دانشگاه لومونوسوف مسکو Lomonosov در سال ۱۷۵۵ و توسط Maikhal Lomonosoy تاسیس شد فردی که به عنوان دانشمند و نویسنده معروف در نظر گرفته می شود و این موسسه آموزش عالی نام خود را از این موسسه برگرفته است. در ۲۵ ژانویه همان سال علاقه مندان به تحصیل روز دانش آموز را جشن گرفتند.
امروزه موسسه آموزشی و تحقیقات عالی دانشگاه لومونوسوف مسکو یا MSU حدود ۳۸۰۰۰ دانشجو را در خود جای داده است. بسیاری از این دانشجویان به صورت تمام وقت تحصیل می نمایند که تعداد آنان به ۳۵۰۰ دانشجو و دانشجویان پاره وقت به ۴۰۰۰ نفر می رسد. این درحالیست که حدود ۱۰۰۰۰ اعضای دانشکده به عنوان کارمندان دانشگاه در نظر گرفته می شوند که اغلب آنان به صورت تمام وقت مشغول به کار می باشند. اخیراً این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت واقع شده است و تحصیل در روسیه در این دانشگاه مورد نظر برخی واقع شده است.

شرایط تحصیلی دانشگاه لومونوسوف مسکو

به طور متوسط حدود ۳۹ دانشکده در MSU و جهت تحصیل مقطع کارشناسی وجود دارد که حدود ۱۲۸ برنامه آموزشی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. برنامه های مرتبط با کارشناسی ارشد در ۱۸ شاخه علمی و علوم انسانی و در ۱۶۸ منطقه مختلف گسترش یافته است. بیش از ۱۴۰ برنامه در دسترس برای یادگیری نیز وجود دارد.
این دانشگاه حدود ۱۰۰۰ ساختمان و بنا؛ ۸ خوابگاه را در خود جای داده است. محوطه دانشگاهی MSU بیش از یک میلیون متر مربع مسافت را به خود اختصاص داده است. سیستم کتابخانه ای آن به عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه ها در نظر گرفته می شود چرا که حدود ۹ میلیون کتاب را در خود جای داده است.
MSU به عنوان یکی از آکادمی های بسیار بزرگ در نظر گرفته می شود که ۱۵ موسسه تحقیقاتی؛ ۸ موزه؛ ۳۸۰ ساختمان؛ یک پارک علم و فناوری؛ باغچه گیاه شناسی؛ خانه انتشار؛ مرکز تفریح و سرگرمی و خانه افراد بااستعدادهای مختلف را در خود جای داده است.
دانشگاه لومونوسوف مسکو حدود ۶ شعبه بومی در روسیه دارد که عملکرد آن همانند ۵ محوطه دانشگاهی قبلی در جمهوری شوروی می باشد.
بیاد داشته باشید که این دانشگاه همکاری هایی با Eurasion داشته است. علاوه بر این MSU به عنوان شریک ۶۰ موسسه آموزش عالی در جهان در نظر گرفته می شود.
این دانشگاه حدود ۱۱ جایزه نوبل ادبیات و ۷ مدال را در گرایش های مختلف به خود اختصاص داده است. این در حالیست که شمایل معروفی نظیر: نویسنده Anton Chekhov و Ivan Turgenev در MSU تحصیل داشته اند. علاوه بر این Mikhail Gorbachevh از دیگر شمایل معروف در این خطه به حساب می آید.

امکانات دانشجویی دانشگاه MSU

سیستم کتابخانه ای MSU یکی از بزرگترین سیستم ها در کشور روسیه می باشد که حدود ۹ میلیون کتاب را در خود جـــای داده است که ۲ میلیــــون از آنان به زبـــان های خارجی می باشد.
ساختمان اصلی MSU از مواردی نظیر: سالن؛ تئاتر؛ موزه؛ سرویس های امنیتی؛ کتابخانه؛ استخر؛ ایستگاه پلیس؛ اداره پست؛ اتاق میهمان؛ آرایشگاه؛ رستوران های سرباز متعدد؛ بانک و ATMs، مغازه؛ کافه تریا و دیگر قفسه ها تشکیل شده است.
علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق؛ موزه ها؛ باغچه ها؛ پارک های علم و فناوری و دو محوطه دانشگاهی در مرکز شهر از دیگر مزیت های تحصیل خواهند بود.

چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه لومونوسف روسیه را دارید می توانید از مشاوران فرداد دانش کمک بگیرید.