Santillana مخصوص اسکان آقایان است و در شمال شهر مادرید قرار دارد. در این خوابگاه انواع امکانات رفاهی، ورزشی و آموزشی وجود دارد و فاصله آن تا دانشگاه خودگردان مادرید فقط 12 دقیقه است. شهریه سالانه خوابگاه 13110 یورو است که تمام هزینه ها را پوشش می دهد. علاوه بر هزینه اتاق، دانشجویان باید دو هزینه دیگر نیز پرداخت کنند. 500 یورو هزینه ثبت نام اولیه که فقط در سال اول پرداخت می شود و 1390 یورو هزینه رهن که در پایان دوره اقامت بازگردانده می شود.

خوابگاه Colegio Mayor Somosierra: این خوابگاه در فاصله 30 دقیقه ای از دانشکده پزشکی دانشگاه خودگردان مادرید قرار دارد و مخصوص اسکان بانوان است. ظرفیت خوابگاه بیش از 500 نفر است و هزینه ماهانه هر اتاق 1075 یورو است. این قیمت شامل تمامی وعده های غذایی از دوشنبه تا یکشنبه (صبحانه، ناهار، میان وعده و شام)، شستشو و اتوکشی ملحفه و نظافت اتاق ها و فضاهای مشترک می باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه خودگردان مادرید اسپانیا

در دانشگاه خودگردان مادرید بورسیه های بسیار زیادی برای دانشجویان جدید و قدیمی ارائه می شود. در سایت دانشگاه تمام بورسیه های تحصیلی لیست شده و متقاضیان می توانند اطلاعات مهم مانند ددلاین ها، میزان بورسیه و نیازمندی های اخذ هر بورسیه را مشاهده کنند. برای مشاهده لیست کامل بورسیه های تحصیلی دانشگاه خودگردان مادرید، می توانید از این صفحه بازدید کنید.

سوالات متداول

آیا می توانم در دانشگاه خودگردان مادرید به زبان انگلیسی تحصیل کنم؟

بله. علاوه بر رشته های ارائه شده به زبان اسپانیایی، در این دانشگاه برای رشته ها به کاملا به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

شهریه تحصیل در دانشگاه خودگردان مادرید چقدر است؟

میانگین شهریه تحصیل در این دانشگاه، بین 6822 تا 8186 یورو در سال است.

برای تحصیل در دانشگاه خودگردان مادرید چه مدرک زبانی قابل قبول هستند؟

برای تحصیل به زبان اسپانیایی، مدرک زبان اسپانیایی DELE با سطح B2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی، مدرک زبان آیلتس با نمره 5.5 تا 6.5 یا معادل آن در تافل قابل قبول است.

سخن آخر

دانشگاه خودگردان مادرید (UAM)، یکی از دانشگاه های برتر اسپانیا است که شهرتی جهانی دارد. این دانشگاه به واسطه بورسیه های تحصیلی مختلف و شهریه های بسیار مناسب، امکان تحصیل ارزان را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است. علاوه بر  کیفیت بالای آموزش در این دانشگاه، زندگی در مادرید که شهری زیبا و همیشه زنده است، یک  تجربه فراموش نشدنی خواهد بود. اگر به دنبال مقصدی ایده آل برای کسب یک تجربه آموزشی جامع و غنی هستید، دانشگاه خودگردان مادرید به راحتی می تواند تمام خواسته های شما را برآورده کند. برای دریافت مشاوره در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا، می توانید با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد به صورت مجازی یا حضوری در تماس باشید.

منبع: uam.es

 

Top headers

 Autonomous University of Madrid, Spain

 Autonomous University of Madrid Ranking in 2024

 Faculties of the Autonomous University of Madrid

 Undergraduate Studies at the Autonomous University of Madrid

 Master’s Studies at the Autonomous University of Madrid

 Doctoral Studies at the Autonomous University of Madrid

 Tuition Fees at the Autonomous University of Madrid, Spain

 Scholarships at the Autonomous University of Madrid, Spain

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا