موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برترین دانشگاه های مجارستان در رشته داروسازی

مزایای بیشمار و تحصیل در برترین دانشگاه های مجارستان، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان بین‌المللی تبدیل کرده است.

تحصیل رشته داروسازی یکی از پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل در خارج از کشور است که بویژه تحصیل داروسازی در مجارستان به دلیل مزایایی چون آموزشی با سطح کیفیت بالا و در سطح سایز کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تحصیل به زبان انگلیسی، اعتبار بالای مدرک دانشگاه های مجارستان در سراسر دنیا و هزینه های پایین تحصیل و زندگی این کشور و تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان را به یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در بین دانشجویان سراسر دنیا بخصوص ایرانیان تبدیل کرده است.

ما در این مقاله به معرفی لیست برترین دانشگاه‌های مجارستان در رشته داروسازی و به نکات از صفر تا صد تحصیل داروسازی در مجارستان می پردازیم.

دلایل تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های مجارستان چیست؟

هزینه زندگی ارزان در کشور مجارستان

معتبر بودن مدارک تحصیلی اخذ شده از بهترین دانشگاه مجارستان در ایران

اعتبار جهانی دانشگاه‌های مجارستان قبل از ورود به دانشگاه

امکان اشتغال و دریافت اقامت دائم مجارستان پس از اتمام تحصیلی در رشته‌های مختلف

امکان دریافت ویزای شینگن برای دانشجویان و دانش آموزان

بهترین دانشگاه‌های داروسازی در مجارستان و شرایط تحصیل داروسازی 2023

رشته داروسازی یکی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در سراسر دنیا می باشد که افراد زیادی خواهان تحصیل در رشته داروسازی می باشند. به دلیل این محبوبیت بالا، سالانه این رشته در  در میان لیست مشاغل اصلی کشورهایی مهاجر پذیر وجود دارد. تحصیل داروسازی در بهترین دانشگاه های پزشکی مجارستان به دلایل زیادی از جمله تحصیل در یک کشور اروپایی مورد استقبال دانشجویان بین المللی می باشد. در ادامه به برترین دانشگاه های داروسازی در کشور مجارستان پرداخته‌ایم:

عکس از دانشگاه سملویزا مجارستان
عکس از دانشگاه سملویزا مجارستان

دانشگاه سملوایز مجارستان

دانشگاه سملوایز مجارستان یکی از معتبرترین دانشگاه علوم پزشکی در این کشور است، که در شهر بوداپست پایتخت کشور مجارستان قرار دارد. خوشبختانه تحصیل در این دانشگاه هم به زبان انگلیسی، مجاری و آلمانی تدریس می‌شود.

بر اساس رتبه بندی QS، دانشگاه سملوایز در جایگاه ۴۰۰ الی ۵۰۰ در بین دانشگاه جهان در اختیار دارد و در رشته پزشکی در جایگاه ۱۵۰ تا ۲۰۰ در جهان واقع شده است. رشته‌های تحصیلی که این دانشگاه ارائه می‌کند عبارتند از: دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری، داروسازی، مامایی، علوم بهداشت، فیزیوتراپی، خدمات اجتماعی و طب ورزشی.

شهریه سالانه تحصیل در این دانشگاه بسته به رشته‌ای که تحصیل می‌کنید متفاوت است. شهریه تحصیل در رشته‌های طب ورزشی و رشته فیزیوتراپی ۶۴۰۰ یورو، شهریه تحصیلی در رشته پزشکی یورو 18000 یورو، شهریه تحصیل در رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی به این ترتیب 16000 و 12000 یورو است.

شرط تحصیل در رشته پزشکی  در دانشگاه سملوایز مجارستان، الزام به قبولی در آزمون ورودی است. آزمون ورودی دانشگاه یک آزمون چند گزینه‌ای از درس‌های شیمی، زیست شناسی و زبان انگلیسی است. شرکت در دوره‌های پری مدیکال یا پیش پزشکی بهترین راه برای قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه است.

دانشگاه سگد مجارستان
دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان از دانشگاه‌های معتبر در این کشور محسوب می‌شود. دانشگاه سگد در سال‌های مختلفی از جمله سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ توانسته به عنوان دانشگاه برتر مجارستان معرفی شود. دانشگاه سگد در شهر سگد، یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی کشور مجارستان واقع شده است. این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی شانگهای و رتبه‌بندی رتبه‌بندی QS در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر قرار دارد.

تحصیل در این دانشگاه به زبان‌های انگلیسی و مجاری امکان‌پذیر بوده و یکی از مقاصد اصلی تحصیل در مجارستان است. دانشگاه سگد، رشته‌های تحصیلی متنوع در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌کند.

برخی از مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی که در این دانشگاه تدریس می شوند عبارتند از:

داروسازی، علوم بهداشت، دندانپزشکی، پزشکی، علوم مهندسی، تربیت بدنی، فناوری اطلاعات، علوم کشاورزی، موسیقی، اقتصاد، مدیریت حقوق و علوم سیاسی.

برای تحصیل در این دانشگاه باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کرده و قبول شوید. هزینه تحصیل در دانشگاه سگد بسته به مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی نسبت به تحصیلات تکمیلی مناسب است، همچنین هزینه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی نسبت به رشته‌های مهندسی و پزشکی ارزان‌تر خواهد بود.

شهریه تحصیلی در مقطع کارشناسی رشته‌های اقتصاد و تجارت سالانه ۴۴۰۰ یورو، شهریه تحصیل در رشته پزشکی حدود 16000 یورو و شهریه در رشته دندانپزشکی حدود 17000 یورو در سال می‌باشد. برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در مجارستان دندانپزشکی و همچنین داروسازی می‌توانید این دانشگاه را انتخاب کنید.

دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ مجارستان که حدود ۶۵۰ سال قدمت دارد به یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور مجارستان معروف است. رتبه دانشگاه پچ در میان دانشگاه‌های جهان بین ۴۰۱ الی ۵۰۰ می‌باشد. دانشگاه پج دارای ۱۰ دانشکده پزشکی علوم بهداشت، حقوق، علوم انسانی و اجتماعی، علوم فرهنگی،  تجارت، اقتصاد، آموزش و پرورش، توسعه منطقه‌ای، مهندسی و فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی و موسیقی است.

امکان تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی به زبان مجاری، آلمانی و انگلیسی وجود دارد. یکی از مهمترین شرایط تحصیل در دانشگاه پج نیاز داشتن  به مدرک دیپلم معتبر و قبولی در آزمون ورودی یا مصاحبه رشته مورد نظر است. البته شرایط سنی و معدل نیز در ارزیابی صلاحیت مهم است.

دانشجو برای دریافت پذیرش دانشگاه نیز نقش مهمی دارد شهریه سالیانه در رشته‌های مدیریت در سال حدود ۲۹۰۰ یورو، رشته‌های مهندسی حدود ۳۰۰۰ یورو، برای رشته پزشکی و دندانپزشکی حدود ۱۳ هزار و ۱۴ هزار یورو می‌باشد. برای موفقیت در آزمون ورودی پزشکی متقاضیان باید دانش کافی در مباحث علوم تجربی و پزشکی را به دست بیاورند.

دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن یکی دیگه از معتبرترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور مجارستان به حساب می‌آید. این دانشگاه در رده‌بندی شانگهای جایگاه ۶۹۵ را در بین دانشگاه‌های جهان کسب کرده است. بسیاری از رشته‌های تحصیلی مختلف در دانشگاه دبرسن علاوه بر زبان مجاری به زبان انگلیسی هم تدریس می‌شود. دانشگاه دبرسن پذیرای دانشجویان بین المللی از ۱۲۰ کشور مختلف در جهان است که محیط چند ملیتی را به خود اختصاص داده است.

 برخی از رشته‌های تحصیلی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند عبارتند از:

پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، بهداشت عمومی، فیزیوتراپی، مهندسی عمران، مدیریت مهندسی، مهندسی محیط زیست، مهندسی مکاتورونیک ، علوم کامپیوتر، کارشناسی مهندسی، بیوشیمی، فیزیوتراپی، جغرافیا، علوم زمین، محیط زیست، توسعه شهری، ریاضیات، فیزیک، شیمی، مدیریت کیفیت آب، زیست شناسی، سلولی مولکولی و… ارائه می‌شود.

شهریه سالیانه تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی به مبلغ ۱۶۹۰۰ دلار، رشته دندانپزشکی به مبلغ 16000 دلار و رشته داروسازی به مبلغ 8000 دلار، همچنین شهریه سالیانه برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی به مبلغ ۶۰۰۰ دلار، شهریه سالیانه تحصیل در رشته مهندسی مانند مهندسی مکانیکی و مهندسی عمران سالیانه مبلغ ۶۵۰۰ دلار است.

برای ورود به دانشگاه دبرسن مجارستان باید در آزمون ورودی که برای رشته‌های پزشکی برگزار می‌شود شرکت کنید. با شرکت در دوره پدی مدیکال یا فاندیشن به افراد کمک خواهد کرد تا در دانشگاه های معتبر از جمله دانشگاه دبرسن مجارستان قبول شوید.

دانشگاه اتوش لورند مجارستان

دانشگاه اتوش لورند در کشور مجارستان یکی از بهترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شود که در شهر بوداپست واقع شده است. در سال ۲۰۲۱ رتبه این دانشگاه بین ۶۰۱ تا ۶۵۰ بوده که این دانشگاه دارای ۸ دانشکده علوم انسانی، علوم سیاسی، حقوق، علوم اجتماعی، انفورماتیک و… است.

دانشگاه اتوش لورند یکی از بهترین دانشگاه‌های مجارستان برای تحصیل در رشته علوم انسانی است. شهریه سالیانه تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ۵۰۰۰ تا ۸۴۰۰ یورو در مقطع کارشناسی ارشد ۶۰۰۰ تا 10000 یورو در مقطع دکتری ۹۰۰۰ تا 110000 یورو است که امکان تحصیل در رشته‌های مختلف به زبان مجاری و انگلستانی وجود دارد.

پرتکرارترین سوالات از بهترین دانشگاه های داروسازی مجارستان

در دانشگاه کشور مجارستان می‌توان به چه زبانی تحصیل کرد؟

در حال حاضر برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های مجارستانی معمولا به ۳ زبان مجاری، انگلیسی و آلمانی به دانشجویان ارائه می‌گردد

برترین دانشگاه داروسازی در کشور مجارستان چه دانشگاهی است؟

دانشگاه پچ دانشگاه پچ واقع در شهر پِچ (Pecs)، قدیمی ترین دانشگاه در کشور مجارستان می باشد

دانشگاه سگد دانشگاه سگد (Szeged)، در شهر سگد مجارستان واقع شده است

دانشگاه سملوایز دانشگاه سملوایز (Semmelweise University)، در شهر بوداپست، پایتخت مجارستان واقع شده است.

سخن آخر

مهاجرت تحصیلی به مجارستان یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به اروپا می باشد. تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان به دلیل مزایای تحصیل در مجارستان کهه در بالا ذکر شده یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی رشته داروسازی می باشد.

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا را دارید و هزینه های تحصیل نیز برایتان هم است ، مجارستان را در اولین گزینه ها و اولویت های مهاجرتی خود قرار دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx