تحصيل دانشگاه اينسا بارسلونا در اسپانيا 2023 – 2024 ( شرايط پذيرش )

دانشگاه اینسا بارسلونا در سال 1948 توسط دولت کشور اسپانیا تاسیس شد. این دانشگاه فعالیت های خود را در زمینه های مدیریت، ارتباطات و بازاریابی آغاز کرد. تدریس با کیفیت استادان باعث شده که این دانشگاه بیش از 13 هزار دانشجو از 4 کشور بین المللی داشته باشد. دانشگاه اینسا هرساله دوره های خود را آپدیت می‌کند و بستری را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده تا بتوانند به زبان انگلیسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. دانشگاه اینسا بارسلونا، با 8 مرکز از طریق توافقات همکاری به هم پیوسته هستند، از جمله دانشکده سینما، مطالعات سمعی، موسسه امنیت عمومی کاتالونیا و موسسه ملی تربیت بدنی.

هزینه تحصیل در دانشگاه اینسا بارسلونا

هزینه های تحصیل در دانشگاه اینسا اسپانیا بسیار پایین بوده و این دانشگاه در رده دانشگاه های ارزان قیمت اسپانیا قرار می‌گیرد. هزینه این دانشگاه بر اساس تابعیت دانشجویان تغییر می‌کند برای مثال، دانشجویان ایرانی باید حدود 4.000 تا 6.000 یورو در سال هزینه دانشگاه را بپردازند. شهریه مقطع کارشناسی معمولا با 240 واحد ECTS که در چهار سال ارائه می‌شود برای دانشجویان ایرانی حدود 90 یورو است که شهریه سالیانه به 5.400 یورو در سال می‌رسد. شهریه در مقطع کارشناسی در گروه قانون، حرفه آموزی و آموزش زبان، روانشناسی سلامت عمومی، روانپزشکی، مهندسی زمین شناسی و معدن؛ 71.00 یورو برای هر واحد است. در سایر رشته هایی که در بالا نبود، 82.00 یورو در هر واحد است.

شرایط ثبت نام در دانشگاه اینسا بارسلونا اسپانیا 2023 – 2024

این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه های اروپایی روندی برای ثبت نام دارد که باید این روند را طی کنید. باید درخواست خود را به دانشگاه ارسال کنید و از طرف دانشگاه اینسا پاسخ دریافت کنید. باید در ابتدا درخواست خود را به صورت الکترونیکی و یا به صورت تلفنی به دانشگاه اعلام کنید، پس از اعلام کردن برای شما فرمی ارسال می‌شود که باید این فرم را پر کنید.

باید در نظر داشته باشید که پر کردن فرم به معنای قبول شدن شما در این دانشگاه نیست، باید هزینه رزور را پرداخت کنید تا ثبت نام شما رسمی شود. دانشگاه اینسا از شما مدارکی را می‌خواهد که باید به صورت دقیق مدارک را برایشان ارسال کنید تا شانس خود را در این دانشگاه افزایش دهید. در مرحله آخر باید دانشجو هزینه های دوره تحصیلی را پرداخت کند تا ثبت نام دانشجو تکمیل شود. اگر می‌خواهید به صورت قسطی هزینه هارا پرداخت کنید باید اسناد مربوط به آن را به دانشگاه ارائه کنید.

همانطور که گفته شد، شرایط ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه سخت نیست. دانشگاه اینسا اصلا به نمراتی که در قبل داشته اید اهمیتی نمی‌دهد و نیاز نیست که نمرات عالی برای ثبت نام داشته باشید.

اخذ ویزای تحصیل در اسپانیا

برای تحصیل در این دانشگاه و هر دانشگاه دیگری باید ابتدا ویزای تحصیل اسپانیا را دریافت کنید. دانشجو باید پس از ثبت نام در دانشگاه به اخذ ویزای تحصیل اسپانیا بپردازند. در زیر مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی نیاز است اشاره شده است:

  • پر کردن فرم درخواست
  • گواهی سلامت پزشکی و بیمه درمانی
  • اثبات تمکن مالی دانشجو که هر ماه 1000 یورو درآمد دارد
  • پرداخت هزینه های ویزای تحصیلی
  • عکس پرسنلی برای ویزا
  • مدارک شناسایی

پس از گرفتن اقامت باید کارت دانشجویی خود را دریافت کند که برای این کار بهتر است مدارک زیر را داشته باشند:

  • فرم پر شده درخواست
  • اصل و کپی ویزای دانشجویی
  • بلیط هواپیما یا کپی تمبر ورود
  • برگه پذیرش از دانشگاه اینسا بارسلونا

آیا دانشگاه اینسا بارسلونا امکانات رفاهی دارد؟

در زیر به امکانات رفاهی دانشگاه اینسا بارسلونا پرداخته ایم:

اتاق های کامپیوتر در دانشگاه اینسا:

با داشتن کارت دانشجویی می‌توانید از اتاق های کامیپوتر بدون داشتن هیچ محدودیتی استفاده کنید.

کتاب فروشی و لوازم التحریر در دانشگاه اینسا:

دکه های کتابفروشی و لوازم التحریر در محوطه دانشگاه قرار دارد که دانشجویان می‌توانند از آنها خرید کنند.

دوره های زبان اسپانیایی در دانشگاه اینسا:

دوره های زبان اسپانیایی در پردیس place  ارائه می‌شود. این موسسه دوره های اسپانیایی را برای دانشجویان اراسموس برگذار می‌کند.

مجموعه ورزشی در دانشگاه اینسا:

مجموعه ورزشی دانشگاه بارسلونا مستقر در پردیس Diagonal، ییک مجموعه ورزشی بسیار بزرگ است که دانشجویان می‌توانند از این باشگاه بزرگ استفاده کنند.

ویژگی ها و مزایای تحصیل در دانشگاه اینسا بارسلونا اسپانیا

دانشگاه اینسا بارسلونا به دستور دولت این کشور به درخواست شرکت ها و کمپانی های بزرگ، برای تربیت نیروهای متخصص در زمینه های بازاریابی و علوم ارتباطات تاسیس شده که رابطه مستقیمی با بازار کار این کشور دارد. در واقع دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن در این دانشگاه می‌توانند در دوره های کارآموزی و بازارکار شرکت کنند و آشنایی کامل را پیدا کنند. دانشجویان می‌توانند بعد از یک مدتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و مشغول به کار شوند.

هزینه های شهر بارسلونا به چه صورت است؟

شهر بارسلونا دومین شهر و بزرگ ترین شهر، کشور اسپانیا است. به عنوان یکی از شهرهای مدرن دنیا محسوب می‌شود، که امکانات رفاهی بسیار بالایی هم نیز دارد. بافت این شهر باعث شده تا حمل و نقل و سفر درون شهری بسیار آسان باشد. در ادامه به تعدادی از هزینه های مهم دانشجویی اشاره کرده ایم:

اجاره ماهیانه خانه مبلغ به یورو
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 984 یورو
آپارتمان 1 خوابه خارج از شهر 789 یورو

 

حمل و نقل مبلغ به یورو
تاکسی 1 کیلومتر 2 یورو
کارت ماهیانه 40 یورو
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 2.40 یورو

 

خدمات شهری مبلغ به یورو
خدمات اولیه (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله ) آپارتمان 85 متری 172 یورو
یک دقیقه تماس داخل شبکه 0.20 یورو
اینترنت نامحدود (سرعت ۶۰ مگابیت یا بیشتر ADSL) 39 یورو

 

خورد و خوراک مبلغ به یورو
نان سفید تازه (500 گرم)  1.27 یورو
تخم مرغ 12 عدد 2.63 یورو
فیله مرغ (1 کیلوگرم) 6.81 یورو

 

سوالات پرتکرار

زبان تحصیلی در دانشگاه اینسا بارسلونا چیست؟

دانشگاه اینسا بارسلونا محیطی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده تا بتوانند در این دانشگاه هم به صورت اسپانیایی و هم به صورت انگلیسی شرکت کنند.

در حال حاضر ارزان ترین شهر اسپانیا کدام است؟

ارزان ترین شهر در کشور اسپانیا والنسیا است و البته کیفیت زندگی در این کشور هم بالا است.

آیا می‌توان پس از تحصیل در کشور اسپانیا به جست و جوی کار اقدام کرد؟

بله، اسپانیا ویزای جست و جوی کار یک ساله می‌دهد.

آیا امکان تحصیل در دو رشته همزمان در دانشگاه بارسلونا وجود دارد؟

بله، برخی از دانشگاه های بارسلونا قابلیت تحصیل به صورت همزمان وجود دارد.

سخن آخر

تحصیل در دانشگاه اینسا بسیار راحت تر از دانشگاه های دیگر در اروپا است. برای تحصیل در این دانشگاه حتما نیازی نیست که نمرات بسیار عالی داشته باشید. شما در صورت داشتن سوابق تحصیلی با نمرات متوسط هم می‌توانید در این دانشگاه تحصیل کنید. همانطور که گفته شد رشته های تحصیلی این دانشگاه در زمینه های بازرگانی و علوم ارتباطات است که رابطه مستقیمی با شرکت ها و کمپانی های بزرگ اسپانیایی دارد.

ممنون که تا انتهای مطلب همراه ما بوده اید اگر سوال یا پیشنهادی داشتید با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx