معرفی دانشگاه روم ( سماشکو سابق ) روسیه

دانشگاه روم ( سماشکو سابق)، که در ایران با نام دانشگاه سماشکو یا یوداکیموا نیز شناخته می شود، یکی از بهترین و مهم ترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی روسیه در زمینه تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی است. این دانشگاه در سال ۱۹۲۲ افتتاح شد و به سرعت به یکی از برترین مراکز آموزش پزشکان در جهان تبدیل شد. تحصیل در این دانشگاه فقط به زبان روسی ممکن است و یکی از اصلی ترین نیازمندی های ورود به این دانشگاه، شرکت در دوره پادفک به زبان روسی است.

اگر به رشته های پزشکی و دندانپزشکی علاقه مند هستید و قصد تحصیل در روسیه را دارید، باید دانشگاه دانشگاه روم روسیه ( سماشکو سابق) را در لیست دانشگاه های منتخب خود قرار دهید. چرا که دانشجویان این دانشگاه در بالاترین سطح ممکن آموزش می بینند و مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه در سطح جهانی از اعتبار بالایی برخوردار است. در ادامه با این دانشگاه و شرایط تحصیل در دانشگاه روم ( سماشکو سابق) بیشتر آشنا خواهید شد.

زمان مطالعه: 5 تا 7 دقیقه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه روم روسیه(سماشکو سابق)
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه روم روسیه(سماشکو سابق)

معرفی دانشگاه روم روسیه (سماشکو سابق)

چنانچه قصد تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی را دارید شاید دانشگاه دانشگاه روم ( سماشکو سابق)گزینه ی مناسبی برای شما نباشید زیرا، در دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو، تحصیل به صورت کامل به زبان روسی است. کلینیک ها، آزمایشگاه ها و دیگر بخش های دانشگاه، مجموعه هایی هستند که متخصصان را در تمام زمینه های علم پزشکی مدرن آموزش می دهند. بسیاری از کلینیک ها روش های منحصر به فردی برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های مختلف دارند که مشابه آن در جهان و حتی در خود روسیه نیز وجود ندارد. تجربه طولانی مدت و پتانسیل علمی بالای دانشگاه MSUMD امکان فعالیت دائم در پروژه های مهم ملی و بین المللی در بخش مراقبت های بهداشتی را فراهم کرده است و تاکنون دانشمندان و پزشکان این دانشگاه موفق شده اند روش هایی منحصر به فرد برای دستیابی به اهداف این پروژه ها ارائه دهند.

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی مسکو برای آموزش دانشجویان خود از پیشرفته ترین روش های آموزشی، کتب درسی و وسایل کمک آموزشی مرتبط بهره میبرد. کتبی که بسیاری از آنها توسط کارکنان علمی برجسته دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو نوشته شده اند. کتابخانه دانشگاه یک کاتالوگ الکترونیکی با امکان ذخیره سازی 10000 کتاب را به وجود آورده که امکان جستجوی سریع و یافتن متون لازم را فراهم می کند. فناوری های رایانه ای کاربرد گسترده ای در فرآیند آموزشی دانشگاه پیدا کرده اند. سطح بالای آموزش تجسمی، توانایی مدل سازی بیماری های مختلف با استفاده از فناوری های چندرسانه ای و ایجاد برنامه های بصری برای آزمایش دانش و آمادگی دانشجویان تنها چند مورد از استفاده از تکنولوژی های روز است.

پرسنل دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه روم ( سماشکو سابق)

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی مسکو دارای 114 دپارتمان است که افراد متخصص با مهارت های آموزشی بی نظیر را به استخدام خود در آورده اند. 23 نفر از اعضای این دانشگاه عضو دائم آکادمی علوم پزشکی فدراسیون روسیه هستند و بیش از 1500 پزشک، کاندیدای مدرک دکترا، پروفسور و پزشکان برجسته فدراسیون روسیه در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. پتانسیل آموزشی و پرسنلی این دانشگاه واقعا بی نظیر است. پرسنل آکادمیک این دانشگاه شامل 166 پروفسور، 420 دکترای علوم، 832 نامزد دکترای علوم، 95 پزشک ممتاز روسیه، 26 دانشمند ممتاز روسیه و 11 کارمند سازمان آموزش عالی روسیه می شود.

موسسه فرداد دانش پاسارگاد، به عنوان نماینده رسمی دانشگاه های روسیه در ایران، بهترین مرکز ممکن برای مدیریت مهاجرت شما و ورود به این دانشگاه خواهد بود.

دانشگاه روم روسیه(سماشکو سابق)
دانشگاه روم روسیه(سماشکو سابق)

دانشکده های دانشگاه روم روسیه ( سماشکو سابق) 

دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو دارای ساختمان های مدرنی است که دانشکده های آن در آنها فعالیت می کنند. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، روانشناسی، اقتصادی، روانشناسی بالینی، پزشکی کیفری، تحصیلات تکمیلی، آموزش حرفه ای متوسطه، تربیت معلم، دانشکده آموزش پیش دانشگاهی، دانشکده منطقه ای مسکو و دانشکده مددکاری اجتماعی.

برخی از پر طرفدارترین رشته های ارائه شده در دانشگاه دانشگاه روم ( سماشکو سابق) از:

  • پزشکی عمومی
  • دندانپزشکی
  • بیوشیمی پزشکی
  • اطفال
  • روانشناسی بالینی
  • طب پیشگیری
  • بیوتکنولوژی پزشکی
  • پرستاری

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه روم روسیه ( سماشکو سابق) 

دانشگاه دانشگاه روم ( سماشکو سابق) در زمینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه شهرت جهانی دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور به حساب می‌آید. حضور در یکی از دانشگاه های خوب پایتخت روسیه این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا علاوه بر تحصیل در یک دانشگاه معتبر بین المللی، از امکانات ویژه شهر مسکو نیز بهره مند شوند و زندگی دانشجویی در مسکو را با آسودگی و خاطرات خوبی پشت سر بگذرانند.

طول دوره دندانپزشکی در این دانشگاه 5 سال است.  مهم‌ترین پیشنیاز تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه دانشگاه روم ( سماشکو سابق)؛ گذراندن دوره پادفک است. در این دوره داوطلبین تحصیل در روسیه با یادگیری زبان روسی در کنار دروس تخصصی مانند زیست شناسی و شیمی، برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های روسیه، مانند آزمون پری مدیکال آماده می‌شوند. پس از گذراندن دوره پادفک، داوطلبین می توانند در یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه تحصیل کنند. شرایط ورود به هر دانشگاه مخصوص به همان دانشگاه است اما معمولا شرکت در یک مصاحبه یا آزمون ورودی ضروری است. البته اگر در دوره های پادفک شرکت کرده باشید، قبولی در آزمون ورودی کاری بسیار ساده خواهد بود.

هزینه تحصیل در دانشگاه روم روسیه ( سماشکو سابق) 

دولت فدرال روسیه هر سال شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی را مشخص می کند، پس ممکن است شهریه هر سال با سال دیگر کمی متفاوت باشد. همچنین برای تحصیل در دانشگاه روم ( سماشکو سابق) نیاز دارید تا هزینه تحصیل هر سال را در ابتدای سال بپردازید. شهریه دانشگاه، بیمه، هزینه ویزا و خوابگاه از جمله هزینه های متعارف تحصیل در این دانشگاه است.

شهریه تحصیل در رشته های تحصیلی این دانشگاه از 6 تا 8 هزار دلار متغیر است. همچنین هزینه دوره پادفک نیز تقریبا 3000 دلار می باشد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه روم ( سماشکو سابق) ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴

  • سال اول: ۵۸۰ هزار روبل
  • سال دوم: ۵۵۰ هزار روبل
  • سال سوم: ۵۳۰ هزار روبل
  • سال چهارم: ۵۱۰ هزار روبل
  • سال پنجم: ۵۱۰ هزار روبل
دانشگاه روم مسکو(سماشکو سابق)
دانشگاه روم مسکو(سماشکو سابق)

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه روم روسیه ( سماشکو سابق)

برای ثبت نام در برنامه های آموزشی این دانشگاه، باید در ابتدا مدارک مورد نیاز برای پذیرش را برای دانشگاه ارسال کنید. پس از قبولی در مرحله اول، نیاز به شرکت در آزمون ورودی خواهید داشت. پس از قبولی در این آزمون ورودی و تکمیل ثبت نام، دعوت نامه خود را دریافت خواهید کرد و می توانید امور مربوط به ویزا را پیگیری کنید.

 تسلط به زبان روسی برای تحصیل در این دانشگاه الزامی است، چرا که تمام رشته های دانشگاه روم ( سماشکو سابق)به زبان روسی تدریس می شوند.

متقاضیان برای ورود به این دانشگاه باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدرک تحصیلی دیپلم و ترجمه رسمی آن به زبان روسی
  • پاسپورت
  • ۸ قطعه عکس
  • تائیدیه مدارک تحصیلی داوطلب در مسکو

مدت زمان دوره پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه روم روسیه ( سماشکو سابق) 

دانشکده پزشکی عمومی

  • مدت تحصیل: دوره تمام وقت، 6 سال
  • میانگین سالانه فارغ التحصیلان: 700 نفر 

دانشکده دندانپزشکی

  • مدت تحصیل: دوره تمام وقت، 5 سال
  • میانگین سالانه فارغ التحصیلان: 600 نفر 

خوابگاه دانشگاه روم روسیه ( سماشکو سابق)

مجتمع خوابگاهی این دانشگاه متشکل از سه خوابگاه دانشجویی است که جهت سکونت اساتید و اسکان موقت دانشجویان غیر مقیم مشغول به تحصیل به صورت تمام وقت، در نظر گرفته شده است. کارهای آموزشی در مجتمع خوابگاهی با مشارکت انجمن صنفی دانشجویی و شورای دانشجویی دانشگاه انجام می شود. خوابگاه ها با تجهیزات لازم مانند مبلمان، رختخواب، لوازم خانگی و غیره مجهز هستند و به مجموعه مدرن از سیستم های تشخیص و اطفاء حریق مجهز هستند.

کتابخانه بنیادی دانشگاه نیز در محوطه خوابگاه های شماره 2 و 3 قرار دارد. خوابگاه شماره یک دانشگاه در حال حاضر در دسترس عموم قرار ندارد. خوابگاه شماره 2 یک ساختمان 5 طبقه است که در خیابان شماره 10 ووچتیچ قرار دارد. خوابگاه شماره 3 نیز یک ساختمان 11 طبقه است که در نزدیکی خوابگاه شماره 2، در خیابان شماره 10 ووچتیچ قرار دارد.

علاوه بر خوابگاه های دانشگاه، یک هاستل 11 طبقه نیز وجود دارد که دانشجویان مهاجر می توانند برای اسکان در آن درخواست دهند.

سوالات متداول

آزمون ورودی دانشگاه روم ( سماشکو سابق)از چه درس هایی است؟

آزمون ورودی دانشگاه برای دانشجویانی که تصمیم به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه دارند، شامل دروس زیست شناسی، شیمی و زبان روسی می شود.

آیا امکان معادل سازی مدارک دانشگاه های روسیه در ایران وجود دارد؟

بله. دوره های دندانپزشکی این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت هستند و مدارک صادر شده توسط دانشگاه قابل معادل سازی در ایران است.

سخن آخر

تحصیل در دانشگاه روم روسیه ( سماشکو سابق) مسکو، فرصتی تکرار نشدنی است؛ چرا که این دانشگاه به دلیل داشتن سطح بالای آموزش، روابط بین المللی دانشگاه و مدارک تحصیلی با اعتبار جهانی، به راحتی دروازه ورود شما به سراسر جهان خواهد بود. از طرفی این دانشگاه جز دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است و اگر به فعالیت در کشورمان علاقه داشته باشید به راحتی می توانید مدرک خود را در ایران معادل سازی کنید. موسسه فرداد دانش پاسارگاد، نماینده رسمی دانشگاه های روسیه در ایران است و به راحتی می تواند فرایند مهاجرت تحصیلی شما به دانشگاه روم ( سماشکو سابق) را مدیریت کند. منتظر تماس شما هستیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx