معرفی بهترین دانشگاه های دندانپزشکی بلاروس

شاید قصد مهاجرت تحصیلی به بلاروس را داشته باشید و برایتان سوال باشد که  بهترین دانشگاه های دندانپزشکی بلاروس کدامند؟ ما در این مقاله به معرفی  بهترین دانشگاه های دندانپزشکی بلاروس می پردازیم تا بتوانید برای تحصیل پزشکی در بلاروس و یا مهاجرت تحصیلی رشته های پزشکی و دندانپزشکی بلاروس بهترین انتخاب را داشته باشید.

چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بلاروس؟ غیر از کشور بلاروس چند کشور دیگر برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی پیش روی شما هستند. تحصیل دندانپزشکی در روسیه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان هر کدام دارای شرایط و مزایا ومعایب خاص خود هستند که در این بین به دلیل مزایای تحصیل در بلاروس، این کشور اروپایی در بین دانشجویان بین المللی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

چگونه برای تحصیل رشته دندانپزشکی، کنکور را دور بزنیم؟ 

تحصیل دندانپزشکی در کشور های اروپایی
تحصیل دندانپزشکی در کشور های اروپایی

مزایای تحصیل دندانپزشکی در بلاروس 

  • آموزش با کیفیت بالا
  • مدارک معتبر و بین المللی
  • دانشگاه های معتبر
  • شهریه مناسب و هزینه های مناسب زندگی
  • کیفیت بالای زندگی و رفاه اجتماعی
  • دسترسی به تجهیزات و امکانات تحقیقاتی مدرن
  • دانشکده های قدیمی و اساتید و کارکنان با تجربه
  • تجربه عملی ارزشمند با فعالیت در کلینیک ها
  • میراث و فرهنگ تاریخی غنی

بهترین دانشگاه های بلاروس برای تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک

  • پزشکی عمومی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • دوره مقدماتی (پادفک)

دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس (دانشگاه پزشکی مینسک)

  • پزشکی عمومی
  • پزشکی پیشگیری
  • داروسازی
  • اطفال
  • دندانپزشکی
  • دوره مقدماتی (پادفک)

تحصیل دندانپزشکی در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی بلاروس 

دانشگاه های دندانپزشکی بلاروس در سطح بین الملل معتبر هستند و تمامی الزامات تعیین شده توسط استانداردهای اروپایی و بین المللی برای دانشکده های دندانپزشکی را برآورده کرده اند. طول تحصیل رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی 5 سال است و هر سال تحصیلی در ماه سپتامبر آغاز می شود. این رشته به گونه ای طراحی شده که تمامی دانش های تئوری و مهارت های عملی لازم را به دانشجویان آموزش دهند تا بتوانند دندانپزشکانی موفق را به جامعه ارائه دهند.

علاوه بر این ، به دانشجویانی که در بلاروس تحصیل می کنند، فرصت های زیادی برای افزایش اعتماد به نفس و تقویت مهارت های پزشکی خود دارند. دانشجویان در طول تحصیل از تجهیزات آموزشی مدرن استفاده خواهند کرد و در زمان پشت سر گذاشتن آموزش های بالینی در کلینیک ها، می توانند به صورت واقعی مهارت های خود را تست کنند.

2 دانشگاه برتر بلاروس برای تحصیل دندانپزشکی

دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس
دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس

دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس (دانشگاه پزشکی مینسک، BSMU)

دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس بدون شک یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی بلاروس است که در سطح بین المللی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. این دانشگاه که در پایتخت بلاروس یعنی شهر مینسک واقع شده است، تاریخچه ای دارد که به سال 1921 میلادی باز می گردد. دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس در زمان تاسیس به عنوان یک دانشکده از دانشگاه دولتی بلاروس ساخته شد. در سال 1930 این دانشگاه به یک نهاد مستقل تبدیل شد و خود را به عنوان رهبر آموزش پزشکی در کشور مشخص کرد. این دانشگاه قدیمی ترین دانشکده پزشکی در بلاروس است و به دلیل آموزش با کیفیت بالا، برنامه های تحقیقاتی متنوع، دانشکده های قدیمی و با کیفیت شناخته شده است.

این دانشگاه در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی جهان ذکر شده است و توسط شورای پزشکی هند (MBI) و هیئت پزشکی کالیفرنیا (MBC) به رسمیت شناخته شده است. با ثبت نام در برنامه دندانپزشکیکه  BSMU به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود، می توانید انتظار داشته باشید که یک آموزش عالی و یک مدرک دندانپزشکی شناخته شده با اعتبار بین المللی دریافت می کنید که به شما این امکان را می دهد در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک دندانپزشک حرفه ای فعالیت کنید.

شهریه دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس 5000 دلار و به زبان انگلیسی 6100 دلار در سال است. برای پذیرش، دانشجویان باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشند و مدرک دیپلم خود دریافت کرده باشند. علاوه بر این، داوطلبان باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند که دانش هر متقاضی از دروس زیست شناسی، شیمی و همچنین مهارت زبان انگلیسی آنها را ارزیابی می کند.

اگر فکر می کنید BMSU انتخاب مناسبی برای شما است ، مشاوران متخصص ما در موسسه فرداد دانش گاسارگاد می توانند شانس ورود شما به این دانشگاه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. ما همه چیزهایی را که برای کسب پذیرش رشته دندانپزشکی باید بدانید را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک بلاروس
دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک بلاروس

دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک (VSMU)

یکی دیگر از برترین دانشگاه های دندانپزشکی بلاروس، دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک (Vitebsk) بلاروس است که به آن VSMU نیز گفته می شود. این دانشگاه یک موسسه عالی آموزش عالی دولتی است که در در شهر ویتبسک در کشور بلاروس قرار دارد. این شهر یکی از کاریزماتیک ترین شهر های بلاروس خوانده می شود و از زیبایی های طبیعی بسیار زیادی برخوردار است. دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک در سال 1934 تأسیس شد و دارای سابقه طولانی و غنی در ارائه آموزش با کیفیت بالا و تربیت متخصصان است. 

اسم دانشکده پزشکی دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی ذکر شده و توسط نهادهای مختلفی به رسمیت شناخته می شود. علاوه بر این دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک عضو چندین انجمن و سازمان بین المللی معتبر در سراسر جهان است. دانشجویان دانشگاه پزشکی دولتی ویتبسک می توانند اطمینان داشته باشند که در یک سیستم آموزشی عالی و با کیفیت تحصیل خواهند کرد و پس از فارغ التحصیلی یک مدرک دندانپزشکی معتبر بین المللی دریافت می کنند.

اگر می خواهید به دندانپزشکی موفق تبدیل شوید و در یکی از مراکز معتبر اروپا به زبان انگلیسی تحصیل کنید، کافی است با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس برقرار کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بلاروس
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بلاروس

الزامات پذیرش رشته دندانپزشکی در بلاروس

روند پذیرش بین دو دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس مشابه است. از متقاضیان خواسته می شود تا مدارک دیپلم دبیرستان خود را برای دانشگاه ارسال کرده و در آزمون ورودی شرکت کنند که یک مصاحبه از دروس زیست شناسی و شیمی است. علاوه بر این ، ممکن است شما به مصاحبه به زبان انگلیسی نیز دعوت شوید.

شهریه تحصیل دندانپزشکی در بلاروس

دندانپزشکی در بلاروس به دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شود که شهریه این دو با یکدیگر متفاوت است. در دانشگاه ویتبسک شهریه سالانه برنامه های دندانپزشکی بلاروس به زبان انگلیسی 4800 دلار است و برای تحصیل دندانپزشکی به زبان روسی شهریه هر سال 4400 دلار است. در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس برای سال تحصیلی 2023/2024، شهریه دندانپزشکی به زبان روسی 5000 دلار و به زبان انگلیسی 6100 دلار برای هر سال تحصیلی بود.

هزینه های زندگی در بلاروس برای دانشجویان بین المللی

بلاروس در میان مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی ست و به دانشجویان این امکان را می دهد تا بدون نیاز به پرداخت مبالغ سنگین از زندگی در یک کشور پیشرفته با سطح بالای کیفیت زندگی لذت ببرند. به طور طبیعی، هزینه های زندگی به سبک زندگی هر دانشجو و همچنین شهری که در آن تحصیل می کنند بستگی دارد، اما به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که میانگین هزینه های ماهانه شما به عنوان یک دانشجو به صورت زیر باشد:

اجاره: 150 تا 300 دلار

خدمات: 60 دلار

حمل و نقل: 20 دلار

تفریحی: 150 دلار

غذا: 100 دلار

لطفاً بخاطر داشته باشید که متوسط قیمت اجاره گفته شده برای زندگی در یک استودیو آپارتمان یک خوابه است و در بلاروس گزینه های ارزان تری مانند خوابگاه های دانشجویی ، اتاق های مشترک یا خوابگاه های خصوصی در دسترس است.

بیشتر بخوانید: شرایط زندگی دانشجویی در بلاروس

سوالات متداول

مزایای تحصیل دندانپزشکی در بلاروس چیست؟

امکان تحصیل به زبان انگلیسی، عدم نیاز به تمکن مالی، هزینه های مقرون به صرفه زندگی و اعتبار مدارک اخذ شده از دانشگاه های این کشور.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در بلاروس چند سال است؟

دوره های تحصیلی رشته دندانپزشکی در بلاروس پنج سال است.

هزینه زندگی دانشجویی در بلاروس جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چه میزان است؟

هزینه زندگی دانشجویی در بلاروس به طور میانگین 400 تا 500 دلار در ماه است.

آیا بلاروس دانشگاه دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران دارد؟

خیر، برای سال تحصیلی 2023 – 2024 دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نبودند اما ممکن است در سال جدید این اتفاق بیوفتد.

زبان تحصیل دندانپزشکی در بلاروس چیست؟

در بلاروس تحصیل دندانپزشکی به زبان های روسی و انگلیسی ممکن است.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس چه میزان است؟

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور بلاروس به طور میانگین مابین 4,500 تا 6,000 دلار در سال می باشد گرچه در صورت تحصیل به زبان روسی شهریه کمی کمتر خواهد بود.

جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟

بله، البته این آزمون تنها یک مصاحبه یا آزمون کتبی است که به زبان روسی و یا انگلیسی برگزار می شود.

سخن آخر

تصمیم به تحصیل دندانپزشکی در بلاروس و اخذ پذیرش تحصیلی از این کشوربا مزایای زیادی همراه است که میتواند یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی باشد. با ارائه مدارک بین المللی معتبر، شهریه مناسب، هزینه های زندگی به صرفه و چشم اندازهای شغلی شگفت انگیز، دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که پس از تحصیل در بلاروس، به یک دندانپزشک معتبر، موفق و حرفه ای تبدیل خواهند شد.

دانشگاه های معتبر بلاروس مشارکت های بین المللی زیادی با موسسات معتبر دارند و به دانشجویان این فرصت را می دهند تا برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت از این شبکه ها استفاده کنند. علاوه بر این ، دوره های دندانپزشکی این کشور تأکید بر آموزش عملی دارند و به دانشجویان این امکان را می دهد تا با شرکت در فعالیت های عملی مهارت خود را افزایش دهند. 

اگر می خواهید اولین قدم را برای کسب مدرک دندانپزشکی بردارید، کافی است از طریق تماس با شماره های موسسه فرداد دانش پاسارگاد، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و فرایند مهاجرت تحصیلی خود را شروع کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx