دوره های تحصیلی مختلف در خارج از کشور

شاید برای شما هم سوال باشد که تحصیل در چه دوره های آموزشی در خارج از کشور ممکن است، آیا حتما باید برای دانشگاه به خارج از کشور رفت یا گزینه دیگری نیز وجود دارد. تیم فرداد دانش پاسارگاد در این مقاله به این سوال شما پاسخ خواهد داد، پس با ما همراه باشید.

اولین سوالی که باید از خود بپرسید چیست؟

اولین موضوعی که باید شما باید به هنگام تصمیم گیری در خصوص رفتن به خارج از کشور درنظر بگیرید این است که می خواهید در چه مقطع تحصیلی، در کجا و در چه رشته ای تحصیل کنید. در اینجا ما نگاهی به گزینه های مختلف موجود خواهیم انداخت. اینکه شما می توانید در خارج از کشور در چه مقطع و رشته ای تحصیل کنید بستگی به میزان تحصیلات فعلی شما و اینکه چه مدت زمانی می خواهید در خارج از کشور بمانید، دارد. شما می توانید از یک هفته تا چند سال در خارج از کشور تحصیل کنید. در اینجا ما نگاهی دقیق تر به گزینه های مختلف خواهیم انداخت.

 

تحصیل در خارج از کشور

 

دوره های زبان 1 تا 80 هفته ای

دوره های زبان در مدارس خصوصی و دولتی انعطاف پذیر ترین گزینه تحصیل در خارج از کشور هستند. زمانی که می خواهید این دوره ها را شروع کنید می توانید آزادانه در خصوص زمان آن تصمیم بگیرید. بسیاری از مدارس زبان، دوره های خود را چندین بار در ماه یا حتی هر دوشنبه آغاز می کنند، اگر در حال حاضر دانش قابل توجهی در زبان مورد نظر دارید می توانید تحصیل خود را برای تقویت زبان خود آغاز کنید. اگر می خواهید یک زبان مانند روسی را یاد بگیرید، می توانید از یک هفته تا یک سال در این رشته تحصیل کرده و بعد از آن برای تحصیل در روسیه اقدام نمایید.

دوره های زبان در تمام سطوح برای دانش آموزان و دانشجویان در سنین مختلف در دسترس هستند. برای یادگیری یک زبان، روشی بهتر از این وجود ندارد که آن را در کشوری یارد بگیرید که مردمش به آن زبان را صحبت می کنند، یاد بگیرید.

تحصیلات دانشگاهی 1 تا 2 ترم

حضور به مدت یک یا دو ترم در خارج از کشور در یک دانشگاه خارجی می تواند یک راه عالی برای تجربه تحصیل در خارج از کشور بدون گرفتن مدرک تحصیلی باشد. شما به عنوان یک دانشجو مهمان در خارج از کشور، معمولا می توانید چهار یا پنج درس را در هر ترم به انتخاب خود در نظر بگیرید و به تحصیل بپردازید. شما می توانید به عنوان یک دانشجوی مهمان از دانشگاه مبدا خود به آنجا بروید و یا در یکی از دوره های ارائه شده توسط دانشگاه پذیرش کسب کنید

 

تحصیلات دانشگاهی در خارج از کشور

 

برنامه های تحصیلی برای دریافت مدرک

شما می توانید هر مقطع و رشته ای را در کالج ها و دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنید. به عنوان یک برنامه تحصیلی طولانی تر در خارج از کشور، دوره های آموزشی همراه با دریافت مدرک را به شما پیشنهاد می کنیم. شما می توانید یک مدرک دانشگاهی را با توجه به مقطه تحصیلی مورد نظرتان در عرض ۴-۱ سال دریافت کنید.

مدارک تحصیلی 2 سال در کالج های دولتی

تحصیل در خارج از کشور گران است و یکی از راه های کاهش هزینه ها این است که از یک کالج یا دانشگاه دولتی مدرک خود را بگیرید. شما به راحتی می توانید از این کالج ها پذیرش بگیرید و نکته مثبت این مراکز این است که هزینه های تحصیل در آنها بسیار پایین تر از دانشگاه های دیگر است. پس از دو سال می توانید یک مدرک دریافت کنید و سپس به دنبال کار باشید و یا به طور مستقیم به سال سوم در برنامه کارشناسی دانشگاه ها وارد شوید. در کشور روسیه نیز با وجود اینکه هزینه ها نسبت به دیگر کشورها زیاد نمی باشد ولی با استفاده از بورسیه تحصیلی با هزینه خیلی کمتر نسبت به دیگر کشورها تحصیل نمایید.

مدرک کارشناسی 3 تا 4 سال

همه دانشگاه ها دوره های تحصیلی برای دریافت مدرک لیسانس را ارائه می دهند. این رایج ترین مدرک دانشگاهی است. در اروپا، این دوره معمولا سه سال طول می کشد، اما در ایالات متحده و برخی از کشورهای دیگر، دوره کارشناسی معمولا 4 سال به طول می انجامد.

مدرک کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال

اگر شما در حال حاضر دارای مدرک لیسانس هستید، کارشناسی ارشد مقطع بعدی است که شما می توانید در آن تحصیل کنید. دریافت یک مدرک کارشناسی ارشد یک راه عالی برای تحصیل در خارج از کشور است. شما می توانید یک برنامه کامل را در عرض ۱ تا ۲ سال کامل کرده و رزومه تحصیلی خود را قوی تر کنید و همزمان احتمال پیدا کردن کار در خارج از کشور را برای خود افزایش دهید.

دکترا 3 تا 6 سال

اگر در حال حاضر مدرک کارشناسی ارشد دارید، گام نهایی این است که برای دکترا در خارج از کشور اقدام کنید. این دوره ها معمولا برنامه هایی طولانی مدت هستند، اما از سوی دیگر، دریافت کمک هزینه تحصیلی در این مقطع بسیار ساده تر است. شما اغلب می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید و حتی در زمان تحصیل در ازای کارکردن به عنوان معلم و یا دستیار تحقیق در دانشگاه حقوق دریافت کنید.

 

مقطع دکتری در خارج از کشور

 

برنامه های 4 تا 70 هفته فنی و حرفه ای

یکی دیگر از گزینه ها این است که برای یک برنامه فنی و حرفه ای در خارج از کشور اقدام کنید. این دوره می تواند یک دوره کوتاه مدت مانند کمپ 9 هفته ای در زمینه توسعه وب، آشپزی، مهندسی و … و یا می تواند یک برنامه تحصیلی برای دریافت مدرک دیپلم باشد که یک سال طول می کشد. این برنامه ها در استرالیا بسیار رایج هستند، برای مثال شما می توانید در کالج IH Business در سیدنی و داروین تحصیل کنید. گاهی اوقات اعتبار واحدهای گذرانیده شده در این نوع برنامه ها را می توان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های همان کشور معادل سازی کرد.

سال آخر دبیرستان در کشورهایی با دیپلم 13 ساله

اگر می خواهید برای مدت طولانی تر به تحصیل در خارج از کشور بپردازید، می توانید بعد از اینکه از دبیرستان فارغ التحصیل شدید ، یک سال در کشورهایی تحصیل کنید (مانند آلمان) که سیستم آموزشی آنها تا قبل از دانشگاه 13 ساله است و یا قبل از ورود به دانشگاه باید یک سال نیز در کالج تحصیل کنند. در این کشورها شما می توانید با شرکت در این دوره ها دروازه ورود به دانشگاه را بر روی خود باز کنید و به راحتی بعد از اتمام دوره در دانشگاه های همان کشور به تحصیل مشغول شوید.

سخن آخر در مورد دوره های تحصیلی خارج از کشور

به طور کلی فرصت های تحصیل در خارج از کشور تقریبا نامحدود است، پس بدون شک با توجه به علاقه، نیاز و شرایطی که دارید، می توانید دوره مورد نظر خود را پیدا کنید. تنها مسئله این است که این کار نیاز به تحقیق زیاد دارد و اگر زمان کافی برای انجام تحقیقات را ندارید، همواره می توانید با تیم حرفه ای و متخصص فرداد دانش پاسارگاد تماس برقرار کنید، تا بتوانید از راهنمایی مشاوران ما در این زمینه بهره ببرید.

فرداد دانش پاسارگاد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx