موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شرایط و مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا در سال 2023 – 2024 چیست؟

تحصیل در رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در سطح جهانی ست و فارغ التحصیلان این رشته از آینده شغلی و مالی خوبی برخوردار خواهند بود. به همین دلیل متقاضیان تحصیل و مهاجرت تحصیلی رشته دندانپزشکی در سطح جهان بسیار زیاد است .
در این مطلب به  مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا و شرایط پذیرش تحصیلی در رشته دندانپزشکی در سال 2023 – 2024 خواهیم پرداخت .

تحصیل در اسپانیا

افراد زیادی در سراسر دنیا به تحصیل در اسپانیا تمایل داشته و بهترین دانشگاه‌های اسپانیا از تمام نقاط دنیا دانشجو می‌پذیرند.
اخیرا تحصیل در اسپانیا و ادامه ی تحصیل بسیار مورد استقبال دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. اسپانیا به دلایل مختلف ازجمله عضو ناتو و عضو منطقه شنگن بودن، مقرون  به صرفه بودن هزینه های تحصیل نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، داشتن دانشگاه های برتر با رنکینگ بالای جهانی، جاذبه های طبیعی و توریستی متنوع، امکان دریافت بورسیه های تحصیلی مختلف و … یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ست.

مزایای تحصیل در اسپانیا

مزایا و دلایل متعددی برای تحصیل در اسپانیا در سال 2023 وجود دارد که هر کدام دسته‌ای از متقاضیان را به سمت تحصیل در این کشور اروپایی سوق می‌دهد. یکی از دلایل عمده جذب دانشجویان بین‌المللی به اسپانیا، امکان دریافت اقامت دائم و وجود فرصت‌های شغلی مناسب برای رشته‌های تخصصی است. در این بخش تعدادی از مزایای عمده تحصیل در اسپانیا برای تحصیلات آکادمیک را توضیح می‌دهیم :
  • – دانشگاه های اسپانیا به دو دسته ی دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا هزینه ی بسیار پایینی دارند که می تواند تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا را به تحصیل رایگان در اسپانیا تعبیر کرد. از این رو، هزینه ی پایین تحصیل در دانشگاه های اسپانیا و داشتن رنکینگ خیلی خوب بین دانشگاه های جهان فرصت مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور می باشند.
  • – یکی از نکات مهم در انتخاب کشور برای مهاجرت تحصیلی، سازگاری آب و هوای کشور مورد نظر با فرد متقاضی می باشد. اگر شما آب و هوایی معتدل و تا حدی گرم را می پسندید اولین پیشنهاد ما به شما برای مهاجرت تحصیلی در اروپا، کشور اسپانیاست که با داشتن آب و هوایی معتدل و مردمانی خونگرم تجربه ای خاص و منحصربفرد را برای شما رقم می زند.
  • – یکی دیگر از مزیت های تحصیل در اسپانیا بهره مندی از بورسیه های تحصیلی مختلف و استفاده از فرصت تحصیل رایگان در اسپانیا می باشد.
  • – تحصیل به زبان انگلیسی یکی دیگر از مزیت ها و فرصت های تحصیل در اسپانیا می باشد.
تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا 2023
تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا 2023

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا 2023

تحصیل در رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در سطح جهانی ست و فارغ التحصیلان این رشته از آینده شغلی و مالی خوبی برخوردار خواهند بود. به همین دلیل متقاضیان تحصیل و مهاجرت تحصیلی رشته دندانپزشکی در سطح جهان بسیار زیاد است.
اسپانیا، دانشگاه های پزشکی باکیفیتی دارد که در سطح جهانی از رتبه و رنکینگ بسیار خوبی برخوردارند. بنابراین اگر قصد تحصیل رشته دندان‌پزشکی دراسپانیا را دارید بهتر است بدانید یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت تحصیلی است.
تحصیل در رشته دندانپزشکی اسپانیا به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی امکان پذیر است و بدون ارائه مدرک زبان اسپانیایی، شما امکان تحصیل در این رشته را دارید، زیرا می توانید دوره های زبان اسپانیایی را بگذرانید و پس از آن وارد دانشگاه و کالج مورد نظرشان شوید. بسیاری از متقاضیان پس از اتمام دوره تحصیلی شان می توانند در اسپانیا و یا سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند.
شرایط مهاجرت و پذیرش تحصیلی رشته دندانپزشکی در اسپانیا
به طور کلی شرایط پذیرش تحصیلی رشته دندانپزشکی در اسپانیا در دانشگاه های مختلف متفاوت این اما یکی از شرایط مهم تحصیل رشته دندانپزشکی در اسپانیا دانستن زبان اسپانیایی می باشد. گرچه دانشگاه های اسپانیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارا می باشند اما اگر میخواهید پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی اسپانیا را اخذ کنید می بایست به زبان اسپانیایی مسلط باشید تا هم در آزمون های ورودی این دانشگاه ها موفق شوید و هم شرایط لازم برای ورود به بازار کار دندانپزشکی در اسپانیا که تسلط به زبان اسپانیایی می باشد را همزمان بدست آورده اید.
برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی به صورت کلی مدارک و شرایط زیر مورد نیاز می باشند:

 

مدارک تحصیلی برای پذیرش دندانپزشکی در اسپانیا

مدارک شخصی برای پذیرش دندانپزشکی در اسپانیا

ترجمه رسمی مدارک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه ریزنمرات

گواهی عدم سوءپیشینه

توصیه نامه و انگیزه نامه به زبان اسپانیایی (اختیاری)

اسکن پاسپورت

رزومه

گواهی سلامت

مدرک معدل نمره

این مدرک باید توسط آن دسته از دانشجویانی که یک سیستم پیش دانشگاهی غیر از اسپانیایی را تکمیل کرده اند ارائه شود.

ارائه 6 قطعه عکس در اندازه پاسپورت

گواهی زبان معتبر

بورسیه های تحصیلی دندانپزشکی در اسپانیا

اگر به زبان اسپانیایی تسلط دارید و در یکی از دانشگاه های دولتی اسپانیا پذیرش تحصیلی گرفته اید، شانس اخذ بورسیه تحصیلی دندانپزشکی در اسپانیا بسیار بالا است. بورسیه های تحصیلی مختلفی برای دندانپزشکی در اسپانیا وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. برخی از بورسیه ها به کل هزینه های تحصیل و اقامت در خوابگاه تعلق می گیرند و برخی دیگر بخشی از هزینه های تحصیل را پوشش می دهند.
امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در اسپانیا
امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در اسپانیا

آیا امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در اسپانیا وجود دارد؟

چنانچه قصد تحصیل ارزان و رایگان دندانپزشکی در اسپانیا را دارید می توانید با کسب بورسیه تحصیلی در دانشگاه های دولتی از این فرصت بهره مند شوید و تحصیلی رایگان و یا با هزینه های بسیار پایین را تجربه کنید.
کشور اسپانیا در دانشگاه های دولتی خود برای دانشجویان بومی و بین المللی تحت شرایط ویژه بورسیه تحصیلی و امکان تحصیل رایگان در رشته های مختلف ازجمله دندانپزشکی را فراهم کرده است. بصورت کلی تحصیل در اسپانیا یکی از کشورهای کم هزینه و مقرون بصرفه برای تحصیل می باشد.
بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی
بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی

بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا، تحصیل در رشته دندانپزشکی می باشد. بهترین و برترین دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی دانشگاه های دولتی این کشور می باشند که تحصیل در این دانشگاه ها اکثرا به زبان اسپانیایی می باشد.
اگر به زبان اسپانیایی مسلط نیستید و می خواهید تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی را انتخاب کنید، بهترین گزینه و انتخاب برای شما تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی اسپانیا می باشد.
اکثر شهر های بزرگ اسپانیا دارای دانشکده های برتر پزشکی هستند.
در این بخش به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی می پردازیم:
نام دانشگاه معرفی
دانشگاه خودمختار بارسلونا در خارج از شهر در Cerdanyola del Vallès واقع شده است و دومین مکان مناسب برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا محسوب می شود.

طبق رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال ۲۰۲۰ ، UAB  دومین دانشگاه برتر اسپانیا است ، پس از دانشگاه بارسلون در رتبه ۱۷۶ جهانی قرار داده است.

دانشگاه گرانادا دانشگاه گرانادا چهارمین دانشگاه بزرگ اسپانیاست که در شهر گرانادا قرار دارد و یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی اسپانیا برای تحصیل دندانپزشکی به شمار می‌رود.
دانشگاه ناوارا در اسپانیا Universidad de Navarra یا دانشگاه ناوارا (UNAV)، یک دانشگاه خصوصی مسیحی است. این دانشگاه در پامپلونا، پایتخت ناوارا واقع شده است. دانشگاه ناوارا یکی از 5 دانشگاه برتر اسپانیا است.مدرک پزشکی در UNAV، معروف به برنامه بین المللی پزشکی، توسط دانشکده پزشکی این دانشگاه ارائه می شود. تقریباً نیمی از دروس در دو سال اول برنامه شش ساله ( 360واحدی) پزشکی، به زبان انگلیسی در این دانشکده پزشکی در اسپانیا تدریس می شوند
دانشگاه کمپلوتنسه مادرید دانشگاه کمپلوتنسه مادرید در سال 1293 تأسیس شد و به بزرگ‌ترین دانشگاه اسپانیا تبدیل‌شده است و بسیاری رشته‌ها به زبان اسپانیایی یا انگلیسی در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ارائه می‌شود. دانشگاه کمپلوتنسه مادرید بر اساس رتبه‌بندی QS در سال 2018 به‌عنوان برترین دانشگاه اسپانیا در رشته دندان‌پزشکی شناخته‌شده است.

انواع آزمون های ورودی دانشگاه های دندانپزشکی در اسپانیا

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در بهترین دانشگاه های اسپانیا را دارید علاوه بر پیشینه و سوابق تحصیلی قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های دندانپزشکی اسپانیا یکی از الزامات و شرایط پذیرش تحصیلی می باشد.
دانشگاه های مختلف آزمون های ورودی مختلفی دارند. برخی از آزمون های ورودی ممکن است درون دانشگاهی و برخی مانند آزمون BMAT جهانی باشند.
آزمون‌های ورودی معمولاً از دروس زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی هستند و به آزمون‌های SAT و MCAT شباهت زیادی ندارند.

بازار کار دندانپزشکی در اسپانیا

چنانچه رشته تحصیلی و یا شغل شما دندانپزشکی است و قصد مهاجرت کاری به اسپانیا را دارید و یا دارای پذیرش تحصیلی به اسپانیا در رشته دندانپزشکی هستید و قصد اقامت کاری بعد از تحصیل را دارید، آشنایی با شرایط و بازار کار رشته دندانپزشکی بسیار مهم و حیاتی ست.
درآمد دندانپزشکان در اسپانیا و همچنین درآمد سایر مشاغل مربوط به این رشته، از بالاترین میزان درآمدها در بین مشاغل اسپانیایی است.
دانشجویان بین المللی نیز معمولا از طرف دانشگاه به بازار کار معرفی می‌شوند.
این افراد می‌توانند در طول دوره لیسانس مدت 10 الی 15 ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازند. همچنین امکان کار دانشجویی در اسپانیا در طول دوره ارشد 30 ساعت در هفته است.
برای بهره‌مندی از مزایای مناسب و درآمد دندانپزشکان در اسپانیا، لازم است بدانید که شرایط و مدارک لازم برای کار در این کشور به‌عنوان یک دندانپزشک خارجی چگونه است.
پیش از هر چیز، فراهم کردن مدرک زبان اسپانیایی از مهم‌ترین اقدامات است؛ زیرا بدون دانستن زبان بیمارانتان، قطعاً قادر به برطرف کردن معضلات درمانی آن‌ها نخواهید بود.
یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی که لازم است در راستای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار به‌عنوان یک دندانپزشک انجام دهید، معادل‌سازی مدرک تحصیلی است.

سخن پایانی

به شما توصیه می‌کنیم با توجه شرایط سخت کنکور و پذیرش در رشته دندانپزشکی در ایران، فرصت و زمان خود را با شرکت کردن مجدد در کنکور از دست ندهید.
حتی اگر به قبولی در دانشگاه های آزاد و غیردولتی فکر میکنید ما به شما پیشنهادی بهتر و آینده ساز تر می دهیم.
شما می توانید با تحصیل رشته پرمخاطب و محبوب دندانپزشکی در کشور اسپانیا، اقدام نموده و آینده تحصیلی، شغلی و زندگی خود را تضمین کنید.
دانشگاه‌های بسیار عالی در اسپانیا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها دارای شهرت بین‌المللی بوده و در سطح بالایی در رتبه‌بندی جهانی هستند.
قطعاً تحصیل در این مراکز آموزشی، رزومه بسیار مناسبی برای شما محسوب شده و می‌تواند در انتخاب شغل شما، تأثیرگذار باشد.
مشاوران تحصیلی و مهاجرتی فرداد دانش ، آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره مراحل اخذ پذیرش تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور خواهند بود .
مجموعه فرداد دانش یکی از معتبرترین موسسات در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور می باشد .
ما خدمات کامل و مطمئنی در این زمینه ارائه می دهیم و با توجه به تجربه و ارتباطات بسیار خوب مجموعه ، راهکار های مطمئن جهت ادامه تحصیل مطمئن و موفق شما ارائه خواهیم کرد .
برای آشنایی با مجموعه فرداددانش و اطلاع از فعالیت ها و توانایی های این مجموعه ، با ما تماس بگیرید .
بسیار خوشوقت خواهیم بود تا میزبان حضوری شما در مجموعه باشیم و درباره تصمیم های شما درباره مهاجرت تحصیلی باهم گفتگو کنیم .

سوالات متداول تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

1- آیا امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در اسپانیا وجود دارد؟
امکان پذیرش دندانپزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی و اسپانیایی وجود دارد، اما شما با توجه به شرایط و اهدافتان می‌توانید بین این دو انتخاب داشته باشید.
2- طول دوره تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا چند سال است؟
در اسپانیا تحصیل دندانپزشکی حدودا پنج سال به طول می انجامد.
3- آیا دانشجویان رشته دندانپزشکی در اسپانیا اجازه کار خواهند داشت؟
بله به مدت ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته
5 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دانیال
دانیال
10 ماه قبل

سلام شرایط تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی به چه صورت هست؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  دانیال

دانیال عزیز تحصیل در کشور اسپانیا به زبان انگلیسی با داشتن مدرک آیلتس یا تافل امکان پذیر می باشد و شهریه آن بستگی به رشته و دانشگاه مدنظر شما دارد.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx