مدارک دانشگاهی در روسیه

در روسیه نیز مانند دیگر کشورها، تحصیلات دانشگاهی به بخش‌هایی تقسیم شده و بعد از گذراندن دوره‌ها مدارکی به دانشجویان مبنی بر پایان موفقیت آمیز این دوره‌ها اعطاء می‌شود. می‌توانید با در دست داشتن این مدارک دانشگاهی، به کار مشغول شوید و با دریافت مدارک بالاتر از موقعیت‌های شغلی بهتری بهره‌مند شوید.

 

عناوین مدارک تحصیلی در روسیه

روسیه نیز مانند دیگر کشورها، دوره‌های آموزش عالی خود را به بخش‌هایی تقسیم کرده و بعد از تحصیل در روسیه در هر بخش مدرکی به دانشجو اعطاء خواهد شد.

 

لیسانس

در روسیه هر کدام از دوره‌های تحصیلات عالی زمان مشخص به خود را دارند و اولین دوره چهار سال طول می‌کشد و بعد از گذراندن چهار سال و بعد از پایان دوره عمومی، می‌توانید با موفقیت در آزمون پایانی این دوره مدرک لیسانس را دریافت کنید. در روسیه این اولین مدرک از تحصیلات عالی است و بعد از گرفتن این مدرک شما می‌توانید وارد بازار کار شوید و یا در صورت تمایل به تحصیلات در دوره‌های بالاتر، تحصیلات خود را ادامه دهید.

شما می‌تونید بعد از مدرک لیسانس به تحصیلات خود ادامه دهید، البته دوره بعدی بر کار عملی و تخصصی تمرکز دارد. این دوره پنج سال طول می‌کشد و باید در پایان آن از پایان نامه خود دفاع کنید. برای دانشجویانی که تمایل دارند در صنعت کار کنند، این دوره بهترین راه برای جذب در بازار کار، مانند کارخانجات صنعتی خواهد بود. داشتن این مدرک نشان دهنده تخصص فرد در کار عملی همراه با دانش فنی مورد نیاز خواهد بود.

 

فوق لیسانس

دانشجویانی که موفق به دریافت مدرک لیسانس هستند و یا بعد از گذراندن دوره بعدی و دریافت مدرک این دوره می‌توانند در دوره‌های مدرک کارشناسی ارشد شرکت کنند. این دوره برای کارهای تحقیقاتی دانشجویان در نظر گرفته شده و مدت دو سال طول خواهد کشید. در این دوره هم دانشجویان باید در انتها پایان نامه‌ای ارائه دهند و از آن دفاع کنند. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد ممکن است در صنعت کار کنند یا تحصیلات خود را در یک دوره دکتری ادامه دهند.

 

دکتری

هر دانشجویی که دوره فوق لیسانس را به پایان برساند و بتواند از پایان نامه خود دفاع کند و موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس شود، اجازه ورود به دوره‌های دکتری در روسیه را دارد. دوره دکتری در روسیه ترکیبی از آموزش، تحقیقات و تجربیات است و دانشجویان در رشته‌های تخصصی ادامه تحصیل خواهند داد. دانشجویان دوره دکتری حداقل سه سال باید در این دوره تحصیل کنند.

برای دریافت مدرک دکتری در روسیه برای رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی می‌توانید دانشگاه‌های زیادی را پیدا کنید و در آنها ادامه تحصیل دهید. روسیه دارای دانشگاه‌های متفاوتی از نظر سطح آموزش و هزینه تحصیل است. در صورتی که در رشته‌های غیر پزشکی تحصیل کنید می‌توانید به عنوان محقق مشغول به کار شوید.

برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته پزشکی و یا داروسازی هستند، می‌توانند رشته تخصصی مورد نظر خود را انتخاب کنند و به تحصیلات ادامه دهند. دانشجویانی که مدرک دکتری را دریافت می‌کنند باید توانایی‌های لازم را قبل از گرفتن مدرک به دست آورند. رشته‌های تخصصی دو سال طول می‌کشند و دانشجو را آماده برای ورود به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها خواهند کرد. برای گرفتن مدرک دکتری و در پایان دوره ارائه پایان نامه و دفاع از آن الزامی خواهد بود. بعد از دریافت مدرک دکتری در روسیه دانشجویان در مراکز بهداشتی و درمانی به عنوان دستیار پزشک مشغول به کار خواهند شد تا تجربیات بیشتری کسب کنند.

مدرک دکتری نشان دهنده مهارت فرد است و در صورتی که این مدرک در رشته‌ای غیر از پزشکی باشد فردی که موفق به دریافت این مدرک شود می‌توان به عنوان استاد و یا سرپرست، در دانشگاه مشغول به کار شود. در روسیه دانشگاه‌های معتبری وجود دارند که مدارک آنها در اکثر کشورها مورد تائید است و می‌توان با داشتن این مدارک به راحتی مشغول به کار شد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نرگس
نرگس
4 سال قبل

سلام

برای دکترا در روسیه به صورت مجازی چند سال طول می کشد وکل هزینه دکترای it چقدر است؟

شادی
شادی
4 سال قبل

پست عالی! کار شما حرف نداره، مطالب مفید و موثر.

هومن
3 سال قبل

مطلب بسیار مفید بود

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx