تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا

ایتالیا دارای تاریخ غنی در زمینه مد است که به دوره رنسانس باز می گردد. از رنسانس تا به امروز، طراحان ایتالیایی در خط مقدم این صنعت بوده اند. اگر به تحصیل در رشته طراحی مد علاقه دارید، ایتالیا مکانی عالی برای انجام این کار است. در این مقاله قصد داریم تازه ترین اطلاعات در مورد تحصیل طراحی مد در ایتالیا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در ادامه با برترین مدارس مد و شرایط تحصیل این رشته در ایتالیا آشنا خواهید شد.

صنعت مد ایتالیا

برخی از مشهورترین طراحان مد در جهان مانند گوچیو گوچی، دولچه و گابانا، والنتینو، جیانی ورساچه و پرادا، ایتالیایی هستند. این اشخاص بر چشم انداز جهانی صنعت مد تأثیر زیادی گذاشته اند. امروزه شهرهای رم و فلورانس همچنان از پایتخت های اصلی مد در جهان هستند. ارزش صنعت مد ایتالیا حدود 80 میلیارد یورو در سال است که آن را به یکی از بزرگترین و مهم ترین صنایع مد در جهان تبدیل کرده است.

بسیاری از مدارس برتر رشته طراحی مد و فشن در ایتالیا قرار دارند که برنامه های متنوعی را متناسب با علایق و سطوح مختلف تجربه ارائه می دهند. شما این فرصت را خواهید داشت که زیر نظر برخی از بهترین طراحان جهان آموزش ببینید.

علاوه بر تجربه آکادمیک، تحصیل در زمینه طراحی مد در ایتالیا به شما این فرصت را می دهد که با متخصصان این صنعت ارتباط داشته باشید و صحنه مد ایتالیا را از نزدیک تجربه کنید. در زمان تحصیل مد و فشن در ایتالیا می توانید به نمایشگاه ها و گالری های مختلف بازدید کنید و با طراحان بین المللی ملاقات داشته باشید.

مزایای تحصیل طراحی مد در ایتابیا
مزایای تحصیل طراحی مد در ایتابیا

مزایای تحصیل طراحی مد در ایتالیا

  • کیفیت بالای آموزش
  • تاریخ و فرهنگ غنی ایتالیا
  • فرصت همکاری با برخی از بهترین طراحان مد در جهان
  • شانس زندگی در یک کشور زیبا
  • فرصت های کارآموزی و شبکه سازی در صنعت مد ایتالیا
لیست بهترین مراکز تحصیل طراحی مد و فشن در ایتالیا
لیست بهترین مراکز تحصیل طراحی مد و فشن در ایتالیا

برترین مدارس مد در ایتالیا

در ادامه لیست برخی از بهترین موسسات آموزش طراحی مد و فشن در ایتالیا، به همراه شهریه دانشگاه در سال 2023 برای شما آورده شده است.

شهریه سالانه در سال 2023 اسم دانشگاه
€24,000 Istituto Marangoni
€5,000 Polimoda
€19,000 Accademia del Lusso
€18,000 IED – Istituto Europeo di Design
€21,000 Domus Academy
€12,000 NABA – Nuova Accademia di Belle Arti
€14,000 Accademia Costume & Moda

 

چالش های تحصیل طراحی مد در ایتالیا

  • به دلیل محبوبیت مدارس مد ایتالیا، رقابت برای کسب پذیرش شدید است
  • شهریه بالا در مراکز آموزشی برتر
  • نیاز به یادگیری زبان ایتالیایی
  • هزینه زیاد زندگی در شهرهای بزرگ مانند میلان و فلورانس

روش اپلای برای رشته طراحی مد در ایتالیا

روش اپلای برای دانشگاه های مد در ایتالیا ممکن است با توجه به دانشگاه متفاوت باشد. با این حال، اکثر دانشگاه ها به موارد زیر نیاز دارند:

  • دیپلم دبیرستان یا معادل آن
  • رزومه کاری
  • توصیه نامه
  • پرداخت هزینه اپلای

علاوه بر موارد بالا، ممکن است نیاز باشد که در یک مصاحبه و آزمون ورودی نیز شرکت کنید که این موضوع به دانشگاه انتخابی بستگی خواهد داشت.

هزینه تحصیل طراحی مد در ایتالیا

هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه و برنامه می تواند بسیار متفاوت باشد. اما به طور متوسط می توانید انتظار داشته باشید که شهریه شما در دانشگاه بین 5000 تا 20000 یورو در سال باشد. در دانشگاه های دولتی این عدد به 5000 یورو نزدیک است و در دانشگاه های خصوصی به 20000 یورو. علاوه بر این، باید هزینه های زندگی را در نظر بگیرید که می تواند از 800 تا 1200 یورو در ماه متغیر باشد.

کارآموزی و فرصت های شغلی در ایتالیا

دانشجویان بین المللی در ایتالیا می توانند تا یک سال پس از تحصیل در ایتالیا بمانند و برای یافتن شغل یا دوره کارآموزی اقدام کنند. تحصیل در ایتالیا فرصت های عالی برای کارآموزی در برندهای مشهور مد را فراهم می کند. صنعت مد ایتالیا مرکزی برای کارآموزی است و می تواند به عنوان پله ای برای فرصت های شغلی آینده باشد. علاوه بر این، با تلاش و ایجاد یک شبکه قوی در طول دوره تحصیل، می توانید شانس خود برای پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی را بالا ببرید.

سوالات متداول

مهمترین مهارت های یک طراح مد چیست؟

  • خلاقیت
  • مهارتهای فنی
  • مهارت های ارتباطی
  • مهارت های تجاری

زبان مورد نیاز برای رشته طراحی مد در ایتالیا چیست؟

رشته طراحی مد در اکثر دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی ارائه می شود و نیاز به ارائه مدرک زبان ایتالیایی دارند. با این حال، برخی از دانشگاه ها دوره طراحی مد را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. که برای ورود به آنها ارائه مدرک زبان مانند آیلتس یا تافل ضروری است.

آیا بورسیه و کمک مالی برای دانشجویان طراحی مد در ایتالیا وجود دارد؟

بله، تعدادی از برترین دانشگاه های معرفی شده در بالا برای دانشجویان قوی بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته اند. برای کسب این بورسیه ها باید یک رزومه کاری یا شخصی قوی برای خود ایجاد کنید که نشاندهنده خلاقیت و استعداد شما باشد.

بهترین شهر برای تحصیل در رشته طراحی مد در ایتالیا کدام شهر است؟

شهرهای بزرگ زیادی برای تحصیل طراحی مد در ایتالیا وجود دارد، اما محبوب ترین آنها به ترتیب عبارتند از:

  • میلان
  • فلورانس
  • رم
  • ناپل
  • بولونیا

سخن آخر

امیدواریم با مطالعه این مقاله، با تحصیل رشته طراحی مد در ایتالیا آشنا شده باشید. ورود به این رشته می تواند چالش های زیادی داشته باشد، اما اگر کارشناسان موسسه فرداد دانش پاسارگاد را در کنار خود داشته باشید، نگرانی در مورد امور اپلای، ویزا و سفارت نخواهید داشت و می توانید تمام تمرکز خود را روی ایجاد یک رزومه قوی بگذارید. جهت ارتباط با کارشناسان ما از طریق راه های ارتباطی صحفه ی ارتباط با ما در تماس باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پریناز
پریناز
7 ماه قبل

سلام رشته طراحی مد در ایتالیا بازار کار خوبی داره ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  پریناز

سلام پریناز عزیز، بله ،يكي از صنايع پر رونق ايتاليا صنعت مد وفشن هست كه وجود برندهاي معروفي همچين گوچي ، آرماني، ورساچه گواهي بر اين ادعاست اما دانشجو بايد بتونه روزمه خوبي براي خود در ايام تحصيل فراهم كنه و نمونه كار داشته باشه كه شانس كار خودش رو بالا ببره

نگار خالقی
نگار خالقی
7 ماه قبل

ایا امکاان تحصیل رایگان برای رشته طراحی لباس در ایتالیا هست ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  نگار خالقی

خير نگار عزیز، تحصيل در ايتاليا رايگان نيست اما دانشجويان مي تونن از بورسيه هاي تحصيلي متعدد كه براي جبران هزينه هاي تحصيل وجود داره استفاده كنند البته در دانشگاهاي دولتي ، در نظر داشته باشيد كه رشته مد و فشن در دانشگاهاي خصوصي هزينه بالايي داره

سمیه دانشی
سمیه دانشی
7 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من بیست پنج ساله هستم و مدرک کارشناسی معماری دارم علاقمند به رشته فشن هستم و دارم مدرک فنی و حرفه ای رو در این رشته میگیرم امکان پذرش در این سن برای رشته مد و فشن برای من هست ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  سمیه دانشی

سلام سمیه عزیز، بله شانس داريد ،هم به زبان انگليسي و هم زبان ايتاليايي كه شانستون رو بالاتر ميبره تحصيل كنيد با مشاوران ما تماس بگيريد و اطلاعات كامل تري بدست بياريد

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx