اختراعات دانشجویان در دانشگاه‌های روسی – بخش یک

در روسیه، دانش آموزان نه تنها تئوری‌های علمی را دنبال می‌کنند، بلکه پروژه‌هایی را نیز در زمینه‌های مختلف علمی انجام می‌دهند که هم به پیشرفت علمی آنها کمک می‌کند و هم باعث خواهد شد در آینده از نتایج آن بهره‌مند شوند، آنها در زمینه تحقیقات علمی و اختراعات فعالیت می‌کنند.

خلاقیت دانش آموزان اغلب شامل زمینه‌های مختلفی می‌شود. دانشجویان دانشگاه ایالتی اورال جنوبی چندین پروژه فناوری اطلاعات و زبان شناسی را با کمک دانش آموزان خارجی که مشغول به تحصیل در روسیه بودند را انجام داده‌اند.

دانشجوی سریلانکایی سال دوم موسسه علوم اجتماعی و انسانی Uvindu Wijeweera یک برنامه فرهنگ لغت روسی سینهالا برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده است که بر خلاف واژه نامه‌های آنلاین موجود، یک ترجمه فوری بدون وابستگی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. این فرهنگ لغت در حال حاضر شامل 5،000 لغت روسی و 25،000 کلمه سینهالا می‌شود. این برنامه همچنین دارای قابلیت‌های مفید دیگری است. به عنوان مثال، می‌تواند لیستی از کلمات را ذخیره کند یا یک کلمه را با دوستتان به اشتراک بگذارید. این برنامه دارای رابط کاربری به زبان انگلیسی است. نویسنده آن به مدت 18 ماه بر روی این پروژه کار کرده است. انتظار می‌رود که این برنامه در سپتامبر 2018 در بازار Google در دسترس باشد.

گروهی از دانشجویان روسی و بین المللی در دانشکده برق و علوم کامپیوتری (SUS بخش فناوری اطلاعات و اندازه گیری) و موسسه زبان شناسی و ارتباطات بین الملل (گروه روسی به عنوان زبان خارجی و گروه روابط بین المللی و مطالعات منطقه‌ای) یک برنامه رباتیک تحت عنوان وانیا طراحی کرده‌اند که می‌تواند تلفظ روسی را به دانشجویان خارجی آموزش دهد. این ربات عباراتی را که به زبان روسی توسط یک فرد خارجی تلفظ می‌شود تشخیص می‌دهد و توصیه‌هایی برای بهبود تلفظ ارائه می‌دهد. دانش آموزان عرب و چینی به پایگاه داده الگوی گفتاری کمک می‌کنند که در حال حاضر دارای 39،000 فایل صوتی است.

 

انجام پروژه‌های مختلف در دانشگاه‌های روسی

دانشجویان کارشناسی ارشد در برنامه علوم انسانی دیجیتال در بخش تحقیقات ملی دانشگاه ایالتی Tomsk یک برنامه کاربردی جدید برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده‌اند تا به طور موثر کلمات و متون جدید را در قالب یک بازی آموزش دهد. این برنامه بر اساس روش ارتباطی کار می‌کند. کاربر متن را دانلود می‌کند، کلمات کلیدی را مشخص می‌کند و برنامه آنها را در فضای مجازی قرار می‌دهد. سپس کاربر از طریق این بازی کلمات را از طریق روش ارتباطی یاد می‌گیرد.

پروژه‌های بزرگتر در زمینه فناوری اطلاعات در حال انجام هستند. آنتونیوس گاساروف، استاد انستیتو تحقیقات ملی ITMO، فناوری پیشرفته اینترنت را ایجاد کرده است. همراه با همکاران خارجی، او در حال توسعه آرایه‌های جدید آنتن Massive-MIMO با ظرفیت انتقال داده سریع‌تر است. این فناوری، زمینه را برای راه اندازی شبکه نسل 5G جدید در آینده نزدیک فراهم می‌کند. پروژه‌های جالبی نیز در زمینه پزشکی و مهندسی پزشکی در حال انجام هستند.

دپارتمان ITMO دانشگاه علوم انسانی نانوفوتونیک و متالوژی الکسی Slobozhanyuk و آلنا Shchelookova یک فن آوری برای بهبود عملکرد اسکنر MRI را توسعه دادند. در این پروژه از یک سیم پیچ بی سیم (MR بخشی از سیگنال‌های انتقال دهنده برای بازسازی تصویر از اندام‌های اسکن شده) و یک سطح متای متصل شده (ماده مصنوعی قادر به پردازش امواج الکترومغناطیسی) استفاده شده است.

این تکنولوژی می‌تواند الگوهای امواج مغناطیسی اسکنر MRI را مجددا تغییر داده و آنها را برای مناطق مورد هدف استفاده کند. این امکان تصویربرداری با رزولوشن بالای MRI از یک ارگان مشخص را بدون ایجاد خطر برای بدن فراهم می‌کند. پزشکان از این تکنولوژی به سادگی برای استفاده به عنوان سیم پیچ تحت قسمت اسکن شده بدن بدون نیاز به اتصال به تجهیزات استفاده می‌کنند. دانشجویان کارشناسی ارشد قصد توسعه برنامه ریزی این سیم پیچ‌ها را برای سر، ستون فقرات و اندام‌های دیگر دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مسعود کاتوزیان
مسعود کاتوزیان
4 سال قبل

سایت بسیار خوبی دارید
اطلاعات بسیار قوی دارد

باتشکر از شما

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx