لیستی از بهترین و ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا 2023 – 2024

اگر به دنبال تحصیل در اسپانیا هستید، شاید بدانید که این کشور یکی از بهترین و ارزان ترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است. دانشگاه های اسپانیا دارای سطح بالای آموزشی و هزینه های پایینی هستند که می توانید در آنها در رشته های مختلف و با زبان های مختلف تحصیل کنید. هزینه های تحصیل در اسپانیا بستگی به نوع و مکان دانشگاه و مقطع تحصیلی شما دارد. به طور متوسط، شما می توانید با پرداخت 750 تا 2500 یورو در سال در مقطع کارشناسی و 1000 تا 3500 یورو در سال در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های عمومی اسپانیا تحصیل کنید. البته دانشگاه های خصوصی ممکن است هزینه های بالاتری داشته باشند. در این مقاله می خواهیم لیست برخی از بهترین و ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا را برای شما معرفی می کنیم، پس برای داشتن تحصیلی ارزان تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برخی از شرایط تحصیل در اسپانیا

اسپانیا یک کشور زیبا و پرجنب و جوش است که با سواحل شنی، شهرهای تاریخی، غذاهای خوشمزه و معماری خیره کننده اش شما را مجذوب خود می کند. زندگی در اسپانیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان تر است و شما می توانید با بودجه ای کم، از فرهنگ و طبیعت این کشور لذت ببرید. همچنین، یادگیری زبان اسپانیایی در این کشور مزایای زیادی برای شما دارد. زبان اسپانیایی یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین زبان های جهان است و شما می توانید با رفتن به کلاس های زبان یا صحبت کردن با بومیان، آن را به راحتی یاد بگیرید. علاوه بر این، بعضی از دانشگاه های اسپانیا به شما اجازه می دهند که بدون نیاز به آزمون آیلتس در دوره های آموزشی به زبان اسپانیایی یا انگلیسی تحصیل کنید.

ارزان ترین و بهترین دانشگاه های اسپانیا : + معرفی و شرایط پذیرش

در ادامه لیستی از ارزان ترین و بهترین دانشگاه های کشور اسپانیا آماده کرده ایم.

نام دانشگاه QS

۲۰۲۳

رنکینگ جهانی تایمز

۲۰۲۳

رنکینگ شانگهای

۲۰۲3

دانشگاه والنسیا 571-580 501-600 201-300
دانشگاه گرانادا 494= 601-800 201-300
دانشگاه خود مختار مادرید 215= 301-350 301-400
دانشگاه کورونا 1001-1200 1001-1200
دانشگاه ساراگوسا 551-560 1001-1200 501-600
دانشگاه آلیکانته 801-1000 1201-1500 601-700
دانشگاه پمپئو فابرا 233= 186 401-500
دانشگاه خائن 492 801-1000 701-800
دانشگاه سالامنکا 601-650 801-1000 501-600

 

ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه سالامنکا (University of Salamanca):

دانشگاه سالامنکا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و اسپانیا است که در سال 2018 تاسیس شده است. دانشگاه سالامنکا یکی از دانشگاه های مقرون به صرفه است که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان را به خود جذب می‌کند. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس حدود 2.500 یورو در سال، مقطع کارشناسی ارشد 5.000 یورو در سال است که البته شهریه دانشجویان بین المللی بالاتر است.

عکسی از دانشگاه های ارزان اسپانیا (دانشگاه جامع بارسلون )
عکسی از محوطه دانشگاه های ارزان اسپانیا (دانشگاه جامع بارسلون )

ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه جامع بارسلون:

این دانشگاه در شهر بارسلون قرار دارد و ۲۱ دانشکده و ۶۵۰۰ پروژه پژوهشی را شامل می شود. این دانشگاه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف مانند حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد، رسانه، زبان های خارجی، فن آوری اطلاعات و زبان شناسی شهرت دارد. شما نیاز به آزمون آیلتس ندارید، فقط کافی است سطح B2 زبان انگلیسی را با گواهینامه های معتبر مثل تافل ٬ پِــــــــــــــــــــــــپ   نشان دهید. هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰  یرور در سال است.

عکسی از دانشگاه های ارزان اسپانیا (دانشگاه جامع کمپلوتنس)
عکسی از دانشگاه های ارزان اسپانیا (دانشگاه جامع کمپلوتنس)

 ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه جامع کمپلوتنس:

این دانشگاه در شهر مادرید قرار دارد و به عنوان سومین بهترین دانشگاه در اسپانیا و پنجاه و نهمین بهترین دانشگاه در جهان شناخته شده است. این دانشگاه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، روان شناسی و زبان های خارجی معروف است. شما نیاز به آزمون آیلتس ندارید، فقط کافی است سطح B2 زبان انگلیسی را با گواهینامه های معتبر مثل تافل ٬ پِـــــــــــــــــــپ   نشان دهید. هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰  یرور در سال است.

عکسی از دانشگاه های ارزان اسپانیا (دانشگاه جامع گرانادا )
عکسی از دانشگاه های ارزان اسپانیا (دانشگاه جامع گرانادا )

 ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه جامع گرانادا:

این دانشگاه در شهر گرانادا قرار دارد و به عنوان پنجمین بهترین دانشگاه در اسپانیا و صد و بیست و سومین بهترین دانشگاه در جهان شناخته شده است. این دانشگاه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف مانند حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، زبان های خارجی، معماری و موسیقی محبوب است. شما نیاز به آزمون آیلتس ندارید، فقط کافی است سطح B1 زبان انگلیسی را با گواهینامه های معتبر مثل تافل… داشته باشید.

دانشگاه گرانادا یکی دیگر از بهترین و ارزان ترین دانشگاه های کشور اسپانیا محسوب می‎‌شود که با نام UGR شناخته شده است. دانشگاه گرانادا در سال 1531 توسط امپراتور چالرز پنجم تاسیس شده است. متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 1.800 یورو در سال است. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی بالاتر است. همچنین هزینه تحصیل در برخی از رشته هایی مانند پزشکی و مهندسی گران تر است.

ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه والنسیا (University of Valencia) :

دانشگاه والنسیا که به نام UV معروف و شناخته است که یکی از بهترین و ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا محسوب می‌شود. این دانشگاه در شهر والنسیا قرار دارد که دارای یک محیط دلپذیر و متنوع است که علم و فرهنگ و ارزش های دموکراتیک را در جامعه ترویج می‌دهد. دانشجویان بین المللی نسبت به دانشجویان بومی آن کشور باید هزینه های بیشتری را برای تحصیل بپردازند. هزینه های تحصیل در دانشگاه والنسیا بسته به نوع مقطع دانشجویان متفاوت است که این عدد بین 5000 الی 18.000 یورو در سال است.

ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه Jaén (University of Jaén):

دانشگاه Jaén در اندلس اسپانیا واقع شده است که نسبتا یک دانشگاه جوان است، که به دلیل خدمات، روش تدریس و کارایی، هر ساله هزاران دانشجو را جذب خود می‌کند. دانشگاه Jaén بیش از 40 مدرک در رشته های علوم انسانی و آموزشی، بهداشت، حقوق و مهندسی دارد که به زبان های انگلیسی و اسپانیایی تدریس می‌شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه حدود 500 یورو در سال است.

ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه کورونا A Coruña (University of Coruña):

دانشگاه A Coruña جز یکی از ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا محسوب می‌شود. دانشگاه A Coruña در سال 1989 تاسیس شده، که در شهر گالیسیا واقع شده است. این دانشگاه در طول سال دوره هایی را ارائه می‌کند که بسیاری از نیازهای مستمر دانشجویان را برآورده می‌کند.

ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه مستقل مادرید ( Autonomous University of Madrid):

دانشگاه مستقل به نام UAM معروف است. دانشگاه مستقل مادرید به دلیل آموزش، تحقیقات و خدمات بین المللی شناخته شده است که یکی از دانشگاه های مقرون به صرفه در کشور اسپانیا محسوب می‌شود. این دانشگاه اهمیت زیادی به محیط زیست می‌دهد. دانشجویان این دانشگاه فعالیت های فرهنگی مختلف، از جمله دوره های تابستانی و علوم انسانی معاصر، نقش اساسی در رشد اجتماعی و فرهنگی دانشجویان دارد که، لذت می‌برند. در سال بیش از 1000 دانشجوی بین المللی به کشور اسپانیا مهاجرت کرده و این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. شهریه متوسط در دانشگاه مستقل مادرید حدود 3.000 در سال است.

ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه ساراگوسا (University of Zaragoza):

دانشگاه ساراگوسا در سال 1542 تاسیس شده که در منطقه آرگون اسپانیا قرار گرفته است. دانشجویان می‌توانند در هر سه سطح، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل شوند.دانشگاه ساراگوسا تقریبا 2.000 دانشجوی بین المللی دارد که این  دانشگاه محیط متنوع و چند فرهنگی را فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند به سادگی رشد کنند و وارد اجتماع شوند. متوسط شهریه دانشگاه برای دانشجویان حدود 4.850 یورو در سال است.

ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه آلیکانته (University of Alicante):

داشنگاه آلیکانته یکی از نوآورترین دانشگاه های اسپانیا محسوب می‌شود، که حدود 30 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.  این دانشگاه در حال حاضر به آموزش 200 رشته به زبان انگلیسی می‌پردازد. دانشگاه آلیکانته به دلیل کیفیت آموزشی در بهترین رده از دانشگاه های اسپانیا قرار گرفته است.

هزینه دانشجوی بین المللی در دانشگاه آلیکانته به علاوه اجاره بها حدود 800 تا 900 یورو در ماه است. هزینه تحصیل در این دانشگاه به طور متوسط حدد 720 تا 1800 یورو در سال است.

ارزان ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا، دانشگاه پمپئو فابرا (Pompeu Fabra University):

دانشگاه پمپئو فابرا در بارسلون، کاتالونیا قرار گرفته است. حدود 20 درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی بورسیه دریافت می‌کنند. این دانشگاه از کیفیت تدریس بالایی برخوردار است به همین دلیل بسیاری از دانشجویان بین المللی، این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. البته ناگفته نماند که در بارسلون استفاده از حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی می‌باشد. دانشگاه پمپئو فابرا به نام UPF معروف است. این دانشگاه جز 7 دانشگاه جوانی است که به سرعت در سراسر جهان پیشرفت کرده است. میانگین شهریه دانشجویان در این دانشگاه حدود 9.000 یورو در سال می‌باشد.

پرتکرارترین سوالات ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا

هزینه تحصیل در کشور اسپانیا چقدر است؟

هزینه های تحصیل در این کشور بسته به نوع مقطع تحصیلی افراد متفاوت است و از حداقل 1000 یورو در سال شروع می‌شود.

آیا امکان تحصیل کاملا رایگان در اسپانیا وجود دارد؟

بله امکان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا با اخذ بورسیه تحصیلی

آیا دانشگا های اسپانیا برای دانشجویان بین المللی رایگان است؟

خیر تمامی دانشجویان بین المللی باید هزینه های دانشگاه خود را پرداخت کنند، اما خوشبختانه دانشگاه های اسپانیا مقرون به صرفه است و بورسیه های زیادی را برای دانشجویان بین المللی دارد.

دانشگاه‌های معتبر اسپانیا در رشته پزشکی کدام است؟

دانشگاه بارسلونا، دانشگاه والنسیا، دانشگاه کامپلوتنسه مادرید، دانشگاه ناوارا، دانشگاه خودمختار مادرید، دانشگاه گرانادا، دانشگاه پمپئو فابرا

سخن آخر

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در این مقاله، سعی کردیم شما را با چند نمونه از بهترین و ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا آشنا کنیم و شرایط و فواید تحصیل در این کشور را عنوان کنیم تا به راحتی بتوانید انتخاب خود را انجام دهید. اسپانیا یک کشور جذاب و دوست داشتنی است که می تواند برای شما تجربه ای بیاد ماندنی باشد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را دارید، می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx