تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

با سیاست جدید شماری از دانشگاه‌های معتبر روسیه در سال های اخیر مبنی براینکه دانشجویان خارجی می‌توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، مسلما مسیر تحصیل در کشور روسیه برای دانشجویان ایرانی نیز، هموار شد. باتوجه به اینکه زبان روسی‌، یک زبان نسبتا سخت برای یادگیری است، تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی یک مزیت مهم برای دانشجویان خارجی تلقی می‌شود.

البته بادرنظر گرفتن تمام جذابیت های کشور روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان که سهم آن از دو قاره آسیا و اروپا به زیبایی هرچه بیشترش افزوده، عموما مرکز توجه شمار زیادی از افرادی است که قصد مهاجرت دارند. حال برای مهاجرت به این کشور پهناور و اخذ اقامت شهروندی روسیه، عموما راحت ترین مسیر اقدام برای اقامت تحصیلی است. پیشنهاد می کنیم که با مدرک زبان برای تحصیل در روسیه نیز آشنا شوید.

 

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

 

 

اهمیت تحصیل به زبان انگلیسی

از آنجایی‌که زبان انگلیسی، زبان بین‌المللی است وهمچنین یادگیری زبان انگلیسی راحت ‌تر است، دانشجویان عموما انگلیسی را بلد هستند و به همین خاطر، برای ورود به دانشگاه‌هایی که از این امتیاز برخوردارند، رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

البته با درنظر گرفتن روسیه به‌عنوان کشور مقصد، اهمیت این موضوع پررنگ‌تر می‌شود. همانطور که همه ما می‌دانیم دانشگاه‌های روسیه از رتبه علمی خوبی در جهان برخوردارند و اکنون تدریس انگلیسی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و دیگر زیرشاخه‌های مربوطه، هوافضا، فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نفت، مهندسی معماری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی برق، مدیریت، اقتصاد، حسابداری و… که جز رشته‌های پرطرفدار برای دانشجویان خارجی است، امکان‌پذیر شده است.

لازم به ذکر است؛ این یک تصمیم دوسر برد محسوب می‌شود. تحصیل در‌روسیه آن هم به زبان انگلیسی، علاوه بر سهولت تحصیل برای دانشجویان خارجی، موجب رشد پذیرش قابل ملاحظه‌ دانشگاه‌ها نیز می‌شود. در واقع نمودار ما اینجا یک‌رابطه مستقیم را نشان می‌دهد. رابطه ای که هردوطرف نمودار را در رضایت کامل نگه می دارد.

به‌زبان ساده‌تر، اگر دانشگاه را قلب یک مجموعه تلقی کنیم، دانشجو حکم خونی را دارد که باید در رگ‌های آن بجوشد. و نتیجه این جوش و خروش، فعالیت منظم‌ و مستمر قلب‌، درکنار منفعت اقتصادی آن مجموعه است.

درواقع این سیاست مطمئنا به نفع خود کشور روسیه نیز هست. این یک معامله برد_برد برای هر دو‌طرف دانشگاه ودانشجو است.

مزیت تحصیل در روسیه

همانطور که اشاره شد، کشور روسیه با دانشگاه‌های معتبر و معروفی که دارد، یک مقصد مطمئن و مهم برای دانشجویانی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند.

در سرتاسر کشور روسیه، دانشگاه‌هایی وجود دارد که هرکدام به تنهایی می‌تواند بستر مناسبی برای‌ ادامه تحصیل‌ دانشجویان خارجی و رشد آن‌ها در‌جامعه علمی بشود. زیراکه دانشگاه های روسیه از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار بوده و تابع استانداردهای علمی بین المللی است. مسلما تحصیل در این دانشگاه ها به نفع هر دانشجویی است و باعث رشد و ترقی آن ها می شود.

دراین بین رشته‌های پرتقاضای دانشجویان خارجی در کشور روسیه، پزشکی و زیرشاخه‌های آن است. ما در اینجا برای آشنایی هرچه بیشتر شما، تعدادی از دانشگاه‌ ها برای تحصیل پزشکی در روسیه را که به زبان انگلیسی تدریس می شود، معرفی می کنیم.

دانشگاه های زبان انگلیسی روسیه برای رشته های پزشکی

  • دانشگاه پرم
  • دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ
  • دانشگاه پیراگف یا پیراگوا مسکو
  • دانشگاه رودن مسکو
  • دانشگاه نووسیبرسک
  • دانشگاه پیراگف مسکو
  • دانشگاه آلتای
  • دانشگاه فدرال کازان
  • آستارخان
  • سچینوا
  • و …

که برخی از این دانشگاه ها شناخته شده و مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای تحصیل در رشته‌های پزشکی است.

برای رشته‌های دیگر نیز امکان مهاجرت تحصیلی وجود دارد. همینطور در تمامی دانشگاه‌های معتبری که رتبه بندی آن‌ها زیر ۱۰۰۰ است، تدریس به زبان انگلیسی صورت می گیرد.

دانشگاه های زبان انگلیسی روسیه برای رشته غیر پزشکی

  • دانشگاه دولتی فنی باومن مسکو
  • دانشگاه دولتی کازان یا قازان
  • دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو
  • انستیتو روابط بین الملل مسکو
  • دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک روسیه

و از این‌ دست که همگی از جمله دانشگاه‌های خوب روسیه محسوب می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر نسبت به هر کدام از این دانشگاه ها، می توانید با کارشناس های مهاجرتی ما در ارتباط باشید.

 

فارغ التحصیلان روسیه

از دیگر نکته های مهم مربوط با مزیت تحصیل در روسیه، هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به کشورهای دیگراست. همچنین کشور روسیه با ارائه بورسیه‌های تحصیلی و کمک‌های نقدی به دانشجویان در پرداخت شهریه، همواره دانشجویان خارجی خود را حمایت و پشتیبانی می کند.

و در تکمیل موارد فوق باید اشاره کرد که هرچند در گذشته برای کار در روسیه، مقررات سختی وجود داشت و شما بعد از مهاجرت بدون دریافت مجوز مربوطه، نمی توانستید منبع درآمدی در این کشور داشته باشید اما امروزه این قوانین برداشته شده است. یعنی شما می  توانید درکنار حمایت های مادی دانشگاه، شغلی پیدا کنید و همراه با تحصیل اندوخته مالی نیز داشته باشید.

این‌راهم باید یادآوری کنیم که خوشبختانه در بیشتر دانشگاه‌های روسیه، داشتن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی شرط نیست.

 

مقدمه تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

درست است که دانشگاه‌های روسیه، الزامی دال بر گرفتن مدرک بین المللی زبان ندارند اما طبق بخشنامه های جدید وزارت بهداشت ایران، متقاضیان مهاجرت برای تحصیل در رشته های پزشکی؛ چه به زبان روسی و چه به زبان انگلیسی موظف هستند تا مدرک آ2 زبان روسی خود را اخذ کنند. این مدرک  پایه و ابتدایی زبان روسی محسوب می‌شود که در چند مرحله آزمون از دانشجویان گرفته می شود.

البته این راهم باید خاطرنشان کنیم؛ الزام مدرک A2 برای دانشجویانی است که قصد بازگشت به کشور، تایید مدرک تحصیلی و اشتغال دارند.

آشنایی با زبان انگلیسی در حدی لازم است که دانشجویان بتوانند مصاحبه خود را به انگلیسی پشت سر بگذارند. عموما برای دانشجویان خارجی بسته های آموزشی زبان انگلیسی نیز پیشنهاد می شود که به این ترتیب به نگرانی های متقاضیان مهاجرت نیز پایان می بخشد. پس همانطور که اشاره شد، عموم دانشگاه های روسی مورد تایید از طرف کشور ایران، شرطی منوط بر ارائه زبان روسی و انگلیسی دانشجویان ندارد.

همچنین ارائه مدارک تحصیلی، اعم از دیپلم یا گواهی آموزش‌و پرورش، لازم و ضروری است. تکمیل فرم درخواست و آماده نگه داشتن گذرنامه نیز از اولویت های هر مهاجرت تحصیلی است که نباید فراموش شود. در مورد جزئیات مدارک نیز، مشاورمهاجرتی شما تا آخرین مرحله بعنوان راهنما درکنارتان خواهد بود تا اقامتی دلخواه را تجربه کنید.

مقدمه تحصیل در روسیه

معایب تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

ما براین باور هستیم که همواره با تکیه بر صداقت، بایستی نیمه خالی لیوان را نیز به متقاضیان نشان داد.

ادامه تحصیل در روسیه مزایای زیادی دارد اما این به آن معنا نیست که هیچ نقطه ضعفی را شامل نشود. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در روسیه را دارند باید به این نکته مهم توجه کنند که تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور با هزینه بالایی نسبت به زبان روسی برگزار می شود.

مورد دیگر محدودیت در انتخاب رشته های مدنظر شما دانشجویان است. چون هرچقدر که تعداد کلاس های انگلیسی زبان با رشد مواجه شده باشد، بازهم تمامی رشته ها را پوشش نمی دهد.

مورد سوم را هم می توان به کیفیت کلاس های انگلیسی زبان اختصاص داد. بلاخره نمی توان انتظار داشت که تمامی اساتید دانشگاه مسلط به زبان انگلیسی باشند و کیفیت تدریسشان در سطح کلاس هایی باشد که به زبان روسی برگزار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر برای مهاجرت تحصیلی می توانید از همکاران ما در فرداد دانش پاسارگاد مشورت بگیرید.

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx