اختراعات دانشجویان در دانشگاه‌های روسی – بخش دو

در مقاله قبل به تعدادی از اختراعات دانشجویان در دانشگاه‌های روسی اشاره کردیم، این نوآوری‌ها نه تنها باعث شکوفایی استعداد دانشجویان می‌شود بلکه بسیاری از این نوآوری‌ها برای پیشرفت تکنولوژی و راحت کردن زندگی مفید هستند و خواهند توانست مشکلات افراد زیادی را کم کنند. از طرف دیگر این اختراعات باعث خواهند شد قیمت محصولات تکنولوژیکی پایین آید و در دسترس عموم قرار بگیرند. شما می‌توانید با شرکت در آزمون‌های دانشگاه‌های روسی و قبولی در امتحانات از بورسیه تحصیلی روسیه استفاده کنید و در دانشگاه‌هایی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، تحصیل کنید.

فدور کوروتوف، دانشجوی ارشد فدراسيون فدرال فیزیکی و پزشکی دانشگاه اورال، يک نمونه از پيش سازهاي بيومکانیک از انگشتان را با ظرفيت بالا برای جابجايی اجسام سنگين مانند جعبه های آب پنج ليتری توسعه داده است. انگشتان از پلاستیک مقاوم در برابر حرارت، غیر سمی و مقاوم در برابر سرما ساخته شده‌اند. کورتوف با استفاده از این تکنولوژی قصد دارد تا دست انسان را در آینده نزدیک جایگزین کند. این دستگاه ارزان قیمت برای همه بیماران مقرون به صرفه خواهد بود. تولید کنندگان پروتزهای بزرگ در حال حاضر علاقه زیادی برای استفاده از این اختراع نشان داده‌اند.

دانش آموزان مهندسی در دانشگاه‌های روسی همچنین ابزارهای مفید جدید زیادی طراحی کرده‌اند. ماکسیم کریینیتسین، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پلی تکنیک Tomsk ، یک اسفروئیدیزیتور طراحی کرد که یک فرم کروی به پودر چاپ سه بعدی می‌دهد. این روند ساختار داخلی ماده را تغییر نمی‌دهد. مخترع می‌گوید که استفاده از این نوع پودر، کیفیت چاپ سه بعدی را بهبود می‌بخشد.

دانشجویان مهندسی دانشکده فدرال شرق دور در حال طراحی یک سیستم الکتریکی بادی تلفن همراه برای افراد هستند تا با روش‌های سازگار با محیط زیست، برق تولید کنند. در مقایسه با همتایان موجود، این دارای طراحی اصیل، سهولت استفاده، سطح سر و صدای ناچیز و جرم نوری اندک است.

 

اختراعات در دانشگاه‌های روسی برای کاهش آلودگی محیط زیست

یکی دیگر از تیم‌های FEFU یک مجمع خورشیدی برای فضاپیماها را طراحی کرده‌اند که با آنها در زمینه حل مسئله بازیافت پسماندهای فضایی کمک می‌کند. این دستگاه باید بر روی ماهواره‌ها نصب شود. هنگامی که یک ماهواره نتواند کارآیی داشته باشد و تهدیدی برای واحد‌های عملیاتی دیگر باشد، بادبان شروع به کاهش سرعت می‌کند. سپس ماهواره از مدار خود به سمت پایین حرکت می‌کند تا ارتفاع را پایین بیاورد و در اتمسفر سوزانده شود.

برخی از اختراعات دانشجویان در دانشگاه‌های روسی به کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، با تولید برق از راه انرژی‌های پاک کمک می‌کنند. وری کوزنسوف، دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه لاباچوفسوف، یک نوع جدید از مبدل ترموالکتریک، یک ماده تولید کننده برق را از طریق تفاوت دما در لبه‌های آن، طراحی کرده است.

این مواد به عنوان یک جایگزین امیدوار کننده برای منابع انرژی در نظر گرفته شده‌اند؛ دانشمندان در سراسر جهان نیز در حال توسعه آنها هستند. مواد ترموالکتریک از سیلیکون و منگنز ساخته شده است. گرم کردن یک لبه و خنک کردن لبه دیگر باعث تولید برق می‌شود. میزان تولید فعلی نمونه اولیه 5 میلی ولت است که انتظار می‌رود در آینده افزایش یابد. مزیت کلیدی مواد ترموالکتریک جدید این است که از مواد ارزان و مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست ساخته شده‌اند.

در دانشگاه‌های روسی امکانات به روز و متنوعی برای تحقیقات علمی در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود. این تحقیقات زیر نظر استادان و محققان برتر انجام می‌پذیرد که باعث رشد استعداد دانشجویان شده و آنها می‌توانند با استفاده از نتیجه تحقیقات سطح علمی خود را ارتقاء دهند. شما در صورت تحصیل در رشته‌های مختلف مهندسی و پزشکی و فناوری و غیره با همکاری دیگر دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌های دیگر پروژه‌های خود را می‌توانید به انجام برسانید. هر دانشجو می‌تواند با ملحق شدن به یک تیم تحقیقاتی در پروژه‌های مورد علاقه خود به تحقیقات بپردازد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx