تحصیل رشته حقوق در روسیه

روابط خوب ایران با کشور روسیه،هزینه های مقرون به صرفه و کیفیت بالای دوره های آموزشی حقوق، این کشور را به یکی از مقاصد مهم برای دانشجویان ایرانی و بین المللی تبدیل کرده است. رشته حقوق در روسیه مانند بسیاری از رشته ها متقاضیان فراوانی دارد و این رشته یکی از پرکاربردترین رشته ها در گروه علوم انسانی به حساب می آید. دوره تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق به مدت 4 سال می باشد. دوره کارشناسی ارشد حقوق در روسیه به مدت 2 سال تحصیلی تمام وقت می باشد. دکترای حقوق یک مدرک تحقیقاتی است که مدت تحصیل در این مقطع سه الی 4 سال به صورت تمام وقت می باشد. دوره های تحصیل حقوق در کشور روسیه با هدف آموزش وکلایی زبده و توانمند در بازار کار این کشور طراحی شده است.

رشته حقوق در روسیه

زبان تحصیل رشته حقوق در روسیه

تحصیل در روسیه به دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیراست. دانشجویانی که به زبان روسی آشنایی ندارند می توانند قبل از شروع تحصیل در دوره ی 1 ساله زبان روسی که در کالج زبان برگزار می شود (پادفک) شرکت نماید و بعد از کسب نمره قبولی، متقاضی می تواند وارد دانشگاه شود و ادامه تحصیل دهد.

هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های روسیه

هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه بسته به دولتی یا غیر دولتی بودن دانشگاه، رشته، مقطع تحصیل متغیر است.

هزینه تحصیل در موسسات خصوصی بیشتر ازهزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی روسیه می باشد.

شهریه تحصیل رشته حقوق در روسیه در یک دانشگاه دولتی برای دانشجویان بین المللی 000/350 تا 000/400 روبل در هر سال تحصیلی می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه

* تکمیل فرم درخواست: متقاضی می بایست برای دانشگاه مورد نظر فرم درخواست را تکمیل نماید.
* درخواست پذیرش.
* مدارک شناسایی دانشجو.
* کپی پاسپورت و ترجمه رسمی آن که باید مورد تایید وزارت امور خارجه و دادگستری باشد.
* مدرک تحصیلی دیپلم و ترجمه رسمی آن با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه.
* مدرک پیش دانشگاهی و ترجمه رسمی آن با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه.
* گواهی پزشکی.
* عکس گذرنامه ای.

دانشگاه های برتر حقوق روسیه

1- دانشگاه دولتی مسکو

تحصیل رشته حقوق در دانشگاه دولتی مسکو

این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در مسکو روسیه است و در سال 1755 بنا نهاده شده است که سالهاست جزء برترین ومعتبرترین دانشگاههای روسیه بوده است. این دانشگاه دارای دانشکده های فراوانی است که دانشکده حقوق این مرکز بزرگ آموزش عالی حقوق در روسیه محسوب می شود. رشته های ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از: زبان، جغرافیا، حقوق، علوم مواد، فلسفه، مکانیک، تاریخ، پزشکی و…می باشد.

2- دانشگاه سنت پترزبورگ

تحصیل رشته حقوق در دانشگاه سنت پترزبورگ

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ واقع در شهری به همین نام است. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی دولتی است که به عنوان قدیمی ترین و یکی از بزرگترین دانشگاه های روسیه با 24 دانشکده می باشد.

این دانشگاه در سال 1724 تاسیس شده است.که شامل موسسه های تخصص از جمله فلسفه، فیزیک، هنر، پزشکی، تاریخ، دندانپزشکی، اقتصاد، شیمی، زیست، مدیریت و … می باشد. از خصوصیات بارز این دانشگاه می توان به کتابخانه ی مجهز و مجموعه ورزشی و همچنین مرکز درمانی اشاره کرد.

3-دانشگاه اورال

دانشگاه دولتی اورال جنوبی در شهر چلیا بینسک روسیه قرار دارد و یکی از دانشگاه های بزرگ و مورد تایید وزارت علوم می باشد. این دانشگاه رتبه ی بالایی دارد و در بین ده دانشگاه برتر روسیه بر طبق آمار وزارت آموزش عالی روسیه قرار دارد. دانشکده حقوق این دانشگاه در سال 2003 آغاز به کار کرد. این دانشگاه شامل موسسه های علوم انسانی، علوم طبیعی، مهندسی الکترونیک، موسسه حقوق، ساختمان سازی، زیست شناسی پزشکی و … است.

4-دانشگاه فدرال کازان

تحصیل حقوق در روسیه در دانشگاه فدرال کازان

دانشگاه فدرال کازان یکی از ده دانشگاه جامع روسیه می باشد که بیش از 200 سال پیش تاسیس شده است. این دانشگاه از بزرگترین دانشگاه های خصوصی در رشته مدیریت و حقوق می باشد که در منطقه ولگا قرار دارد. دوره های آموزشی حقوق در این دانشکده در دوره های روزانه ،شبانه و مکاتبه ای انجام می شود. این دانشگاه دارای 8 دانشکده است. که در زمینه های روانشناسی، فرهنگ شناسی، علوم انسانی، ریاضی، فیزیک، زیست شناسی، زمین شناسی و … فعالیت دارد.

5-دانشگاه لومونوسف

تحصیل در دانشگاه لومونوسف در روسیه

این دانشگاه در سال 1755 توسط ميخائيل لومونوسوف تاسیس شد و یکی از مهم ترین دانشگاه های کشور روسیه است. که در پایتخت این کشور و در بالای تپه ای به نام (تپه ی گنجشکان) قراردارد و یکی از برترین و با سابقه ترین دانشگاه های حقوق می باشد.  این دانشگاه جزء ده دانشگاه برتر جهان می باشد و پس از دانشگاه سوربن فرانسه، دانشگاه لومونوسف مقام دوم را دارا است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین کتابخانه ها را در کشور روسیه دارا می باشد که در سال 1756 افتتاح شده است. برای تحصیل در این دانشگاه می توانید از خدمات pgdanesh استفاده نمایید.

همچنین دارای 41 دانشکده می باشد و زبان تدریس در این دانشگاه بیشتر به زبان روسی و در برخی رشته ها انگلیسی می باشد. دانشکده های این دانشگاه شامل پزشکی عمومی، داروسازی، زمین شناسی، حقوق، روزنامه نگاری، فیزیک، ریاضی، شیمی، جغرافیا، زبان های خارجی، هنرهای زیبا، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، علوم سیاسی، فلسفه، تاریخ، اقتصاد و … می باشد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx