دانشگاه پیراگوا (Pirogov)

دانشگاه پیراگوا مسکو

قدمت دانشگاه پیراگوا مسکو

دانشگاه علوم پزشکی تحقیقات ملی پیراگوا یکی از قدیمی ترین مدارس عالی پزشکی در روسیه است که در سراسر جهان شناخته شده است. در سال 2016، دانشگاه صد و دهمین سالگرد خود را جشن گرفت.
تاریخچه این دانشگاه روسیه بازتابی از تمام فرآیندهایی پیچیده است که در جامعه روسیه در طول قرن بیستم و اوایـــل قـــرن بیست و یکم رخ داده و سرآغاز آن از ســال 1906 می باشد، زمانی که یک دانشکده پزشکی به عنوان بخشی از دوره های عالی زنان مسکو تاسیس شد. این در حالی است که کشور نیاز به استادان پزشکی داشت، چشم اندازهای جدیدی برای جذب زنان به تحصیلات بالاتر باز گردید.

تاریخچه دانشگاه ملی پزشکی پیراگوا روسیه بازتابی از فرآیندهای پیچیده ای است که در جامعه روسیه طی قرن های 20 و اوایل قرن 21 رخ داده است.
سرآغاز این تاریخ از سال 1906 است ، زمانی که یک دانشکده پزشکی به عنوان بخشی از دوره های عالی زنان مسکو تاسیس شد.
زمانی که کشور نیاز به استادان پزشکی داشت، چشم اندازهای جدیدی برای جذب زنان به تحصیل در مقاطع بالاتر بوجود آمد. اولین سخنرانی در 26 سپتامبر 1906 برگزار شد. اولین تحصیلات در بهار 1912 بود. این دوره فوق العاده محبوب بود.
بدین ترتیب در سال 1906 تعداد مخاطبان دانشکده پزشکی به 206 نفر رسید ، در سالهای 1908-1907 این تعداد به 285 نفرافزایش یافت. رقابت ورودی برابر با 5/8 نفر در هر موقعیت بود. با آغاز سال 1917 ، دانشکده پزشکی 1060 دانشجو را با دقت بررسی کرد. برای تحصیل پزشکی در روسیه، این دانشگاه یکی از بهترین پیشنهاد های ممکن می باشد.

رشد و نمو دانشگاه PIROGOV مسکو

علیرغم سال های دشوار بسیاری از بنیان گذاران مدارس مهم علمی ، همان افرادی که دوره های مخصوص زنان را بوجود آوردند به تدریس در مدرسه پزشکی ادامه دادند. در سال 1920 اولین و دومین بیمارستان های شهر و بیمارستان کودکان موروزوف برای آموزش بالینی بعنوان دومین دانشگاه دولتی مسکو به دانشکده پزشکی ارائه شد. پس از جنگ داخلی بیشتر دانشجویان که در بیمارستان ها و مناطق جنگی کار میکردند برای ادامه تحصیل به دانشگاه بازگشتند. در همان زمان دانشجویان در سازماندهی فعالیت هایی با هدف مبارزه با وبا ، حصبه و تب حصبه ، مالاریا شرکت کردند.
آنها در بین مردم کار آموزشی انجام دادند ، به انجام بازرسی کمک کردند ، واکسن زدند؛ در اقدامات بهداشتی و ضد اپیدمی شرکت کردند. با تشکر از پزشکان جوان ، طیف گسترده ای از پیام های مختلف پیشگیرانه که در کوتاه مدت در کشور اجرا و باعث جلوگیری از مرگ و میر ناشی از عفونت شد.
دومین دانشگاه دولتی مسکو و دانشکده پزشکی آن به طور فعال توسعه یافت ، رشته های جدید معرفی و تحقیقات انجام شد.
بین سالهای 1930-1918 ، دومین دانشگاه دولتی مسکو حدود 6 میلیون پزشک ، 5/2 میلیون معلم و هزارها شیمی دان را پرورش داد. ساختار دومین MMI متشکل از 43 دپارتمان و کلینیک بود.
در سال 1930 ، دومین دانشگاه دولتی مسکو به 3 مدرسه عالی مستقل شامل دومین مدرسه پزشکی دولتی مسکو به رسمیت شناخته شد. همزمان اولین دانشکده اطفال جهان بر همین اساس شکل یافت. توسعه برنامه ها برای آموزش متخصصان در سن اطفال و تشکیل گروه های دانشگاهی دانشکده چندین سال به طول انجامید. با این حال ، تا سال 1940 بهبود قابل توجهی در سلامت زنان و کودکان و کاهش اصول اخلاقی مادرانه و نوزاد در کشور مشاوره شده در نتیجه ، این دانشکده به عنوان الگویی برای دانشکده های مشابه در سایر دانشگاه های جهان ارائه شد.
دوره توسعه ما پس از جنگ با توسعه فعال علم و اکتشافات فضایی همراه است. در سال 1954 اولین آزمایشگاه تحقیقات مرکزی کشور در دانشکده پزشکی شروع به کار کرد و در سال 1963 دانشکده زیست پزشکی تاسیس شد که شروع به آموزش متخصصان در زمینه های بیوفیزیک ، بیوشیمی و سایبرنتیک پزشکی کرد. فارغ التحصیلان این دانشکده اکنون در مراکز تحقیقاتی علمی و پزشکی پیشرو روسیه و بسیاری از کشورهای جهان کار می کنند.
از سال 1957 هیأت رئیسه شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی تصمیم گرفت دومین دانشکده پزشکی دولتی مسکو را به نام یک جـــراح و آنـــاتـــومیـــست برجــستـــه روســـی ان.ال.پیروگوف نامگذاری نماید.

در سال 1966 ، این موسســـه بالاترین نشـــان شـــوروی ” THE ORDER OF LENIN”  را به خود اختصاص داد.
دوره بعدی با توسعه فعال آموزش مداوم و حرفه ای همراه بود. در سال 1986 یک دوره آموزش پیشرفته برای معلمان در دانشکده پزشکی پیروگوف افتتاح شد. در سال 1977 دانشکده آموزش پزشکی تأسیس یافت. این دانشکده که با 4 کرسی دانشگاهی آغاز شد، امروز شامل 34 بخش است که دوره هایی را برای متخصصان پزشکی در 50 زمینه آموزشی ارائه می دهد.
در سال 1991 ، دومین دانشگاه علوم پزشکی مسکو به دانشگاه پزشکی دولتی روسیه پیروگوف منتقل شد. به زودی پس از آن ، دانشگاه دانشکده های جدیدی تأسیس کرد و برنامه های جدید آموزشی ، دندانپزشکی ، داروسازی، روان شناسی بالینی و خدمات اجتماعی ایجاد کرد. همه این دوره ها به سرعت در بازار خدمات آموزشی روسیه قابل رقابت شدند.
در سال 2010 با توجه به سطح بالای تحقیق و آموزش ، این دانشگاه عنوان دانشگاه ملی تحقیق را دریافت کرد.
در سال 2013 ، دانشگاه شروع به کار با دانشگاه های اروپا با مدرک دوبل کرد. برخی از برنامه های آموزشی برای اجرا به زبان انگلیسی منطبق بودند.
این دانشگاه همیشه به منظور آموزش دانشجویان با بیمارستان های شهر نیز همکاری داشته است. در حال حاضر دفاتر نمایندگی کرسی های دانشگاهی در بیش از 120 بیمارستان مسکو کار می کنند. علاوه بر این 3 مرکز بالینی و تحقیقاتی عمده بخشی از دانشگاه شدند.
دانشگاه پیراگوا در طول تاریخ خود در سیستم ملی آموزش پزشکی دارای موقعیت پیشرو بوده است. ویژگی بارز آن همیشه ارتباط مهمی با نیازهای حیاتی پزشکی عملی و علوم پزشکی بوده است.
در طول تأسیس این دانشگاه ، 80000 پزشک در دانشگاه مذکور آموزش دیده اند و وظیفه حرفه ای خود را در تمام مناطق روسیه و خارج از کشور انجام داده و ادامه می دهند. دستاوردهای دانشگاه کمک چندین نسل استاد ، مدرس ، دانشجو ، پرسنل مدیریت و مدیریت است. هدف دانشگاه در حال حاضر و در آینده انتخاب جانشینی شایسته از افتخار و شکوه نسل های گذشته و ادامه و تقویت سنت های خوب دانشگاه می باشد.

دانشجویان پزشکی دانشگاه پیراگوا مسکو

دانشگاه تحقیـــقات علوم پزشـــکی ملـــی روسی پیـــراگــوا یکی از قدیمی ترین مدارس عالی پزشکی در روسیه است که در سراسر جهان شناخته شده است . در سال 2016 ، دانشگاه 110همین سالگرد خود را جشن گرفت. اولین سازمانی در روسیه بود که فرصت تحصیل پزشکی بالاتر را در اختیار زنان قرار داد. برای اولین بار در جهان دانشکده اطفال را  تأسیس کرد که به عنوان الگویی برای ایجاد چنین بخشهایی در دانشگاه های دیگر عمل می کرد. دانشکده زیست پزشکی در این دانشگاه در سال 1963 افتتاح شد ، که از اولین ها در جهان بود.

مشارکت فعال در فعالیت های پزشکی و توسعه مراقبت های بهداشتی ، پشتیبانی مداوم از تحقیقات علمی و معرفی نوآوری ها از برنامه های این دانشگاه می باشد.

امروزه دانشگـــاه مجموعه ای از بخشها و مراکز آموزشی ، علمی و پزشکی است که برنامه های آموزشی را درتمام سطوح در پزشـــــکی بالینــــی، زیســــت پزشکی، روان شناسی، خدمات اجتمـــاعی و داروسازی ارائـــه می دهد.

این دانشگاه بطور فعال درگیر توسعه سیستم آموزش مداوم حرفه ای و اعتبار بخشی متخصصان به فعالیت های پزشکی است.

دانشگاه پیراگوا همچنین توجه زیادی به آموزش پیش دانشگاهی دارد و بدنبال افراد با استعداد هستند. برای دانش آموزان ، فعالیت های مختلفی ارائه می دهند ، از جمله یک مدرسه تابستانی در زمینه پزشکی ، کلاس های حرفه ای و دوره های مقدماتی به زبان روسی و انگلیسی.

از سال 1959 دانش آموزان بین المللی را پذیرش کردند.

از سال 2013 برنامه های دانشگاه را به زبان انگلیسی مطابق با برنامه های دانشگاه های اروپا با 2 مدرک (مدرک دوبل) ارائه نمودند.

کلاس درس دانشگاه پیراگوا مسکو