ﻣﻌﺮﻓﻲ دانشگاه واﻟﻨﺴﻴﺎ اسپانیا

مدت زمان مطالعه: 5 تا 7 دقیقه

دانشگاه والنسیا  (Universitat de València) یا UV، در سال 1499 (بیش از 5 قرت پیش) تاسیس شد و یکی دیگر از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا است که در شهر والنسیا قرار دارد. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا و قدیمی ترین دانشگاه  والنسیا است. با رتبه 485 جهان در سیستم QS، دانشگاه والنسیا به عنوان یکی از موسسات آکادمیک پیشرو اسپانیا در نظر گرفته می شود.

در این دانشگاه تقریبا تمام رشته های تحصیلی در هر زمینه ای از دانش ارائه می شود. از علوم تجربی گرفته تا مهندسی؛ علوم بهداشتی؛ علوم انسانی؛ علوم اجتماعی؛ اقتصاد و حقوق و علوم تربیتی. بیشتر رشته های این دانشگاه به زبان اسپانیایی ارائه می شوند، اما دانشگاه در تلاش است تا تعداد دوره های ارائه شده به زبان اصیل والنسیایی را نیز افزایش دهد. تعداد محدودی از رشته ها نیز به زبان انگلیسی ارائه می شوند. در اد امه با این دانشگاه فوق العاده بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی و آشنایی با دانشگاه والنسیا اسپانیا
معرفی و آشنایی با دانشگاه والنسیا اسپانیا

آمار و ارقام دانشگاه واﻟﻨﺴﻴﺎ

  • نوع دانشگاه: دولتی
  • تاریخ تاسیس: 1499
  • تعداد کادر علمی: 3300 نفر
  • تعداد دانشجویان کارشناسی: 45000 نفر
  • تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد: 8000 نفر

پردیس های دانشگاه والنسیا

دانشگاه والنسیا دارای سه پردیس اصلی است که هر یک به تحصیل رشته های تحصیلی خاصی اختصاص دارند. هر سه پردیس این دانشگاه در شهر والنسیا قرار دارند. برخی از ساختمان ها و امکانات دیگر دانشگاه نیز در مرکز شهر والنسیا قرار گرفته اند؛ از جمله باغ گیاه شناسی، قصر Cerveró و ساختمان مدیریت دانشگاه. رصدخانه ستاره شناسی دانشگاه نیز در شهر Aras de los Olmos قرار دارد.

پردیس Burjassot کالج های زیست شناسی، داروسازی، فیزیک، شیمی، ریاضیات و دانشکده مهندسی را در خود جای داده است.

در پردیس Avenida de Blasco Ibañez دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی، فلسفه و علوم تربیتی، روانشناسی، جغرافیا و تاریخ، زبان ها، تربیت بدنی، فیزیوتراپی و پرستاری.

پردیس سوم، Tarongers، دانشکده‌های حقوق، اقتصاد و تجارت، علوم اجتماعی و اخیراً مدرسه تربیت معلم ابتدایی را در خود جای داده است که از محل قبلی خود در نزدیکی پردیس Blasco Ibanez نقل مکان کرد.

رتبه بندی دانشگاه واﻟﻨﺴﻴﺎ در سال 2023 – 2024

در جدول زیر می توانید رتبه های کسب شده توسط دانشگاه والنسیا در معتبرترین سیستم های رتبه بندی دانشگاه های جهان را مشاهده کنید.

سیستم رتبه بندی QS رتبه 485 جهان

رتبه 180 برترین دانشگاه اروپا

سیستم رتبه بندی Shanghai رتبه 301 تا 400 جهان
سیستم رتبه بندی THE رتبه 501 تا 600 جهان

 

رتبه بندی رشته ها در دانشگاه والنسیا

سیستم رتبه بندی QS سیستم رتبه بندی Shanghai
شیمی 150 جهان سنجش از دور 11 جهان
پرستاری 101 تا150 جهان علوم و صنایع غذایی 26 جهان
داروسازی 101 تا150 جهان مدیریت هتلداری و گردشگری  38 جهان
روانشناسی 151تا200 جهان سلامت عمومی 51 تا 57 جهان
حقوق 201 تا 250 جهان فیزیک 51 تا 57 جهان
پزشکی 250 تا 300 جهان پزشکی بالینی 101 تا 150 جهان
فیزیک و ستاره شناسی 151 تا 200 جهان مهندسی برق و الکترونیک 151 تا 200 جهان
عکس از دانشگاه والنسیا
عکس از دانشگاه والنسیا

رشته های ارائه شده در دانشگاه واﻟﻨﺴﻴﺎ در سال 2023 – 2024

مقطع کارشناسی در دانشگاه واﻟﻨﺴﻴﺎ

در دانشگاه والنسیا، نزدیک به 75 رشته مختلف کارشناسی، در 7 گروه مختلف ارائه می شوند. علاوه بر گروه های معماری و مهندسی؛ علوم اجتماعی و حقوقی؛ هنر و علوم انسانی؛ علوم طبیعی و گروه علوم بهداشتی؛ رشته هایی نیز به صورت مدرک دوگانه و مدرک دوگانه بین المللی نیز در این دانشگاه ارائه می شوند.

لیست کامل رشته های مقطع کارشناسی در دانشگاه والنسیا

طول دوره کارشناسی در دانشگاه والنسیا 4 سال تحصیلی است. گرچه طول دوره تحصیل برای رشته دندانپزشکی 5 و برای رشته پزشکی عمومی 6 سال است.

برخی از محبوب ترین رشته های دوره کارشناسی که در دانشگاه والنسیا ارائه می شوند عبارتند از:

گروه های مهندسی و علوم: مهندسی کامپیوتر؛ مهندسی الکترونیک مخابرات؛ مهندسی شیمی؛ مهندسی علوم داده؛ زیست شناسی؛ بیوتکنولوژی و شیمی.

گروه های علوم بهداشتی: پزشکی؛ دندانپزشکی؛ لیسانس تغذیه و رژیم غذایی انسان؛ پرستاری؛ اپتیک و بینایی سنجی؛ داروسازی؛ فیزیوتراپی؛ پزشکی پا؛ روانشناسی و گفتار درمانی.

مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه واﻟﻨﺴﻴﺎ

تعداد رشته های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه والنسیا به عدد 141 رسیده است. همانند دوره های کارشناسی، رشته های کارشناسی ارشد نیز به 7 گروه تقسیم می شوند. برای مشاهده لیست کامل رشته های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه والنسیا، می توانید از این صفحه بازدید کنید.

طول دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه والنسیا بین 1 تا 2 سال تحصیلی است.

برخی از محبوب ترین رشته های دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه والنسیا عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد مهندسی شیمی؛
  • کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک؛
  • کارشناسی ارشد فناوری وب، رایانش ابری و برنامه های کاربردی موبایل؛
  • کارشناسی ارشد علوم داده؛
  • تحقیقات در زیست شناسی مولکولی و سلولی و ژنتیک؛
  • شیمی؛
  • پرستاری انکولوژی؛
  • روانشناسی؛
  • بیوتکنولوژی باروری انسان؛
  • فیزیک پزشکی؛
  • ویروس شناسی؛
  • علوم و فناوری نانو.

 

مقطع دکترا در دانشگاه واﻟﻨﺴﻴﺎ

در دانشگاه والنسیا 60 گرایش مختلف در مقطع دکترا ارائه می شود و طول دوره دکترا در این دانشگاه بین 3 تا 5 سال است. برای پذیرش در مقطع دکترا، علاوه بر موارد عمومی، هر رشته نیازمندی های خاص خود را نیز دارد، مانند مدرک زبان خاص. این اطلاعات در صفحه مخصوص به هر گرایش جود دارد.

لیست کامل رشته های مقطع دکترا در دانشگاه والنسیا.

عکس از محوطه دانشگاه والنسیا
عکس از محوطه دانشگاه والنسیا

شرایط اپلای و پذیرش در دانشگاه واﻟﻨﺴﻴﺎ

پذیرش دhنشجویان جدید، فرایندی است که هر سال در دانشگاه والنسیا انجام می شود. در این دانشگاه یکی از الزامات اصلی برای دریافت پذیرش، قبولی در آزمون PAU یا همان آزمون سلکتیویداد (Selectividad) است. قبل از شرکت در آزمون، دانشجویان باید آخرین مدارک تحصیلی خود را معادل سازی کنند و برای تایید به دانشگاه ارائه دهند.

مدرک زبان اسپانیایی با حداقل سطح B2 نیز یکی دیگر از الزامات کسب پذیرش از این دانشگاه است. در صورت تحصیل در یکی از رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی، مدرک زبان لازم، آیلتس با حداقل نمره 6 یا مدرک معادل آن است.

هزینه تحصیل در دانشگاه واﻟﻨﺴﻴﺎ

در دانشگاه والنسیا برای سال تحصیلی 2023-2024،هزینه هر واحد تحصیلی برای مقطع کارشناسی، بین 12 تا 18 یورو مشخص شده است. با این حساب، در مقطع کارشناسی میانگین شهریه برای هر سال تحصیلی بین 700 تا 1080 یورو خواهد بود. برای مقطع کارشناسی ارشد، میزان شهریه به رشته انتخابی بستگی دارد و می تواند 35، 18 یا 65 یورو برای هر واحد تحصیلی باشد.

خوابگاه دانشگاه واﻟﻨﺴﻴﺎ

خوابگاه های دانشگاه والنسیا به دو دسته تقسیم می شوند. خوابگاه دانشگاه و خوابگاه های خصوصی زیر نظر دانشگاه.

خود دانشگاه والنسیا دارای دو خوابگاه است:

خوابگاه Lluís Vives که به دلیل بازسازی بسته است و خوابگاه Rector Peset.

خوابگاه Rector Peset

تالار اقامتی “Rector Peset” در مرکز تاریخی والنسیا واقع شده است و دارای یک عمارت باشکوه بازسازی شده است که در سال 1997 ساخته شده است. این خوابگاه عمدتا برای اعضای دانشگاه والنسیا محل سکونت فراهم می کند و ظرفیت 179 دانشجو و 70 معلم و استاد را دارد. برنامه منظمی از نمایشگاه ها، کنسرت ها و فعالیت های دانشگاهی و فرهنگی متنوع نیز در این خوابگاه برگزار می شود. خوابگاه دارای یک اتاق کامپیوتر، دو کتابخانه، چهار اتاق تلویزیون، یک سالن بدنسازی با یک سولاریوم، یک سالن اجتماعات، یک اتاق سمینار، یک اتاق تمرین موسیقی، یک کافه تریا و دو سالن غذاخوری است.

خوابگاه Damià Bonet

از سال تحصیلی 2009-2010، دانشگاه والنسیا دارای یک خوابگاه جدید با ظرفیت 440 دانشجو است. این خوابگاه در کنار دانشگاه والنسیا قرار دارد اما تمام دانشجویان شهر والنسیا می توانند از آن استفاده کنند. این خوابگاه در پردیس  Tarongers قرار دارد و به دانشجویان، معلمان و محققین UV، آپارتمان های یک یا دو نفره، کاملا مبله، با حمام، آشپزخانه، سیستم سرمایشی گرمایشی، تلفن و اینترنت را ارائه می دهد. این اقامتگاه همچنین شامل یک کافه و رستوران، اتاق مطالعه، سالن بدنسازی، خشکشویی و پارکینگ است.

علاوه بر خوابگاه های گفته شده، تعداد زیادی خوابگاه خصوصی در شهر والنسیا قرار دارد که دانشجویان می توانند برای اقامت در طول تحصیل، از آنها استفاده کنند.

سوالات متداول

آیا تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه والنسیا ممکن است؟

بله. تعداد بسیار محدودی از رشته های تحصیلی این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

آیا تحصیل در اسپانیا نیاز به تمکن مالی دارد؟

بله. تحصیل در اسپانیا نیاز به ارائه تمکن مالی دارد. میزان این تمکن حداقل 600 یورو برای هر ماه است.

هزینه زندگی در والنسیا چقدر است؟

به صورت میانگین، هزینه زندگی در والنسیا نزدیک به 700 تا 800 یورو در ماه است.

سخن آخر

اکثر دانشگاه های اسپانیا از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و تحصیل در هریک از آنها می تواند فرصتی فوق العاده برای پیشرفت و رسیدن به سطوح علمی بالا باشد. دانشگاه والنسیا نیز یکی از بهترین دانشگاه های این کشور به شمار می رود که طیف وسیعی از رشته های تحصیلی مختلف را ارائه می دهد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان را دارید، دانشگاه دولتی والنسیا انتخابی بسیار عالی است.

ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد، به عنوان یکی از متخصصین مهاجرت تحصیلی به اسپانیا، می توانیم برای ورود به این دانشگاهُ شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم. فراموش نکنید که داشتن مشاوری متخصص و حرفه ای، می تواند تفاوت میان یک مهاجرت تحصیلی موفق و منصرف شدن و دست کشیدن از رویای مهاجرت تحصیلی باشد. پس برای دریافت مشاوره رایگان با خود با ما تماس برقرار کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx