بهترین دانشگاه‌های روسیه در رشته‌های مهندسی

روسیه، بزرگترین کشور جهان، به خاطر تعهدش به آموزش مهندسان کاربلد و خبره در جهان شناخته شده است.

چه عواملی روسیه را به عنوان یک مرکز آموزشی در جهان متمایز می‌کند؟ پاسخ این سوال ساده است. وجود سیستم آموزشی جامع روسیه را از سایر کشورها متمایز می‌کند. روسیه همچون یک رهبر به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف از جمله انواع رشته‌های مهندسی می‌پردازد. رشته‌هایی مانند مهندسی مکانیک، کامپیوتر، برق، هوافضا و الکترونیک در داخل مرزهای این کشور شکوفا و در بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه تدریس می‌شوند.

موسسه فرداد دانش پاسارگاد در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه می‌پردازد و از آنجا که موسسه معتبر درزمینه اخذ پذیرش تحصیلی است به شما کمک می‌کند تحصیل آسان در روسیه را تجربه کنید و بدون دردسر خاصی پذیرش تحصیلی روسیه را از آن خود کنید.

تحصیل مهندسی در روسیه (مزایای تحصیل در روسیه)

هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر جهان به روسیه می‌روند تا رویاهای تحصیلی خود را دنبال کنند و به اهدافی که در مسیر آموزش و شغل خود در نظر گرفته‌اند، دست یابند. این کشور فرصت‌هایی برای بورسیه‌های تحصیلی و شهریه رایگان به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که مسیر آن‌ها را برای یادگیری و متخصص شدن در رشته موردنظرشان هموار می‌سازد.

در میان موسسات آموزشی معتبر و بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه، دانشگاه دولتی مسکو و دانشگاه دولتی سن پترزبورگ در صحنه جهانی می‌درخشند. این دانشگاه‌ها، رشته‌های مهندسی درجه یک را ارائه می‌دهند که دانشجویان را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کنند. پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی در روسیه با انبوهی از صنایع که نوآوری در آن حرف اول را می‌زند، روبرو خواهید شد. موقعیت‌های شغلی مناسبی برای رشته‌های عمران و ساخت و ساز، حمل و نقل، تولید نرم افزار و… وجود دارد و شما می‌توانید از امکانات بی حد و حصر این کشور جهت اشتغال بهره ببرید.

روسیه یک کشور مقرون‌به‌صرفه برای آموزش مهندسی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر است. تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) معمولا چهار سال طول می‌کشد و شما می‌توانید مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) را در طی دو سال به اتمام برسانید.

کدام دانشگاه روسیه رشته مهندسی بخوانیم؟
کدام دانشگاه روسیه رشته مهندسی بخوانیم؟

معرفی 6 تا از بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه

عکس دانشگاه پلی تکنیک تومسک
عکس دانشگاه پلی تکنیک تومسک

1-  بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه : دانشگاه پلی تکنیک تومسک

دانشگاه پلی تکنیک تومسک یا TPU که در سال 1896 تاسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین اما بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه محسوب می‌شود. این دانشگاه در شهر تومسک در غرب مرکزی روسیه واقع شده است و بیش از 20000 دانشجو در رشته‌های مختلف دارد. این موسسه دارای 10 مرکز تحقیقاتی و 18 بخش آموزشی از جمله آموزش الکترونیکی و یک موسسه نظامی است. این دانشگاه با ارائه 29 مدرک لیسانس و 30 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی، مجموعه‌ای متنوع از فرصت‌ها را در بخش فناوری برای دانشجویان فراهم می‌کند.

رشته‌های مهندسی در دانشگاه پلی تکنیک تومسک

  1. ساخت و ساز
  2. مهندسی کاربردی و فیزیک
  3. مهندسی عمران
  4. مهندسی برق
  5. مهندسی مکانیک
  6. مهندسی اداره نظامی
دانشگاه دولتی مسکو
دانشگاه دولتی مسکو

2- بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه : دانشگاه دولتی مسکو (M.V Lomonosov  )

این دانشگاه در سال 1755 تاسیس و به نام دانشمند مشهور میخائیل لومونوسوف نامگذاری شد. جالب است بدانید که ماموریت این دانشگاه ارائه برنامه‌های بین رشته‌ای است و تا الان 11 برنده جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. دانشگاه دولتی مسکو  بیش از 40000 دانشجو، از جمله 4000 دانشجوی بین‌المللی دارد، به همین خاطر در میان بهترین دانشگاه‌های روسیه برای آموزش مهندسی قرار می‌گیرد.

3- بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه : دانشگاه فنی دولتی نووسیبیرسک

این موسسه آموزشی که در سال 1950 تاسیس شد در نزدیکی نووسیبیرسک در جنوب سیبری واقع شده است و به عنوان یک دانشگاه فنی معتبر و جز بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه شناخته می‌شود. این مرکز دارای بیش از 70 آزمایشگاه و 50 موسسه تحقیقاتی است و تاکید زیادی بر تحقیق و نوآوری دارد. با ارائه رشته‌های اتوماسیون، ریاضیات و مهندسی مکانیک، فرصت‌های شغلی فراوانی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این دانشگاه همچنین ارائه دهنده رشته‌های تحصیلی در علوم کامپیوتر، شیمی و سایر رشته‌های مهندسی است و از رتبه‌های بالایی هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی برخوردار است. لازم است بدانید رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شود که این امر دانشجویان بین‌المللی را برای ثبت نام و ادامه تحصیل در این دانشگاه ترغیب می‌کند.

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ
دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ

4- بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه : دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ که قدمت آن به سال 1724 برمی‌گردد، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین مراکز علمی و آموزشی روسیه است. این دانشگاه برای دانشجویان چند رشته‌ای برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی ارائه می‌دهد. دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ به عنوان یک موسسه پویا، به دلیل تعهد خود به علم، فرهنگ و تحقیق متمایز شده است.

رشته‌های مهندسی در دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ:

  1. مهندسی اپتیک و لیزر
  2. مهندسی کامپیوتر
  3. مهندسی مکانیک
  4. مهندسی برق
  5. مهندسی کاربردی و اطلاعات

5- بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه : دانشگاه  ITMO

دانشگاه ITMO که در سال 1900 تاسیس شد و در سن پترزبورگ واقع شده است و در آموزش فنی تخصص دارد. با بیش از یک قرن تجربه در زمینه تحقیقات پیشگامانه و پرورش دانشجویان، ITMO یک انتخاب برتر برای مشتاقان تحصیل در رشته مهندسی است.

این دانشگاه با بیش از 25 رشته در مقطع لیسانس در شش دانشکده طیف متنوعی از رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد.

همکاری این دانشگاه با مشاغل محلی دانشجویان را قادر می‌سازد تا با سپری کردن دوره کارآموزی اشتغال آینده خود را تضمین کنند. به همین دلیل تحصیل در این دانشگاه به انتخابی ارجح برای بسیاری از دانشجویان رشته مهندسی تبدیل شده است.

6- بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه : دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ (SPbPU)

مکان این دانشگاه همانطور که از اسم آن مشخص است، شهر سن پترزبورگ یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای روسیه است. این دانشگاه به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از موسسات پیشرو در این کشور روسیه است. دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ هزاران دانشجو بین‌المللی را با ارائه طیف متنوعی از برنامه‌های تحصیلی به سوی خود جذب می‌کند. SPbPU رشته‌های مهندسی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. نزدیک به نیمی از جمعیت دانشجویی این دانشگاه که جز بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه است، در رشته‌های مهندسی، فناوری و علوم فنی ثبت‌نام کرده‌اند و تحصیلات خود را ادامه می‌دهند.

رشته‌های مهندسی در دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ

  1. مهندسی رادیو فیزیک و علوم
  2. مهندسی برق
  3. فیزیک پزشکی و مهندسی زیستی
  4. مهندسی عمران

سایر دانشگاه‌های مهندسی روسیه + رشته‌ها

 

دانشگاه رشته‌های مهندسی ارائه شده
 

دانشگاه پلی تکنیک تحقیقات ملی پرم

زمین شناسی، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی نفت و گاز، مهندسی نفت، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی معدن، مهندسی هوانوردی، برنامه ریزی و مدیریت زمین
 

دانشگاه ایالتی سیکتیوکار

زمین شناسی، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی نفت و گاز، مهندسی نفت، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی معدن
 

دانشگاه تحقیقات دولتی بلگورود

زمین شناسی، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی نفت و گاز، مهندسی نفت، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی معدن
 

دانشگاه فنی دولتی بلگورود

زمین شناسی، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی نفت و گاز، مهندسی نفت، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی معدن

 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه چیست؟

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گواهی پایان تحصیل از مدرسه / کالج
  • گواهی پزشکی و گواهی HIV
  • صورت حساب بانکی والدین (حداقل از 6 ماه گذشته)
  • عکس رنگی اندازه پاسپورت (پس زمینه باید سفید باشد)
  • برگه و گواهی گذراندن کلاس 10
  • گواهی گپ تحصیلی برای دانش آموزان با فاصله بعد از کلاس 12
  • برگه و گواهی گذراندن کلاس 11 و 12
  • گواهی سوگندنامه مبنی بر اینکه والدین از تحصیل دانش آموز حمایت خواهند کرد

در کدام رشته‌های مهندسی در روسیه تحصیل کنیم، بهتر است؟

·        مهندسی عمران

چرا؟ زیرا روسیه برخی از بهترین رشته‌های تحصیلی را در زمینه مهندسی هیدرولیک، معماری، مکانیک خاک و مدیریت پروژه ارائه می‌دهد.

·        مهندسی علوم کامپیوتر

چرا؟ زیرا در مسابقات برنامه‌نویسی در سراسر جهان، برنامه نویسان روسی در رتبه اول قرار دارند. روسیه دارای قدرتمندترین رایانه‌ها و مجتمع‌های چند رایانه‌ای در جهان است.

·        مهندسی برق

چرا؟ زیرا روسیه وطن مخترعان جوشکاری قوس کربنی، لرزه نگار الکتریکی، دینامومتر نوری، رشته تنگستن و بسیاری موارد دیگر است. از مبانی نظری تا کاربرد واقعی، همه مسائل مورد نیاز دانشجویان به طور جامع در روسیه آموزش داده می‌شود.

·        مهندسی مکانیک

چرا؟ زیرا روسیه کشوری پر از افراد باهوش در زمینه فناوری است. در دوران جنگ سرد نیز، روسیه رقابت سختی را با فناوری آمریکا ارائه کرد.

·        مهندسی نفت و گاز

چرا؟ زیرا روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان است. شرکت‌های روسی در فهرست برترین شرکت‌های نفت و گاز فوربس قرار دارند. دانشگاه دولتی نفت و گاز روسیه با انجمن دانشگاه‌های اروپا در ارتباط است.

·        مهندسی رباتیک

چرا؟ زیرا کشورهای توسعه یافته بدون دلیل نگران پیشرفت روسیه در رباتیک جهانی هستند. روسیه در هوش مصنوعی، رباتیک نظامی، زیردریایی‌های رباتیک با سرعتی بی‌نظیر در حال پیشرفت است.

·        مهندسی نرم افزار

چرا؟ زیرا صنعت IT روسیه شهرت جهانی دارد و  روس‌ها توسعه دهندگان Kaissa برای مخترعان موتور جستجوی وب گوگل بوده‌اند.

جمع‌بندی

در قلمرو حرفه‌های متنوع، مهندسی همچون ستونی از نوآوری و پیشرفت است. بهترین دانشگاه‌های مهندسی روسیه، فرصت تحصیل در سطح جهانی را در رشته‌های مختلف مهندسی ارائه می‌دهند. این موسسات با سابقه‌ای غنی و تمرکز بر تحقیق و نوآوری، دانش و مهارت‌های مورد نیاز دانشجویان را برای پیشرفت در زمینه مهندسی و فناوری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. تحصیل در این دانشگاه‌ها درهایی را به روی آینده شما در دنیای مهندسی باز می‌کنند. با کمک موسسه معتبر اعزام دانشجو فرداد دانش پاسارگاد به اهداف تحصیلی و شغلی خود می‌رسید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx