دانشگاه سماشکو مسکو A.I YEVDOKIMOV (MSUMD)

دانشگاه دندانپزشکی سماشکو مسکو

تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه سماشکو مسکو A.I YEVDOKIMOV (MSUMD) به قرن نوزدهم باز می گردد، زمانی که اولین دانشکده دندانپزشکی در مسکو توسط I.M. Kovarsky باز شد. دانشگاه دولتی مسکو یک دانشگاه ۹۰ ساله جهت تحصیل پزشکی و تحصیل دندانپزشکی در روسیه است. این دانشگاه یکی از اصلی ترین و برجسته ترین دانشگاه های روسیه است که آموزش را در هر دو رشته دندانپزشکی و پزشکی فراهم می کند.

تحصیل در دانشگاه سماشکو مسکو


هدف اصلی MSUMD همواره آموزش متخصصان پزشکی بسیار خبره بوده است، در طول تاریخ دانشمندان برجسته روسی با این دانشگاه کمک و همکاری کرده اند، کسانی که نه تنها باعث شهرت این دانشگاه شده اند بلکه به علم پزشکی روسیه نیز کمک کرده اند.بخش بزرگی از راه اندازی دانشگاه توسط برجسته ترین چهره های مراقبت بهداشتی روسیه به دست آمده است: افرادی مثل N.A. Semashko, P.G. Dauge, M.В. Yankovsky A.I. Yevdokimov, که هدف شان قرار دادن دندانپزشکی در برنامه درسی دانشکده پزشکی بود، در نتیجه باعث ایجاد فرصت هایی برای آموزش علمی دندانپزشکان و تحقیقات دندانپزشکی کشور شد.

دانشکده دندانپزشکی در سماشکو مسکو


با تصمیم دولت شوروی، انستیتو دولتی دندانپزشکی (SISO)،در آپریل سال ۱۹۲۷ به موسسه داده شد. SISO به کار خود برای آموزش دندانپزشکان از طریق یک دوره آموزشی ویژه برای متخصصان در دانشکده های دندانپزشکی ادامه داد. این امر باعث بهبود مراقبت های بهداشتی دندانپزشکی عمومی و همچنان ادامه تحقیقات علمی در زمینه پاتولوژی و درمان دهان و دندان، درمان جراحی فک و صورت، ارتودنسی و پروتز دندانی شد.در سال ۱۹۷۴، این موسسه دولتی دندانپزشکی مشهور به نام N. Semashko نامگذاری شد.

MSI (موسسه دندانپزشکی مسکو) تنها موسسه جمهوری فدرال سوسیالیست اتحاد جماهیر شوروی (RSFSR) بود که برای انجام تحقیقات علمی در دندانپزشکی، نتایج به دست آمده را به شیوه های روزمره دندانپزشکی ترجمه می کرد و همچنین به آموزش متخصصان دندانپزشکی نیز می پرداخت. از سال ۱۹۳۵ تعداد زیادی از بخش ها به موسسه اضافه شدند؛ از جمله آناتومی، زیست شناسی، شیمی عمومی، بافت شناسی، جنین شناسی و در نهایت در سال ۱۹۳۷ گروه های درمانی دهان و دندان، جراحی دهان و پروتز های ارتودنسی به این دانشکده افزوده شد.

دوره های دانشگاه سماشکو مسکو


امروزه دانشگاه سماشکو مسکو برنامه های پزشکی مختلفی را در مقاطع کارشناسی ارشد و تخصصی ارائه می دهد. این دانشگاه به عنوان سرپرست در بیشتر پروژه های علمی و آموزشی ملی در زمینه دندانپزشکی کار می کند. این دانشگاه شامل دانشکده های (دندانپزشکی، پزشکی عمومی ، آموزش بیشتر دندانپزشکان، تحصیلات تکمیلی)، چندین کلینیک، بیمارستان ها و موسسات پژوهشی (شامل مرکز تشخیص بالینی، مرکز جراحی زیبایی، مرکز توانبخشی، مرکز ایمپلنت کودکان ، مرکز بالینی فن آوری های پیشرفته و برخی دیگر)، کتابخانه ها، موزه ها و بسیاری از امکانات دیگر می شود. ۸۲ واحد علمی و بالینی در این دانشگاه وجود دارد. نگران تحصیل در دانشگاه سامشکو نباشید چون موسسه فرداد دانش پاسارگاد در کنار شما خواهد بود.