لیست موارد مورد نیاز هنگام تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه نیاز به داشتن مدارک و اطلاعاتی است که دانشجویان قبل از اقدام به ادامه تحصیل باید بدانند. روسیه از گذشته تا به حال امکان تحصیل در سازمان‌های آموزش عالی با قیمت بسیار مناسب را ارائه داده است. برای مشاوره تحصیلی روسیه و انتخاب یک موسسه مناسب، مدارک تحصیلاتی خود را به موسسه ارسال کرده و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید و شما می‌توانید در آن رشته تحصیل کنید.

 

لیست گزینه‌های تحصیل باید شامل چه مواردی شود؟

آشنایی با زبان روسی اجباری نیست، اگرچه سطوح مقدماتی آن در ماه‌های اول تحصیل در خارج از کشور می‌تواند راحتی زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. حداقل هزینه ماهانه برای مسکن از 350 تا 400 دلار متغیر است و شهریه دانشگاه نیز از 1200 دلار در سال (بسته به دانشگاه) شروع می‌شود. علاوه بر این، شما نیاز به مدارکی دارید که باید از قبل آنها را آماده کنید. می‌توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تحصیل در خارج از کشور بهره‌مند شوید.

 

یک دعوتنامه کتبی

این فرم به صورت رایگان ارائه می‌شود و باید شامل تمام اطلاعات لازم باشد، به عنوان مثال ( نام کامل، تاریخ / محل تولد، اطلاعات گذرنامه و غیره) همچنین لازم است یک کپی از گذرنامه همراه با صفحات مربوط به اطلاعات دعوت نامه کتبی را ارائه دهید.

 

درخواست ویزا

روسیه کشوری است که سیاست های مهاجرت نسبتا جدی دارد، بنابراین از صحت اطلاعات ارائه شده جهت تایید اطمینان حاصل نمایید. ویزای دانشجویی در سفارت روسیه به دو صورت، عادی یا فوری صادر میگردد و مبلغ ویزا با توجه به نوع صدور آن از سمت سفارت تعیین میگردد.

 

ورود به روسیه

برای عبور از مرزها مطمئن باشید که مدارک زیر را در اختیار دارید:

  • گذرنامه معتبر
  • ویزا دانشجویی الصاق شده در گذرنامه
  • کپی دعوتنامه
  • اصل مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی ،که به تایید سفارت رسیده

با تماس با نمایندگان دانشگاه می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد مدارک مورد نیاز کسب کنید.

می توانید هر دارو، به جز آنتی بیوتیک‌ها و آرامش بخش‌ها، را در یک داروخانه بدون نسخه خریداری کنید. اگر داروهای تجویزی خاصی را به صورت منظم مصرف کنید، باید با روشی ایمن آن را با خود حمل کنید.

اکثر دانشجویان خارجی در خوابگاه‌های دانشجویان مستقر می‌شوند که همه وسایل لازم از جمله مبلمان، لوازم خانگی و ظروف آشپزخانه در آن وجود دارد. دانش آموزان می‌توانند غذای معمول خود را طبخ کنند. محصولات و ادویه جات مخصوص کشورهای مختلف را می‌توانید در هر فروشگاه بزرگ خریداری کنید. در ابتدا، شما می‌توانید یک بخش کوچک از محصولات مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. فروشگاههای روسی بزرگ دارای مجموعه‌ای بسیار شبیه به بازارهای اروپایی و آسیایی هستند.

سرزمین روسیه تقریبا تمام مناطق اقلیمی را شامل می‌شود. هنگام انتخاب لباس، باید از شهرستان محل دانشگاه و آب و هوای آن مطلع شوید. به عنوان یک قاعده کلی، در فصل زمستان تمام شهرهای روسیه به اندازه کافی سرد هستند، بنابراین لباس گرم مورد نیاز خواهد بود.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیپور
علیپور
4 سال قبل

ممنون از شما واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

amir
amir
1 سال قبل

مفید بود. تشکر از شما

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx