دریافت بورسیه فول فاند تحصیلی روسیه در سال 2023

با وجود اینکه یکی از مزایای تحصیل در روسیه هزینه پایین شهریه دانشگاه های روسیه می باشد اما با توجه به شرایط اقتصادی ایران و افزایش قیمت ارز هزینه تحصیل در خارج از کشور رو به افزایش است که تحت این شرایط بسیاری از دانشجویان و متقاضیان تحصیل در روسیه به دنبال بدست آوردن بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی جهت کاهش هزینه های تحصیل و یا داشتن تحصیل رایگان در روسیه هستند.

روسیه برای متقاضیان تحصیل در این کشور، امکان دریافت فاند تحصیلی را فراهم می کند. فاند تحصیلی شامل پرداخت تمام یا قسمتی از شهریه دانشگاه و تحت پوشش قرار دادن بخشی از هزینه های تحصیل در روسیه بوده که گزینش متقاضیان بر اساس مدارک و سوابق علمی و پژوهشی، شرکت در مصاحبه و در بعضی موارد نتیجه آزمون می باشد.

فاند تحصیلی روسیه نوعی کمک هزینه مالی به دانشجویان برای پوشش دادن بخشی یا تمام هزینه های تحصیل در روسیه می باشد. فاند، بورسیه یا کمک هزینه ی مالی تحصیلی روسیه در واقع به نحوی ست که بازپرداخت ندارد و دانشجو در آینده موظف به بازپرداخت مبلغ اختصاص داده شده نخواهد بود.

انواع بورسیه های تحصیلی روسیه

بسته به شرایط درخواست کننده انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی در روسیه وجود دارد. به صورت کلی بورسیه های تحصیلی روسیه را می توان به دو نوع دولتی و غیردولتی دسته بندی کرد.

بورسیه تحصیلی دولتی روسیه یکی از انواع بورسیه های تحصیلی دانشگاه های روسیه می باشد که برای تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به متقاضیان اعطا واجد شرایط اعطا می شود. این بورسیه بیشتر هزینه های دانشگاه مانند شهریه و هزینه ی تحصیل دانشجو را می پردازد و امکان تحصیل رایگان در روسیه را برای دانشجو فراهم می کند.

بورسیه فول فاند روسیه چیست؟

بورسیه فول فاند روسیه چیست؟

در روسیه کمک هزینه ها و فاندهای تحصیلی معمولا توسط موسسات، دانشگاه ها و یا دولت پرداخته می شود. یکی از بهترین بورسیه ها و فاندهای تحصیلی روسیه کمک هزینه هایی ست که توسط دولت به دانشجویان اعطا می شود. این فاندها معمولا کاملاترین کمک هزینه ها هستند و با عنوان فول فاند تحصیلی روسیه شناخته می شوند که شامل شهریه دانشگاه و هزینه ی تحصیل می شود. در صورتی که در رزومه خود به عنوان بخشی از تحصیلات دانشگاهی به حوزه تحقیقاتی خود اشاره کنید و نشان دهید که می خواهید روی یک پروژه تحقیقاتی کار کنید، می توانید برای دریافت کمک هزینه تحقیق نیز اقدام کنید. این بودجه معمولا از طرف دولت به موسسات آموزشی برای انجام پروژه های علمی و تحقیقاتی داده می شود.

مدارک و شرایط لازم برای دریافت فول فاند تحصیلی دانشگاه های روسیه 2023 – 2024

داشتن شرایط دریافت فول فاند تحصیلی یکی از اصلی ترین موضوعاتی ست که رقابت بالایی بین دانشجویان و متقاضیان مختلف بر سر آن وجود دارد. یکی از شرایط دریافت فول فاند تحصیلی که معمولا توسط دولت روسیه اعطا می شود داشتن رزومه ای قوی و سوابق تحصیلی و پژوهشی غنی می باشد. برای این که بتوانید خود را از سایر درخواست کنندگان متمایز نشان داده و در این رقابت پیروز شوید، لازم است مدارک و مستنداتی آماده کنید که نشان دهد شرایط مناسب برای دریافت فاند تحصیلی یا فول فاند تحصیلی را دارید. از جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ​ رزومه ای که در آن تمام دستاوردهای علمی و پژوهشی ذکر شده باشد.
  • ارایه مدرک زبان ضروری نمی باشد. اما ارایه مدرک زبان انگلیسی یا روسی امتیاز محسوب می گردد.
  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل 1.5 سال اعتبار
  • شرکت در مصاحبه و آزمون ( بسته به نیاز دانشگاه انتخابی شما، ممکن است از شما مصاحبه یا آزمون اخذ شود)
  • دارا بودن​ دو توصیه نامه از مراجع معتبر
  • دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی مورد تقاضا
  • ارایه ریزنمرات و مدارک تحصیلی

بورسیه و فاند تحصیلی روسیه شامل چه مواردی می شود؟

بورسیه تحصیلی دولت روسیه شامل موارد زیر می شود:

  • پوشش کامل شهریه دانشگاه
  • ارایه کمک هزینه تحصیلی 2000 روبل روسی
  • ارایه خوابگاه ( در صورت موجود بودن خوابگاه در دانشگاه)

چه مواردی شامل بورسیه نخواهد بود و برعهده خود دانشجو می باشد؟

  • هزینه سفر
  • هزینه زندگی
  • هزینه های بیمه درمانی

لیست رشته های دارای فول فاند تحصیلی روسیه

اولین سوالی که برای کسانی که دنبال بورسیه و فول فاند تحصیلی روسیه هستند شاید این باشد که ” چه رشته های تحت پوشش بورسیه تحصیلی روسیه 2023 هستند؟ ” پاسخی که به این سوال می توان داد این است که، این بورسیه از طرف دولت روسیه به دانشجویان اعطا می‌شود و دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در هر رشته ای امکان دریافت بورسیه دولتی روسیه را دارند و می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

بورسیه و فاند تحصیلی روسیه برای رشته دندانپزشکی

بورسیه و فاند روسیه برای رشته دندانپزشکی

امروزه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در روسیه جز رشته های پرتقاضای دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور شده اند. با وجود اینکه رشته دندانپزشکی جز رشته های ارزان برای تحصیل در روسیه می باشد اما همچنان متقاضیان دنبال راهکارهایی برای تحصیل رایگان در روسیه می باشند. یکی از این راهکارها استفاده از بورسیه و فاند تحصیلی می باشد. تقریبا اکثر دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی روسیه از فاند و بورسیه تحصیلی برخوردار می باشند که یکی از  شرایط مهم استفاده و برخوردای از تحصیل رایگان و بورسیه تحصیلی روسیه، بالا بودن بنیه علمی و نبوغ تحصیلی متقاضی در دوره های تحصیلی قبل و همچنین داشتن پشتکار و علاقه به تحصیل و علم آموزی است.

پزشکی در روسیه یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی برای دانشجویان

سخن آخر

با توجه به عدم ثبات قیمت ارز در ایران و افزایش قیمت آن هزینه های تحصیل در خارج از کشور با وجود مرقون به صرفه بودن تحصیل در روسیه، بالا می باشد. از اینرو دانشجویان برای بدست آوردن تسهیلات و کمک هزینه های تحصیل بایکدیگر در رقابت هستند. یکی از بهترین بورسیه ها و فاندهای تحصیلی روسیه، بورسیه های دولتی این کشور می باشد که فول فاند هستند و تقریبا تمام هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه را شامل می شوند. این بورسیه شامل انواع رشته ها و مقاطع تحصیلی می شود. بسیاری از دانشجویان ایرانی با استفاده از همین بورسیه به صورت رایگان در روسیه تحصیل می کنند.

سوالات متداول

  • دانشجویان چه کشورهایی می توانند برای دریافت فول فاند تحصیلی روسیه اقدام کنند؟

دانشجویان سراسر کشورهای دنیا می توانند برای بروسیه روسیه تقاضا دهند.

  • چه رشته هایی دارای فوق فاند و بورسیه تحصیلی روسیه هستند؟

این نوع بورسیه تحصیلی باری تمامی رشته ها قابل دریافت می باشد.

  • در چه مقاطع تحصیلی می توان فول فاند تحصیلی روسیه را دریافت کرد؟

در صورت داشتن شرایط اخذ بورسیه تحصیلی روسیه، در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توان از فول فاند روسیه استفاده نمود.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx