درخواست تحصیل برای دانشگاه‌های روسیه

چگونگی اجتناب از مشکلات هنگام تحصیل در روسیه

توصیه‌هایی مفید برای دانشجویان بین المللی آینده که چگونه مدارک خود را ارسال کنید، هزینه‌های تحصیل را بپردازید و ویزای روسیه را دریافت کنید. اگر تصمیم خود را گرفته‌اید، باید برای یک انتخاب رقابتی دقیق آماده شوید، شرایط لازم را در نظر بگیرید و مقدمات سفر خود را فراهم کنید. شما می‌توانید بدون کمک با این موارد کنار بیایید. فقط قواعد ساده‌ای که به شما در جلوگیری از مواجهه با مشکلات احتمالی کمک می‌کنند را به یاد داشته باشید.

[section class=”Knowmore” bg_color=”rgb(245, 245, 245)” padding=”10px”]

[row v_align=”middle”]

[col span=”2″ span__sm=”12″ padding=”0px 0px 0px 0px” align=”center”]

[ux_image id=”1468″ height=”75%”]

[/col]
[col span=”10″ span__sm=”12″ divider=”0″ margin=”0px 0px 0 0px” align=”left” text_depth=”1″]

[gap height=”4%”]

برای دانستن دلایل انتخاب روسیه برای تحصیل  به مقاله ما در این رابطه مراجعه نمایید.

[/col]

[/row]

[/section]

ارسال مدارک به دانشگاه‌های روسیه

پس از انتخاب دانشگاه و رشته آینده خود، با مسئولین دانشگاه برای کسب اطلاعات دقیق تماس بگیرید و درخواست خود را ارسال کنید. درخواست خود را با توجه مراحل ذکر شده در وب سایت‌های رسمی و پلت فرم رسمی وزارت علوم و آموزش عالی روسیه تکمیل کنید، فقط کافی است وارد آن شوید و پرسشنامه مربوطه را پر کنید. ثبت نام و پردازش مدارک به صورت رایگان انجام می‌شوند.

هنگام فرستادن درخواست خود از وب سایت‌های دیگر، مراقب واسطه‌های غیرمرتبط باشید. وب سایت‌های آنها اغلب به صورت رسمی به نظر می‌آیند و متقاضیان را با وعده‌هایی مانند پذیرش تضمین شده، دریافت تضمینی کمک هزینه تحصیلی و ویزا و غیره فریب می‌دهند. هنگامی که خودتان درخواست را ارسال می‌کنید، به خاطر داشته باشید که:

  • کپی مدارک مورد نیاز باید در وب سایت دانشگاه بارگذاری شوند یا به آدرس ارائه شده توسط نماینده دانشگاه ارسال شوند. نسخه‌های مدارک خود را به وب سایت‌های واسطه‌ای ارسال نکنید.
  • مدارک اصلی را نزد خودتان نگه دارید، آنها را به صورت دستی و توسط شخص تحویل دهید و آن را پست نکنید.
  • اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن یا شماره کارت اعتباری خود را در وب سایت‌های کمتر شناخته شده وارد نکنید؛ این می‌تواند حریم شخصی شما را به خطر بیندازد.

اگر هنوز هم قصد دارید از خدمات شرکت‌های واسطه‌ای استفاده کنید، قبل از انتقال پول برای پردازش مدارک یا سایر خدمات مطمئن شوید که آنها قابل اعتماد هستند. به خاطر داشته باشید که دانشگاه‌ها مسئول اقدامات این شرکت‌های واسطه‌ای نیستند. موسسه اعزام دانشجو به روسیه فرداد دانش با شماره ثبت ۵۲۴۱۱۹ از سال ۱۳۸۷ تاکنون به ارائه خدمات اعزام دانشجو به کشور روسیه اقدام نموده است.

 

شهریه

دانشگاه‌ها هرگز شما را مجبور به پرداخت کل هزینه تحصیل برای تمام دوره تحصیلی نمی‌کنند. به عنوان یک قاعده کلی، آنها مبلغ مورد نظر را برای یک ترم محاسبه و ارسال می‌کنند. انتقال پول با استفاده از جزئیات بانکی موجود در وب سایت دانشگاه صورت می‌گیرد. اگر پرداخت نیازمند لینک پرداخت باشد، دانش آموز به صفحه پرداخت هدایت می‌شود. به یاد داشته باشید که رسید پرداخت را نزد خود نگه دارید. کارکنان دانشگاه گاهی اوقات آنها را بررسی می‌کنند.

 

ویزا

اگر برای تحصیل در روسیه از یک دانشگاه پذیرش دریافت کرده باشید، بعید است در مورد ویزا مشکلی داشته باشید. به محض اخذ دعوت نامه از دانشگاه، باید اسناد خود را به سفارت روسیه در کشور خود، کنسولگری روسیه یا مرکز ویزا ارسال کنید که آنها مجوز ورود شما به روسیه را تهیه کنند. نمایندگان دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده‌اید، دستورالعمل‌های کامل ویزا را به شما ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت ویزا بروید.

 

بیمه درمانی

هر دانشجوی بین المللی صرف نظر از نوع تحصیلاتی که انتخاب می‌کنند باید دارای بیمه درمانی باشد. شرکت‌های خارجی معمولا بیمه درمانی مسافرتی را ارائه می‌دهند که نمی‌توانند به طور کامل هزینه درمان در مراکز پزشکی روسیه را پوشش دهند. ما توصیه می‌کنیم به قوانین بیمه درمانی در روسیه توجه کنید.

 

جستجو برای مسکن

دانشگاه‌های روسیه برای دانشجویان خارجی پذیرفته شده خوابگاه ارائه می‌دهند؛ به عنوان یک قانون، تمام امکانات رفاهی نیز همراه با آنها ارائه می‌شود. اگر نمی‌خواهید یک اتاق را به اشتراک بگذارید یا خوابگاه‌ها در دسترس نیستند، می‌توانید یک آپارتمان اجاره کنید. با نمایندگان دانشگاهی که در آن قصد تحصیل دارید، مشورت کنید. آنها ممکن است بتوانند به شما در پیدا کردن مسکن کمک کنند. برای مقایسه قیمت اجاره، وب سایت‌های املاک و مستغلات را جستجو کنید. اگر زبان روسی بلد نیستید از مترجم‌های آنلاین استفاده کنید. هنگام انتخاب یک آپارتمان در روسیه به موارد زیر توجه کنید:

  • با دقت متن قرارداد اجاره را بخوانید. اگر شما روسی صحبت نمی‌کنید، از دفتر بین المللی دانشگاه یا آشنایان روسی خود بخواهید که به شما کمک کنند.
  • قبل از امضای قرارداد اجاره، پرداختی را انجام ندهید.
  • با بررسی سند مالکیت خانه، مطمئن شوید که با صاحب خانه قرارداد بسته‌اید.

 

انتقال به دانشگاه

بسیاری از دانشگاه‌های روسی برای دانشجویان بین المللی سرویس انتقال به دانشگاه را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. اگر مایل به استفاده از این سرویس‌ها هستید، توصیه می‌کنیم که از قبل با نمایندگان دانشگاه تماس بگیرید و اطلاعات دقیق خود را به آنها ارائه دهید. در بعضی موارد، از شما درخواست می‌شود قبل از ورود خود، یک درخواست را در وب سایت دانشگاه ثبت کنید. داوطلبان دانشگاه گاهی اوقات از دانشجویان بین المللی در فرودگاه پذیرایی و استقبال می‌کنند.

اگر بخواهید خودتان فرودگاه را ترک کنید، می‌توانید از حمل و نقل عمومی یا تاکسی استفاده کنید. هنگام کرایه تاکسی مراقب باشید، فقط از خدمات تاکسی رسمی استفاده کنید. بهترین راه برای سفارش یک تاکسی این است که از اپلیکیشن‌های درخواست خودرو مانند Uber، Gett یا Yandex.Taxi استفاده کنید (روسی: Яндекс.Такси)؛ قبل از آمدن به روسیه آنها را دانلود کنید. این برنامه‌ها هزینه کرایه تخمینی (500 تا 1500 روبل) را با توجه به شهر و شرکت تاکسی به شما نشان می‌دهند. برخی از فرودگاه‌ها دارای یک ترمینال برای رزرو تاکسی آنلاین هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx