تحصیلات تکمیلی در انواع موسسات و رشته‌ها

پس از اتمام دوره راهنمایی و دبیرستان، دانش آموزان می‌توانند وارد تحصیلات تکمیلی شوند. همه متقاضیان باید در یک امتحان رقابتی شرکت کنند اکثر برنامه‌های آموزش عالی در روسیه 5 سال تحصیلی برای کارشناسی در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهند.

انواع مختلفی از موسسات آموزش عالی وجود دارند. آنها شامل: دانشگاه، آکادمی، موسسه، دانشگاه فنی و کنسرواتوار می‌شوند. دانشگاه‌ها، آکادمی‌ها و موسسات همه عملکرد مشابهی دارند. دانشگاه‌های فنی آموزش‌های تخصصی مانند یادگیری مهارت‌ها را ارائه می‌دهند و کنسرواتورها دوره‌هایی در زمینه موسیقی ارائه می‌دهند.

آموزش عالی توسط مؤسسات معتبر و غیر عمومی (غیر دولتی) تأیید شده است. در موسسات دولتی، دانش آموزان باید در امتحانات رقابتی شرکت کنند. کسانی که به نتایج عالی دست یابند، می‌توانند بورسیه تحصیلی روسیه دریافت کنند.

تقریبا 3/1 دانش آموزان هزینه تحصیل خود را پرداخت می‌کنند. در دانشگاه ایالتی مسکو 3400 دانشجو از بورس تحصیلی استفاده می‌کنند در حالیکه یک هزار دانشجوی دیگر هزینه تحصیل خود را می‌پردازند. در اکثر موسسات غیر دولتی، تمام دانشجویان بدون دریافت کمک هزینه مالی، هزینه تحصیل خود را می‌پردازند. آموزش عالی در روسیه شامل 3 سطح است: غیر تکمیلی (2 سال)؛ پایه (4 سال) و تحصیلات تکمیلی (حداقل 5-6 سال).

 

آموزش عالی غیر تکمیلی

مرحله اول تحصیلات دانشگاهی روسیه شامل حداقل دو سال در برنامه تحصیلات عالی است. دیپلم O Nepolnom Vysshem Obrazovanii (دیپلم تحصیلات عالی غیر تکمیلی) به دانشجویان امکان دریافت شغل‌هایی را می‌دهد که به دوره‌های آموزشی، بیشتر از مدرک نیاز دارند.

 

آموزش عالی پایه

درجه Bakalavr معادل درجه کارشناسی در ایالات متحده آمریکا و یا اروپای غربی است. این برنامه معمولا 5 سال تحصیل تمام وقت را شامل می‌شود. در پزشکی، مرحله اول به مدت 6 سال طول می‌کشد. استانداردهای آموزشی دولتی تقریبا 80٪ از محتوای برنامه درسی را شامل می‌شود. دانشگاه‌ها مسئول 20٪ دیگر هستند. این برنامه‌ها رشته‌های علوم، علوم انسانی و اجتماعی و اقتصادی را پوشش می‌دهد. مدرک Bakalavr در تمام رشته‌ها (به غیر از پزشکی) پس از انجام یک پروژه تحقیقاتی نهایی تحت هدایت یک سرپرست و شرکت در امتحانات نهایی دولتی اعطا می‌شود.

 

تحصیلات تکمیلی

افرادی که دارای مدرک Bakalavr هستند و یا در یک دوره 5-6 ساله تحصیلی، فراتر از دیپلم دبیرستان شرکت کرده‌اند می‌توانند وارد برنامه تحصیلات تکمیلی Magistr شوند. این برنامه تخصصی معادل درجه کارشناسی ارشد در ایالات متحده و یا اروپای غربی است. برای کسب مدرک کارشناسی ارشد باید یک سال، تحقیقاتی با هدف تهیه و دفاع از پایان نامه خود انجام دهید. برای گرفتن راهنمایی های بیشتر و مشاوره تحصیل در خارج از کشور می توانید با موسسه فرداد دانش در ارتباط باشید.

 

Kandidat Nauk

کسانی که دیپلم یا Magistr دارند، می‌توانند با گذراندن امتحانات دوره تحصیلات تکمیلی به Aspirantura دست یابند. تحصیل در Aspirantra به مدت 3 سال طول می‌کشد، در پایان آن دانش آموزان باید امتحان‌های مقدماتی را بگذرانند.Kandidat Nauk معادل دکترا در ایالات متحده و یا اروپای غربی است. دانش آموزان باید تحقیقات مستقلی انجام دهند و برای دفاع از رساله خود در سطح عمومی آماده شوند.

بالاترین درجه در روسیه Doctor Nauk بوده که معادل استادی است. این برنامه خاص بوده و طول مدت ثابتی ندارد. این در ادامه Kandidat Nauk خواهد بود و پس از تهیه و دفاع عمومی از پایان‌نامه اعطاء می‌شود.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx