موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری به آلمان 2023 –  2024

آلمان یکی از کشورهایی ست که بدلیل کمبود نیروی کار از نیروی کار خارجی استقبال می کند. اما اگر می خواهید آینده شغلی روشنی در مهاجرت کاری به آلمان داشته باشید، آگاهی از لیست بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری به آلمان می تواند شما را در مسیر مهاجرت و اخذ ویزا کاری آلمان بسیار کمک کند.

با وجود نیاز بالای آلمان به نیروی کار، تمام افرادی که قصد مهاجرت کاری به آلمان دارند شانسی یکسان در پیدا کردن شغل ندارند زیرا سیاست آلمان در مهاجرت کاری، جذب افراد ماهر و متخصص در مشاغل مختلف است. بهترین مشاغل مورد نیاز آلمان بر اساس تخصص و مهارت رتبه‌بندی می شوند نه صرفا براساس رشته ها و مدارک دانشگاهی؛ پس چنانچه شما فردی متخصص و ماهر در زمینه بهترین رشته ها و مشاغل آلمان همچون پزشکی، مهندسی، بازاریابی و تبلیغات هستید، می توانید با مهاجرت کاری به آلمان از مزایای زندگی در یک کشور فوق پیشرفته بهره مند شوید. پزشکان متخصص ،داروسازی، مهندسی کامپیوتر و مکانیک از پردرآمدترین رشته‌های کشور آلمان محسوب می‌شوند. در ادامه مقاله به بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری به کشور آلمان در 2023 – 2024 پرداخته شده است.

مهاجرت کاری به آلمان

کشور آلمان یک کشور زیبا در قلب اروپا است. این کشور به یکی از قدرتمندترین کشورهای عضو اتحادیه اروپامحسوب می‌شود که در رتبه چهارم دنیا جای دارد. اقتصاد رو به رشد کشور آلمان و نرخ بیکاری بسیار پایین آن باعث شده که این کشور به یک مرکز ایده آل برای کار تبدیل شود. مزایا و دلایل بیشماری برای مهاجرت کاری به آلمان از جمله: ثبات اقتصادی کشور آلمان، امنیت شغلی و آموزش رایگان باعث جذب نیروی کار بین‌المللی به کشور آلمان شده است. نرخ بیکاری در آلمان هر ساله رو به کاهش است و دولت آلمان سعی دارد که نرخ بیکاری در کشور آلمان به سه درصد برساند، پس جای تعجب نیست که کشور آلمان هر ساله تقاضاهای بسیار بالایی برای مهاجرت داشته باشد. روش‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد و بسیار از جوانان به امید پیدا کردن یک شغل مناسب با درآمد بالا قصد مهاجرت به آلمان  را دارند.

مزایا و معایب مهاجرت کاری به کشور آلمان

آلمان کشوری است که در قرن بیستم به عنوان یک رهبر جهانی معرفی شده است. این کشور نقش مهمی در اتحادیه اروپا دارد به طوری که در سال‌های اخیر اقتصاد خیلی خوبی را از خود نشان داده است. کشور آلمان یکی از تاثیرگذارترین کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان بوده که یکی از بزرگترین اقتصادها را در اختیار دارد، به همین علت بسیاری از مهاجران دوست دارند مقیم این کشور شوند. شناخت مزایا و معایب مهاجرت به آلمان از اولین مواردی است که فرد متقاضی برای مهاجرت باید در نظر بگیرد. با توجه به شرایط خوب کار و تحصیل در آلمان و همچنین پشتیبانی دولت و مردم این کشور از مهاجران می‌توان گفت مزایای مهاجرت کاری به آلمان نسبت به معایبش بیشتر می‌باشد در ادامه به بررسی مزایا و معایب مهاجرت کاری به آلمان پرداخته ایم.

مزایای مهاجرت به کشور آلمان

  • اولین شرط برای مهاجرت به آلمان خرید بیمه سلامت است که برای همه اقشار جامعه الزامی ست و از خانواده‌ها در همه سطوح درآمدی حمایت می‌کند.
  • در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی و آمریکایی هزینه اقامت در شهرهای آلمان برای خانوارهایی با هر اندازه بهتر از شهرهایی مانند برلین و مونیخ است زیرا یک مکان ایده آال برای ادامه زندگی است یا حتی اگر به دنبال پس‌انداز هستید می‌توانید در شهرهای کوچکتر یا حتی در روستاها زندگی کنید.
  • شرایط استفاده از تلفن همراه و اینترنت در آلمان بسیار عالی بوده که فرد در هر نقطه از کشور می‌تواند از اینترنت پرسرعت بهره ببرد. هزینه استفاده از این خدمات به طرز عجیبی پایین است که در برخی مواقع حتی به عنوان بخشی از توافق نامه اجاره به مستاجران داده می‌شود.
  • بسیاری از هزینه‌های مصرفی افراد مانند هزینه غذا و کالا در آلمان بسیار پایین‌تر از کشورهای انگلیس و آمریکا بوده است.
  • حمل و نقل عمومی مانند قطار و اتوبوس‌های تندرو در آلمان بسیار پیشرفته است و برای دسترسی به هر نقطه کشور حتی در شهرهای کوچک و کوهستانی می‌توانید از حمل و نقل‌های عمومی مانند اتوبوس استفاده کنید. قیمت‌های استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس بسیار پایین و مناسب بوده به خصوص اگر کارت‌های اشتراک ماهیانه یا سالیانه را تهیه کنید.
  • کشور آلمان به دلیل میانگین سنی بالایی که دارد باعث شده است که افراد جوان راحت‌تر در مشاغل مختلف استخدام و کار کنند. در واقع کشور آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت کاری است.
  • به دلیل موقعیت استراتژیک کشور آلمان در اروپا و هم مرزی این کشور با کشورهای دانمارک، هلند، بلژیک، فرانسه، سوئیس، اتریش، لهستان و جمهوری چک باعث شده تا سفر به کشورها به راحتی در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

معایب مهاجرت به کشور آلمان

  • در تعطیلات آخر هفته (یکشنبه‌ها) آلمان تقریباً همه جا بسته هستند به جز جایگاه‌های سوخت و چند کیوسک کوچیک برای مواد غذایی و اکثر رستوران‌ها و مراکز خرید درهای خود را می‌بندند.
  • در آلمان می‌توان کمبود تنوع در مواد غذایی را یکی از نکات منفی برای مهاجرین دانست. زیرا مهاجرانی که از کشورهای دیگر به خصوص ایران به آلمان مهاجرت می‌کنند برای تهیه غذاهای بومی خود نیاز به مواد اولیه خاص هستند که به سختی در این کشور پیدا می‌شود.
  • با توجه به اینکه آلمان کشور مهاجر پذیری بوده اما مردم این کشور به ندرت به زبان انگلیسی تسلط دارند و یادگیری زبان آلمانی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا است که باید یاد بگیرید. در صورتی که تسلط لازم به زبان آلمانی ندارید برای تحصیل، یافتن کار و حتی برقراری با دوستان و هم دانشگاهی‌های خود برایتان بسیار مشکل ساز خواهد بود.
  • یکی از مهمترین چالش‌ها برای هر مهاجر در هر جای دنیا دوری از خانواده و دوستانشان است که باعث می‌شود به محیط و شرایط قبل زندگی، بیشتر احساس دلتنگی کنند و کارکردشان را کاهش دهند.
جدیدترین لیست مشاغل پولساز و پرطرفدار در آلمان
جدیدترین لیست مشاغل پولساز و پرطرفدار در آلمان

بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری به آلمان کدام هستند؟

هر ساله در آلمان لیست بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری به آلمان با توجه به شرایط اجتماعی و نیازهای جامعه  تغییر می کند. در ادامه لیست جدید بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری به آلمان در دسته های شغلی مختلف را برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم.

مشاغل پزشکی و داروسازی در کشور آلمان

کشور آلمان در مقایسه با سایر کشورها، سیستم مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی بسیار کارآمدی دارد. آلمان به دلیل کمبود شدید نیرو در حوزه ی پزشکی و داروسازی، جذب نیروی خارجی زیادی در رشته های  پزشکی و داروسازی دارد.

چنانچه قصد مهاجرت کاری در رشته های پزشکی و داروسازی دارید، آلمان به دلیل بازنشستگی پزشکان سالمند و تعداد بالای بیمارستان‌ هایش یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد که می توانید با اطمینان خاطر بیشتری برای ویزای کاری آلمان اقدام کنید.

در جدول زیر به مشاغل پزشکی در آلمان با حقوق ماهیانه پرداخته ایم

 

عنوان شغل حقوق ماهانه
پزشک 3000 الی 7000 یورو
داروساز 1570 الی 5781 یورو
تکنسین داروخانه 3076 الی 4125 یورو

 

مشاغل مهندسی در کشور آلمان

کشور آلمان به صنعتی بودن مشهور است. این کشور در رشته‌ها و کارهای مهندسی و متخصص ماشین آلات کارخانه‌ها و محصولات الکترونیکی مهندسی شدیداً با کمبود نیرو مواجه است.

در جدول زیر به مشاغل مهندسی در کشور آلمان به همراه حقوق ماهیانه پرداخته‌ایم

عنوان شغل حقوق ماهانه
مهندس عمران 3300 الی 5200 یورو
مهندس صنایع 3200 الی 5000 یورو
مهندس برق 3680 الی 5850 یورو

 

اخذ ویزا کاری آلمان بدون مدرک تحصیلی، تنها با داشتن مهارت و تخصص
اخذ ویزا کاری آلمان بدون مدرک تحصیلی، تنها با داشتن مهارت و تخصصوی

مشاغل پرستاری و مراقبت در کشور آلمان

مشاغلی چون پرستاری و مراقبت در آلمان جز مشاغل پرطرفدار و مورد نیاز در آلمان هستند که به دلیل زندگی ایده آل در این کشور جمعیت زیادی از مردمان آن مسن هستند و نیاز به مراقبت و پرستار دارند که باعث شده است تقاضا برای مشاغل پرستاری و مراقبت در آلمان رو به افزایش باشد و در لیست بهترین و پرتقاضاترین مشاغل در آلمان قرار بگیرند.

بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان به دنبال پرسنل پرستاری با سابقه کار بالایی هستند که بتوانند تقاضای روز افزون در حوزه‌های مراقبت‌های بهداشتی و پرستاری را برآورده کنند. پیش بینی می‌شود با توجه به جامعه سالخورده ای که کشور آلمان دارد تقاضا برای مشاغل پزشکی، پرستاری و مراقبتی در سال‌های بعد رو به افزایش باشد.

در جدول زیر به مشاغل پرستاری و مراقبت در کشور آلمان به همراه حقوق ماهیانه پرداخته‌ایم

عنوان شغل حقوق ماهیانه
پرستار 2500 الی 4700 یورو
کمک پرستار 1800 الی 2600 یورو

 

مشاغل آی تی در کشور آلمان

در انتخاب مشاغل مرتبط با آی تی در کشور آلمان دست شما بسیار باز است و با تنوع بالایی از این دست مشاغل در آلمان روبرو هستید. در سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۶ هزار موقعیت شغلی در بخش فناوری اطلاعات آی تی خالی مانده است که این شغل در حوزه برنامه نویسی در آلمان است. متخصصان آی تی با تجربه یا واجد شرایط می‌تونند به اشتغال در مشاغل جذاب در شرکت‌های کوچیک و متوسط در صنعت تولید و یا در شرکت‌های بزرگ بین‌المللی کار کنند.

در جدول زیر به مشاغل آی تی به همراه حقوق ماهیانه پرداخته‌ایم:

عنوان شغل حقوق ماهیانه
توسعه دهنده نرم افزار 3744 الی 6667 یورو
تحلیل‌گر نرم افزار 3542 الی 5667 یورو
کارشناس امنیت اطلاعات 4219 الی 7156 یورو
کارشناس علم داده 1950 الی 8038 یورو

 

مشاغل تبلیغات و بازاریابی در کشور آلمان

مشاغل تبلیغات و بازاریابی نه تنها در کل دنیا بلکه در کشور المان رشد بی‌سابقه‌ای را به همراه داشته است. حقوق و مزایای این شغل در کشور آلمان با مقایسه با کشورهای دیگر بالاتر است

در جدول زیر به مشاغل تبلیغات و بازاریابی به همراه حقوق ماهیانه پرداخته‌ایم

عنوان شغل حقوق ماهیانه
اکانت منیجر 4375 الی 8125 یورو
مدیر دیجیتال مارکتینگ 3271  الی5993  یورو
مدیر بازاریابی 3999 الی 7150 یورو
مدیر محتوا 2667  الی 7150 یورو
مدیر سئو 3663 الی 7150 یورو
نماینده فروش 2113 الی 5594 یورو
مدیر محصول 3750 الی 7150 یورو

 

سوالات پرتکرار

آیا با ویزای کاری می توان اقامت دائم آلمان را گرفت ؟

بله ، پس از 4 سال کار در آلمان می توانید به اقامت دائم آلمان دست پیدا کنید.

بهترین مشاغل مورد نیاز آلمان چه مشاغلی هستند؟

داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی، تبلیغات و بازاریابی، آی تی و مهندسی کامپیوتر  از بهترین مشاغل مورد نیاز آلمان می باشند.

آیا برای گرفتن ویزا کاری آلمان باید حتما مدرک تحصیلی داشت ؟

خیر، لدون مدرک تحصیلی و در صورت داشتن تخصص و مهارت ، به شرط اینکه چنین نیرویی در آلمان یافت نشود می توانید ویزای کاری آلمان بدون مدرک نحصیلی دریافت کنید.

سخن آخر

همه افراد می‌دانند که آلمان یکی از قطب‌های اصلی در صنعت و تجارت است بازار کار پور رونق و تعداد بالای مشاغل اقتصاد قدرتمند و پویای آلمان و شرایط خوب شغلی برای کار از مزیت‌های کار در آلمان است. حالا که در این مقاله با مشاغل مورد نیاز این کشور آشنا شده‌اید وقت آن است که مدارک خود را آماده کنید و به این کشور مهاجرت کنید.

اگر سوال یا پیشنهادی در مورد بهترین مشاغل مورد نیاز آلمان برای مهاجرت کاری به کشور آلمان داشتید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx