germany

مهاجرت شغلی به آلمان

آلمان نه تنها یک کشور زیبا در قلب اروپا است بلکه بزرگترین اقتصاد اروپا را دارد و یکی از قدرتمندترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. به همین دلیل فرصتهای شغلی زیادی برای مهاجرین خارجی و متخصصان نیروی کار در این کشور وجود دارد و اکثر افرادی که به آلمان مهاجرت نموده اند، می توانند ظرف مدت نسبتا کوتاهی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. اقتصاد رو به رشد و نرخ بیکاری بسیار پایین در آلمان این کشور را به یک مرکز ایده آل برای کار تبدیل نموده است. از آنجایی که این کشور به شدت با کمبود نیروی متخصص جوان و همچنین جمعیتی سالخورده رو به رو است، بهترین راه مهاجرت به آلمان، مهاجرت از طریق کار به این کشور است. شما با اخذ ویزای کار آلمان و کار در این کشور می توانید به اقامت دائم در این کشور دست یابید. این کشور نیازمند نیروهای متخصص در گروه پرستاران، داروسازان و پزشکان می باشد. این افراد از شانس بیشتری در اخذ ویزای کار در آلمان برخوردار هستند. داشتن سابقه کار خوب، سن مناسب، داشتن مدرک زبان آلمانی، تافل و یا آیلس و مدارک فنی و حرفه ای برای دریافت ویزای کار در آلمان بسیار موثر است و میتوانند از امتیازاتی که دولت آلمان در اختیار نیروی کار خارجی قرار میدهد استفاده نمایند. مهاجرت شغلی به آلمان را با فرداد دانش پاسارگاد تجربه کنید.

فــهرست مطالب

شرایط ویزای کار آلمان

 

از طـــریـــق پیــشنـــهــــاد کــــار: جــــاب آفــــر (Job offer)

جاب آفر یا پیشنهاد کاری برگه ای است که از سوی کارفرمای آلمانی برای نیروی کار خارجی صادر میشود که برای مهاجرت کاری بسیار مفید می باشد. ویزای جاب آفر به کسانی تعلق میگیرد که دارای مهارتی هستند که کشور آلمان در آن زمینه نیازمند نیروی انسانی می باشد و از این طریق اخذ ویزای کار آلمان برای شما وجود دارد. دریافت این نوع دعوتنامه کاری موجب تسریع و گاهی تضمین روند اخذ ویزای کار آلمان می شود. با داشتن جاب آفر از کارفرمای آلمانی میتوانید مدت مشخصی را در آلمان اقامت موقت داشته باشید، سپس اقامت موقت خود را تمدید کرده و در نهایت به اقامت دائم برسید. در ویزای جاب آفر ابتدا باید شغل مرتبط با رزومه کاری و تحصیلی خود را پیدا کنید. مدت زمان اعتبار ویزای جاب آفر آلمان که مجوز کاری شما در این کشور می باشد معادل با مدت زمان قرارداد کاری شما است. این مجوز قابل تمدید است. با داشتن ویزای کار اعضای خانواده می توانند به همراه شما به زندگی در آلمان بپردازند.

از طریــــــق ویـــزای جستـــــجــوی کـــار: جاب سیکر (Job seeker)

ویزای جاب سیکر آلمان ویزایی پر تقاضا در آلمان است، در این مجوز شما ابتدا وارد خاک این کشور می شوید سپس بر اساس این ویزا، به شما مجوز اقامت کوتاه مدت 6 ماهه می دهند. که در این مدت متقاضی باید به دنبال شغل متناسب با سابقه کاری و رشته تحصیلی خود به صورت حضوری باشد. در صورت موفق شدن در پیدا کردن شغل و انعقاد قرارداد با کارفرمای آلمانی، به شما ویزای کاری آلمان یا اجازه کار و زندگی در آلمان داده می شود. متقاضی تنها شش ماه با این ویزا می تواند در آلمان بماند .
اگر در این مدت نتوانید شغل مناسبی برای خود پیدا کنید، باید این کشور را ترک نمایید چرا که این ویزا قابل تمدید نیست. شغلی که فرد متقاضی پیدا میکند باید مرتبط با رشته تحصیلی وی باشد. در ویزای جاب سیکر آلمان امکان داشتن همراه مثل فرزندان و همسر نیست، البته پس از پیدا کردن کار می توانید نسبت به اخذ اقامت خانواده اقدام نمایید.

شرایط اخذ ویزا جاب آفر آلمان:

میزان تحصیلات و رشته تحصیلی

برای گرفتن ویزای جاب آفر، فرد متقاضی حداقل باید تحصیلات تا مقطع لیسانس را داشته باشد و مورد تایید کشور آلمان باشد. یا فرد متقاضی باید مدرک دانشگاهی و یا مدرک فنی حرفه ای معتبر و مورد تایید کشور آلمان را داشته باشد (در حال حاضر قانون، اجازه اقدام با دیپلم را هم می دهد). تسلط به زبان برای برقراری ارتباط، تسلط به یکی از زبانهای آلمانی و یا انگلیسی مورد نیاز است، همچنین به داشتن آیلتس 6 و مدرک B2 زبان آلمانی الزامی است. در مشاغلی مانند پرستاری و پزشکی مدرک زبان اهمیت بیشتری دارد.

ویزای کار آلمان

رده ی سنی

بهترین سن برای اخذ ویزای کار یا جستجوی کار آلمان بین 25 تا 35 سال است. در این بازه سنی فرد توانسته است مدرک تحصیلی و تجربه کاری مناسبی کسب کند. و هر چه سن بالاتر رود امکان استخدام متقاضی کمتر است.

سابقه کاری

سابقه کاری

مدارک مورد نیاز برای ویزای جستجوی کار آلمان

مهاجرت کاری به کشور آلمان

مزایای جاب آفر برای همراهان (اعضای خانواده)

مهمترین مزیت برای اعضای خانواده تحصیل رایگان فرزندان و بیمه برای تمام اعضای خانواده است. علاوه بر این تحصیل فرزندان در تمام مقاطع رایگان است. متقاضی و اعضای خانواده از تمام مزایای شهروندی در آلمان بهره مند می شود، همچنین همسر فرد متقاضی نیز می تواند اقدام به کاریابی کند و در کشور آلمان مشغول به کار شود.

شرایط دریافت اقامت دائم آلمان از طریق جاب آفر

متقاضیـانی که با اخـــذ ویـــزای کــار وارد کشـــور آلمان می شوند می توانند پس از 4 الی 5 سال زندگــی و کار در آلمـــان با ارائه مدرک اقامت قانونی و پرداخت به موقع مالیات برای اقامت دائم آلمان اقدام نموده و سپس تابعیت و پاسپورت آلمانی را دریافت کند.

مـــــدت زمـــــان اعتبــــــار ویــــزای دریافتی با جاب آفر آلمان

مدت زمان اعتبار ویـــزای جاب آفر بستگی به مدت قـراردادتان دارد. مثال اگر مــدت قـــرارداد کاری شما 4 سال باشد، مدت اعتبار ویـــزای شما نیز 4 سال خواهد بود. بعد از پایان اعتبار ویزا تا زمانیکه در آلمان مشغول به کار هستید می توانید آن را مجددا تمدید کنید.

مراحل دریافت جاب آفر آلمان چیست؟

مهمترین مرحله از دریافت جاب آفر آلمان، یافتن شغلی مناسب و سپس عقد قرارداد کاری است که در این قرارداد باید شرایط و نوع کار، مدت همکاری یا مدت قرارداد کاری، میزان حقوق و محل کار، مشخص و تعیین شده باشد. پس از مصاحبه کاری با کارفرمای آلمانی و دریافت جاب آفر آلمان، متقاضی باید در زمان اعلام شده موعد مقرر همراه با مدارک که به آن اشاره شد جهت مصاحبه به سفارت آلمان مراجعه نماید. پس از چک شدن مدارک متقاضی مصاحبه ای 15 تا 20 دقیقه ای با آفیسر سفارت دارد که در این مدت سوالات مهمی از جمله علت مهاجرت کاری به آلمان از متقاضی پرسیده خواهد شد. پس از بررسی پرونده ویزای کاری متقاضی که 1 الی 2 ماه به طول می انجامد، در صورت موافقت با درخواست ویزای متقاضی، از جانب سفارت اطلاع رسانی شده و بین 2 الی 3 هفته زمان میبرد تا ویزای کاری شما آماده شود.

شرایــط ویــــزای جستجوی کـار آلمــان (جاب سیکر)

جاب افر از آلمان

تفاوت جاب سیکر و جاب آفر

جاب سیکر به ویــزای 6 ماهــه ای گفتــه میشود که سفارت آلمان ارائه می دهد که به فرد متقاضی اجازه می دهد که به آلمان رفته و طی مدت 6 ماه باید در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار متناسب با سابقه ی کاری و رشته تحصیلی خود بپردازد. در این مدت تمام هزینه های خورد، خوراک و اقامت و … بر عهده ی فرد متقاضی است و در صورت پیدا نکردن شغل، فرد مجبور است به کشور خود باز گردد.

جاب آفر به مفهوم دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آلمانی و عقد قرارداد کاری و سپس مهاجرت به این کشور است و قبل از ورود متقاضی به آلمان قرارداد کاری بسته شده است. این نوع ویزا نیازی به ارائه تمکن مالی ندارد. تفاوت عمده جاب آفر با جاب سیکر در این است که در ویزای جاب سیکر تضمینی برای پیدا کردن کار توسط فرد وجود ندارد اما با ویزای جاب آفر خیال شما از بابت داشتن کار راحت است و بلافاصله پس از رسیدن به آلمان شما وارد بازار کار می شوید.

موارد ذکر شده از دلایل اصلی مهاجرت شغلی به این کشور میباشد.

کار در آلمان

دوره های کار آموزی آوسبیلدونگ در آلمان (Ausbildung)

متقاضیانی که قصد دارند در کمترین زمان در آلمان موقعیت شغلی مناسب پیدا کنند می توانند با گذراندن دوره های آوسبیلدونگ در شغل مورد علاقه ی خود مشغول به کار شوند. این مدرک فرصت خوبی را برای متقاضیانی که از سراسر دنیا قصد گرفتن موقعیت کاری را در آلمان دارند فراهم می کند. افرادی که در این دوره ها به کارورزی مشغول می شوند حقوق دریافت می کنند. متقاضیان با شرکت در این دوره ها مهارت کافی و لازم در زمینه های کاری را کسب می کنند و بهتر می توانند وارد بازار کار آلمان شوند .

آوسبیلدونگ چیست؟

آوسبیلدونگ یک دوره ی کارآموزی می باشد که طول این دوره بین یک تا سه سال و نیم به طول می انجامد. مبحث آموزش این دوره ها تحصیل فنی و حرفه ای می باشد که با این آموزش، افراد برای ورود به بازار کار آلمان آماده می شوند. در صورت موفقیت در این دوره ها، به دلیل قرارداد کاری از ابتدای تحصیل، اشتغال پس از تحصیل تضمین شده می باشد. هدف این دوره آماده کردن متقاضی برای بازار کار می باشد. در حال حاضر نزدیک به 350 رشته در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان وجود دارد. این دوره ها با همکاری یک کار فرما و همچنین یک موسسه آموزشــی اجرا می شود، که شامل آموزش تئوری و عملی خارج از محیط دانشگاه در یک شرکت یا کارگاه است . در برخی از آوسبیلدونگ ها می توانید حقوق ماهیانه دریافت نمایید و از پس هزینه ها ی خود در آلمان بربیایید.

انواع آوسبیلدونگ آلمان:

آوسبیلدونگ در دو دوره ی متفاوت از نظر مقدار دروس تئوری و عملی ارائه می شود:

آوسبیلدونگ دوگانه

(berufsausbildung Duale) :

در این دوره دروس به صورت تئوری و عملی بصورت توام یا جدا برگزار می شود. این دوره ها با توجه به رشته ی انتخابی بین 2 تا 3 سال و نیم به طول می انجامد، که شما چند روز در هفته را در یک مدرسه ی فنی به تحصیل تئوری میپردازید و بخش عملی دوره را در یک شرکت به کار آموزی مشغول می شوید.در این نوع کار آموزی به ازای کار در شرکت شما حقوق دریافت خواهید کرد. به همین دلیل به این دوره آوسبیلدونگ دوگانه میگویند. معمولا کسانی که مدرک تحصیلی و یا سابقه کاری ندارند از این دوره ها استقبال می کنند و می تواند برای این افراد مفید باشد. به طور کلی داشتن دیپلم متوسطه یا مدرک پیش دانشگاهی با معدل بالای 18 بهترین حالت برای ثبت نام در این دوره ها است.

اوسبیلدونگ در آلمان

آوسبیلدونگ مدرسه ای

(Ausbildung Schuliche) :

در این دوره ساعات کار عملی کمتر از ساعات کار تئوری است و بیشتر دروس به صورت تئوری آموزش داده می شود. متقاضیان در این دوره در دانشکده فنی و حرفه ای و یا کالج های حرفه ای مشغول به تحصیل می شوند. این دوره معمولا بین 1 تا 3 ســــال به طول می انجامد و توســـــــط مـــــــدارس دولـــتـــــــی و خصوصـــــی ارائــــــه میشود. شرکت در مدارس خصوصی مستلزم هزینه است و هزینه ی آوسبیلدونگ در این مدارس باید پرداخت گردد. متقاضیان برای شرکت در این دوره ها باید دارای مدرک دیپلم از یک مدرسه آلمانی بوده و یا در صورت داشتن دیپلم از یک کشور دیگر باید مدرک دیپلم مورد تاییــــــد کشـــور آلمــــــان باشد. این آوسبیلـــــدونگ بیشتر در رشته های پرستاری، بانــــکداری، فروشنــدگی، طراحـــــی و مهندسی کاربرد دارد.

شرایط سنی برای دوره های آوسبیلدونگ آلمان:

برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ حداقل ســـن مورد نیاز 18 سال و حـــــداکثر 23 سال می باشد. به دلیل اینکه این دوره ها متقاضی را برای بازار کار آماده می کند باید در این محدوده ی سنی در این دوره ها شرکت کنیم.

حـــداقل مـــدرک زبــــــان برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ:

برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان مدرک زبان آلمانی B2 مورد نیاز است. اگر سطح زبان متقاضی پایین باشد برای مطالب سنگین تئوری به مشکل بر میخورد. در برخی از رشته ها آشنایی با زبان انگلیسی نیز می تواند کمک کننده باشد.

کار جوانان در آلمان

مزایای شرکت در آوسبیلدونگ آلمان:

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

دوره ی آوسبیلدونگ پرستاری برای متقاضیانی مناسب است که به رشته ی پرستاری علاقه مند هستند اما تحصیلات لازم را ندارند. آوسبیلدونگ پرستاری به معنای کارآموزی به عنوان پرستار است، که گزینه ی مناسبی برای پرستار شدن در آلمان می باشد.

این دوره های فنی و حرفه ای در مدارس یا دانشگاه های پرستاری برگزار می شود. متقاضیانی که قصد دارند در این دوره های کار آموزی پرستاری شرکت کنند باید حداقل مدرک دیپلم، حداکثر سن 21 سال و مدرک زبان آلمانی در حد B2 برای ارائه داشته باشند. معمولا این دوره ها 3 ساله هستند و متقاضیان 2100 ساعت آموزش تئوری و 2500 ساعت آموزش عملی خواهند داشت. دروسی مانند زیست شناسی، شیمی، زبان آلمانی تخصصی، ورزش و … در آوسبیلدونگ پرستاری می باشد. بعد از اتمام دوره ی آوسبیلدونگ پرستاری متقاضیان پس از قبولی در آزمون نهـایی می توانند به عنوان پرستار کار خود را در بیمارستان ها، شرکت های بیمه، خانه های سالمندان و ….آغاز کنند.

میزان حقـــــوق دریافتی (سال2021) در این دوره ها بین 2000 تا 2500 یورو می باشد. پرستاران پس از ورود به بازار کار می توانند برای دریافت اقامت دائم آلمان اقدام نمایند. آلمان به عنوان کشوری پیشرفته با اقتصاد قوی که چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. به دلیل پیری جمعیت شیوع ویروس کرونا و نیاز شدید افراد به مراقبت های درمانی، جذب نیروی کار در حوزه درمان و صدور ویزای پرستاری یا کادر درمان در اولویت این کشور قرار گرفته است. آلمان دارای استاندارد های بالای بهداشت، امنیت اجتماعی و مراقبتهای درمانی است و همواره در تلاش است تا کمبود نیروی ماهر و مجرب خود را از طریق جذب کادر درمان تامین نماید. در حال حاضر آلمان پرستاران مورد نیاز خود را از سراسر جهان جذب میکند و افرادی که در رشته های پرستاری، پزشکی، پیراپزشکی و گروه درمانی قرار دارند شانس کار بالایی در این کشور خواهند داشت.

آوسبیلدونگ پرستاری

اخذ ویــزای پرستــاری آلمــــان

برای گرفتن ویزا و پیدا کردن شغل پرستاری در آلمان باید 3 سال تجربه کاری داشته باشیم،علاوه بر سابقه باید دارای حداقل مدرک لیسانس پرستاری باشیم. به دلیل تفاوت در سیستم درمانی ایران و آلمان ،باید مدارک مورد تایید آلمان قرارگیرد و ارزشیابی و معادل سازی شود.در صورتی که مدرک تحصیلی خود را از یکی از کشورهای عضو پیمان شنگن و یا از آمریکا دریافت کرده باشید نیازی به گذراندن دوره های کارآموزی پرستاری در آلمان را ندارید. لازم به ذکر است پرستاران با بیماران آلمانی سرو کار دارند و باید به زبان آلمانی صحبت کنند به همین دلیل داشتن مدرک زبان آلمانی تا سطح B2 و مورد قبول کارفرمای آلمانی الزامــــی است. قبل از شـــروع کــــار یا دوره ی آموزشی در آلمان ابتدا باید دوره ی زبان تخصصی علوم پزشکی را سپری نمایید. پرستــــاران ایرانـــــی برای کار در آلمان باید دوره های تکمیلی در آلمان بر اساس سیستم درمانی این کشوررا پشت سر بگذارند. محدودیت سنی بین 25 تا 35 سال از دیگر شرایط اخذ ویزای شغل پرستاری در آلمان است. بعد از اتمام دوره ی کار پرستاری، پرستاران از حقوق بازنشستــــــــگی و ســـــــایر مزایــــــای آن می تواننــــد بهــــــره منـــــد شوند. متقاضیان مشغول به کار میتواننـــــد بعــــــــد از 4 الی 5 سال اشتغال از طریق ویزای کار، اقامت دائم آلمان را اخذ نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار پرستاری در آلمان :

  • مدرک تحصیلی کارشناسی پرستاری و ریزنمرات
  • تسلط به زبان آلمانی و داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B1 یا B2
  • داشتن جاب آفر از کارفرما
  • داشتن گواهینامه سلامت (باید از نظر جسمی و روحی قادر به کار در قسمت مراقبت های پرستاری باشید) به همراه ترجمه
  • عدم سوء پیشینه به همراه ترجمه
  • اصل گذرنامه
  • اصل شناسنامه به همراه ترجمه
  • رزومه به زبان آلمانی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای کار
  • 6 قطعه عکس جدید
پرستاری در آلمان

مزایای دریافت ویزای کار پرستاری در آلمان 

* اخذ ویزای همراه: پرستاران می توانند بعد از دریافت حقوق و پس از یک سال کار در آلمان برای اعضای خانواده خود و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام به گرفتن ویزای همراه کنند .

* تحصیل رایگان فرزندان، همسر متقاضی نیز پس از اخذ ویزا می تواند مشغول به کار شود، فرزندان هم می توانند مانند تمامی شهروندان آلمان به طور رایگان تحصیل کنند و از تمامی امکانات آموزشی بهره مند شوند. همراه متقاضی اجازه کار ندارد تا زمانیکه تا سطح B1 یا C1 به زبان آلمانی مسلط شود.

* پرستاران بعد از مهاجرت کاری به آلمان و اخذ ویزای کار می توانند به کل اتحادیه اروپا سفر کنند.

* اخذ اقامت دائم پس از 4 الی 5 سال اشتغال و پرداخت منظم مالیات
* حقوق و مزایای بالا

* دریافت بلـــــوکارت بعــــد از ورود به آلمــــان با قرارداد کاری، و بعد از دریافت آن تمامی امکانات یک شهروند اروپایی را دارند.
* بـرخـــــورداری از خـــــــــدمــات بــــهـــــداشتـــــی و درمانی رایگان .

* بیمه بازنشستگی

* امنیت اجتماعی و اقتصادی

میزان حقوق و درآمد پرستاران در آلمان

عوامل متعددی چون میزان سابقه و تجربه کاری ،میزان تحصیلات ،کار در بخشهای خصوصی و یا دولتی ،میزان ساعات کار در میزان حقوق دریافتی پرستاران تاثیر دارد. پرستاران در آلمان 5 روز نوبت کاری دارند که شامل سه شیفت است. حقوق پرستاران با توجه به شیفــــت و ساعات کاری بیشــــتر می شود و همچنین کار در روزهای تعطیل باعث افزایش حقوق می شود. به صورت تقریبی می توان گفت حداقل دستمزد حدود 2000 یورو، و حداکثر دستمزد در حدود 7000 یورو است. با افزایش سابقه کار، درآمد پرستار افزایش چشمگیری دارد و همچنین پرستاری با مدرک ارشد، 2 برابر پرستار با مدرک لیسانس حقوق دریافت می کند. حقوق پرستاران در آلمان هر یک سال و نیم، 9 درصد افزایش پیدا می کند.

کار پزشکی در آلمان

متقاضیان برای اخـــذ ویــــــزای کـــار پرستاری می توانند از 2 روش اقدام نمایند:

1. جاب آفر
2. جاب سیکر

ویزای کار پرستاری از طریق جاب آفر:

متقاضی باید از یک کارفرمای آلمانی دعوت نامه کاری داشته باشد و همچنین متقاضی باید دارای سابقه و تخصص در زمینه ی شغل پرستاری باشد. ایشان در ابتدا باید رزومه و سابقه کاری خود را برای دریافت قرارداد کاری برای کارفرمای آلمانی ارسال نماید. متقاضی باید ثابت کند که دارای سابقه در شغل پرستاری است و از توانایی وتخصص کاری دراین شغل برخوردار است. اگر مدارک پرستار مورد تایید کارفرما قرار گیرد، کارفرمای آلمانی با پرستارقرارداد می بندد، سپس متقاضی باید به سفارت آلمان برود و با ارائه ی مدارک خود نسبت به اخذ ویزا اقدام نماید.

کارفرمای آلمانی بر اساس قوانین اتحادیه اروپا در صورتی می تواند پرستار مهاجر استخدام کند که نتواند نیروی کار متخصص را از بین نیروی کار آلمان یا موجود در کشور های اروپایی پیدا کند. برای این کار ابتدا باید آگهـــی استخـــــدام را در آلمان و در کشورهای اتحادیه اروپـــا به مــدت 3 ماه از طریق روزنامه و وبسایتها ثبت نماید ودر صورت پیدا نکردن پرستار از طریق جاب آفر اقدام کند.

* متقاضیان جاب آفر سریع وارد بازار کار کشور آلمان خواهند شد.
* متقاضیان این ویزا حداکثر سن زیر 35 سال را باید داشته باشند.
* از طریق این ویزا متقاضی می تواند پس از 3 سال کار اقامت آلمان را اخذ نمایند و از همان ابتدا اقدام به اخذ ویزای همراه نمایند. سابقه کار در شغل پرستاری ،تحصیلات دانشگاهی و آشنای با زبان آلمانی از ملزومات اخذ ویزای جاب آفر پرستاری است و مدارک دانشگاهی پرستار باید مورد تایید و ارزیابی علمی کار فرمای آلمانی قرار گیرد.
* چون کارفرمای آلمانی برای استخدام باید طبق قانون کار اتحادیه اروپا عمل کند،اخذ ویزای کار پرستاری از طریق جاب آفر برای ایرانیان زمان بر است.

در این مسیر سخت و دشوار، موسسه فرداد دانش پاسارگاد در کنار شما خواهد بود تا براحتی و با در دست داشتن مدارک لازم بتوانید برای اشتغال در آلمان آماده شوید.

ویزای کار پزشکی در آلمان

ویزای کار پرستاری از طریق جاب سیکر:

در این روش اخذ ویزای پرستاری آلمان، متقاضیانی که از کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری ندارند می توانند با این نوع ویزا به مدت 6 ماه به جست و جوی کار در آلمان بپردازند. متقاضیان رشته پرستاری باید دارای مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس باشند. در صورت پیدا نکردن شغل مناسب در طول مدت 6 ماه متقاضی باید از کشور خارج شود. متقاضی در صورت یافتن شغل مناسب و استخدام می تواند مجوز 4 ساله ی اقامت آلمان را اخذ نماید. هزینه ی این نوع ویزا تا 80 یورو می باشد. در این نوع ویزا متقاضی باید توانایی تامین هزینه های خود را در طول مدت 6 ماه دارا باشد. شرط سنی در این نوع ویزا حداکثر 35 سال است و متقاضی باید دارای 3 سال سابقه ی کار در شغل مرتبط باشد. در این نوع ویزا متقاضی نمی تواند فرزندان و همسر خود را همراه داشته باشد، ولی پس از پیدا کردن کار، متقاضی می تواند نسبت به اخذ اقامت خانواده ی خود اقدام نماید.

این روش یکی از بهترین روش های مهاجرت و کار در کشور آلمان است . متقاضیانی که دارای مدرک دانشگاهی هستند و خواستار کار در آلمان می باشند، می توانند از طریق اخذ بلو کارت اروپا در این کشور مشغول به کار شوند.به موجب این ویزا نیروهای متخصص غیر اروپایی با تکیه بر تخصص خود می توانند به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز انگلستان،ایرلند و دانمارک مهاجرت نمایند. بلو کارت ویزایی برای اقامت قانونی متقاضیان کشورهای غیر اروپایی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. دارندگان این کارت از حقوق شهروندی کشورهای اتحادیه اروپا برخوردار هستند. اعتبارکارت آبی اتحادیه اروپا در ابتدا 4 سال است، اگر مدت زمان قرارداد متقاضی کوتاهتر باشد کارت آبی هم به همان میزان مدت قرارداد به علاوه 3 ماه بیشترمعتبر است که می تواند تمدید شود. دارندگان کارت آبی می توانند پس از 18 ماه اقامت در آلمان به کشور دیگری از اتحادیه اروپا نقل مکان کنند. با داشتن بلو کارت خانواده ی متقاضی اجازه ی مهاجرت و تحصیل و کار را هم در کشور آلمان و در منطقه شنگن دارند. متقاضیانی که کــــارت آبــــی را دارا هستند پس از 33 ماه می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند، اگر سطح B1 زبان آلمانی را داشتـــه بـــاشنـــد بـــعـــد از 21 مــــاه می توانند برای اقامت اقدام نمایند.