دانشگاه‌های مطرح روسیه

 

زمان مطالعه: 13 تا 16 دقیقه

دانشگاه های مطرح روسیه

 

مقدمه

در این مقاله قصد داریم بهترین دانشگاه های روسیه که در موضوعات مختلف تحصیلی در میان بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند را به شما معرفی کنیم. تفاوتی ندارد که حوزه ی تحصیلی مورد علاقه ی شما چیست، مطمئن باشید در این مقاله  بهترین دانشگاهی که برای ادامه تحصیل در روسیه می توانید انتخاب کنید را پیدا خواهید کرد. پس با ما همراه باشید.

دانشگاه-های-مطرح-روسیه

 

دسته بندی موضوعات علمی

قبل از اینکه بخواهیم مطرح ترین دانشگاه های روسیه در زمینه های مختلف اکادمیک را به شما معرفی کنیم، ابتدا باید چگونگی دسته بندی رشته ها و موضوعات علمی را بررسی کنیم. اگر با این موضوع آشنا باشید، در ادامه ی مسیر تحصیلی خود بهتر می توانید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به طور کلی می توانیم موضوعات علمی، زمینه های تحصیلی و یا رشته های تحصیلی مختلف را به دو دسته ی «کلی» و «متمرکز» تقسیم کنیم.

موضوعات کلی در واقع گروه بندی موضوعات و رشته های علمی مختلف است که با یکدیگر ارتباطات نزدیکی دارند. این دسته ها تمامی زمینه های تحقیقاتی و رشته های دانشگاهی متمرکز مربوط به یک حوزه ی خاص را در خود جای می دهند.

رشته های متمرکز نیز همان رشته های دانشگاهی و موضوعات تحقیقاتی جزئی تری هستند که روی یک موضوع خاص متمرکز هستند و به عنوان یک زیر مجموعه در دسته های کلی قرار می گیرند.

معمولا زمینه های تحصیلی کلی به 5 دسته تقسیم می شوند که در ادامه هریک را به صورت خلاصه به شما معرفی خواهیم کرد.

 

دسته بندی کلی موضوعات علمی:

هنر و علوم انسانی (Arts and Humanities)

دسته ی هنر و علوم انسانی شامل تمامی رشته های دانشگاهی می شود که جنبه های مختلف جامعه و فرهنگ انسانی را مطالعه می کنند. علوم انسانی شامل رشته های مانند زبان های خارجه، تاریخ، فلسفه، ادبیات، هنرهای نمایشی (تئاتر، موسیقی، عکاسی، فیلم سازی و …)، هنرهای تجسمی (مجسمه سازی ، فیلم سازی و …) و غیره می شود.

آرت

علوم زیستی و پزشکی (Life Sciences and Medicine)

از آنجا که این دو گروه با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند، ممکن است در دسته بندی رشته های ارائه شده در دانشگاه های مختلف، زیرشاخه های این دو دسته را در کنار هم (یا جدا از یکدیگر) ببینید.

علوم زیستی رشته هایی هستند که به مطالعه و بررسی موجودات زنده می پردازند. به عنوان مثال رشته های زیست شناسی، جانور شناسی، گیاه شناسی و بوم شناسی همگی در دسته ی علوم زیستی قرار می گیرند.

پزشکی نیز شاخه ای از علوم است که به مطالعه ی مراقبت های بهداشتی، پیشگیری و درمان بیماری های انسانی و حیوانی می پردازد.

همانطور که گفتیم علوم زیستی و پزشکی به شدت درهم تنیده و با یکدیگر مرتبط هستند. چرا که تا زمانی که شما موجودات زنده را مطالعه و بررسی نکنید، نمی توانید علم لازم برای درمان یا پیشگیری از بیماری های آنان را کسب کنید.

رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، دامپزشکی و غیره نیز در گروه پزشکی قرار می گیرند.

 

مهندسی و فناوری (Engineering and Technology)

دسته ی مهندسی و فناوری به آموزش استفاده از اصول علمی و ریاضیات برای حل مسائل دنیای واقعی و طراحی و ساخت ماشین ها، سازه ها و موارد دیگر اشاره دارد. ریشه واژه ی مهندسی یعنی engineering، از دو واژه ی لاتین ingenium، به معنای زیرکی و ingeniare به معنای ساختن یا اختراع کردن گرفته شده است.

دسته ی مهندسی تمام جنبه های موضوعات مختلف که مربوط به فناوری، ماشین و طراحی می شوند را پوشش می دهد. این سه در واقع هسته ی اصلی رشته هایی مانند مهندسی کامپیوتر، مکانیک، الکترونیک، هوا و فضا، برق، معماری، عمران، مواد و غیره هستند.

فناوری

علوم طبیعی (Natural Sciences)

علوم طبیعی به گروهی از رشته ها گفته می شود که به مطالعه دنیای فیزیکی و تمام پدیده های طبیعت می پردازند. علوم طبیعی شامل رشته هایی مانند ریاضیات، شیمی، فیزیک، علوم زمین، جغرافیا، اقیانوس شناسی، علوم جوی و غیره می شود.

 

علوم اجتماعی و مدیریت (Social Sciences and Management)

علوم اجتماعی یکی از شاخه های علوم است که به مطالعه ی جوامع و روابط بین افراد در آن جوامع می پردازد.

مدیریت نیز در واقع یکی از زیرشاخه های علوم اجتماعی است که به مطالعه اداره ی یک تجارت، منابع، دارایی یا گروه های دیگر از جامعه اشاره دارد. امروزه مدیریت به یکی از مهم ترین و رایج ترین رشته های تحصیلی جهان تبدیل شده است و ورود به این رشته در معتبرترین دانشگاه های جهان به دستاوردی سخت تبدیل شده.

رشته هایی مانند اقتصاد، آمار، قانون، علوم سیاسی، روان شناسی، مدیریت کسب و کار، گردشگری و غیره همگی در دسته ی علوم اجتماعی و مدیریت قرار می گیرند.

پس از انتخاب رشته، مهم ترین قدم در دوره تحصیلات عالی، انتخاب دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل است. نکته ای که باید در زمان انتخاب دانشگاه به آن دقت کنید رتبه بندی دانشگاه بر اساس موضوع است.
این امکان وجود دارد که یکی از دانشگاه های انتخابی شما در رتبه بندی معمولی دانشگاه ها رتبه ای نزدیک به 500 داشته باشد، اما همین دانشگاه بر اساس رتبه بندی بر اساس موضوع، به عنوان مثال در رشته ی مهندسی برق، رتبه ی 10 جهان را داشته باشد. پس به شما پیشنهاد می کنیم که در زمان انتخاب دانشگاه، حتما به رتبه دانشگاه بر اساس موضوع نیز دقت کنید.

بیش از 30 عدد از دانشگاه های روسیه رتبه های زیر 1000 جهان قرار دارند که تعداد زیادی از این دانشگاه ها در رتبه بندی بر اساس موضوع، در یک یا چند رشته، رتبه های تک رقمی یا دو رقمی جهان را به خود اختصاص داده اند. این موضوع نشان دهنده ی کفیت آموزش و ارائه ی مطالب در دانشگاه های روسیه است.
در ادامه مطرح ترین دانشگاه های روسیه در تعدادی از محبوب ترین رشته های جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

مطرح ترین دانشگاه های روسیه

 

دانشگاه دولتی مسکو (لومونوسف)

دانشگاه دولتی MSU یا Lomonosov Moscow State University بهترین دانشگاه روسیه است که در پایتخت روسیه یعنی مسکو قرار دارد. این دانشگاه همواره جایگاهی ثابت در میان 150 دانشگاه برتر جهان داشته و دارد و در سال 2023 موفق شد رتبه ی 75 جهان را به خود اختصاص دهد. دانشگاه MSU بیش از 47000 دانشجو دارد که از این بین سهم دانشجویان بین المللی 4000 نفر است.

دانشگاه دولتی مسکو را نمی توانیم در یک دسته ی خاص قرار دهیم چرا که این دانشگاه تقریبا در تمامی رشته هایی که ارائه می دهد در میان بهترین های جهان قرار دارد. از پزشکی گرفته تا رشته های مهندسی برق، مکانیک و حتی هنر و موسیقی. MSU در مجموع دارای ۳۸۰ دپارتمان، ۳۹ دانشکده، ۱۵ موسسه پژوهشی، چهار موزه و ۶ پردیس دانشگاهی است و علاوه بر روسیه در چندین کشور جهان شعبه دارد.

ساختمان اصلی دانشگاه لومونوسف که میتوانیم آن را به جواهری درخشان تشبیه کنیم در هسته ی مرکزی شهر قرار دارد و دارای 36 طبقه و بیش از 5000 اتاق و سالن است. این عمارت با شکوه یکی از زیبا ترین دانشگاه های جهان نیز به شمار می رود.

دانشگاه-لومونوسوف

  • دسته ی علوم زیستی و پزشکی

 دانشگاه پزشکی سیچنوا

دانشگاه پزشکی سیچنوا (Sechenov University) اولین دانشگاه پزشکی مسکو و قدیمی ترین دانشگاه پزشکی روسیه است که در سال 1758 تاسیس شد. اکنون بیش از دو قرن است که دانشگاه سیچنوا در سیستم بهداشتی روسیه پیشگام بوده و همواره یکی از برترین مراکز علمی و پژوهشی در سیستم آموزش پزشکی روسیه بوده است. تعداد زیادی از پزشکان و دانشمندان برجسته که سهم قابل توجهی در پیشرفت علم پزشکی داشتند، در این دانشگاه فعالیت کرده اند.

در این دانشگاه شما به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و تعداد زیادی از تخصص های پزشکی دسترسی خواهید داشت.

در رتبه بندی QS در سال 2023 این دانشگاه در رشته داروسازی رتبه 201 تا 250 و در ر شته پزشکی رتبه ی 300 تا 350 جهان را به خود اختصاص داد.

امروزه بیمارستان های دانشگاه با بیش از 4000 کارمند و بیش از 3000 تخت در حال آموزش پزشکان آینده جهان هستند. دانشجویان پزشکی این دانشگاه به مدرن ترین تجهیزات پزشکی و متودهای جراحی دسترسی دارند. به عنوان مثال بیش از 30 درصد جراحی های این مراکز توسط سیستم جراحی داوینچی انجام می شود.

 

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ

این دانشگاه با سابقه ای که به سال 1724 باز میگردد، قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در روسیه است. امروزه SPBU (Saint Petersburg State University) سنت و نوآوری را با موفقیت ترکیب کرده و یکی از مراکز بین المللی پیشرو در زمینه آموزش علم و فرهنگ است. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی QS در بین 300 دانشگاه برتر جهان و در رتبه دوم اروپای شرقی و آسیای مرکزی قرار دارد. علاوه بر این دانشگاه دولتی سن پترزبورگ در سیستم رتبه بندی QS بر اساس درصد اشتغال فارغ التحصیلان، در میان دانشگاه های روسیه در رتبه دوم قرار دارد و در نتیجه یکی از بهترین دانشگاه های روسیه در زمینه ی برقراری ارتباط میان کارفرمایان و دانشجویان است.

اکتشافات و دستاوردهای اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه در تاریخ علم و فناوری روسیه جایگاه بسیار مهمی دارند. این دانشگاه مفتخر است که میزبان 9 برنده جایزه نوبل – در فیزیولوژی، پزشکی، شیمی، اقتصاد، ادبیات، و همچنین برندگان مدال فیلدز (ریاضیات) و برندگان جایزه شاو است. علاوه بر این دو رئیس جمهور روسیه و شش نفر از رهبران دولت های روسیه از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

هر سال بیش از 5000 دانشجوی بین المللی از 117 کشور در این دانشگاه ثبت نام می کنند. این دانشجویان می توانند از میان 14 برنامه دوگانه، 24 برنامه کارشناسی ارشد به زبان های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی و بیش از 400 برنامه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته ی مورد نظر خود را انتخاب کننند.

این دانشگاه در سیستم رتبه بندی QS در سال 2023 در رشته ی پزشکی رتبه ی 450 تا 500 جهان را به خود اختصاص داد. نقطه قوت دانشگاه دولتی سن پترزبورگ تنها در دانشکده پزشکی آن خلاصه نشده و در رشته هایی مانند اقاصاد، مهندسی نفت، ریاضیات، زبان شناسی، علوم کامپیوتر و غیره نیز همواره در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

 

  • دسته ی مهندسی و تکنولوژی

 

دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT)

دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو ( Moscow Institute of Physics and Technology) یکی از برترین دانشگاه های صنعتی روسیه است که متخصصان فیزیک نظری و کاربردی، ریاضیات کاربردی و رشته های مرتبط را آموزش می دهد.

پیوتر کاپیتسا، برنده ی جایزه نوبل فیزیک و یکی از بنیانگزاران MIPT، در سال 1946 منشور این دانشگاه را بیان کرد که می توانید در ادامه آن را مطالعه کنید:

  • دانشمندان برجسته از موسسات کلیدی (مانند دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان های دانش بنیاد) باید از تجهیزات پیشرفته این موسسات برای آموزش دانشجویان استفاده کنند.
  • هر دانشجوی سال دوم و سوم باید در آموزش های عملی شرکت کند.
  • تمامی دانشجویان باید بتوانند پس از فارغ التحصیلی روش های معاصر تحقیقات نظری و تجربی را به کار بگیرند و دانش مهندسی کافی برای مقابله با چالش های فنی مرتبط به حوزه ی فعالیت خود را داشته باشند.

این اصول در تار و پود سیستم آموزشی این دانشگاه تنیده شده اند و باعث کسب موفقیت های فراوانی برای دانشگاه و فارغ التحصیلان این دانشگاه شده اند.

بر اساس رتبه بندی QS در سال 2022 این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های صنعتی جهان، رتبه ی 150 جهان را به خود اختصاص داد. علاوه بر این بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان در سیستم THE و QS، دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو در رتبه ی اول دانشگاه های مهندسی روسیه قرار دارد و یکی از 50 دانشگاه برتر جهان در حوزه علوم طبیعی و در میان 100 دانشگاه برتر جهان در حوزه ی علوم کامپیوتر است.

دانشگاه-گوبکین

دانشگاه ملی نفت و گاز گوبکین مسکو

دانشگاه نفت و گاز گوبکین (Gubkin Russian State University of Oil and Gas) که در سال 1930 در مسکو تاسیس شد، دارای بیش از 90 سال سابقه ی فعالیت در حوزه ی نفت و گاز است و یکی از موسسات آموزش عالی برتر روسیه و جهان در این زمینه است.

این دانشگاه 32 رشته کارشناسی، 10 رشته کارشناسی ارشد پیوسته، 77 رشته کارشناسی ارشد نا پیوسته و 43 دوره دکترا را به دانشجویان خود از سراسر جهان ارائه می دهد. در دانشگاه گوبکین انواع فعالیت های آکادمیک و تحقیقاتی توسط اعضای هیئت علمی مجرب و متخصصان مشهور صنعت نفت و گاز انجام می شود.

دانشگاه گوبکین شامل 12 دانشکده در مسکو و دو مرکز آموزشی در شهرهای اورنبورگ (روسیه) و تاشکند (ازیکستان) است.

این دانشگاه در سطح جهانی به طور فشرده با موسسات آموزش عالی و شرکت های پیشرو جهان، به ویژه در اتریش، فرانسه، نروژ، چین، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، آلمان و لهستان همکاری می کند. سطح آموزشی این دانشگاه بهه حدی بالا است که معمولا دانشجویان این دانشگاه قبل از فارغ التحصیلی توسط مراکز صنعتی مختلف جهان جذب می شوند و پس از فارغ التحصیلی به صورت مستقیم وارد بازار کار می شوند.

به همین دلیل است که دانشگاه گوبکین یکی از 3 دانشگاه برتر روسیه است که بیشترین تقاضا از سمت شرکت های جهان برای استخدام فارغ التحصیلان خود را دریافت می کند.

 

دانشگاه دولتی تومسک (TSU)

دانشگاه دولتی تومسک (Tomsk State University) یک دانشگاه تحقیقاتی است که در سال 1888 افتتاح شد و اکنون دارای 23 دانشکده و موسسه و نزدیک به 23000 دانشجو است. در سال 2023 این دانشگاه در میان برترین دانشگاه های جهان رتبه 264 را به خود اختصاص داد که این موضوع نشان دهنده ی سطح بالای آموزش در این دانشگاه است.

31 عضو آکادمی علوم روسیه، آکادمی علوم پزشکی روسیه و آکادمی علوم کشورهای مستقل مشترک المنافع، بیش از 50 برنده جایزه دولتی و 2 برنده جایزه نوبل با دانشگاه TSU در ارتباط بوده اند.

در سال 2023 دانشگاه دولتی تومسک در رشته های فیزیک و ستاره شناسی، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی برق و الکترونیک در میان 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

دانشگاه-تومسک

دانشگاه پلی تکنیک تومسک (TPU)

دانشگاه پلی تکنیک تومسک (Tomsk Polytechnic University ) یکی از پیشرفته ترین دانشگاه های تحقیقاتی دولتی روسیه با تمرکز بر علم و فناوری های کاربردی است. پلی تکنیک تومسک یک دانشگاه تحقیقاتی قوی در زمینه های فیزیک، مهندسی کاربردی و الکترونیک است که اخیرا نیز رشته های فناوری‌های نانو و انرژی‌های جایگزین را به مجموعه تحقیقاتی خود اضافه کرد‌.

این دانشگاه با بودجه تحقیقاتی سالانه 30 میلیون دلار، دومین دانشگاه فنی و مهندسی پرخرج روسیه است و تقریباً ده درصد این بودجه از خارج از روسیه تأمین می شود.

 

این دانشگاه تنها مؤسسه آکادمیک است که یک راکتور هسته‌ای را در محوطه دانشگاه برای مقاصد آموزشی راه اندازی کرد. تاسیسات هسته ای این دانشگاه از سال 1967 فعال بوده و نقش عمده ای در دستاوردهای تحقیقاتی دانشمندان این موسسه ایفا کرده است.

در سال 2023 دانشگاه پلی تکنیک تومسک در رشته مهندسی نفت رتبه 19 جهان را ه خود اختصاص داد و در رشته هایی مانند مهندسی کامپیوتر، مکانیک، شیمی نیز رتبه هایی بین 100 تا 300 جهان را به دست آورد.

 

دانشگاه ایتمو روسیه

دانشگاه ITMO یک موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی پیشرو در روسیه است که در زمینه های فناوری اطلاعات، طراحی نوری و رشته های مهندسی تخصص دارد. این دانشگاه در سال 1900 تاسیس شد و یکی از 15 دانشگاه روسیه است که در پروژه ای برای بهبود جایگاه بین المللی خود مشارکت می کند. این مرکز بر فناوری اطلاعات، فوتونیک، رباتیک، فناوری‌های هوشمند، هنرهای علمی و مطالعات شهری تمرکز دارد.

دانشگاه ITMO در میان برترین دانشگاه های روسیه در سال 2023 در رتبه 13 قرار گرفت و در رتبه بندی QS  برای دانشگاه های جهان در سال 2023 رتبه 359 جهان را کسب کرد.

دانشگاه ITMO طیف گسترده ای از برنامه ها را در سطوح مختلف تحصیلی، از لیسانس تا دکترا ارائه می دهد. همچنین این دانشگاه چندین برنامه مشترک بین المللی با دانشگاه های پیشرو در سراسر جهان دارد. علاوه بر ا ین دانشگاه ایتمو بیش از 40 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی دارد که تحقیقات پیشرفته ای را در زمینه های اشاره شده انجام می دهند.

 

هنر و علوم انسانی

hse

  دانشگاهHSE  

پس از دانشگاه لومونوسوف مسکو، دانشگاه HSE مسکو برترین دانشگاه روسیه در حوزه هنر و علوم انسانی به شمار می رود. این دانشگاه دارای 4 پردیس در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، پرم، نیژنی نووگورود و بیش از 20 دانشکده در زمینه های الکترونیک، علوم کامپیوتر، ریاضیات، ارتباطات، رسانه، طراحی و غیره است.

این دانشگاه آموزش عالی را از دوره دبیرستان تا دکترا ارائه می دهد و دوره آنلاین دانشگاه در زمینه یادگیری ماشین پیشرفته جایزه بهترین دوره آموزشی را از کورسرا دریافت کرد. این دانشگاه بیش از 100 موسسه و مرکز تحقیقاتی را اداره می کند 40 آزمایشگاه بین المللی این دانشگاه توسط مشهورترین دانشمندان جهان از جمله اریک ماسکین برنده جایزه نوبل و آندری اوکونکوف برنده مدال فیلدز مدیریت می شود. در دانشگاه HSE بین المللی سازی ارزش بسیاری دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه نمایندگان بیش از 100 کشور جهان هستند..

دانشگاه HSE تمرکز ویژه ای روی برنامه های خود در زمینه هنر و علوم انسانی دارد و در این زمینه پیشرفت های زیادی داشته. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان در سیستم QS در سال 2022، دانشگاه HSE در بین 100 دانشگاه برتر جهان در زمینه فلسفه، زبان های مدرن، زبان شناسی و جامعه شناسی قرار دارد. علاوه بر این، دانشگاه HSE در رتبه 150 جهان در رشته های تاریخ و علوم سیاسی قرار دارد.

سنت پترزبورگ

کنسرواتوار سنت پترزبورگ

کنسرواتوار سن پترزبورگ (St. Petersburg Conservatory) یکی از قدیمی ترین و معتبرترین موسسات آموزش موسیقی در روسیه است که در سال 1862 توسط آنتون روبینشتاین، پیانیست و آهنگساز مشهور، که قصد داشت یک سیستم آموزش موسیقی حرفه ای را در روسیه ایجاد کند، تأسیس شد. کنسرواتوار سن پترزبورگ از زمان تاسیس تا کنون، بسیاری از نوازندگان، آهنگسازان، رهبران ارکستر، خوانندگان و معلمان مشهور را آموزش داده که به توسعه فرهنگ موسیقی روسیه و جهان کمک بسیاری کرده اند.

کنسرواتوار سن پترزبورگ در هنرهای نمایشی به ویژه در خوانندگی، پیانو، سازهای ارکستر، اپرا، باله و موسیقی کلایسک و مجلسی شهرت بالایی دارد. این دانشگاه تاریخی غنی از ترکیب سبک ها و تکنیک های موسیقی روسی و اروپایی و همچنین پرورش نوآوری و خلاقیت در بین دانشجویان و اساتید خود دارد و بیش از یک قرن است که یکی از مراکز اصلی تحقیقات و پژوهش ها در زمینه موسیقی بوده است.

کنسرواتوار سن پترزبورگ دارای یک هیئت دانشجویی بزرگ و متنوع است که در آن نمایندگی از 50 کشور مختلف وجود دارد. این دانشگاه برنامه های مختلفی را در سطوح مختلف تحصیلی، از لیسانس تا دکترا ارائه می دهد. علاوه بر این این دانشگاه چندین مشارکت بین المللی با سایر مؤسسات موسیقی پیشرو در سراسر جهان دارد و دارای یک پردیس مدرن است که شامل چندین سالن کنسرت، تئاتر، استودیو، کتابخانه، موزه، خوابگاه و غیره می شود.

کنسرواتوار سنت پترزبورگ یک مؤسسه موسیقی است که تلاش می کند تا برتری و ارتباط خود را در دنیای همیشه در حال تغییر هنرهای نمایش حفظ کند. این مرکز نهادی است که ضمن پذیرش چالش ها و فرصت های جدید، تاریخچه خود را حفظ کرده است.

در سال 2023 این دانشگاه رتبه 16 برترین موسسه آموزش عالی جهان در شاخه هنرهای نمایشی را به خود اختصاص داد.

 

کنسرواتوار دولتی مسکو

کنسرواتوار دولتی مسکو یا Moscow State Conservatory P.I. Tchaikovsky یکی از معتبرترین و مشهورترین مراکز آموزش موسیقی در جهان است و دلایل زیادی وجود دارد که شما باید برای ادامه تحصیلات خود آن را انتخاب کنید.

این دانشگاه که در سال 1866 تاسیس شد دارای تاریخی طولانی و برجسته است و تعدادی از مشهورترین موسیقی دانان کلاسیک را به جهان موسیقی تقدیم کرده. در این مرکز شما به طیف گسترده ای از برنامه ها در زمینه موسیقی مانند آهنگسازی، اجرا، رهبری ارکستر و برنامه های تخصصی در زمینه اپرا و باله دسترسی خواهید داشت.

هیئت علمی این موسسه آموزش عالی متشکل از نوازندگان و دانش پژوهانی با شهرت جهانی است که بسیاری از آنان از فارغ التحصیلان کنسرواتوار دولتی مسکو هستند. این هنرستان دارای امکانات عالی از جمله سالن های اجرا، اتاق های تمرین، استودیو ضبط و یک کتابخانه بزرگ موسیقی است.

تحصیل در کنسرواتوار دولتی مسکو، P.I چایکوفسکی، یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد و همه جانبه را برای شما فراهم می کند، زیرا در قلب یکی از پر جنب و جوش ترین و جذاب ترین شهرهای جهان به مطالعه موسیقی خواهید پرداخت.

در سال 2023 کنسرواتوار دولتی مسکو در سیستم QS و در شاخه هنرهای نمایشی رتبه 12 جهان را به خود اختصاص داد که نشان دهنده کیفیت بالای آموزش در این دانشگاه است.

 

سخن آخر

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله شما را با مطرح ترین دانشگاه های روسیه آشنا کرده باشیم و اگر به تحصیل در روسیه علاقه مند هستید اکنون بتوانید به راحتی دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. موسسه فرداد دانش پاسارگاد همواره در تلاش است تا به روزترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا فرآیند تصمیم گیری را برای شما آسان تر کند. شما عزیزان همواره می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در روسیه با متخصصان ما تماس برقرار کنید.

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx