چگونه برای تحصیل رشته دندانپزشکی، کنکور را دور بزنیم؟ (تحصیل دندانپزشکی در روسیه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و …)

آیا آرزوی تحصیل در رشته دندانپزشکی و متخصص شدن در این رشته پرطرفدار را دارید؟ آیا از این که بهترین سال‌های عمر خود را پشت کنکور برای رسیدن به هدف خود یعنی دندانپزشک شدن هدر می‌دهید ناراحت هستید؟ نگران نباشید، زیرا شما می‌توانید در پیشرفته‌ترین کشورها و در بهترین دانشگاه‌ها به تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور بپردازید. موسسه معتبر اعزام دانشجو فرداد دانش پاسارگاد از همراهی شما به خود می‌بالد. پشتوانه ی ما رضایت و اعتماد شماست.

عکسی از تحصیل دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی روسیه
عکسی از تحصیل دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل در روسیه را می‌توان به عنوان دروازه ورود شما به دنیای دندانپزشکی درنظر گرفت. اگر به دنبال کسب تجربه بین‌المللی و منحصربه‌فرد تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور در روسیه هستید باید بدانید که در این کشور می‌توانید رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی بخوانید. حال ممکن است بپرسید:

مزایای تحصیل دندانپزشکی روسیه

در ادامه با چند دلیل قانع کننده آشنا خواهید شد.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه

روسیه امکان تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور آن هم با کیفیت بالا را برای شما تضمین می‌کند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی ممکن است به زبان روسی مسلط نباشند، بنابراین می‌توانند در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

شهریه مقرون‌به‌صرفه دانشگاه های روسیه

تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور در روسیه بسیار مقرون‌به‌صرفه است. باتوجه به نوع دانشگاه می‌توانید با پرداخت شهریه‌های سالانه بین 2500 تا 11800 دلار در این کشور تحصیل کنید.

آموزش در سطح جهانی و فرهنگی غنی

خوشبختانه دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه به دلیل استانداردهای علمی دقیق خود مشهور هستند و هر ساله امکان تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند و متخصصان دندانپزشکی بسیار ماهری به دنیا تحویل می‌دهد. با تحصیل رشته دندانپزشکی در روسیه فرهنگی منحصربه‌فرد را تجربه می‌کنید.

عکسی از تحصیل دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی اسپانیا_1
عکسی از تحصیل دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی اسپانیا_1

مراحل و نحوه پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

فارغ التحصیلی از دبیرستان

شما باید تحصیلات دبیرستان خود را کاملا به پایان رسانده باشید.

زمینه و پایه علمی

پایه قوی در موضوعات علمی مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک ضروری است.

تسلط به زبان انگلیسی

برای تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور در روسیه تسلط به زبان انگلیسی الزامی است. این مهارت شما معمولا از طریق آزمون‌های استاندارد مانند آیلتس یا تافل اثبات می‌شود. با این حال، ممکن است برخی دانشگاه‌ها الزامی برای ارائه مدرک آیلتس نداشته باشند.

آزمون ورودی آسان

باید برای شرکت در آزمون ورودی به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش آماده شوید؛ اما نگران نباشید این آزمون ورودی همچون کنکور چالش‌برانگیز نخواهد بود.

ارائه مدارک

همچنین باید چندین مدرک از جمله فرم درخواست همراه با عکس، ریز نمرات تحصیلی، فتوکپی پاسپورت و مدرکی مبنی بر هزینه درخواست ارائه دهید.

عکسی از تحصیل دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی ایتالیا
عکسی از تحصیل دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی ایتالیا

برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه

برخی از دانشگاه‌های معروف پزشکی روسیه برای افرادی که قصد دارند تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور را تجربه کنند گزینه‌ای عالی هستند. زیرا در اکثر این دانشگاه‌ها رشته‌های دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

  • دانشگاه ایالتی تامبوف: هزینه سالانه – 2511 دلار
  • دانشگاه لوباچفسکی: هزینه سالانه – 5358 دلار
  • دانشگاه پزشکی دولتی آستاراخان: هزینه سالانه – 3000 دلار
  • دانشگاه پزشکی دولتی اورال: هزینه سالانه – 4200 دلار
  • دانشگاه دولتی نووگورود: هزینه سالانه – 2845 دلار
  • سچنوف اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو: هزینه سالانه – 11800 دلار
  • دانشگاه پزشکی دولتی ساراتوف: هزینه سالانه – 3700 دلار

توجه داشته باشید که هزینه‌های تحصیل ممکن است به دلیل نوسانات نرخ ارز کمی متفاوت باشد.

تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور در اسپانیا به دلیل داشتن دانشگاه‌های برتر، حقوق‌های بالا و برخورداری از امکانات تحصیل بی‌نظیر به گزینه‌ای مطلوب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است.

دانشگاه‌های برتر اسپانیا

اسپانیا دارای چندین دانشگاه معتبر برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است. مهم‌ترین موسسات دندانپزشکی اسپانیا عبارت هستند از:

  • دانشگاه Complutense مادرید (UCM)
  • دانشگاه Salamanca
  • دانشگاه مورسیا دانشکده اقتصاد و کسب و کار
  • دانشگاه پادشاه خوان کارلوس
  • Universidad Europea
  • Universidade de Santiago de Compostela (USC)
  • Universitat Internacional de Catalunya
عکسی از تحصیل دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی آلمان_1
عکسی از تحصیل دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی آلمان_1

تحصیل دندانپزشکی در مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد در اسپانیا

رشته دندانپزشکی در اسپانیا در مقطع لیسانس به طور معمول پنج سال به طول می‌انجامد. پس از اتمام دوره کارشناسی، دانشجویان می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مختلف دندانپزشکی مانند ارتودنسی، جراحی دهان، ایمپلنتولوژی، ریشه دندان، دندانپزشکی زیبایی، دندانپزشکی کودکان و پریودنتولوژی ادامه تحصیل دهند.

شهریه دانشگاه های پزشکی در اسپانیا

هزینه‌های تحصیل بر اساس دانشگاه‌ها متفاوت است. موسسات خصوصی مانند دانشکده دندانپزشکی UCAM ممکن است هزینه‌های بالاتری را تا 14000 یورو در سال برای مدرک لیسانس اخذ کنند. دانشگاه‌های دولتی اغلب گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را ارائه می‌دهند.

شرایط پذیرش در دانشگاه های اسپانیا

معیارهای پذیرش معمولا شامل ریز نمرات دبیرستان، گذرنامه، نمرات آزمون مهارت زبان، رزومه و انگیزه نامه است. مصاحبه نیز ممکن است بخشی از فرآیند پذیرش باشد.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا

بسیاری از دانشگاه‌های اسپانیا اکنون امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند. نمونه‌هایی از این موسسات عبارت هستند از دانشگاه بین‌المللی کاتالونیا، دانشگاه اروپایی، دانشگاه بارسلونا، دانشگاه کاتولیک والنسیا و دانشگاه UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia.

فرصت‌های شغلی کادردرمان در اسپانیا

فارغ‌التحصیلان رشته‌های دندانپزشکی اسپانیا به خوبی برای مشاغل حرفه‌ای، چه در موسسات پزشکی دولتی یا خصوصی، آماده ارائه خدمات دندانپزشکی هستند. آن‌ها همچنین ممکن است از فرصت‌های تدریس یا تحقیق در زمینه پزشکی بهره‌مند شوند.

آموزش مقرون به صرفه

اسپانیا آموزش باکیفیتی ارائه می‌دهد اما هزینه‌های معقول از دانشجویان بابت تحصیل در این کشور دریافت می‌کند و همین امر باعث شده به انتخابی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود.

اسپانیا فرصت‌های زیادی را برای کسانی که به دنبال ادامه تحصیل در دندانپزشکی هستند ارائه می‌دهد. این کشور با طیف وسیعی از دانشگاه‌ها که رشته‌های دندانپزشکی که به زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه می‌دهد، کشوری برتر برای تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور با شهریه مقرون‌به‌صرفه و بازار کار امیدوارکننده است.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

ایتالیا به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر و موقعیت‌های شغلی امیدوارکننده، به عنوان مقصدی مطلوب برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور هستند، تبدیل شده است. در این قسمت از مقاله با نکات ضروری برای مطالعه دندانپزشکی در ایتالیا آشنا خواهید شد.

تحصیل به زبان انگلیسی

برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به طور معمول شش سال زمان نیاز دارید. در این کشور می‌توانید به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید. یادگیری ایتالیایی امکان پذیرش در اکثر دانشگاه‌ها را برای شما فراهم می‌کند، دانشگاه سیه نا ارائه دهنده رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی است.

برنامه درسی باکیفیت

رشته‌های دندانپزشکی ایتالیا شامل یک برنامه درسی وسیع است که موضوعات اساسی مانند فیزیولوژی دهان، آسیب شناسی، دندانپزشکی ترمیمی، جراحی دهان، ایمپلنتولوژی، ارتودنسی و غیره را پوشش می‌دهد. رشته‌های دندانپزشکی دانشگاه سیه نا توسط انجمن آموزش دندانپزشکی در اروپا (ADEE) و وزارت آموزش ایتالیا تایید شده است.

سایر مزایای تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایتالیا

  • دانشگاه‌های در سطح جهانی
  • دریافت “دیپلم آبی” معروف در کل اروپا
  • نرخ بالای اشتغال برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی
  • آموزش دو زبانه (بهبود مهارت‌های زبان ایتالیایی)
  • فرصت‌های بورسیه تحصیلی و شهریه مناسب
  • تجربیات اجتماعی بین‌المللی
  • تجربه فرهنگ و تاریخ ایتالیا

شرایط پذیرش و تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور در ایتالیا

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا، متقاضیان باید این شرایط را داشته باشند:

  • اتمام 12 سال تحصیل
  • قبولی در آزمون‌های ورودی دانشگاه
  • تسلط به حداقل سطح B2 زبان انگلیسی
  • موفقیت در آزمون IMAT برای دانشگاه‌های دولتی یا آزمون‌های معادل برای موسسات خصوصی

بورسیه‌های عالی و هزینه‌های تحصیلی مناسب، ایتالیا را به گزینه‌ای جذاب برای دانشجویان بین‌المللی که درصدد اخذ مدرک دندانپزشکی هستند تبدیل کرده است.

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در آلمان

آلمان رشته‌های دندانپزشکی را در هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد که معمولا به 4 تا 6 سال برای اخذ مدرک لیسانس و حداقل دو سال برای کارشناسی ارشد زمان نیاز دارید.

کیفیت بالای آموزش و تحصیل دندانپزشکی در آلمان

آلمان به دلیل ارائه رشته‌های دندانپزشکی و آموزش باکیفیت در جهان شناخته شده است و متقاضیان زیادی در سراسر دنیا تمایل به تحصیل در این رشته دارند.

تحصیل تخصصی دندانپزشکی در آلمان

دانشگاه‌های آلمان رشته‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی از جمله دندانپزشکی کودکان، پریودنتولوژی و ایمپلنتولوژی دهان ارائه می‌دهند.

شهریه مقرون‌به‌صرفه تحصیل دندانپزشکی آلمان

دانشگاه‌های دولتی در آلمان مقرون‌به‌صرفه هستند، به طوری‌که با هزینه‌‌ 200 تا 300 یورو در هر ترم می‌توانید به راحتی تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور را در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تجربه کنید.

دندانپزشکی شغلی پرسود در آلمان

دندانپزشکان در آلمان حقوق‌های جذابی دریافت می‌کنند و میانگین درآمد ماهانه آن‌ها حدود 8660 یورو است. دندانپزشکان سطح ابتدایی از 3980 یورو در ماه درآمد دارند و متخصصان باتجربه می‌توانند تا 13800 یورو در ماه درآمد کسب کنند.

سوالات متداول در مورد تحصیل رشته دندانپزشکی بدون کنکور

شهریه تحصیل دندانپزشکی در روسیه چقدر است؟

هزینه‌های تحصیل بسیار مقرون‌به‌صرفه است و با توجه به دانشگاه از 2500 تا 11800 دلار در سال متغیر است.

هزینه‌های تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

به طور متوسط، هزینه‌های سالانه بین 156 تا 3500 یورو متغیر است. دانشجویان می‌توانند برای به حداقل رساندن هزینه‌ها برای دریافت کمک هزینه تحصیلی اقدام کنند که شامل اقامت رایگان و حمایت مالی می‌شود.

بورسیه تحصیلی و اقامت در ایتالیا چگونه است؟

فرصت‌های بورسیه عالی برای دانشجویان دندانپزشکی وجود دارد از جمله معافیت از هزینه کافه تریا، اقامت رایگان در خوابگاه، یا بورسیه سالانه بین 2000 تا 5200 یورو.

وضعیت اقامت دانشجویان در ایتالیا چطور است؟

خوابگاه‌های دانشگاهی و دولتی، خوابگاه‌های خصوصی و خانه‌های دانشجویی در دسترس است.

در آلمان چه فرصت‌های شغلی دندانپزشکی وجود دارد؟

فارغ التحصیلان می‌توانند در موسسات مختلف، از جمله مطب‌های خصوصی، بیمارستان‌های دندانپزشکی، مراکز مراقبت سرپایی، مطب پزشکان، زندان‌ها و پایگاه‌های نیروهای مسلح، شاغل شوند.

جمع‌بندی

ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد که از معتبرترین موسسه اعزام دانشجو است، شرایط تحصیل آسان در رشته دندانپزشکی را در چند کشور پیشرفته و توسعه یافته برای شما فراهم می‌کنیم. فقط کافی است با متخصصان ما در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین دانشگاه و کشور را برای تحصیل رشته دندانپزشکی برگزینید.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx