بازار کار رشته های تحصیلی مختلف در اسپانیا

از اسپانیا به عنوان یکی از بهترین کشور های خوش آب و هوا برای مهاجرت یاد می‌شود. به همین دلیل است که اسپانیا مقصد محبوبی برای دانشجویان ایرانی به حساب می آید. این کشور از نظر رویداد های فرهنگی آمار بسیار بالایی را داشته است. مردم اسپانیا جز معدود مردمانی هستند که سازگاری بالایی با افراد خارجی دارند و بسیار مهمان نواز هستند. همین روحیه باعث جذب افراد خارجی زیادی از جمله ایرانیان به این کشور برای کار و تحصیل شده است.

مزایای تحصیل در اسپانیا

اسپانیا بدلیل مزیت ها و ویژگی های زیادی که دارد جز اولین گزینه های افراد برای مهاجرت تحصیلی می باشد. در این قسمت به بخشی از شاید مزایای تحصیل در اسپانیا که باعث محبوبیت آن بین دانشجویان ایرانی شده است می پردازیم.

  • وضعیت مهاجرپذیر بودن اسپانیا

این کشور از نظر قانونی و فرهنگی مهاجر پذیری بسیار بالایی داشته است. مردمان اسپانیا مردمانی اُپن مایند هستند که به نسبت مردمان دیگر کشور ها همچون آلمان یا آمریکا رفتار های بهتری با مهاجران دارند. دولت این کشور نیز از دانشجویان خارجی حمایت بیشتری می‌کند. این مهاجرپذیر بودن اسپانیا جای هیچ شک و تردیدی برای شما که قصد تحصیل در اسپانیا دارید نمی گذارد.

  • هزینه های زندگی و تحصیل در اسپانیا

هزینه های زندگی و تحصیل در کشور های اروپایی، بخصوص اسپانیا ارزان است. ارزان بودن زندگی و تحصیل در اسپانیا به نسبت دیگر کشورها یکی از مزیت های اصلی تحصیل در اسپانیا است. تحصیل در اروپا چندین برابر ارزان تر از تحصیل در استرالیا، آمریکا یا کانادا است. اسپانیا از نظر قیمت کالای اساسی، مسکن و حمل و نقل هم جز یکی از ارزان ترین کشور های اروپا به حساب می‌آید.

  • کیفیت بالای زندگی دانشجویی در اسپانیا

اسپانیا از نظر سطح علمی و پژوهشی با کشوری مثل آلمان قابل قیاس نیست ، اما در مقابل این کشور قشنگ ترین جاهای دیدنی را برای تفریح و زندگی دارد. اسپانیا متنوع ترین گزینه ها را برای تفریح دارد. مکان های تاریخی و طبیعت طیبا گرفته تا رستوران ها و مراکز خرید مدرن. شاید برایتان جالب بوده باشد که حمل و تقل در اسپانیا با ارائه کارت دانشجویی کمتر خواهد شد.

دانشگاهی که شما در آن دارید تحصیل میکنید هم برای مسائلی مثل خورد و خوراک به دانشجویان کمک خواهد کرد. همه این موضوعات را کنار بگذاریم، دانشجو می‌تواند کار دانشجویی داشته باشد و تا ساعتی 10 یورو هم به دست بیاورد.

  • امکان کار بعد از تحصیل در اسپانیا

زمانی که شما در اسپانیا مشغول به تحصیل هستید دولت این کشور تا سقف مشخصی از نظر میزان ساعت کاری به شما اجازه کار دانشجویی می‌دهد. شما با این روش می‌توانید شانس خود را برای اخذ ویزای کاری پس از پایان تحصیل در اسپانیا افزایش دهید.

دانشجویانی که کار مرتبط با رشته خود را انجام دادند، شانس بیشتری برای پیدا کردن کار پس از تحصیل را دارند. اگر فارغ التحصیلی بتواند در مهلتی که برای آن مشخص شده است کار پیدا کند، اقامت او در این کشور از تحصیلی به کاری تعغییر پیدا کرده است و تمدید می‌شود. بعد از5 سال کار و پرداخت مالیات در اسپانیا می‌توانیم براب اخذ  دائم این کشور اقدام کنیم.

معایب تحصیل در اسپانیا

در کنار مزایای تحصیل در اسپانیا باید به معایب تحصیل در اسپانیا هم پرداخت تا بتوانید با چشمی باز کشور مقصد برای مهاجرت تحصیلی تان را انتخاب کنید. در کنار همه مواردی که از مزیت های تحصیل در اسپانیا گفته شد، ممکن است با وجود معایب احتمال انتخاب کشور اسپانیا، برای تحصیل برای شما کمرنگ کند.

  1. امکان دارد که کلاس های شما در سه شیفت صبح، ظهر و عصر برگذار شود که این امر کمی شما را اذیت می‌کند.
  2. در این کشور تحصیل با برخی از دانشگاه های اروپا به خصوص انگلستان متفاوت است.
  3. روش یادگیری در بسیاری از رشته های دانشگاه های اسپانیا بیشتر مهارت محور می‌باشد.
  4. دانشگاه های اسپانیا به موضوعات تئوری در برخی از رشته‌ها نسبت، کمترپرداخته می‌شود.
  5. البته شاید این موضوع برای بعضی از کاربران یک حسن به نظر برسد.
پرطرفدارترین رشته های بدون آزمون ورودی در ایتالیا
پرطرفدارترین رشته های بدون آزمون ورودی در ایتالیا

پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی در اسپانیا

خیلی از افراد کشور اسپانیا را برای تحصیل انتخاب کرده اند اما از رشته تحصیلی خود مطمئن نیستند. بهتر است با محبوب ترین و پرطرفدارترین رشه های تحصیلی در اسپانیا آشنا شوید. رشته های محبوب در اسپانیا موارد ذیل شده است:

  • رشته دارو سازی در اسپانیا

داروسازی در واقع به تهیه و توزیع دارو می‌پردازد.  دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند یاد می‌گیرند که دارویی که قرار است بسازند چگونه بر بدن انسان تاثیر مثبت می‌گذارد و داروهای مختلف از چه ترکیباتی تهیه شده است.  دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند می‌توانند هم به زبان انگلیسی و هم اسپانیایی در این کشور  تحصیل کنند. افرادی که می‌خواهند در این رشته تحصیل کنند باید دوره پزشکی یک ساله ای که pre medical  نام دارد را بگذرانند.

در واقع دوره مدیکال از 60 واحد درسی تشکیل شده است. در این دوره مدیکال قرار است شما دانشجویان دروسی مانند علوم پایه پزشکی و داروسازی را یاد بگیرید. پس از طی کردن این مرحله دانشجو  باید در آزمون ورودی دانشگاه اسپانیا نیز شرکت کند،  زمانی که در این آزمون قبول شدند می‌توانند داروسازی را در دانشگاه مورد نظر خود آغاز کنند.

  • رشته طراحی لباس در اسپانیا

امروزه طراحی لباس در سراسر جهان محبوبیت زیادی  پیدا کرده است. اسپانیا هم مانند ایتالیا نمایشگاه مد زیادی را دارد که برند های معتبر جهان هستند. رشته طراحی لباس یک رشته پول ساز بوده است که مستقیما با صنعت مد و ترند ها در ارتباط هستند.

تحصیل در  رشته طراحی لباس به دانشجویان کمک می‌کند که خلاقانه یک پوشش جذاب و درستی را طراحی کنند. اسپانیا چهارمین کشور ی است که در صنعت مد بسیار موفق بوده و تقریبا 6800 شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم برای این بخش کار  ‌می‌کنند.

  • رشته عمران در اسپانیا

رشته عمران می‌تواند یکی از بهترین رشته ها در سطح جهان باشد. دانشجویان علاقه مند به این رشته می‌توانند از کارشناسی تا دکترای تخصصی تحصیل کنند و مدرک خود را در این رشته بگیرند.

وضعیت بازار کار در اسپانیا

متاسفانه باید گفت اسپانیا از لحاظ بازارکار وضعیت خوبی ندارد.  نرخ بیکاری در این کشور نیز بسیار بالا است هرچند دولت اسپانیا در تلاش است که به این موضوع رسیدگی کند. کشور اسپانیا نیمی از قراردادهای کاری خود را به صورت موقت می‌بندند. البته این کشور همچنان بازارکار برای مهاجرینی که مهارت و تخصص خوبی دارند پیدا می‌شود.

در ادامه برخی از مشاغلی که در این کشور بازارکاری خوبی دارد آورده شده است :

مشاورین تجاری

استخدام در بخش مالی به عنوان مشاور، مدیر  و یا حتی به عنوان مدیر مالی بین المللی

کار کامپیوتر

مشاغلی مانند توسعه دهنده وب، متخصصین IT ،  برنامه نویسی با زبان های مختلف کامپیوتر و تمامی رشته هایی که مرتبط هستند با کامپیوتر

مهندسی مکانیک و صنعتی

تسلط کامل  بر  زبان اسپانیایی برای داشتن تجربه کاری در این رشته بسیار عالی بوده است

گردشگری و توریسم

در این بخش باید مهارت هایی در خصوص بخش هایی مانند آشپزی، هتلداری، کار در رستوران و هتل و …

مدرس در اسپانیا

شما می‌تونید به عنوان معلم خصوصی و یا استاد دانشگاه در سطوح مختلف تدریس کنید

کارگران ماهر

شغل های پر درآمد مختلف مانند، نجاری، جوشکاری، لوله کشی، برقکار  و… از این دسته مشاغل هستند.

ویزای کار در اسپانیا

یکی از مهمترین روش های مهاجرت پیدا کردن کار می‌باشد. متقاضیان کار در اسپانیا باید ابتدا درخواست مجوز اشتغال را دریافت کنند. مجوز اشتغال باید توسط کارفرما در خواست شود و در واقع متقاضیان هیچ نقشی ندارند. شما برای پیدا کردن کار باید به فکر یک کارفرما باشید که در اسپانیا کار می‌کند و قصد استخدام شما را داشته باشد. کارفرما باید در  ابتدا ثابت کند که شرکت آن در اسپانیا به ثبت رسیده است و  می‌تواند مالیات پرداخت کند یا خیر.

در  واقع کارفرما باید از میان متقاضیان اروپا استخدام کند اگر متقاضی پیدا نکرد در  این هنگام می‌تواند اتباع خارجی را جایگزین کند. در صورتی که کار فرما با شما قرار داد بست،  بایستی کارفرما جهت اخذ مجوز به اداره درخواست خود را اعلام کند.

روش دیگر از ویزای کار در اسپانیا با نام ویزای کار نیروی ماهر شناخته می‌شود. در واقع فرد متقاضی باید فردی ماهر  و همچنین تحصیل کرده و فارغ التحصیل در دانشگاه های معتبر باشد. این نوع ویزا نیاز به دریافت نامه از طرف کارفرما می‌باشد. کارفرمایان برای استخدام نیروی ماهر خود باید بیشتر از  250 کارمند در شرکت خود داشته باشد که هرکدام مشغول به کاری هستند.

از دیگر شرایطی که کارفرما یک شرکت باید داشته باشد  این است که حرفه  خود در زمینه های  تخصصی باشد. متقاضیان بعد از اینکه دعوت نامه خود را دریافت کردند، ابتدا یک اقامت دو ساله ای را دریافت می‌کنند که این اقامت تا 5 سال قابل تمدید می‌باشد.

چه مدارکی برای کار در اسپانیا لازم است؟

مدارک مورد نیاز ویزای کار در  اسپانیا

متقاضیان اخذ ویزای کار در این کشور باید از شرکت های معتبر  اسپانیا باید پیشنهاد کاری را دریافت کنند. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم شرکت هایی که نیاز به نیروی کار دارند باید ابتدا در کشور خود دنبال نیروی کار  بگردند، اگر نیروی کاری پیدا نکردند می‌توانند در اتحادیه اروپا نیاز خود را اطلاع رسانی کنند و  در صورت پیدا نشدن نیروکار،  می‌توانند نیروی کار خارجی را جایگزین کنند.

در ادامه مدارک مورد نیاز برای ویزای کار گفته شده است. متقاضیان کار باید در ابتدا توجه داشته باشند که درصورتی که مدارک جعلی و ساختگی ارائه دهید آن را رد و کلا به شما دیگر اجازه کاری در این کشور داده نمی‌شود.

مدارکی که باید داشته باشید عبارتند از:

ارائه مدارک تحصیلی متقاضی

مدارک هویتی

ارائه مدارک شغلی و سابقه کار

ارائه دعوت نامه از شرکت معتبر اسپانیا

ارائه بیمه نامه

ارائه و نامه تمکن مالی فرد متقاضی

ارائه نامه سوء پیشینه

ارائه  گواهی سلامت پزشکی

عکس گذرنامه رنگی

  1. انشگاه اوبیدو (۶۰۰-۵۵۱)

سئوالات متداول

آیا اسپانیا کشوری مناسب برای مهاجرت کاری می‌باشد؟

یکی از نکات مهم برای کاریابی در هر کشوری نرخ بیکاری آن کشور می‌باشد اسپانیا هم نرخ بیکاری بالایی دارد و امکان دارد کار پیدا کردن در این کشور کمی دشوار باشد .  البته این کشور همچنان بازارکار برای مهاجرین که مهارت و تخصص خوبی دارند پیدا می‌شود.

سخن آخر

این کشور بی‌نظیر یکی از بهترین مثاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است.

شما می‌توانید با حضور در این کشور در بهترین دانشگاه های جهان ار جمله داتشگاه های معروف اسپانیا تحصیل کنید. برای این منظور میتوانید از مشاورین خبره مجموعه مهاجرتی … برای دریافت راهنمایی های بیشتر برای تحصیل در کشور اسپانیا کمک بگیرید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx