موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اپلای رشته مد و طراحی لباس در ۵ دانشگاه برتر ایتالیا 2023 – 2024

موسسه فرداد دانش پاسارگاد مفتخر است که همواره بهترین و دقیق ترین اطلاعات را به شما عزیزان ارائه می دهد. در راستای مقالات مر بوط به رشته های هنری، به خصوص مد و طراحی لباس، امروز قصد داریم شرایط و نیازمندی های ورود به این رشته را به شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه به صورت دقیق، شرایط لازم برای ورود به این رشته را در 5 دانشگاه برتر ایتالیا به شما معرفی خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

عکس از محوطه دانشگاه مد و طراحی لباس ایتالیا انستیتو مارانگونی
عکس از محوطه دانشگاه مد و طراحی لباس ایتالیا انستیتو مارانگونی

انستیتو مارانگونی

انستیتو مارانگونی (Marangoni Fashion Institute) برترین دانشکده مد ایتالیا است. پردیس های این دانشگاه بین المللی در شهرهای میلان، فلورانس، پاریس، لندن، بمبئی، شانگهای و دبی قرار دارند.

رشته های ارائه شده در این دانشگاه:

مد:

  • طراحی مد
  • استایلیست مد
  • تجارت مد

طراحی:

  • طراحی داخلی
  • طراحی محصول
  • طراحی بصذ=ری

هنر:

  • هنرهای چندرسانه‌ای
  • مدیریت هنر

رشته طراحی مد در انستیتو مارانگونی

دانشجویان این دانشگاه از روز اول در جامعه مد و طراحی غوطه‌ور می شوند. بسته به سطح تحصیلی انتخابی، دانشجویان روی پروژه‌هایی مانند تجزیه و تحلیل عمیق تولید لباس و لوازم جانبی، فرایند تولید لباس‌ها و آماده‌سازی لباس ها، کار می‌کنند. تمامی دانشجویان باید در مراحل مختلف طراحی از تصویرسازی مد، الگوسازی، برش الگو، ساخت و ساز یا نمونه سازی اولیه تا رسیدن به محصول نهایی حضور فعال داشته باشند.

رشته طراحی مد این دانشگاه در پردیس میلان تدریس می شود. هزینه ثبت نام در این رشته 4000 یورو و شهریه این رشته 24400 یورو است.

شرایط پذیرش مخصوص رشته طراحی مد در انستیتو مارانگونی:

  • مدارک تحصیلی دیپلم
  • بیانیه هدف
  • شرکت در آزمون ورودی

آزمون ورودی:

در انستیتو مارانگونی برای رشته های هنری و خلاقانه، آزمون ورودی از دو بخش تشکیل شده است. در بخش اول متقاضیان باید 6 ایده خلاقانه از خود ارائه دهند و در بخش دوم باید در یک آزمون ورودی چهار گزینه ای شرکت کنند. ایده های خلاقانه باید در زمینه رشته انتخابی باشد و می تواند در مورد هرچیزی باشد که به صورت تصویری اهداف و علایق متقاضی را نشان دهد. همه موارد باید در سایز A4 یا A3، در فرمت pdf، tiff یا jpg و در یک فایل زیپ ارسال شود.

عکس از محوطه دانشگاه مد و طراحی لباس ایتالیا انستیتو مارانگونی
عکس از محوطه دانشگاه مد و طراحی لباس ایتالیا انستیتو مارانگونی

دانشکده طراحی مد پلی مدا

دانشگاه پلی مدا (Polimoda) رشته های تخصصی مد را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می دهد. علاوه بر رشته طراحی مد، رشته های طراحی اکسسوری، کارگردان هنری مد، مارکتینگ مد، مدیریت طراحی مد، مدیریت محصولات و رشته استایلیست مد در این دانشگاه ارائه می شود.

رشته طراحی مد در دانشگاه پلی مدا

دوره کارشناسی طراحی مد، یک برنامه هنری و طراحی گسترده است که برای کمک به دانشجویان ایجاد شده است تا بتوانند خلاقیت خود را در سبک مخصوص به خود بیان کنند. تبدیل شدن به طراح مد به معنای پیدا کردن توانایی تحقیق، تجزیه و تحلیل، آزمایش، کشف و ایجاد محصول پس از آموزش قوی و یادگیری تکنیک هایی از جمله طراحی الگو، بافت لباس، چاپ، طراحی و دراپینگ است.

در سال اول دوره مبانی تئوری آموزش داده می شود تا سال سوم دانشجویان می‌توانند کالکشن خود را تولید کنند. در سال چهارم نیز دانشجویان به انتخاب خود در زمینه یکی از تخصص های کارشناسی ارشد این رشته آموزش های اولیه را دریافت می کنند.

دانشجویان این دانشگاه یک پکیج خوشامدگویی مملو از ابزار و مواد اولیه دریافت می‌کنند و به سخنرانی افراد متخصص، یک کتابخانه عظیم، آزمایشگاه‌های کامپیوتر و ماشین‌های تولید دسترسی دارند. برای دانشجویان این رشته در طول دوره چهار ساله بازدید از شرکت‌ها، نمایش‌های مد و نمایشگاه‌های تجاری در ایتالیا و اروپا و همچنین فعالیت در پروژه‌های کاربردی با شرکت‌های مد سازماندهی می‌شوند.

هر دانشجو باید در سال 60 واحد درسی و در طول 4 سال 600 ساعت آموزش را پشت سر بگذارد. تحصیل دانشجویان این رشته پس از شرکت در دوره کارآموزی در یک شرکت مد به پایان خواهد رسید.

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشکده طراحی مد پلی مدا

  • رزومه و انگیزه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • مدرک دیپلم دبیرستان

فرایند پذیرش در دانشکده طراحی مد پلی مدا

  • ثبت نام و تکمیل فرم پذیرش مخصوص به رشته مورد نظر
  • دریافت ایمیل از سمت دانشگاه برای شرکت در مصاحبه
  • تکمیل ثبت نام در صورت مثبت بودن نتیجه مصاحبه
  • پرداخت 3000 یورو در زمان ثبت نام، به عنوان پیش پرداخت

نکته: میزان دقیق شهریه برای هر رشته، در قرارداد ثبت نام که برای متقاضیان ارسال می شود درج شده است.

عکس از دانشگاه مد و طراحی لباس ایتالیا دانشگاه آکادمی جدید هنرهای زیبا در میلان
عکس از دانشگاه مد و طراحی لباس ایتالیا دانشگاه آکادمی جدید هنرهای زیبا در میلان

دانشگاه آکادمی جدید هنرهای زیبا در میلان

دانشگاه جدید هنرهای زیبا در میلان (Nuova Accademia di Belle Arti) که به اختصار به آن NABA گفته می شود، دو رشته طراحی و طراحی مد را به صورت جداگانه ارائه می دهد. دوره کارشناسی رشته طراحی، ترکیبی از دروس تئوری و عملی در زمینه طراحی انواع محصولات است. در دوره کارشناسی طراحی مد نیز دانشجویان آموزش های لازم برای ورود به دنیای بین المللی طراحی مد و لباس و را فرا می گیرند. در این دانشگاه هر دو رشته طراحی و طراحی مد به صورت سه ساله با 180 واحد درسی ارائه می شوند. زبان آموزش هر دو دوره به صورت مشترک ایتالیایی و انگلیسی است. آموزش رشته طراحی در پردیس میلان انجام می شود و دوره طراحی مد در دو پردیس میلان و رم.

شرایط ورود به دانشگاه آکادمی جدید هنرهای زیبا در میلان

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت کاتالوگ هر رشته، باید به این صفحه بروید و درخواست کاتالوگ رشته مورد علاقه خود را ثبت کنید. در منوی اول باید گروه درسی Bachelor of Arts را انتخاب کنید و پس از آن یکی از رشته های طراحی یا طراحی مد را انتخاب کنید.

عکس از دانشگاه مد و طراحی لباس ایتالیا آکادمی دوموس
عکس از دانشگاه مد و طراحی لباس ایتالیا آکادمی دوموس

آکادمی دوموس

در آکادمی دوموس (Domus Academy) رشته های مقطع کارشناسی ارائه نمی شود و فقط رشته های مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می شود.

رشته های ارائه شده در این دانشگاه در 3 دسته اصلی قرار می گیرند:

  • گروه طراحی
  • گروه مد
  • گروه بازرگانی

در گروه طراحی رشته های کارشناسی ارشد طراحی داخلی، طراحی محصول، نوآوری در طراحی و طراحی معماری ارائه می شود. در گروه مد نیز کارشناسی ارشد رشته های زیر ارائه می شود:

  • طراحی، هنر و تکنولوژی های مد
  • طراحی مد
  • مدیریت مد
  • استایلیست مد و تجارت بصری

کارشناسی ارشد طراحی مد در آکادمی دوموس:

این رشته در اکادمی دوموس کاملا کارگاه محور است و در طول یک سال دانشجویان باید 60 واحد را با موفقیت پشت سر بگذارند.

شرایط مورد نیاز برای ورود به رشته طراحی مد آکادکی دوموس

  • مدرک کارشناسی مرتبط به رشته مورد نظر
  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5.5

برای دریافت اطلاعات کامل باید به این صفحه رفته و اطلاعات لازم را وارد کنید تا فرم پذیرش همراه با لیست کامل مدارک و شرایط پذیرش برای شما ارسال شود.

برای دانشجویان غیر ایرانی شهریه ثبت نام 3000 یورو و شهریه رشته 22700 یورو است.

عکس از محوطه دانشگاه مد و طراحی لباس ایتالیا موسسه طراحی اروپا
عکس از محوطه دانشگاه مد و طراحی لباس ایتالیا موسسه طراحی اروپا

موسسه طراحی اروپا

موسسه طراحی اروپا (Istituto Europeo di Design) که به IED معروف است، قدمتی بیش از 50 سال دارد و هر سال میزبان بیش از 10000 دانشجو در سراسر جهان است. پردیس های این موسسه در شهرهای میلان، رم، تورین، فلورانس، کالیاری، مادرید، بارسلونا، سائو پائولو و ریو دو ژانیرو قرار دارند.

این موسسه رشته طراحی مد را در ایتالیا به صورت سه ساله ارائه می دهد. زبان آموزش دوره انگلیسی است و در پردیس میلان آموزش داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره شرایط و نیازمندی های ثبت نام، باید به صفحه مخصوص این رشته در سایت موسسه بروید و درخواست دریافت کاتالوگ را به صورت شخصی ثبت کنید.

سوالات متداول

چرا برای دریافت اطلاعات ثبت نام و شرایط پذیرش در آکادمی دوموس یا موسسه IDE باید به دانشگاه ایمیل بزنیم؟

هدف از این کار ارائه راهنمایی بهتر و اطلاعات دقیق تر به هر متقاضی است. زمانی که شما فرم درخواست را تکمیل می کنید، اطلاعات دقیق مربوط به خود را دریافت خواهید کرد و بهتر می توانید فرایند ثبت نام را شروع کنید.

آیا این موسسات خوابگاه دارند؟

بله، اکثر موسسات معرفی شده دارای خوابگاه هستند و دانشجویان پذیرفته شده می توانند برای دریافت اتاق اقدام کنند.

آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی، مدرک زبان ایتالیایی هم لازم است؟

خیر. گرچه آشنایی اولیه با زبان ایتالیایی یا شرکت در کلاس های زبان که دانشگاه برگزار می کند، می تواند روی کیفیت زندگی و موفقیت کاری شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

سخن آخر

اطلاعاتی که در این مقاله به شما عزیزان تقدیم شد، به صورت مستقیم از سایت دانشگاه های معرفی شده استخراج شده و امیدواریم که برای شما عزیزان مفید واقع شود. اگر در باره کسب پذیرش و ثبت نام در این موسسات سوالی دارید، کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. اگر مدیریت امور مربوط به پذیرش تحصیلی خود را به کارشناسان با تجربه ما بسپارید، می توانید با خیال راحت و در کمال آرامش مسیر مهاجرت تحصیلی خود را طی کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx