Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا

اسپانیا با داشتن برخی از بهترین و ارزان ترین دانشگاه های پزشکی جهان، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور است. بیش از 5 قرن است که دانشگاه های پزشکی اسپانیا دانشجویان زیادی را آموزش می دهند. کیفیت برتر آموزش، شهریه های مناسب، احتمال بالای کسب پذیرش تحصیلی با شرکت در کالج های زبان اسپانیا و داشتن تعداد زیادی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، این کشور را به مقصدی فوق العاده برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است. در مقاله رتبه بندي دانشگاه هاي اسپانيا، برخی از برترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل را به شما معرفی کردیم. اکنون در این مقاله نگاهی جزئی تر به دانشگاه های پزشکی اسپانیا خواهیم داشت.

اگر به تحصیل رشته پزشکی در اسپانیا علاقه دارید، با مطالعه چند مقاله در سایت فرداد دانش پاسارگاد، می توانید تمام اطلاعات لازم را کسب کنید. از اپلای دانشگاه اسپانیا و الزامات پذیرش گرفته تا هزینه تحصیل پزشکی و ویزا تحصیلی اسپانیا. برای ورود به دانشگاه های پزشکی اسپانیا، دانشجویان بین المللی باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند. در مقاله “آزمون ورودی دانشگاه های اسپانیا، آزمون سلکتیویداد” این آزمون را به طور کامل به شما معرفی کردیم. در مورد هزینه های تحصیل پزشکی در اسپانیا نیز در مقاله جامع و کامل “هزينه و شهريه تحصيل در دانشگاه هاي پزشكي اسپانيا” برای شما آماده شده است. اکنون نیز با مطالعه این مقاله، با بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا آشنا خواهید شد. اگر به دنبال یک موسسه مهاجرتی معتبر در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، کرج یا مشهد می گردید، موسسه فرداد دانش پاسارگاد آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. برای مشاهده روش های برقراری ارتباط با ما نیز کافی است از صفحه تماس با ما بازدید کنید.

زمان مطالعه: 11 تا 13 دقیقه

اسپانیا، یکی از کشورهای ارزان برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور
اسپانیا، یکی از کشورهای ارزان برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل رشته پزشکی در اسپانیا

تحصیل در رشته پزشکی و ورود به دانشگاه های برتر این رشته در ایران، چالش های بسیار زیادی دارد. ظرفیت این رشته زیاد نیست و دانشجویان رشته پزشکی باید شهریه های بسیار زیادی را پرداخت کنند. به همین دلیل دانشجویان زیادی برای تحصیل این رشته به خارج از مرزهای ایران نگاه می کنند. تحصیل پزشکی در خارج از کشور می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. تعداد زیادی از دانشگاه ها، رشته پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که شانس کار و ادامه تحصیل در سراسر جهان را به دانشجویان می دهد. در برخی از کشورهای خارجی نیز شرایط پذیرش بسیار مناسب است. مانند روسیه یا بلاروس که دانشجویان می توانند بدون مدرک زبان یا تمکن مالی وارد دانشگاه شوند. اگر به دنبال تحصیل ارزان پزشکی در خارج از کشور هستید، دانشگاه های پزشکی اسپانیا می توانند بهترین و برترین گزینه های انتخابی شما باشند. 

با این حال، تحصیل پزشکی در کشورهای دیگر نیز شرایط ورود و پذیرش مخصوص به خود را دارد. الزامات ورود به رشته پزشکی در اسپانیا، شامل آزمون ورودی استاندارد دانشگاه های اسپانیا (سلکنیویداد) می شود. مدارک زبان نیز معمولا برای تحصیل در اکثر کشورهای خارجی نیاز است؛ اما برای تحصیل در اسپانیا از لحاظ نیاز به مدارک زبان ممکن است چالش های بیشتری پیش روی دانشجویان بین المللی باشد. برخی از دانشگاه های اسپانیا دوره های تحصیلی خود را به صورت چند زبانه (اسپانیایی، انگلیسی، کاتالان و غیره) ارائه می دهند و ممکن است دانشجو برای اخذ پذیرش به یک یا چند مدرک زبان نیاز داشته باشد. 

اگر به تحصیل رشته پزشکی در اروپا علاقه دارید، می توانید با مطالعه مقالات “لیست بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه” و “بلاروس کجا پزشکی بخونیم؟” با بهترین مقصد های ممکن برای تحصیل پزشکی در روسیه و بلاروس آشنا شوید.

برترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا 2025 – 2024

برای یافتن برترین دانشگاه های پزشکی هر کشور، بهترین منبع ممکن، سیستم های معتبری هستند که وظیفه رتبه بندی دانشگاه های جهان را دارند. این موسسات برای مشخص کردن رتبه هر دانشگاه، جزییات زیادی را بررسی می کنند. از مهمترین مواردی که باعث افزایش رنکینگ یک دانشگاه می شود، می توانیم به میزان مقالات چاپ شده، تعداد سایتیشن های یک دانشگاه، کیفیت آموزش، کادر آموزشی، نرخ بین المللی بودن دانشگاه، امکانات آموزشی و رفاهی و نرخ اشتغال فارغ التحصیلان آن دانشگاه اشاره کنیم. بهترین سیستم ها برای رتبه بندی دانشگاه های جهان، سیستم های QS، شانگهای وTimes Higher Education هستند. کارشناسان موسسه فرداد دانش پاسارگاد، با بررسی وب سایت این سه سیستم، جدول زیر را برای شما آماده کرده اند. در این جدول می توانید برترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا در هر سیستم را مشاهده کنید.

# نام دانشگاه رتبه بر اساس رشته پزشکی در سیستم QS رتبه بر اساس رشته پزشکی در سیستم شانگهای رتبه بر اساس رشته پزشکی در سیستم THE
1 دانشگاه بارسلونا 48 45 76
2 دانشگاه Complutense مادرید 121 300-201 300-251
3 دانشگاه خودمختار بارسلونا 141 150-101 176-200
4 دانشگاه خودمختار مادرید 144 300-201 300-251
5 دانشگاه والنسیا 250-201 300-201 500-401
6 دانشگاه ناوارا 250-201 300-201 250-201
7 دانشگاه سویل 300-251 500-401 600-501
8 دانشگاه پمپئو فابرا (بارسلونا) 300-251 40-301 176-200
9 دانشگاه گرانادا 350-301 500-401
10 دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا 450-401 600-501
11 دانشگاه سالامانکا 450-401 800-601
12 دانشگاه مورسیا 500-451 600-501
13 دانشگاه باسک 500-451 500-401
14 دانشگاه اویدو 600-551 800-601
15 دانشگاه ساراگوسا 600-551 800-601
16 دانشگاه کوردوبا 650-601 800-601
17 دانشگاه CEU 700-651
18 دانشگاه آلکالا 700-651 800-601
19 دانشگاه رویرا ویرجیلی 700-651 800-601
20 دانشگاه آلیکانته 700-651
شهریه رشته پزشکی در اسپانیا
شهریه رشته پزشکی در اسپانیا

لیست دانشگاه های پزشکی اسپانیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال 2024-2025

دانشگاه هایی که در جدول بالا آمد، برترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا بودند. اما اگر به عنوان یک دانشجویی ایرانی قصد دارید پس از تحصیل پزشکی در اسپانیا، برای کار یا ادامه تحصیل به ایران باز گردید، باید دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد. در اسپانیا 33 دانشگاه پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند که شما می توانید هر یک از این مراکز را برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا انتخاب کنید. دقت به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اگر دانشگاه انتخابی تان، در لیست وزارت بهداشت نباشد، مدارک تحصیلی شما در ایران معادل سازی نخواهد شد و شما نمی توانید وارد سیستم تحصیلی یا شبکه پزشکان ایران شوید.

لیست دانشگاه های پزشکی اسپانیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران
University of Oviedo University of Castilla-La Mancha Miguel Hernandez University of Elche
University of Rovira I Virgili University of Cordoba Universitat Internacional de Catalunya (UIC) ﻓﻘﻂ دﻧﺪاﻧپزﺷکی
University of Salamance University of Girona Universidad Autonoma de Barcelona
University of Santiago de Compostela University of Granada Universidad Autonoma de Madrid
University of Seville University of Jaen University Balearic Islands
University of the Basque Country University of La Laguna University Complutense Madrid
University of Valencia University of Las Palmas de Gran Canaria University of A Coruna
University of Valladolid University of León University of Alcala
University of Zaragoza University of Malaga University of Alicante
University Pompeu Fabra University of Murcia University of Barcelona
University Rey Juan Carlos University of Navarra University of Cadiz

 

معرفی برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا

در این بخش به صورت خلاصه برخی از برترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

معروف ترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا، دانشگاه بارسلونا، دانشگاه خودمختار بارسلونا و دانشگاه مادرید
معروف ترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا، دانشگاه بارسلونا، دانشگاه خودمختار بارسلونا و دانشگاه مادرید

دانشگاه بارسلونا

دانشکده پزشکی دانشگاه بارسلونا با بیش از 5 قرن سابقه، بهترین دانشگاه اسپانیا برای تحصیل پزشکی است.این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و مدارک دوره پزشکی و دندانپزشکی آن در ایران قابل معادل سازی هستند. در این دانشگاه رشته پزشکی به صورت یک دوره 6 ساله ارائه می شود. در رشته پزشکی، زبان آموزش 79.7 درصد کاتالان، 15.1 درصد اسپانیایی و 5.2 درصد انگلیسی است. پس برای تحصیل در این رشته باید به این زبان ها تسلط کافی داشته باشید. در این دانشگاه تمام رشته های اصلی گروه پزشکی ارائه می شوند؛ از جمله رشته دندانپزشکی، داروسازی، روان شناسی و پرستاری. پذیرش در این دانشگاه بر اساس نتایج آزمون ورودی و معدل مدرک دیپلم متقاضیان انجام می شود. 

دانشگاه Complutense مادرید

دانشگاه Complutense مادرید (UCM)، یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا است. دانشجویان غیر اروپایی برای ورود به این دانشگاه باید دارای مدرک زبان اسپانیایی باشند و در آزمون ورودی دانشگاه اسپانیا (Selectividad) قبول شوند. این دانشگاه دارای امکانات پیشرفته ای ست و فرصت‌های تحقیقاتی گسترده ای را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این دانشگاه یکی از ارزان ترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا است. شهریه رشته پزشکی در این دانشگاه 1240 یورو در هر سال است که آن را به گزینه ای عالی برای دانشجویان ایرانی که به دنبال تحصیل ارزان پزشکی در اسپانیا هستند تبدیل می کند.

دانشگاه خودمختار یا خودگردان مادرید

دانشگاه خودگردان مادرید، یکی از برترین دانشکده های پزشکی اسپانیا است و مقصدی عالی برای تحصیل رشته های پزشکی، پرستاری و روانپزشکی به شمار می رود. در این دانشگاه، 86 رشته مختلف در مقطع کارشناسی ارائه می شود و پذیرش دانشجویان بر اساس آزمون PCE و سوابق تحصیلی انجام می شود. شهریه رشته پزشکی در دانشگاه خودگردان مادرید، 8186 یورو در سال است. این دانشگاه امکانات آموزشی و رفاهی جامعی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد، از جمله خوابگاه های کاملا مجهز. برای آشنایی کامل با این دانشگاه، می توانید از مقاله دانشگاه خودگردان مادرید اسپانیا، بازدید کنید.

دانشگاه ناوارا

دانشگاه ناوارا اسپانیا‌ با رتبه 249 جهان، یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل پزشکی است. این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت است و توانست در سیستم QS در سال 2024، رتبه 6 برترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا را کسب کند. دانشگاه ناوارا یک موسسه خصوصی است و در مقایسه با دانشگاه های دولتی اسپانیا، شهریه بیشتری دارد. در این دانشگاه طیف وسیعی از رشته های تحصیلی مختلف ارائه می شود. از رشته پزشکی، پرستاری گرفته تا رشته های مهندسی، حقوق و معماری.

دانشگاه ناوارا یک دانشگاه کاملا بین المللی است که داری 7 پردیس در کشورهای اسپانیا، آلمان، برزیل و آمریکا است. پردیس اصلی دانشگاه در شهر پامپلونا، مرکز ایالت ناوارا قرار دارد. دانشگاه ناوارا، 92 رشته تحصیلی مختلف را در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. رشته های پزشکی، پرستاری، داروسازی، روان شناسی، مهندسی کامپیوتر، معماری، حقوق، شیمی، طراحی، مد و فشن، مهندسی مکانیک و مهندسی الکترونیک، از محبوب ترین رشته های ارائه شده در این دانشگاه هستند.

دانشگاه پمپئو فابرا

دانشگاه پمپئو فابرا یا UPF، در شهر بارسلونا قرار دارد و یکی از برترین و معروف ترین دانشگاه های اسپانیا است. این دانشگاه که در سال 1990 تاسیس شد، رشته های تحصیلی مختلفی را به سه زبان اسپانیایی، انگلیسی و کاتالان ارائه می دهد. یکی از دلایل محبوبیت این دانشگاه در میان دانشجویان بین المللی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و کیفیت بالای آموزش در این دانشگاه است. دانشکده پزشکی این دانشگاه، یکی از برترین دانشکده های پزشکی اسپانیا برای تحصیل رشته های پزشکی و داروسازی است.

اپلای دانشگاه های پزشکی اسپانیا

برای اپلای دانشگاه های پزشکی اسپانیا یا هر کشور دیگری، به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید شرایط خاصی را داشته باشید. ترجمه و معادل سازی مدرک دیپلم و ریزنمرات دوره دبیرستان و مدارک زبان لازم، از الزامات اصلی هستند. دانش آموزانی که تحصیلات قبلی خود را در خارج از اسپانیا گذرانده اند، باید ابتدا مدارک شان را در سفارت اسپانیا تایید کنند. مدارک لازم برای اپلای دانشگاه های پزشکی اسپانیا: 

  • معادل سازی و تایید رسمی مدارک تحصیلی؛
  • ثبت نام در سامانه Unidassis؛
  • قبولی در آزمون ورودی؛
  • پاسپورت معتبر؛
  • عکس پاسپورتی جدید؛
  • مدارک زبان لازم؛
  • مدارک تمکن مالی؛

پس از اخذ پذیرش در یکی از دانشکده های پزشکی اسپانیا، دانشجویانی که از کشورهای غیر اروپایی هستند، باید ویزای دانشجویی اسپانیا را برای ورود و اقامت در اسپانیا دریافت کنند. دانشجویان ایرانی می توانند برای دریافت ویزای دانشجویی خود به شرکت BLS در تهران مراجعه کنند. این شرکت وظیفه مدیریت درخواست ویزاهای دانشجویی دانشجویان ایرانی را برعهده دارد.

سوالات متداول

آیا در اسپانیا امکان تحصیل رشته پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد؟

در اسپانیا فقط تعداد محدودی از دانشگاه ها رشته پزشکی را کاملا به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اما فراموش نکنید که برای موفقیت در دوره آموزش بالینی، باید به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشید تا بتوانید با بیماران ارتباط برقرار کنید. پس حتی برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز به دانش زبان اسپانیایی نیاز دارید.

کدام دانشگاه اسپانیا بهترین دانشگاه برای تحصیل پزشکی است؟

معروف ترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا، دانشگاه بارسلونا، دانشگاه خودمختار بارسلونا و دانشگاه مادرید هستند.

هزینه تحصیل پزشکی در اسپانیا چقدر است؟

میانگین شهریه رشته پزشکی در اسپانیا برای دانشجویان غیر اروپایی می تواند با توجه به دانشگاه بسیار متفاوت باشد. با این حال میانگین شهریه در دانشگاه های ارزان بین 1200 تا 4000 یورو در سال است.

هزینه زندگی در اسپانیا در زمان تحصیل پزشکی چقدر است؟

برای زندگی دانشجویی در اسپانیا، معمولا به مبلغ 900 تا 1200 یورو در ماه نیاز خواهید داشت.

آیا برای تحصیل در اسپانیا نیاز به تمکن مالی دارم؟

بله. یکی از الزامات اصلی برای اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا، ارائه تمکن مالی است.

سخن آخر

انتخاب بهترین دانشگاه پزشکی در اسپانیا می تواند به طور قابل توجهی بر تجربه تحصیلی و آینده شغلی شما تاثیر بگذارد. دانشگاه هایی مانند دانشگاه بارسلونا، دانشگاه خودمختار مادرید و دانشگاه ناوارا به دلیل برنامه های پزشکی استثنایی، امکانات تحقیقاتی پیشرفته و کیفیت بالای آموزش مشهور هستند. به عنوان یک دانشجوی آینده نگر، باید در زمان انتخاب دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی، عواملی مانند رتبه دانشگاه، ساختار رشته ارائه شده، الزامات زبان و شهری که دانشگاه در آن قرار دارد را در نظر بگیرید تا یک مهاجرت تحصیلی بهینه و اصولی داشته باشید. تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا، شما را به یک شبکه جهانی متصل می کند و علاوه بر دسترسی به فرصت های بی نهایت، راه را برای رسیدن به موفقیت های شغلی هموار می کند.

اگر فکر می کنید تحصیل پزشکی در اسپانیا برای شما مناسب است، نیازی نیست خود را نگران جزئیات کنید. برای شروع پروسه مهاجرتی، کافی است با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس برقرار کنید. اگر همچنان در زمینه تحصیل پزشکی در اسپانیا سوالی دارید، می توانید از بخش نظرات در پایین همین صفحه، سوالات خود را بپرسید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی شما باشند.

 

Top headers

  • Top Medical Universities in Spain
  • Studying Medicine in Spain
  • Best Medical Universities in Spain 2024-2025
  • An Overview of the Best Medical Universities in Spain
  • Top Medical Universities in Italy
  • Applying to Medical Universities in Spain
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا