موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهترین رشته های هنری برای مهاجرت هنرمندان به ایتالیا

صحنه هنری ایتالیا در طول تاریخ همواره خلاق و پر جنب و جوش بوده و توانسته برخی از بهترین و مشهورترین هنرمندان جهان را به دنیا هدیه کند. مدت‌ها است که دانشگاه های این کشور به مقصدی رویایی برای هنرمندان تبدیل شده اند.

اگر در یکی از زمینه های هنری فعالیت می‌کنید و قصد دارید برای ادامه تحصیل به ایتالیا مهاجرت کنید، در این مقاله برخی از بهترین رشته های هنری ارائه شده در ایتالیا را به شما معرفی خواهیم کرد. در کنار معرفی بهترین رشته های هنری، لیست برترین دانشگاه های دولتی و خصوصی برای تحصیل در هر رشته را نیز می توانید در این مقاله پیدا کنید.

تحصیل طراحی گرافیک در ایتالیا

طراحی گرافیک (Graphic Design) یک رشته بسیار ضروری در صنعت های مختلف است که برای ایجاد راه حل های بصری نیازمند خلاقیت و آشنایی با فناوری های روز است. به عنوان یک طراح گرافیک می توانید در ایتالیا رشته طراحی گرافیک را با بالاترین کیفیت ممکن بیابید و استعداد خود را پرورش دهید.

برترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته طراحی گرافیک:

  • دانشکده طراحی دانشگاه پلی تکنیک میلان (دولتی)
  • موسسه طراحی اروپا (IDE) در میلان (خصوصی)
  • آکادمی هنرهای زیبای فلورانس (دولتی)
  • آکادمی جدید هنرهای زیبا (NABA)، میلان (خصوصی)
هنرهای دیجیتال در ایتالیا
هنرهای دیجیتال در ایتالیا

هنرهای دیجیتال

قلمرو هنرهای دیجیتال  (Digital Arts) فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای هنرمندان فراهم می‌کند تا با رسانه‌ها و فناوری‌های جدید برای خلق آثار هنری نوآورانه و تعاملی همکاری کنند. رشته هنرهای دیجیتال در ایتالیا اغلب طیف گسترده ای از موضوعات را شامل می شود، از جمله تصویربرداری دیجیتال، انیمیشن، هنر ویدئویی، واقعیت مجازی و موارد دیگر.

برترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته هنرهای دیجیتال:

  • دانشکده هنر دانشگاه بولونیا (دولتی)
  • آکادمی هنرهای زیبای رم (دولتی)
  • موسسه طراحی اروپا (IDE) در رم (خصوصی)
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان (دولتی)
تئاتر در ایتالیا
تئاتر در ایتالیا

تحصیل تئاتر در ایتالیا

برای کسانی که علاقه مند به صحنه و هنرهای نمایشی مانند تئاتر (Theater Arts) هستند، برنامه های تئاتر ایتالیا ترکیبی از سنت و تکنیک های معاصر را ارائه می دهد. تحصیل در رشته تئاتر در ایتالیا یک تجربه منحصر به فرد برای بازیگران، کارگردانان، نمایشنامه نویسان و علاقه مندان به تئاتر خواهد بود.

ایتالیا تاریخچه غنی در زمینه تئاتر دارد که قدمت آن به دوران باستان بازمی‌گردد. اپرا به عنوان یکی از اشکال تئاتر، نزدیک به 400 سال پیش برای اولین بار در ایتالیا به وجود آمد و پس از آن توانست راه خود را به سراسر جهان باز کند.

برترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته تئاتر:

  • دانشگاه کاتولیک قلب مقدس میلان (دولتی)
  • آکادمی ملی هنرهای دراماتیک سیلویو دامیکو رم (دولتی)
  • مدرسه تئاتر پائولو گراسی، میلان (دولتی)
  • آکادمی تئاتر لااسکالا میلان (خصوصی)

طراحی بازی و رسانه های تعاملی

تحصیل در رشته طراحی بازی و رسانه های تعاملی (Game and Interactive Media Design) در ایتالیا می تواند تجربه ای خارق العاده برای علاقه مندان به حوزه بازی سازی باشد. بازی سازان در ایتالیا به مدرن ترین فناوری ها و برخی از بهترین استودیوهای بازی سازی اروپا دسترسی خواهند داشت. رشته طراحی بازی و رسانه های تعاملی معمولاً جنبه های مختلف توسعه بازی مانند داستان سرایی، طراحی رابط کاربری، مکانیک بازی، مدل سازی سه بعدی، انیمیشن و برنامه نویسی بازی را پوشش می دهد.

دانشگاه های برتر ایتالیا برای تحصیل در رشته طراحی بازی و رسانه های تعاملی:

  • دانشکده طراحی دانشگاه پلی تکنیک میلان (دولتی)
  • دانشگاه ساپینزا رم – دانشکده مهندسی انفورماتیک و آمار (دولتی)
  • موسسه طراحی اروپا (IDE) در میلان (خصوصی)
  • دانشگاه پلی تکنیک تورین (دولتی)

فیلمبرداری و تولید فیلم

تحصیل رشته فیلمبرداری و تولید فیلم (Cinematography and Film Production) در ایتالیا می تواند فرصتی فوق العاده برای فیلمسازان مشتاق و با پشتکار باشد. سینمای هالیوود بر پایه های صنعت سینمای ایتالیا ساخته شد و این کشور زادگاه بسیاری از فیلمسازان تاثیرگذار تاریخ است. دانشگاه ها و موسسات ایتالیا رشته فیلمبرداری و تولید فیلم را به صورت جامع ارائه می دهند و باید اشاره کنیم که با توجه به ظرفیت های محدود، رقابت برای کسب پذیرش در این مراکز بسیار شدید است.

دانشگاه های برتر ایتالیا برای تحصیل در رشته فیلمبرداری و تولید فیلم:

  • مرکز آموزش فیلمبرداری رم (Centro Sperimentale di Cinematografia) (دولتی)
  • مدرسه ملی سینما، تورین (دولتی)
  • آکادمی هنرهای زیبای بولونیا (دولتی)
  • آکادمی هنرهای زیبای بررا، میلان (دولتی)
دانشکده طراحی دانشگاه پلی تکنیک میلان
دانشکده طراحی دانشگاه پلی تکنیک میلان

تحصیل طراحی مد در ایتالیا 2023 

ایتالیا به عنوان یکی از پایتخت‌های جهان در زمینه مد و فشن شناخته می شود. رشته طراحی مد (Fashion Design) در ایتالیا از معتبرترین و مورد توجه ترین دوره های تحصیلی جهان است. با تحصیل مد و فشن در این کشور به بهترین و با پرستیژترین برندهای تولیدکننده لباس دسترسی خواهید داشت و زیر نظر بهترین اساتید جهان آموزش خواهید دید.

برترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته طراحی مد:

  • دانشکده طراحی دانشگاه پلی تکنیک میلان (دولتی)
  • موسسه مارانگونی میلان (خصوصی)
  • آکادمی دوموس میلان (خصوصی)
  • آکادمی لباس و مد رم (خصوصی)

سوالات متداول

مدت زمان تحصیل رشته های گروه هنر در ایتالیا چقدر است؟

مدت تحصیل رشته های گروه هنر بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است. دوره های لیسانس معمولاً سه سال طول می کشد، دوره های کارشناسی ارشد از یک تا دو سال متغیر است و دوره های دکترا می تواند سه تا چهار سال ادامه داشته باشد

آیا برای تحصیل هنر در ایتالیا تسلط به زبان ایتالیایی ضروری است؟

بله، از آنجا که بسیاری از رشته های شاخه هنر در ایتالیا به زبان ایتالیایی ارائه می شوند، تسلط به زبان ایتالیایی و ارائه مدرک مورد نیاز دانشگاه ضروری خواهد بود.

چه شهرهایی در ایتالیا به دلیل موسسات آموزشی عالی هنری خود شناخته شده اند؟

فلورانس، میلان، رم، ونیز و بولونیا به خاطر مدارس و دانشگاه های هنری معتبر خود مشهور هستند.

آیا فرصت های کارآموزی برای دانشجویان هنر در ایتالیا وجود دارد؟

پاسخ: بله، بسیاری از موسسات هنری و صنعتی مانند نمایشگاه های هنری، کارخانه جات تولید لباس، استودیوهای بازی سازی در ایتالیا برنامه های کارآموزی را ارائه می دهند که به دانشجویان این شانس را می دهد که در زمینه تحصیلی خود تجربه عملی کسب کنند.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل هنر در ایتالیا به صورت پاره وقت کار کنند؟

پاسخ: بله، دانشجویان بین المللی مجاز به کار پاره وقت تا 20 ساعت در طول سال تحصیلی و کار تمام وقت در تعطیلات تحصیلی هستند.

آیا برای ورود به رشته های هنر نیاز به نمونه کار وجود دارد؟

این موضوع بستگی زیادی به رشته مورد نظر و دانشگاه انتخابی دارد. برای ورود به برخی از رشته ها مانند موسیقی، ممکن است نیاز به ارائه نمونه کار یا شرکت در آزمون سنجش استعداد وجود داشته باشد و در بعضی از رشته ها نیز ممکن است نیازی به این کار وجود نداشته باشد.

آیا دانشجویان رشته هنر می توانند آثار خود را در ایتالیا به نمایش بگذارند؟

بله، دانشجویان هنر اغلب این شانس را دارند که خلاقیت های خود را از طریق نمایشگاه های دانشگاهی، نمایشگاه های هنری، و گالری های محلی به نمایش بگذارند.

سخن آخر

اگر به یکی از رشته های شاخه هنر مانند طراحی گرافیک، هنرهای دیجیتال، تئاتر، طراحی بازی، فیلمبرداری یا مد علاقه مند هستید، تحصیل در ایتالیا برای شما تجربه‌ای منحصر به فرد خواهد بود که آینده شغلی شما را نیز تضمین خواهد کرد. میراث هنری این کشور، همراه با آموزش پیشرفته، می‌تواند مهارت‌ و الهام لازم برای پیوستن به شبکه هنری جهانی را در اختیار شما قرار دهد. با تحصیل در ایتالیا شما به شبکه بین المللی متصل خواهید شد که می تواند در رسیدن به اهداف شغلی به شما کمک فراوانی کند.

برای ورود به ایتالیا، کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد می توانند بهترین راهنمای شما باشند. با بیش از یک دهه تجربه در زمینه اعزام دانشجو به ایتالیا، کارشناسان زبده ما، می توانند به بهترین شکل ممکن امور مهاجرتی شما را مدیریت کرده و شما را به مقصد مورد نظرتان برسانند. منتظر تماس شما هنرمندان عزیز هستیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx