Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهترین دانشگاه های جهان در رشته مد و فشن 2024

در دنیای پویا و همیشه در حال تغییر مد و فشن، دانشگاه‌های برتر جهان نقش مهمی در شکل دهی به آینده این صنعت دارند. این دانشگاه‌ها، با آموزش نیروهای جوان و خلاق، در تلاش برای ارتقاء سطح جهانی صنعت مد و فشن هستند. اگر به تحصیل در رشته مد و فشن علاقه دارید، به احتمال زیاد دوست دارید با بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل رشته مد و فشن آشنا شوید. در این مقاله، ما به بررسی بهترین دانشگاه‌های مد و فشن خواهیم پرداخت. دانشگاه‌هایی که برنامه‌های مطالعاتی جامع و جذاب را ارائه می دهند و فارغ التحصیلان موفق را به جامعه مد و فشن معرفی کرده اند.

در مقاله آشنایی با انواع رشته های مد و فشن در خارج از کشور، رشته های این حوزه را به شما معرفی کردیم. اکنون در این مقاله قصد داریم برترین مراکز آموزشی جهان برای تحصیل رشته طراحی مد و فشن را به شما معرفی کنیم. نیویورک در آمریکا، لندن در انگلستان، پاریس در فرانسه و میلان در ایتالیا شهرهایی هستند که به عنوان پایتخت مد جهان شناخته می شوند و به همین دلیل برترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی برای تحصیل رشته مد و فشن در این شهر ها قرار دارند. پس با ما همراه باشید تا با برترین دانشگاه های جهان در صنعت مد و فشن آشنا شوید.

زمان مطالعه: 7 تا 9 دقیقه

تحصیل از مد و فشن در خارج از کشور
تحصیل از مد و فشن در خارج از کشور

بهترین دانشگاه های آمریکا در رشته مد و فشن

نیویورک پرجمعیت ترین شهر ایالات متحده آمریکا و یکی از 3 پایتخت اصلی مد و فشن جهان است. مد بخش بزرگی از ساختار شهر نیویورک است و بسیاری از بزرگ ترین مجلات صنعت مد جهان، از جمله  Vogue، Elle، Harper’s Bazaar  و Marie Claire در این شهر مستقر هستند. در ادامه دو مورد از برترین آموزشگاه های مد در نیویورک را به شما معرفی خواهیم کرد که هر دو مرکز درمیان 5 دانشگاه برتر جهان برای تحصیل رشته مد و فشن هستند.

موسسه فناوری مد (FIT)

موسسه فناوری مد (Fashion Institute of Technology) یا FIT که به عنوان MIT دنیای مد شناخته می شود، برنامه هایی را در زمینه طراحی مد، تجارت، بازاریابی، تصویرسازی و استایل ارائه می دهد. این مرکز که در سال 1944 تأسیس شد و 8846 دانشجو دارد. کارولینا هررا، کالوین کلاین و مایکل کورس از جمله مشهورترین فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

در مقطع کارشناسی، شهریه دانشجویان بین المللی برای هر ترم 10396 دلار است. این مدرسه دارای مجموعه ای از تالارهای سخنرانی و یک موزه است که توسط تاریخ نگار مد و فشن، والری استیل، مدیریت می شود.

پارسونز، مدرسه جدید طراحی

پارسونز، مدرسه جدید طراحی (Parsons The New School for Design) برنامه های مختلفی را در زمینه طراحی مد، مطالعات مد و بازاریابی مد ارائه می دهد. از مشهور ترین فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان به تام فورد، دونا کاران، مارک جیکوبز، الکساندر وانگ و جیسون وو اشاره کرد. پارسونز علاوه بر داشتن فارغ التحصیلان بسیار مشهور، تمرکز زیادی بر حفظ روابط با دانشجویان گذشته خود دارد. این باعث شده است که مدرسه کارگاه های مختلفی را با همکاری دونا کاران و Proenza Schouler duo برای دانشجویان خود برگزار می کند. اکثر اعضای هیئت علمی دانشگاه در صنعت مد فعالیت می کنند و تمامی فارغ التحصیلان این دانشگاه چشم انداز شغلی قوی و روشنی دارند.

هزینه تحصیل مد و فشن در این دانشگاه برای هر سال تحصیلی 49844 دلار آمریکا است.

در آمریکا مراکز زیادی برای تحصیل رشته مد و فشن وجود دارد که پرداختن به همه آنها در این مقاله ممکن نیست. به همین دلیل لیست زیر برای شما آماده شده تا با برخی از برترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته مد و فشن آشنا شوید.

تحصیل از مد و فشن در خارج از کشور
تحصیل از مد و فشن در خارج از کشور

برترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته مد و فشن:

  • Savannah College of Art and Design (SCAD);
  • Rhode Island School of Design (RISD);
  • California College of the Arts (CCA);
  • Pratt Institute;
  • Otis College of Art and Design;
  • Kent State University;
  • Academy of Art University;
  • Drexel University.

بهترین دانشگاه های لندن در رشته مد و فشن

لندن، پایتخت بریتانیا , یکی از پنج شهر برتر جهان برای دانشجویان است. این شهر به عنوان یکی از شیک ترین شهرهای جهان نیز شهرت دارد. از نظر تاریخی، بریتانیایی ها اغلب برای الهام گرفتن در زمینه مد به فرانسوی ها نگاه می کردند؛ اما، در یک قرن گذشته، با کاهش تسلط پاریس بر صنعت مد، لندن بدون شک به یکی از پیشگامان این صنعت تبدیل شده است.

کالج سنترال سنت مارتینز

کالج سنترال سنت مارتینز (Central Saint Martins) که بخشی از دانشگاه هنر لندن (UAL) است، رشته های مختلفی را در زمینه طراحی مد، پارچه و جواهرات ارائه می دهد. سنترال سنت مارتینز یک کادر آموزشی در سطح جهانی دارد و چهره های مد بین المللی مانند پروفسور لوئیز ویلسون و دیگر اشخاص برجسته این صنعت اساتید این دانشگاه را تشکیل می دهند

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی برای برای دانشجویان بین المللی 19930 پوند در سال (27500 دلار آمریکا) است. فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه عبارتند از: الکساندر مک کوئین، پل اسمیت، استلا مک کارتنی و کریستوفر کین.

کالج مد لندن

کالج مد لندن (London College of Fashion) یکی دیگر از زیرمجموعه های دانشگاه هنر لندن و یکی از بهترین مراکز جهان برای تحصیل رشته مد است. این دانشگاه به دلیل ارائه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در زمینه مد مشهور است. این کالج علاوه بر دوره های طراحی مد، دوره هایی مانند بازاریابی مد، روزنامه نگاری مد، تجارت مد، زیبایی، علوم آرایشی، مدیریت مد و نقد و بررسی مد را نیز ارائه می دهد. در این دانشگاه حتی امکان تحصیل تخصص مد و فشن در زمینه هایی مانند کفش و لوازم جانبی نیز وجود دارد.

شهریه های این دانشگاه مانند دانشگاه Central Saint Martins است، زیرا هر دو کالج بخشی از دانشگاه هنر لندن (UAL) هستند. از فارغ التحصیلان مشهور این کالج می توانیم به جیمی چو و روپرت ساندرسون اشاره کنیم.

دیگر موسسات برتر انگلستان برای تحصیل رشته های گروه هنر:

  • Royal College of Art (RCA)
  • University of Westminster
  • Kingston University
  • Manchester Metropolitan University
  • Birmingham City University
  • Edinburgh College of Art
  • Glasgow School of Art
برترین کشورها برای تحصیل مد و فشن
برترین کشورها برای تحصیل مد و فشن

بهترین دانشگاه های ایتالیا در رشته مد و فشن

فلورانس، رم، ناپل، جنوا و ونیز، همگی به عنوان مراکز مد ایتالیا شناخته شده اند اما فقط میلان است که در کنار شهرهایی مانند لندن، نیویورک و پاریس به عنوان «پایتخت مد جهان» شناخته می شود. برندهای مشهوری مانند ورساچه، دولچه و گابانا، پرادا، آرمانی و دیگر برندهای مشهور همگی در ایتالیا متولد شدند. تاریخچه این کشور در صنعت مد و وجود بزرگترین کارخانه ها و گالری های مد جهان در این کشور باعث شده سالانه هزاران دانشجو از سراسر جهان برای کسب پذیرش و تحصیل رشته مد و فشن در ایتالیا اقدام کنند.

یکی از تخصص های موسسه فرداد دانش پاسارگاد، اعزام دانشجو به ایتالیا است و از آنجا که رشته های هنری (از جمله رشته مد و فشن) از رشته های پرطرفدار هستند، مقالات زیادی را به موضوع تحصیل رشته های هنری در ایتالیا اختصاص داده ایم. از تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا گرفته تا مشاغل مرتبط با رشته مد و فشن در ایتالیا و اخذ پذیرش تحصیلی آسان رشته طراحی مد و لباس در ایتالیا.

در مقاله بهترین دانشگاه های ایتالیا در رشته مد و فشن، برخی از برترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مد و فشن را به شما معرفی کردیم. اگر به تحصیل در ایتالیا و تحصیل رشته های هنری علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید. دانشگاه های مد و فشن پلی مدا، موسسه مد مارانگونی، آکادمی دوموس، موسسه طراحی اروپا در میلان و آکادمی مد و لباس میلان از جمله مراکزی بودند که در مقالات گذشته به صورت کامل به آنها پرداختیم. در تصویر زیر نیز می توانید لیست برخی دیگر از مراکز برتر ایتالیا برای تحصیل رشته مد و فشن را مشاهده کنید.

دیگر مراکز برتر ایتالیا برای تحصیل رشته مد و فشن:

  • Accademia Koefia
  • Accademia Costume e Moda
  • Nuova Accademia di Belle Arti (New Academy of Fine Arts)
  • Politecnico di Milano
  • Florence Institute of Design International (FIDI)
  • Sant’Anna Institute
  • Accademia del Lusso

بیشتر بخوانیم: آشنایی با سیستم آموزشی ایتالیا

بهترین مدارس مد در پاریس

سابقه طولانی پاریس به عنوان مرکز مد اروپا، نقشی اساسی در شکل دهی شخصیت این شهر و ساکنان شیک آن دارد. هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه تقریبا متعادل است؛ چرا که دانشگاه های دولتی فرانسه شهریه پایینی دارند اما هزینه های زندگی در این شهر نسبتا بالا است. حتی با وجود هزینه های بالای زندگی، پاریس همواره یکی از برترین شهرهای دانشجویی جهان بوده است؛ به خصوص برای تحصیل رشته های صنعت مد و فشن. هفته مد پاریس یکی از بزرگ ترین رویدادهای جهانی صنعت مد و فشن است و تمامی برندهای مشهور جهان از جمله چنل، دیور و لویی وتان در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه دارای شعب متعدد هستند. در ادامه شما را با برترین دانشگاه فرانسه برای تحصیل رشته مد و فشن آشنا خواهیم کرد.

دانشگاه اسمود

اسمود (ESMOD) یک مدرسه بین المللی طراحی مد و کسب و کار در پاریس است. این دانشگاه 4 پردیس در شهرهای مختلف فرانسه و 21 مدرسه بین المللی در سراسر جهان دارد. شهریه در دانشگاه ESMOD در حال حاضر 10550 یورو در سال برای مقطع کارشناسی و 12900 یورو در سال برای مقطع کارشناسی ارشد است. ESMOD اولین و قدیمی ترین مدرسه طراحی مد فرانسه است که در سال 1841 تأسیس شد و به دلیل اختراع متر نواری و مانکن لباس مشهور است. در میان فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه، چهره های سرشناس دنیای مد و فشن مانند تیری موگلر، نینا گارسیا و غیره وجود دارند.

در تصویر زیر می توانید لیست دیگر مراکز برتر فرانسه برای تحصیل رشته مد و فشن را مشاهده کنید.

بهترین مراکز تحصیل رشته مد و فشن در فرانسه:

  • L’Institut Français de la Mode (IFM)
  • École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne
  • Studio Berçot
  • Mod’Art International
  • Paris College of Art (PCA)
  • Istituto Marangoni Paris
  • ESAA Duperré
  • Atelier Chardon Savard
  • La Cambre Mode

برخی از بهترین دانشگاه های مد و فشن برای تحصیل در خارج

علاوه بر دانشگاه های معرفی شده در شهرها و کشورهای معرفی شده در این مقاله، مراکز برتر دیگری نیز برای تحصیل رشته های مربوط به صنعت مد و فشن وجود دارد. از جمله:

مدرسه نساجی سوئد – دانشگاه بوراس؛

موسسه ملی فناوری مد در هندوستان؛

موسسه طراحی مد در آلمان؛

دانشکده هنر، طراحی و معماری دنشگاه آلتو در فنلاند؛

کالج مد بونکا در ژاپن؛

و آکادمی سلطنتی هنرهای زیبا آنتورپ در بلژیک.

سوالات متداول

برای تحصیل رشته مد و فشن به چه مدارکی نیاز دارم؟

برای تحصیل در این رشته به مدرک دیپلم، مدرک زبان و در صورت وجود؛ رزومه کاری یا پورتفوی آثار هنری نیاز دارید.

برای تحصیل رشته مد و فشن به چه مهارت هایی نیاز است؟

برای موفقیت در این رشته باید نکته بین و خلاق باشید و در زمینه نقاشی و طراحی نیز مهارت داشته باشید.

طول دوره کارشناسی رشته مد و فشن چقدر است؟

گرفتن مدرک کارشناسی رشته مد و فشن معمولا بین 3 تا 4 سال زمان می برد.

آیا رشته مد و فشن تخصص کارشناسی ارشد هم دارد؟

 بله. رشته مد و فشن در مقطع کارشناسی ارشد شاخه های مختلفی دارد؛ از جمله: طراحی پترن، طراحی لوازم جانبی، طراحی پارچه، تجارت مد و فشن، رزونامه نگاری مد و فشن و غیره.

سخن آخر

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. موسسه فرداد دانش پاسارگاد، یک موسسه حرفه ای، معتبر، و با سابقه در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری است. اگر به فکر تحصیل رشته مد و فشن یا هر یک از رشته های شاخه هنر هستید، کارشناسان ما می توانند بهترین راهنمای شما برای رسیدن به اهدافتان باشند. کافی است برای تماس با ما اقدام کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به مقصد مهاجرتی خود برسید.

منابع:

Topuniversities.com

Ceoworld.biz

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا