موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2024

لیست بهترین دانشگاه های آلمان شامل برخی از بهترین دانشگاه های جهان برای مهاجرت تحصیلی است. نزدیک به 49 دانشگاه کشور آلمان در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. دانشجویان بین المللی می توانند در شهرهای مونیخ، برلین و نزدیک به 40 شهر دیگر این کشور به تحصیل رایگان مشغول شوند و از آموزش با کیفیت بهره ببرند. زبان آلمانی، زبان اصلی آموزش در دانشگاه های دولتی این کشور است؛ اما بیش از 500 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه ها بر اساس شاخص هایی مانند شهرت آکادمیک، شناخته شدن توسط کارفرمایان، خروجی پژوهش ها و تحقیقات انجام شده در دانشگاه و موارد دیگر ارزیابی می شوند. مواردی که در 49 دانشگاه آلمان به خوبی دیده شده و باعث شده این دانشگاه ها در میان برترین دانشگاه های جهان قرار بگیرند. در ادامه مقاله لیست بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته های مختلف آورده شده است.

زمان مطالعه: 7 تا 9 دقیقه

 

لیست بهترین دانشگاه های آلمان 2024

هر سال هزاران دانشجو از سراسر جهان برای اخذ پذیرش و تحصیل در آلمان اقدام می کنند. فرقی نمی کند رشته مورد علاقه شما چیست، شک نکنید که آلمان حداقل چند دانشگاه برتر در این زمینه دارد. در زیر لیست بهترین دانشگاه های آلمان در سه سیستم رتبه بندی دانشگاه های جهان آورده شده است. بیشتر این دانشگاه ها دولتی هستند و تحصیل در آنها رایگان است. در این دانشگاه ها طیف وسیعی از رشته ها ارائه می شود، از رشته های فنی مهندسی و پزشکی گرفته تا رشته های هنر و تاریخ. 

سیستم QS رتبه جهانی سیستم Shanghai رتبه
جهانی
سیستم THE رتبه
جهانی
دانشگاه فنی مونیخ 37 دانشگاه هایدلبرگ 55 دانشگاه فنی مونیخ 30
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ 54 دانشگاه فنی مونیخ 59 دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ 38
دانشگاه هایدلبرگ 87 دانشگاه مونیخ 59 دانشگاه هایدلبرگ 47
دانشگاه آزاد برلین 98 دانشگاه بن 67 دانشگاه هومبولت برلین 87
دانشگاه RWTH آخن 106 دانشگاه فرایبورگ 101-150 دانشگاه RWTH آخن 90
موسسه فناوری کارلسروهه KIT 119 دانشگاه گوته فرانکفورت 151-200 دانشگاه بن 91
دانشگاه هومبولت برلین 120 دانشگاه کلن 151-200 شاریته – دانشگاه پزشکی برلین 94
دانشگاه صنعتی برلین 154 دانشگاه گوتینگن 151-200 دانشگاه توبینگن 95
دانشگاه فرایبورگ 192 دانشگاه توبینگن 151-200 دانشگاه آزاد برلین 102
دانشگاه هامبورگ 205 دانشگاه RWTH آخن 201-300 دانشگاه گوتینگن 111

 

دانشگاه فنی برلین، یکی از بهترین دانشگاه های آلمان در رشته کامپیوتر و IT
دانشگاه فنی برلین، یکی از بهترین دانشگاه های آلمان در رشته کامپیوتر و IT

لیست بهترین دانشگاه های آلمان در رشته کامپیوتر و IT

تحصیل رایگان رشته های کامپیوتر و IT در آلمان می تواند فرصتی فوق العاده باشد. فرصتی که سالانه هزاران دانشجو از سراسر جهان برای دست یابی به آن تلاش می کنند؛ اما فقط تعداد محدودی می توانند به آن دست پیدا کنند. این کشور به عنوان یکی از برترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان شناخته می شود و تحصیل در دانشگاه های برتر آن می تواند آینده شغلی هر شخصی را تضمین کند. در تصویر زیر می توانید لیست 10 دانشگاه برتر آلمان برای تحصیل رشته های شاخه کامپیوتر و IT را مشاهده کنید.  

اگر به تحصیل رشته های مهندسی در آلمان علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله “مزایا و معایب تحصیل مهندسی در آلمان 2023 – 2024” را مطالعه کنید. 

اسم دانشگاه رتبه جهانی QS در رشته کامپیوتر
دانشگاه فنی مونیخ 29
دانشگاه فنی برلین 70
دانشگاه RWTH آخن 90
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان  مونیخ 91
موسسه فناوری کارلسروهه KIT 104
دانشگاه فنی دارمشتات 133
دانشگاه هومبولت برلین 151-200
دانشگاه هایدلبرگ 151-200
دانشگاه فرایبورگ 201-250
دانشگاه آزاد برلین 201-250
دانشگاه مونیخ آلمان
دانشگاه مونیخ آلمان

آشنایی با دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)، یکی از مشهورترین و برترین دانشگاه های آلمان است که به آموزش علم و فناوری اختصاص دارد. از سال 1927 تا کنون، 18 جایزه نوبل در فیزیک، شیمی و پزشکی به دانشگاهیان وابسته به دانشگاه فنی مونیخ اعطا شده است.

این دانشگاه در قرن نوزدهم تأسیس شد و از همان ابتدا بر آموزش رشته های مهندسی تمرکز داشت، اما در طول زمان دانشگاه گسترش یافت و رشته های علوم طبیعی، علوم اجتماعی، کشاورزی، فناوری غذایی و پزشکی نیز وارد آن شد. رشته های تحصیلی این دانشگاه توسط سه پردیس دانشگاه در شهر مونیخ ارائه می شوند. فلسفه اصلی این دانشگاه، «دانشگاه کارآفرین» است که باعث رشد و توسعه آن شده و اکنون دانشگاه فنی مونیخ دارای 15 دپارتمان آموزشی است. این فلسفه دانشگاه فنی مونیخ باعث شده که با حمایت آن ها، سالانه 77 استارت آپ در سراسر آلمان تاسیس شود.

 

لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان 2024

در تصویر زیر لیست بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل رشته های پزشکی در سال تحصیلی 2024 آورده شده. این رتبه بندی توسط سیستم QS انجام شده است. در این میان دانشگاه هایدلبرگ با کسب رتبه جهانی 36، به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی آلمان معرفی شده است.

 

اسم دانشگاه رتبه جهانی QS در رشته پزشکی
دانشگاه هایدلبرگ 36
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ 43
دانشگاه پزشکی شاریته برلین 51
دانشگاه فنی مونیخ 73
دانشگاه توبینگن 104
دانشگاه هامبورگ 108
دانشگاه فرایبورگ 130

 

دانشگاه هایدلبرگ بهترین دانشگاه پزشکی آلمان
دانشگاه هایدلبرگ بهترین دانشگاه پزشکی آلمان

بیشتر بخوانیم: بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

آشنایی با دانشگاه هایدلبرگ: بهترین دانشگاه پزشکی آلمان

دانشگاه هایدلبرگ یکی از برترین دانشگاه های آلمان است که در سال 1386 میلادی تاسیس شد. نزدیک به 20 درصد از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و بیش از یک سوم دانشجویان مقطع دکترا بین المللی هستند که به نمایندگی 130 کشور مختلف در دانشگاه حضور دارند. این دانشگاه 160 رشته تحصیلی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. زیر شاخه های علمی از جمله رشته ژنتیک روانپزشکی و جامعه شناسی مدرن برای اولین بار توسط دانشگاه هایدلبرگ تأسیس شدند. حدود 27 برنده جایزه نوبل با دانشگاه هایدلبرگ ارتباط داشته اند که 9 نفر از آنها در زمان حضور در این دانشگاه برنده این جایزه شدند. بسیاری از سیاستمداران، فیلسوفان و دانشمندان مشهور جهان، فارغ التحصیل یا وابسته به دانشگاه هستند. از جمله ماکس وبر، بنیانگذار جامعه شناسی مدرن و فیلسوف مشهور، هانا آرنت.

دانشکده پزشکی دانشگاه هایدلبرگ یکی از قدیمی ترین و برترین دانشکده های پزشکی آلمان است. تحصیل پزشکی در این دانشگاه رایگان است. به صورت استاندارد طول رشته پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ 13 ترم است. دانشجویان پزشکی این دانشگاه به پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی، متد های آموزشی و بیمارستان های پیشرفته دسترسی دارند. این دانشگاه رشته پزشکی را در دو دانشکده مختلف ارائه می دهد؛ یکی در پردیس هایدلبرگ و دیگری در پردیس مانهایم. در هر دو دانشکده، زبان آموزش آلمانی است پس نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی وجود دارد. مفاهیم آموزشی این دو دانشکده متفاوت است و دانشجویان باید از همان ابتدا مشخص کنند که قصد دارند در کدام دانشکده تحصیل کنند. پس از کسب پذیرش نیز امکان تغییر دانشکده وجود ندارد.

لیست بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان

تقریبا 30 دانشگاه برتر برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان وجود دارد که رتبه آنها در هر یک از سیستم های رتبه بندی متفاوت است. در سیستم QS تنها 4 دانشگاه معرفی شده اما در سیستم شانگهای و Times بیش از 20 دانشگاه دندانپزشکی این کشور رتبه بندی شده اند. هر سه سیستم به صورت جهانی معتبر هستند؛ اما سیستم شانگهای دانشگاه های بیشتری را رتبه بندی کرده. به همین دلیل در جدول زیر لیست برترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان بر اساس این سیستم آورده شده است. بر اساس سیستم شانگهای، 7 دانشگاه دندانپزشکی این کشور رتبه های زیر 100 جهان را کسب کرده اند. 

اسم دانشگاه رتبه جهانی در رشته دندانپزشکی (سیستم شانگهای)
موسسه شاریته – دانشگاه پزشکی برلین 36
دانشگاه هومبولت برلین 38
دانشگاه هایدلبرگ 76-100
دانشگاه بن 76-100
دانشگاه فرایبورگ 76-100
دانشگاه کیل 76-100
دانشگاه رگنسبورگ 76-100

 

تحصیل دندانپزشکی در موسسه شاریته

موسسه شاریته (دانشگاه پزشکی برلین) یکی از بزرگترین بیمارستان های دانشگاهی در اروپا است. این موسسه به صورت مشترک زیر نظر دانشگاه آزاد برلین و دانشگاه هومبولت برلین فعالیت می کند. در واقع موسسه شاریته با ادغام دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد برلین و دانشکده پزشکی دانشگاه هومبولت به وجود آمد.

کلینیک دندانپزشکی Charité با بیش از 500 دانشجو، یکی از بزرگترین کلینیک های دندانپزشکی در آلمان است. به عنوان بخشی از آموزش بالینی، دانشجویان تحت نظارت حرفه ای اساتید، به صورت مستقیم به درمان بیماران می پردازند. موسسه شاریته دوره دندانپزشکی را مطابق با مقررات و استانداردهای بین المللی ارائه می دهد. طول دوره دندانپزشکی در این دانشگاه 5 سال است. 5 ترم اول به آموزش پیش بالینی و 5 ترم بعد به آموزش دندانپزشکی بالینی اختصاص داده می شود. پس از پایان آموزش نیز دانشجویان باید در آزمون نهایی شرکت کنند تا مجوز فعالیت خود را کسب کنند. زبان آموزش رشته دندانپزشکی در این دانشگاه آلمانی است و در دو ترم زمستان و تابستان پذیرش دانشجویان انجام می شود. 

اگر به تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله “راهنمای پذیرش و تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان” را مطالعه کنید. در این مقاله علاوه بر معرفی برترین دانشکده های پزشکی آلمان، شرایط و روش پذیرش در این رشته را نیز توضیح داده ایم.

دانشگاه مانهایم از بهترین دانشگاه های آلمان در رشته حسابداری و امور مالی
دانشگاه مانهایم از بهترین دانشگاه های آلمان در رشته حسابداری و امور مالی

لیست بهترین دانشگاه های آلمان در رشته حسابداری و امور مالی

رشته حسابداری و مدیریت امور مالی یکی از رشته های محبوب در آلمان است. از طرفی با توجه به رشد اقتصاد و افزایش شرکت های استارت آپ، نیاز به نیروی متخصص در این زمینه نیز در حال افزایش است. دانشگاه مانهایم برترین دانشگاه آلمان برای تحصیل رشته های گروه اقتصاد است و توانسته رتبه فوق العاده 80 جهان را کسب کند. نکته مهم در مورد این دانشگاه این است که در ایالت بادن-وورتمبرگ قرار دارد و به همین دلیل یکی از محدود دانشگاه های آلمان است که تحصیل در آن برای دانشجویان غیر اروپایی رایگان نیست.

 

اسم دانشگاه رتبه رشته حسابداری و امور مالی  (سیستم QS)
دانشگاه مانهایم 80
دانشگاه گوته فرانکفورت 150-101
دانشگاه هومبولت برلین 150-101
WHU – مدرسه مدیریت Otto Beisheim 150-101
دانشگاه فنی مونیخ 200-151
دانشگاه آزاد برلین 250-201
دانشگاه کلن 250-201
دانشگاه هایدلبرگ 300-251

 

آشنایی با دانشگاه مانهایم

دانشگاه مانهایم (Universität Mannheim) که به UMA نیز شناخته می شود، یکی از برترین دانشگاه های آلمان است که در شهر مانهایم در ایالت بادن-وورتمبرگ قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1967 تاسیس شد و در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، رشته های مدیریت بازرگانی، اقتصاد، حقوق، علوم اجتماعی، علوم انسانی، ریاضیات، علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی را ارائه می دهد. محوطه دانشگاه در مرکز شهر مانهایم و پردیس اصلی آن در کاخ مانهایم قرار دارد. در سال تحصیلی 2020/2021، دانشگاه دارای 11640 دانشجوی تمام وقت، 1600 کادر آموزشی و 194 استاد بود.

بیشتر بخوانیم: صفر تا صد هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان

سوالات متداول

برترین دانشگاه آلمان کدام دانشگاه است؟

بر اساس سیستم رتبه بندی QS، برترین دانشگاه آلمان، دانشگاه فنی مونیخ است.

تحصیل در کدام دانشگاه آلمان رایگان است؟

تحصیل در تمام دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است به جز دانشگاه های ایالت Baden-Württemberg که برای دانشجویان غیر اروپایی شهریه محور هستند.

محبوب ترین رشته در میان دانشجویان آلمان چیست؟

در میان دانشجویان بین المللی، رشته های مهندسی محبوب ترین رشته ها هستند. با این حال رشته های شاخه حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی و پزشکی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

سخن آخر

آلمان با داشتن برخی از برترین دانشگاه های جهان، ارائه تحصیل رایگان، اقتصاد برتر و نیاز روزافزون به نیروی کار، یکی از مقاصد اصلی جهان برای مهاجرت تحصیلی و کاری است. رنکینگ دانشگاه های آلمان همواره در حال بهبود است و دانشگاه های این کشور همواره در تلاش هستند تا رتبه جهانی خود را بهبود ببخشند. به همین دلیل این کشور برای تحصیل تمام رشته های تحصیلی مقصدی فوق العاده است. یکی از تخصص های کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد، مهاجرت تحصیلی به آلمان است. پس اگر به فکر مهاجرت به آلمان و یا اقدام از طریق انواع روش های مهاجرت به آلمان هستید، کارشناسان ما می توانند در مشاوره های اولیه شرایط شما را بررسی کنند، بهترین گزینه ها را پیش روی شما بگذارند و از صفر تا صد امور مهاجرت تحصیلی یا کاری شما را مدیریت کنند. برای شروع کافی است با ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx