شرايط و مزاياي تحصيل داروسازي در اسپانيا 2024 ( + اپلاي داروسازي اسپانيا)

اگر به دنبال تحصیل داروسازی در اسپانیا هستید، شاید بدانید که این رشته یکی از پرطرفدارترین و باکیفیت ترین رشته ها بین دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اسپانیا می باشد. هزینه های پایین زندگی و تحصیل در اسپانیا باعث شده است که تحصیل داروسازی در اسپانیا مانند تحصیل پزشکی در اسپانیا، تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا  همچون تحصیل رشته برق در اسپانیا و یا تحصیل رشته عمران در اسپانیا متقاضیان زیادی پیدا کند.

دانشگاه های اسپانیا جز برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان می باشند. اسپانیا دارای ۸۰ دانشگاه عمومی و خصوصی است که در آنها حدود ۱۵۰ هزار دانشجوی خارجی در رشته های مختلف تحصیل می کنند. زبان رسمی مردمان این کشور اسپانیایی است، اما شما امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های اسپانیا را دارید.

تحصیل داروسازی در خارج از کشور، به دلایل بیشماری در داخل و خارج از کشور محبوبیت یافته است. پذیرش آسان و بدون کنکور،  تحصیل در رشته ای با آینده ی شغلی روشن، مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل رشته داروسازی در خارج از کشور، اخذ مدرک از بهترین دانشگاه‌های جهان ازجمله روسیه، ایتالیا، کانادا، آلمان، بلاروس و مجارستان به شما کمک می‌کند تا در هر نقطه از دنیا بتوانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای تحصیل در رشته داروسازی، ابتدا باید به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور توجه کنید. این لیست هر ساله به روز رسانی می شود.

 

تحصیل داروسازی در روسیه

شرایط تحصیل و اپلای تحصیل داروسازی در اسپانیا
شرایط تحصیل و اپلای تحصیل داروسازی در اسپانیا

شرایط اپلای و پذیرش داروسازی در اسپانیا چگونه است؟

رشته داروسازی در خارج از کشور موضوعی است که به تکنیک های تهیه و توزیع دارو می‌پردازد. دانشجویان در رشته داروسازی یاد می‌گیرند که باید چه دارویی را برای بدن انسان بسازند.

دانشجویانی که قصد تحصیل داروسازی در اسپانیا را دارند، می‌توانند هم به زبان اسپانیایی و هم به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنند.  یکی از شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا، داشتن مدرک دیپلم 12 ساله است. دانشجویان متقاضی در رشته داروسازی باید در ابتدا دوره پزشکی یک ساله خود را با نام Pre Medical بگذرانند. در این دوره دروس علوم پایه پزشکی و داروسازی را می‌آموزند. دانشجویان پس از تمام کردن این دوره، متناسب با دانشگاه انتخابی شان باید در آزمون های ورودی آن دانشگاه شرکت کنند و پس از قبولی در آن آزمون می‌توانند تحصیل خود را در دانشگاه مورد نظرشان آغاز کنند. 

مزایای تحصیل داروسازی در کشور اسپانیا چیست؟

  • نرخ اشتغال بالا 
  • دانشجویان در رشته داروسازی مفاهیم گسترده ای را آموزش می‌بینند
  • دانشجویان می‌توانند کار خود را در شرکت های قوی شروع کنند
  • حقوق بالا و رضایت شغلی

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل داروسازی

دانشجویان می‌توانند پس از گذراندن دوره پیش پزشکی در آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی و داروسازی اسپانیا شرکت کنند. کشور اسپانیا دانشگاه های معتبری دارد که در لیست زیر دانشگاه های داروسازی اسپانیا را مشاهده می‌کنید.

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل داروسازی

رتبه در اسپانیا

رتبه در جهان

University of Navarra

1

259

Universidad de Alcalá

2

499

University of Salamanca

3

601_650

Universitat Ramon Llull

4

650_601

University of the Basque Country

5

751_800

UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia

6

Fundación Universitaria San Pablo CEU

7

Universidad CEU San Pablo

8

 

دانشگاه های داروسازی مجارستان

 

تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی
تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی

 شرایط لازم برای اخذ پذیرش و اپلای داروسازی در دانشگاه های اسپانیا

ما در مقاله ای دیگر، صفر تا صد شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش و اپلای در اسپانیا را گفته ایم، اما دانشجویانی که قصد تحصیل داروسازی در اسپانیا را دارند، باید مدرک اسپانیایی یا انگلیسی خود را دریافت کرده باشند. نمره ای که باید در مدرک زبان اسپانیایی داشته باشند B1 ، نمره ای که باید در مدرک زبان انگلیسی آیلتس داشته باشند 6 است. الزامی است که متقاضی باید مدرک دیپلم 12 سال را داشته باشد، در غیر این صورت می‌تواند دیپلم خود را از کشور اسپانیا دریافت کند. در ادامه مدارک مورد نیاز برای پذیرش رشته داروسازی در اسپانیا را ذکر کرده ایم:

  • ریزنمرات تحصیلی مقطع دبیرستان 
  • ارائه انگیزه نامه و رزومه تحصیلی 
  • ارائه مدارک هویتی 
  • ارائه پاسپورت معتبر 
  • ترجمه رسمی تمامی مدارک 
  • مدارک می‌بایست تمامی دارای مهر وزارت خارجه و وزارت دادگستری باشد. 

انوع ویزای دانشجویی برای تحصیل داروسازی در اسپانیا 

دانشجویان برخی از کشور ها کمتر از 90 روز می‌توانند بدون ویزا در این کشور بمانند، حتی اگر شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نباشند. انواع ویزای تحصیلی بستگی به فرد متقاضی دارد که در لیست زیر توضیحات ویزای دانشجویی را آورده ایم:

نام ویزا توضیحات ویزا
ویزای دانشجویی کوتاه مدت اگر قصد دارید بین 3 تا 6 ماه در این کشور بمانید باید این نوع از ویزا را انتخاب کنید این نوع از ویزا غیر قابل تمدید بوده، مناسب دانشجویانی است که در کوتاه مدت دوره های زبان یا دوره های دیگر را می‌گذرانند.
ویزای دانشجویی بلند مدت اگر قصد دارید بیش از 6 ماه در این کشور بمانید باید از این نوع ویزا استفاده کنید باید ظرف یک ماه پس از ورود خود برای اجازه اقامت اقدام کنید.

 

بررسی هزینه زندگی در اسپانیا 

هزینه زندگی در کشور اسپانیا به نسبت ارزان تر از دیگر کشورهای اروپایی است. در ادامه هزینه های زندگی در کشور اسپانیا را آورده ایم:

اقلام هزینه ها به یورو
مسکن، اجاره مبله، آپارتمان یک خوابه یا دو خوابه 700
آب و برق 123.74
مواد غذایی 290
سرگرمی 450
بهداشت و درمان 222
خدمتکار منزل یک هفته یک بار 180

 

هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا به طور میانگین ماهیانه 900€ الی 1000€ (یورو) است. 

درآمد داروسازان در اسپانیا چقدر است؟

درآمد دانشجویان رشته داروسازی به ازای هر ساعت کار مفید در اسپانیا حدود 21 یورو است. میانگین درآمد داروسازان در کشور اسپانیا در سطح نسبتا خوبی قرار دارد که عبارت است از: 

  • حداقل درآمد ماهیانه: 1860 یورو 
  • میانگین درآمد ماهیانه: 3650 یورو 
  • حداکثر درآمد ماهیانه: 5620 یورو 

شغل هایی که می‌توانید با تحصیل داروسازی در اسپانیا داشته باشید اعم است از:

  • دستیار داروساز 2700 یورو 
  • دانشمند زیست شناسی 5600 یورو 
  • متخصص آمار دارویی2310 یورو 
  • داروساز 3650 یورو 

ویزای همراه تحصیلی متقاضیان داروسازی در اسپانیا

اعضای خانواده دانشجویانی که در کشور اسپانیا در حال تحصیل هستند، می‌توانند در حین کار یا تحصیل در اسپانیا با آنها زندگی کنند. ویزای همراه اسپانیا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال صادر می‌شود. ناگفته نماند که اگر دانشجویان بعد از اتمام تحصیل به شهروندی اسپانیا دست پیدا کنند آنگاه می‌توانند برای سایر اعضای خانواده خود درخواست ویزای همراه دهند. 

مدارک لازم برای اپلای و تحصیل داروسازی در اسپانیا چیست؟

مدارک لازم برای دریافت اپلای رشته داروسازی در اسپانیا عبارت است از:

  1. تکمیل فرم درخواست پذیرش 
  2. ترجمه قانونی مدارک و ریزنمرات و گواهی دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی و یا اسپانیایی
  3. دو قطعه عکمس با پیش زمینه سفید 
  4. گذرنامه 
  5. رزومه تحصیلی و کاری 
  6. مدرک زبان اسپانیایی و یا انگلیسی
  7. توصیه نامه 
  8. انگیزه نامه 
  9. گواهی سلامت 
  10. گواهی عدم سو پیشینه 
  11. ارائه تمکن مالی مورد نیاز سفارت اسپانیا 
  12. ارائه رسید پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (در سایت مورد نظر دانشگاه اعلام می‌شود)

سوالات پرتکرار

آیا امکان تحصیل زبان اسپانیایی پیش از ورود به دوره داروسازی در اسپانیا وجود دارد؟ 

بله، شما در کالج های مختلف زبان اسپانیایی می‌توانید پیش از ورود به دانشگاه، این زبان را بیاموزید. 

آیا داشتن رزومه کاری برای پذیرش در دانشگاه های اسپانیا ضروری است؟

برای دانشگاه های معتبر اسپانیا اولویت پذیرش با افرادی اسن گه رزومه کاری دارند در این حالت امکان پذیرش در دانشگاه این کشور بالاتر می‌رود.

تحصیل داروسازی در اسپانیا به چه زبانی است؟

 در حال حاضر تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا فقط به زبان اسپانیایی امکان پذیره و شخص متقاضی می تواند هم این زبان را در کشور خود بیاموزد. هم در کالج های این اسپانیا برای آموختن زبان اسپانیایی اقدام نماید.

آیا معادل سازی مدرک داروسازی در اسپانیا برای کار در این زمینه اجباری است؟ 

بله، افرادی که تحصیلات داروسازی خود را در کشور دیگری به اتمام رسانده اند می بایست با انجام پروسه معادل سازی مدرک داروسازی در اسپانیا ، در این کشور مشغول به کار گردند.

کار در حین تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا به چه صورت است؟ 

دانشجویان بین المللی در حین تحصیل می‌توانند در هفته به مدت 20 ساعت کار کنند. باید در نظر داشته اشید که یادگیری زبان اسپانیایی در کنار زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط امری مهم و ضروری است. 

دوره های کارآموزی رشته داروسازی در اسپانیا به چه صورت است؟

دوره های کارآموزی داروسازی در اسپانیا شامل کار در یک داروخانه محلی یا اداره است به این معنا که شما با محیط داروخانه و مردمان این کشور آشنایی پیدا کنید. حداقل مدت زمان ایم دوره ها 2 الی 4 ماه است. 

سخن آخر 

یکی از ایده های اصلی برای تحصیل آسان و بی دغدغه در رشته های برتر همچون پزشکی و داروسازی، داشتن  مهاجرت تحصیلی ست. ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با شرایط، مدارک و جزئیات تحصیل داروسازی در اسپانیا که یکی از پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل در خارج از کشور است آشنا کنیم.

موسسه مهاجرتی فرداد دانش با بیش از ده سال سابقه در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به تحصیل و اخذ پذیرش و اپلای دانشگاه های اسپانیا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت مشاوره در زمینه ی تحصیل در خارج از کشور و به صورت خاص تحصیل داروسازی در اسپانیا سوالی داشتید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx