5 مرحله درخواست برای ورود به دانشگاه‌های روسیه

در روسیه دانشجویان انتخاب ها و گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب دانشگاه‌ها و برنامه مدنظر خود دارند که در اینجا به چند مورد آن می پردازیم:

  • شما می‌توانید موضوعات بسیار زیادی را انتخاب کنید، از ریاضیات و علوم طبیعی گرفته تا نمایشنامه
  • 766 دانشگاه در 82 منطقه کشور آماده خوش آمدگویی به دانشجویان هستند
  • این امکان را در اختیار دارید که در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، آموزش‌های حرفه‌ای یا پیشرفت شغلی تحصیل کنید و در عین حال زبان روسی یاد بگیرید

[section class=”Knowmore” bg_color=”rgb(245, 245, 245)” padding=”10px”]

[row v_align=”middle”]

[col span=”2″ span__sm=”12″ padding=”0px 0px 0px 0px” align=”center”]

[ux_image id=”1468″ height=”75%”]

[/col]
[col span=”10″ span__sm=”12″ divider=”0″ margin=”0px 0px 0 0px” align=”left” text_depth=”1″]

[gap height=”4%”]

برای دانستن دلایل انتخاب روسیه برای تحصیل  به مقاله ما در این رابطه مراجعه نمایید.

[/col]

[/row]

[/section]

در دانشگاه‌های روسی، شما می‌توانید تحصیلات خود را کامل کرده و به هر حرفه‌ای بپیوندید که هم اکنون در بازار جهانی تقاضای زیادی در مورد آن وجود دارد. افراد متقاضی تنها لازم است که برنامه تحصیلی متناسب با خودشان را انتخاب کنند. در مورد معیارهای خود تصمیم گیری کرده (موضوع، شهر، شیوه تحصیلی و زبان تدریس) و تحصیلات خود را شروع کنید.

در مورد مسائل حسابداری و بورسیه اطلاعات بیشتری کسب کنید

هردوی دانشجویان خارجی و شهروندان روسی می‌توانند با توجه به نرخ‌های دولت روسیه یا نرخ‌های خصوصی در این کشور تحصیل کنند.

بورسیه تحصیلی توسط دولت فدرال روسیه

سه گزینه برای بورسیه تحصیلی روسیه در دانشگاه‌های این کشور وجود دارند که توسط دولت تامین بودجه می‌شوند. دانشجویان می‌توانند:

  • برنده یکی از مسابقات آکادمیک شوند که در روسیه یا کشورهای دیگر برگزار می‌شوند
  • امتحانات دولتی یا ورودی را بگذرانند
  • برای به دست آوردن بورسیه دولتی در امتحانات دانشگاهی قبول شوند

دانشجوهای مستقل

در صورت تامین هزینه‌ها به صورت شخصی، افراد متقاضی می‌توانند با نمایندگان یک موسسه دانشگاهی تماس بگیرند. دانشگاه‌ها اغلب از افراد می‌خواهند درخواست خود را از طریق ایمیل ارسال کنند و مدارک مورد نیاز را هم به همراه آن داشته باشند.

 

مدارک خود را برای ورود به دانشگاه آماده کنید

چگونگی ارائه مدارک:

  • درخواست اولیه مبنی بر تعیین رشته مورد مطالعه و مقطع تحصیلی
  • ارائه رسمی مدارک به دانشگاه مورد نظر بعد از رسیدن به روسیه

ارائه رسمی مدارک به دانشگاه

در مرحله اول، تنها ارائه کپی مدارک شناسایی تایید و ترجمه شده و همچنین مدارک تحصیلی کافی می‌باشد. در مرحله دوم، (بعد از رسیدن به روسیه)، باید مدارک اصلی را با خود به همراه داشته باشید تا تحویل دانشگاه دهید. در هر مرحله برای یادگیری نکات بیشتر با این بخش‌ها تماس بگیرید:

  • اداره مسائل بین الملل دانشگاه‌ها (اگر به صورت شخصی می‌خواهید ثبت نام کنید)
  • سازمان فدرال روسیه یا سفارت روسیه در کشور خودتان (اگر به دنبال دوره‌های رقابتی برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی هستید)

در بیشتر موارد، مدارک در کشور متقاضی نیاز به تاییدیه دارند. متقاضیان از چند کشور باید روند شناسایی مدارک دیپلم یا دانشگاهی خود را نیز بگذرانند.

 

شرکت در دوره‌های رقابتی

 

امتحانات ورودی و امتحانات یکپارچه دولتی (EGE)

زمان ثبت نام در دانشگاه‌های روسی به صورت عادی، متقاضیان باید نتایج امتحانات یکپارچه دولتی یا امتحانات ورودی را نیز تحویل دهند. EGE امتحانی است که از همه فارغ التحصیلان دبیرستانی روسیه گرفته می‌شود. نتایج آن برای ثبت نام در دانشگاه‌های روسیه پذیرفته می‌شوند. متقاضیان خارجی نیز می‌توانند برای ورود به دانشگاه در این امتحان شرکت کنند. همه اطلاعات مورد نیاز را می‌توان در وب سایت رسمی مربوط به این امتحان پیدا کرد.

به علاوه، دانشگاه‌ها امتحان‌های ورودی خود را به صورت کتبی یا شفاهی و مرتبط با رشته مورد نظر برگزار می‌کنند. تصمیم در مورد ثبت نام بر اساس نتایج آنها صورت می‌گیرد. بعضی از دانشگاه‌ها امتحان‌های ورودی مجزایی برای دانشجویان خارجی دارند.

رقابت آکادمیک

هر ساله تعدادی رقابت آکادمیک در سطوح مختلف در روسیه و کشورهای دیگر برگزار می‌شوند. برندگان و شرکت کنندگان دیگر که در رده‌های بالا قرار می‌گیرند این امکان را در اختیار دارند که بدون امتحان‌های ورودی در دانشگاه‌های روسیه ثبت نام کنند. متقاضیان خارجی می‌توانند در آزمون‌های بین المللی یا آزمون‌های داخلی روسیه و همچنین امتحانات مخصوص بعضی از دانشگاه‌ها شرکت کنند.

امتحانات

بسیاری از دانشگاه‌های روسیه امتحانات را به صورت فردی یا گروهی برگزار می‌کنند و متقاضیان با استعداد را بر اساس نتایج بر می‌گزینند. نمایندگان دانشگاهی از کشورهای مختلف دیدن می‌کنند یا امتحانات خود را به همکاران خود در کشورهای خارجی می‌فرستند. متقاضیانی که بهترین نتایج را به دست می‌آورند این امکان را دارند که در زمان ثبت نام از شرایط بهتری برخوردار باشند.

 

دعوتنامه بگیرید و درخواست ویزای دانشجوی کنید

متقاضیان ورودی از کشورهایی که سیستم رایگان ویزا با روسیه دارند می‌توانند تنها با نشان دادن پاسپورت خود وارد این کشور شوند (لیست کشورهایی که سیستم رایگان ویزا با روسیه دارند را می‌توانید در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه پیدا کنید). در تمامی موارد دیگر، متقاضیان باید همراه مدارک شناسایی خود ویزای دانشجویی نیز داشته باشند.

  • دعوتنامه برای فرآیند درخواست ویزای دانشجویی ضروری می‌باشد.
  • دعوتنامه‌ها به روسیه توسط وزارت امور خارجه این کشور و همچنین اداره کل امور مهاجرتی وزارت امور داخلی روسیه داده می‌شوند.
  • متقاضیانی که از طریق آزمون‌های رقابتی در دانشگاه‌های روسیه پذیرفته می‌شوند، دعوتنامه خود را با دستور وزارت امور خارجه روسیه دریافت خواهند کرد. در اداره دولت فدرال، آنها کد دعوتنامه شش عددی خود را دریافت می‌کنند که در هنگام درخواست برای ویزای دانشجویی آن را خواهند گفت.
  • اگر متقاضی از طریق روند عادی در دانشگاه پذیرفته شود یا به صورت شخصی اقدام به انجام کارها کند، دعوتنامه توسط دانشگاه فرستاده خواهد شد. برای فرستادن درخواست ویزا به یک دعوتنامه اصلی نیاز دارید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Ellaccith
Ellaccith
5 سال قبل

اگه بخوایم برای ورود به دانشگاه های روسیه سال جدید اقدام کنیم کی باید اقدام کنیم شرایطش چجوری هستش؟

trackback
مریم
5 سال قبل

مرسی از راهنمایی های ارزشمندتان .

امان الله ابراهیمی
امان الله ابراهیمی
4 سال قبل

سلام و خسته نباشید
من در ایران بزرگ شده ام ولی از کشور افغانستان هستم و هم اکنون در کشور خود در حال ادامه تحصیل هستم. ایا بعداز گرفتن دیپلم میتوانم برای ادامه تحصیل به روسیه بروم با هزینه ی رایگان دولتی؟
من ده سال در ایران درس خوانده ام و هم اکنون یک سال مانده تا به دیپلم برسم لطفا راهنمایی کنید

ممنون.

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx