بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا 2023 – 2024

کانادا به دلیل کیفیت تحصیلی بالایی که با هزینه مقرون به صرفه ارائه می دهد، به یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. استانداردهای بالای سیستم آموزشی، دانشگاه‌های با رتبه بالا و در عین حال پایین‌تر بودن هزینه‌های زندگی نسبت به کشورهای همجوار، تنها برخی از ویژگی‌های این کشور هستند.

تعیین بهترین رشته های تحصیلی در کانادا تا حدی زیادی به هدف شما از مهاجرت بستگی دارد. با پاسخ به سوالات زیر، تعیین لیست بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی در کانادا بسیار راحت تر و هدفمندتر انجام خواهد شد.

  • آیا هدف شما از انتخاب رشته‌ های پرطرفدار در کانادا، رشته‌های تحصیلی‌ای است که بالاترین ویزای تحصیلی را در میان دانشجویان بین المللی داشته‌اند؟
  • یا هدف شما انتخاب رشته‌هایی است که در کانادا بازار کار خوبی دارند و به این دلیل قصد دارید در آن رشته تحصیل کنید؟
  • یا هدف شما انتخاب رشته‌هایی است که به عنوان رشته های پردرآمد در کانادا شناخته می‌شوند؟

تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی کانادا برای مهاجرت تحصیلی

کانادا یکی از بهترین کشورهای خارجی برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور می باشد که دانشگاه های آن از خدمات آموزشی باکیفیت و تخصصی برخوردار می باشند. تنوع رشته‌های تحصیلی در کانادا موضوعی است که موجب شده این کشور با استقبال بی‌نظیری از سوی دانشجویان بین‌المللی مواجه شود. رشته‌های تحصیلی کانادا به یک و یا دو شاخه محدود نمی‌شوند. کانادا مانند سایر کشورها و یا شاید بسیار بیش‌تر از دیگر کشورها، تنوع زیادی در رشته‌های تحصیلی دارد.

برخی از بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا برای مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزا تحصیلی از علوم اجتماعی تا هنرهای زیبا توسعه و گسترش‌یافته‌اند. کم پیش می‌آید فردی به نیت ادامه ی تحصیل در رشته‌ای، عازم کانادا شود و آن رشته را در دانشگاه‌های برجسته ی این کشور پیدا نکند.

چه رشته هایی برای تحصیل در کانادا پرطرفدار هستند؟
چه رشته هایی برای تحصیل در کانادا پرطرفدار هستند؟

چه رشته هایی برای تحصیل در کانادا مناسب می باشند؟

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا را رشته هایی تشکیل می دهند که دارای بازار کار مناسب و درآمد بالا هستند. اگر قصد تحصیل در کانادا در این پرطرفدارترین رشته ها را دارید، هزینه تحصیل و زندگی نیز در انتخاب بهترین رشته تحصیلی در کانادا بسیار حائز اهمیت است. رشته هایی نظیر پزشکی، داروسازی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، مهندسی نرم افزار و IT که شرایط کاری بسیار مطلوبی دارند، در لیست بهترین رشته های تحصیلی در کانادا قرار دارند.

لیست رشته‌های تحصیلی پرطرفدار در کانادا

اطلاع از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا در سالهای 2023 و 2024 از نکات مهمی است که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید به آن دقت کنید.

رشته دندانپزشکی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا
رشته دندانپزشکی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا

1- پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کانادا

رشته پزشکی علم تشخیص، درمان، پیشگیری از بروز انواع بیماری ها و یا انجام تحقیقات مختلف در حوزه سلامت انسان است. کشور کانادا یکی از کشورهایی است که به دلیل اهمیت بالای رشته پزشکی در این کشور، این رشته در بیش از ۶۰ گرایش تدریس می شود و دانشجویان با توجه به نیاز جامعه در یکی از گرایش های رشته پزشکی تحصیل می کنند.

برای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا لازم است ابتدا در رشته ای ترجیحا مرتبط با پزشکی یک مدرک لیسانس 4 ساله در کانادا اخذ کرده، سپس برای ورود به دانشگاه در رشته پزشکی آزمون MCAT داده شود.

۲- رشته دندانپزشکی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا

به طور کلی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا متقاضی باید دوره لیسانس ۱ تا ۳ ساله را گذرانده باشد و هم چنین در آزمون ورودی دندانپزشکی در کانادا یا همان آزمون  Dental Aptitude Test DAT قبول شوند تا بتواند به یکی از دوره های (DMD) (Doctor of Dental Medicine) یا (DDS) (Doctor of Dental Surgery) وارد شوند. برای ورود به دوره فوق لیسانس دندانپزشکی در کانادا باید متقاضی دارای مدرک DDS یا DMD بوده و برای ورود به دوره دکتری دندانپزشکی در کانادا متقاضی باید دارای مستر دندانپزشکی باشد.

۳- انیمیشن یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا

بسیاری از افراد به رشته های هنری و انیمیشن سازی به خصوص در حیطه سه بعدی و موشن گرافیک علاقه داشته و بدلیل بازار کار بی رونق استقبالی از آن ندارند. کانادا، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در این رشته هنری است. رشته انیمیشن یکی از رشته های آینده دار این کشور به شمار رفته که فرصت های شغلی بسیاری انتظار می رود.

گرافیست، طراح گرافیک، طراح چیدمان، تصویرگر، کاریکاتوریست، طراح تبلیغات، هنرمند تجاری، انیماتور دیجیتال، انیماتور طراح شخصیت و توسعه دهنده بازی های ویدئویی از فرصت های شغلی این رشته در کشور کانادا است. این صنعت چند میلیارد دلاری در کشور کانادا زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم کرده است.

شما میتوانید برای ورود به دنیای گرافیک نرم افزار های کاربردی این حوزه ماند فتوشاپ را یاد بگیرید. برای یادگیری صفر تا صد فتوشاپ به صفحه آموزش فتوشاپ رایگان مراجعه کنید و فیلم های آموزشی رایگانی را که در این صفحه قرار داده شده است مشاهده کنید.

شما با تحصیل رشته انیمیشن در دانشگاه های برتر کشور کانادا علاوه بر اخذ مدرک تحصیلی، مهارت هایی هم چون طراحی، نقاشی، مدیریت پروژه، آشنائی با کامپیوتر و توسعه طرح ها و تصاویر نقاشی هم به فرد ارائه می دهد. ۲۵ درصد از فارغ التحصیلان رشته انیمیشن در کشور کانادا در حوزه طراح گرافیک مشغول فعالیت بوده و جزء صنعت پردرآمد این روزها به شمار می رود.

اگر میخواهید با مدرک بین المللی فنی و حرفه ای برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کنید و میخواهید مهارت جدید و پرمتقاضی را آموزش ببینید به صفحه دوره های فنی حرفه ای مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

4- رشته داروسازی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا

در صورت دریافت ویزای تحصیلی، رشته داروسازی یک رشته پرطرفدار در این کشور می‌باشد که افراد لازم است تا ضمن بهره‌مندی از مدرک کارشناسی داروسازی، در آزمون مخصوص هیئت داروسازان کانادا و نیز کارآموزی شرکت نماید تا بتواند در این زمینه به فعالیت بپردازد.

دولت کانادا اعلام نموده تا سال ۲۰۲۴_به جهت کمبود_داروساز، از جذب
دولت کانادا اعلام نموده تا سال ۲۰۲۴_به جهت کمبود_داروساز، از جذب

لازم به ذکر است که دولت کانادا اعلام نموده تا سال ۲۰۲۴ به جهت کمبود داروساز، با جذب و استخدام افراد در این زمینه استقبال می‌کند.

5- تحصیل رشته پرستاری در کانادا

پرستاری نیز یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا می‌باشد که افراد لازم است جهت کار در این رشته از مدرک تحصیلی کارشناسی پرستاری برخوردار و پس از گذراندن آموزش‌های دیگر در این زمینه مشغول به کار شوند.

این رشته با داشتن در آمدی حدود ۸۵ هزار دلار در سال، از مسئولیت‌های کمتری نسبت به یک پزشک برخوردار است و بر اساس داشتن جمعیت مسن در کانادا، به نظر می‌رسد که بازار کار این گونه مشاغل در زمینه بهداشت و سلامت، ثابت باقی بماند.

البته افراد با تحصیل در این رشته نیز می‌توانند در حوزه های شغلی متنوعی مشغول به فعالیت شوند.

6- رسانه و روزنامه نگاری – Media & Journalism

رشته رسانه در کانادا بر روزنامه نگاری تمرکز دارد و با افزایش رسانه های دیجیتال، سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی، تقاضا برای فارغ‌التحصیلان حوزه روزنامه نگاری هم به شدت در حال افزایش است.

متخصصان رسانه با استفاده مؤثر از رسانه های جمعی، فرصت‌های بیشتری برای کار در زمینه‌هایی مانند تاریخ و مسائل سیاسی و مشکلات اجتماعی دارند. این به این دلیل است که رسانه ترکیبی از موضوعاتی مانند جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه، مردم شناسی و سیاست است و از بهترین شیوه‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطب استفاده می کنند.

دانشجویانی که در رشته روزنامه نگاری در کانادا فارغ التحصیل می‌شوند به عنوان گزارشگر، دستیار تولید کننده، دستیار مدیر رسانه، مدیر رسانه‌های اجتماعی، برنامه ریز رسانه و یا مدیر راه اندازی رسانه مشغول به کار می‌شوند.

سخن پایانی

تنوع بالای رشته های تحصیلی در کانادا یکی از دلایل اصلی جذب هزاران دانشجوی خارجی به این کشور و تحصیل در دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر این کشور به شمار می رود. در واقع، این تنوع باعث شده تا متقاضیان تحصیل در کانادا، بتوانند بر اساس مهارت ها و علایق خود، بهترین رشته ای که می تواند برایشان مناسب باشد را انتخاب و در آن تحصیل کنند. کانادا در حدود 106 دانشگاه و کالج دارد که طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف را به دانشجویان ارائه می‌دهند. کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل، کار و زندگی است. صحبت از بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا و توصیه آن‌ها به همه کار درستی نیست!

در انتخاب بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا موارد زیر را حتما در نظر بگیرید و مطابق آن‌ها تصمیم بگیرید:

سابقه تحصیلی و رشته فعلی خودتان

علایق و آرزوهایتان

درآمد رشته‌تان در کانادا

مشاغل مورد نیاز کانادا و بازار کار

شرایط فعلی خودتان

منظور این‌است مثلا فقط با نگاه به درآمد رشته و شغل مد نظر تصمیم به انتخاب آن رشته نکنید! امیدواریم در مطلب بهترین رشته های تحصیلی در کانادا اطلاعات کافی درباره این تصمیم سرنوشت ساز را گرفته باشید.

سوالات متداول

  • آیا امکان تحصیل همزمان با تحصیل در کانادا وجود دارد ؟

بله ، شما به عنوان دانشجوی دانشگاه های کانادا مجوز 20 ساعت فعالیت کاری در هفته را دارید.

  • شرایط پذیرش در دانشگاه های کانادا چیست؟

هر دانشگاه در کانادا سیاست خاص خود را در مورد شرایط پذیرش متقاضیان دارد. برای شرایط پذیرش برنامه مورد نظر خود به طور مستقیم با هر دانشگاه مکاتبه کنید. می­توانید به وب سایت دانشگاه مراجعه کرده و برنامه موردنظر خود را پیدا کرده و اطلاعات موردنیاز خود را بیابید.

  • بهترین رشته های تحصیلی در کانادا کدامند؟

در حوزه های مختلف مهندسی و پیراپزشکی و فنی و پزشکی رشته های مختلفی وجود دارد که بازار کار خوبی در کشور کانادا دارند و در این مقاله بهترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی کانادا را به شما معرفی کرده ایم.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا
علیرضا
7 ماه قبل

بین رشته های روانشناسی و علوم آزمایشگاهی و میکروبیولوژی به ترتیب کدام برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مناسب هست و این که شنیدم تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد شانس رو کم می‌کنه یعنی اگر لیسانس میکروبیولوژی داشته باشم و فوق لیسانس علوم آزمایشگاهی قبول بشم و بگیرم شانسم برای اپلای کم میشه چه کار کنم شانسم کم نشه و در آخر بین مدرک دانشگاه آزاد و سراسری چقدر تفاوت هست این دانشگاه های انگلیس مدارک دانشگاه آزاد رو قبول ندارن درسته این که اصلا روانشناسی برای اپلای خوب نیست درسته چون مدرک روانشناسی بالینی وزارت بهداشت رو قبول… بیشتر بخوانید

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  علیرضا

علیرضا عزیز
انتخاب هر کدوم از این رشته ها بستگی به علاقه شما داره. انتخاب شما در کارشناسی و ارشد باید در یک حوزه باشه. قطعا دانشگاه کارشناسی شما و معدل در پذیرش ارشد تاثیر داره البته به این معنا نیست که دانشگاه آزاد قبول نداشته باشن

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx