تحصیل پزشکی در روسیه

برای دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستند، تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی روسیه ، راهکاری آسان و کم هزینه و مطمئن برای رسیدن به اهداف دانشجویان پزشکی خواهد بود.

تحصیل در روسیه به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین و محبوب ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی شناخته می شود.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه بسیار آسان است.تحصیل در این کشور معمولا نیازی به آزمون ورودی، داشتن مدرک زبان و مدارک تمکن مالی ندارد و در نتیجه روند پذیرش معمولا کم استرس‌تر از سایر دانشگاه‌ها در کشور‌های دیگر است.

در کشورهای دیگر معمولا تعداد زیادی از دانش آموزان برای تعداد محدودی از مکان‌های موجود در دانشگاه‌های مختلف پزشکی درخواست ارسال می‌کنند، اما از آنجا که سیستم آموزشی روسیه یکی از قطب های اصلی تحصیل پزشکی به شمار می رود،

از طرف دانشگاه های روسیه ، شرایط لازم مهیا شده تا تعداد زیادی از دانشجویان علاقمند به رشته پزشکی ، بتوانند برای تحصیل در این کشور برنامه ریزی کنند.

مراکز آموزش عالی در روسیه مدارک معتبری را ارائه می‌دهند و این مدارک توسط وزارت علوم ایران و بیشتر کشورها جهان، مورد تایید هستند.

تحصیل پزشکی در روسیه
ما در تیم فرداد دانش پاسارگاد به عنوان نماینده رسمی دانشگاه های روسیه در ایران، می‌توانیم به شما کمک کنیم تا به راحتی و با تضمین 100%، تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های معتبر روسیه را شروع کنید و در مسیری مطمئن، به رویاهای خود برسید.

موسسه فرداد دانش پاسارگاد، یکی از معتبرترین موسسه ها در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور ، مخصوصا در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی ، می باشد.

فــهرست مطالب

چرا تحصیل در روسیه؟

  • پروسه درخواست ویزای دانشجویی آسان
  • عدم نیاز به آزمون ورودی
  • کیفیت بالای آموزش و استانداردهای عالی دانشگاهی
  • هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه
  • دانشگاه‌های معتبر بین المللی و مدارک تصدیق شده
  • امکانات کامل
  • مدارک پزشکی به رسمیت شناخته شده در سراسر جهان
  • روند درخواست و ورود آسان
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • محيط تحصیلی امن
مزیت های تحصیل در روسیه

به دلیل مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، که تنها تعدادی از مزیت‌های تحصیل در روسیه هستند، تحصیل پزشکی در روسیه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مهاجرت تحصیلی به هر کشوری می تواند سخت باشد، اما اگر در این راه تیمی مانند تیم  فرداد دانش پاسارگاد، با بیش از 14 سال سابقه در کنار خود داشته باشید، می توانید بدون هیچ گونه مشکلی و با بالاترین کیفیت خود را برای تحصیل پزشکی در این کشور آماده کنید.

موارد ذکر شده از دلایل اصلی محبوبیت تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های این کشور می باشد.

تحصیل پزشکی در روسیه

در دانشگاه های روسیه شما می توانید مدرک پزشکی خود را در شاخه های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و پزشکی ورزشی، آزمایشگاهی و … دریافت کنید. پس از دریافت مدرک پزشکی نیز به تمامی شاخه های تخصص در دانشگاه های این کشور دسترسی خواهید داشت.

طول دوره های مختلف با توجه به زبان تحصیل می تواند متفاوت باشد. معمولا برای تحصیل به زبان انگلیسی طول تحصیل دوره پادفک در نظر گرفته نمی شود گرچه ارائه مدرک این دوره الزامی است. در جدول زیر می توانید با طول دوره تحصیل شاخه های مختلف پزشکی در روسیه بیشتر آشنا شوید.

پزشکی روسیه
پزشکان در روسیه

برنامه‌های پزشکی به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی در روسیه معمولا در اکثر رشته ها و مقاطع به زبان روسی انجام می شود، ولی دانشگاه هایی نیز وجود دارد که امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را فراهم کرده اند. برنامه‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند به دانشجویان این امکان را می‌دهند که به آزمایشگاه‌های مدرن و بیمارستان‌هایی که توسط گروه‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی و یونسکو به رسمیت شناخته شده‌اند دسترسی پیدا کنند. آموزش پزشکی در روسیه به عنوان یکی از بهترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. آکادمی پزشکی I.M.Sechenov مسکو و آکادمی پزشکی دولتی سن پترزبورگ دو عدد از بزرگترین موسسات آموزشی در کشور روسیه هستند و برنامه‌های پزشکی را برای دانشجویانی که به زبان روسی آشنایی ندارند به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهند.

هزینه زندگی و تحصیل پزشکی در روسیه

زندگی در روسیه در مقایسه با کشور های اروپایی هزینه کمتری دارد. از طرفی بخاطر یارانه‌های دولت روسیه، تخفیفاتی که دانشجویان می توانند از آنها بهره ببرند و اجازه کار در زمان تحصیل، هزینه‌های زندگی در روسیه برای دانشجویان تقریبا کم می شود. به طور میانگین در سال 2022، برای زندگی در روسیه به ۴۰۰ تا ۹۰۰ دلار آمریکا در ماه نیاز خواهید داشت که در اعداد ارائه شده هزینه اسکان وارد نشده است و در واقع شما برای خورد و خوراک، پوشاک، حمل و نقل و سرگرمی به این سرمایه نیاز خواهید داشت.

هزینه اسکان با توجه به این که شما قصد دارید در خوابگاه بمانید و یا یک ملک خصوصی، متفاوت خواهد بود. معمولا بهترین گزینه اقامتی خوابگاه های دانشگاهی هستند که هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و هم به دانشگاه بسیار نزدیک هستند.

هزینه دانشگاه دولتی و خصوصی

دانشگاه ها و موسسات روسیه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که هزینه تحصیل در آنها بسیار متفاوت است؛ از طرفی در تمام جهان شهریه دوره های پزشکی و دندانپزشکی معمولا از بقیه رشته های تحصیلی بیشتر است پس می بینید که هزینه تحصیل نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. نکته مهم دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که ممکن است شهریه سالهای متفاوت تحصیل پزشکی با یکدیگر متفاوت باشد؛ مانند دوران رزیدنتی در مقایسه با سال های اول تحصیل. در سال 2022 هزینه های تحصیل پزشکی در روسیه رقمی بین 3000 تا 13000 دلار در سال بود اما به صورت میانگین (که به واقعیت نزدیک تر است) شهریه تحصیل پزشکی در روسیه نزدیک به 5000 دلار در سال است.

هزینه دوره پادفک

هزینه ی دیگری که باید در نظر بگیرید هزینه تحصیل در دوره پادفک است. از آنجا که این دوره توسط دانشگاه های مختلف به صورت خصوصی برگزار می شود، شهریه آن می تواند متفاوت باشد که این تفاوت نیز بسیار شدید است. به عنوان مثال شهریه دوره پادفک در دانشگاه پیراگوا تقریبا 4650 دلار است در حالی که در دانشگاه لومونوسف می تواند به 8000 دلار نیز برسد. پس این موضوع بیشتر به دانشگاه مقصد شما بستگی خواهد داشت.
نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید بورسیه های تحصیلی هستند. اکثر بورسیه های تحصیلی برای شرکت در دوره های روسی زبان هستند که علاوه هزینه های تحصیل، معمولا هزینه دوره پادفک را نیز پوشش می دهند و می توانند در پایین آوردن هزینه ها کمک بزرگی به شما بکنند.

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی برای دانشگاه پزشکی

همانطور که گفتیم برای تحصیل در رشته های پزشکی در روسیه شما نیازی به مدرک زبان و تمکن مالی نخواهید داشت. مدرک زبان نیز از شما درخواست نخواهد شد و تنها لازمه تحصیل پزشکی در روسیه، شرکت در دوره پادفک و قبولی در آزمونی است که در انتهای دوره برگزار می شود. در صفحه پادفک که مطالب آن به همین موضوع تخصیص داده شده می توانید اطلاعات لازم در مورد این دوره را کسب کنید.

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

در زیر می توانید لیست مدارک لازم برای اپلای به دانشگاه های روسیه و کسب پاسپورت را مشاهده کنید:

  • ترجمه ریز نمرات تحصیلی
  • پاسپورت معتبر و دارای اعتبار حداقل 6 ماه
  • مدارک هویتی
  • عکس
  • فرم درخواست ویزا
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • + دیگر مدارک مورد نیاز هر دانشگاه

لیست مدارک لازم برای دانشگاه را حتما باید از سایت دانشگاه مورد نظر دریافت کنید و برای پیدا کردن لیست مدارک لازم برای درخواست ویزا نیز می توانید به سایت سفارت روسیه مراجعه کنید.

برخی از دانشگاه های معتبر روسیه در رشته های پزشکی

دانشگاه رودن مسکو (دوستی ملل)

دانشگاه رودن مسکو (دوستی ملل)

رتبه در جهان: رتبه 295 (5 ستاره)

رشته ها:

پزشکی در دانشگاه رودن : 6 سال و به زبان روسی و انگلیسی

دندانپزشکی در دانشگاه رودن: 5 سال و به زبان روسی و انگلیسی

داروسازی: 5 سال و به زبان روسی

دانشجویان این دانشگاه از بیش از 140 کشور دنیا به دور هم جمع شده اند. بیش از 77هزار فارغ التحصیل این دانشگاه در 170 کشور مشغول به کار هستند.

دانشگاه رودن همچنیـن مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشد.

اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه رودن مسکو

دانشگاه فدرال کازان

رتبه در جهان: رتبه 322

رشته ها:

پزشکی: 6 سال و به زبان روسی و انگلیسی

دندان پزشکی: 5 سال و به زبان روسی

داروسازی: 5 سال و به زبان روسی

این دانشگـاه دارای بالاتـرین استاندارد های آموزش روز دنیـاست. دانشگاهی که یکی از سازندگان علـم پزشکی در جهان و دارای بالاترین سطح آموزش عـالی می باشد. دانشجویــانی از 80 کشور جهان مشغول تحصیل در دانشگاه فدرال کازان می باشند.

دانشگاه فدرال کازان همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشد.

اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه فدرال کازان

دانشگاه فدرال کازان روسیه
دانشگاه پیراگوا روسیه

دانشگاه پیراگوا

رتبه در جهان: رتبه 450

رشته ها:

پزشکی: 6 سال و به زبان روسی و انگلیسی

دندان پزشکی: 5 سال و به زبان روسی و انگلیسی

داروسازی: 5 سال و به زبان روسی

دانشگـاه علـوم پزشکی تحقیقـات ملی پیراگوا یکی از قدیمی ترین مدارس عالی پزشکی در روسیه است که در سراسر جهان شناخته شده است. در طـول تاسیس این دانشـگاه، 80000 پزشـک در دانشگاه مذکــور آموزش دیده اند و وظیفه حرفه ای خود را در تمام مناطق روسیه و خارج از کشور انجام داده و ادامه می دهند.

دانشگاه پیراگوا همچنیـن مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه پیراگوا

دانشگاه پزشکی سچینوا

رتبه در جهان: با توجه به ارزیابی بین المللی یونسکو آکادمی پزشکی مسکو پس از فرهـنگستان علوم پزشکی رنه دکارت در مقام بهترین دانشگاه ها قرار می گیرد.

رشته ها:

پزشکی: 6 سال و به زبان روسی و انگلیسی

دندان پزشکی: 5 سال و به زبان روسی و انگلیسی

داروسازی: 5 سال و به زبان روسی و انگلیسی

در حال حاضر 17000 دانشجو خارجی از 73 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه سچینوا

دانشگاه پزشکی سچینوا روسیه
دانشگاه لومونوسوف روسیه

دانشگاه لومونوسوف

رتبه در جهان: رتبه 78

رشته ها:

پزشکی: 6 سال و به زبان روسی

داروسازی: 5 سال و به زبان روسی

مهندسی و علوم انسانی

این دانشگاه نه تنها جــزء ده دانشگاه برتر جهـان می‌باشد بلکه در بین دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی پس از دانشگاه سوربن فرانسه، دانشگاه لومونوسوف مقام دوم را دارا است.

دانشگاه لومونوسوف همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علـوم ایران می باشد.

اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه لومونوسوف

دانشگاه سماشکو مسکو

رشته :

پزشکی: 6 سال و به زبان روسی

دندان پزشکی: 5 سال و به زبان روسی

این دانشگاه یکی از اصلی ترین و برجسته ترین دانشگاه های روسیـــه است که آمـــوزش را در هر دو رشتـــه دنــدان پزشکـــی و پزشکی فراهم می کند.

امروزه دانشگاه سماشکو مسکو برنامه های پزشکی مختلفی را در مقاطع کارشناسی ارشد و تخصصی ارائه می دهد. این دانشگاه به عنوان سرپــــــرست در بیشتـــر پروژه های علمی و آموزشی ملی در زمینه دندانپزشکی کار می کند.

دانشگاه سماشکو همچنین در رشته دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه سماشکو

دانشگاه سماشکو مسکو
دانشگاه پزشکی پاولف روسیه

دانشگاه پزشکی پاولف، شماره 1 سنت پترزبورگ

رتبه در جهان: رتبه 451

رشته ها:

پزشکی: 6 سال و به زبان روسی و انگلیسی

دندان پزشکی: 5 سال و به زبان روسی

دانشجویــان متقاضـــی رشته پــزشکــی از سراسـر جهــــان برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می نمایند تا بتوانند از امکانات و تنوع رشته های دانشگاه پاولف بهره مند شوند.

دانشگاه پاولف همچنیـن مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.

اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه پاولف سنت پترزبورگ

برای مهاجرت تحصیلی دیگر نیازی به استرس ندارید زیرا موسسه فرداد دانش پاسارگاد با تجربه چندین ساله خود تمام مسیر را برای شما هموار خواهد نمود.