تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس

تحصیل و زندگی در اروپا با هزینه مناسب همیشه برای متقاضیان تحصیل حائز اهمیت بوده و اگر به دنبال پذیرش تحصیلی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی با هزینه مناسب هستید پیشنهاد ما به شما کشور بلاروس است.

حال چرا بلاروس؟

مدارک و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس چیست ؟

آیا جزء مدارک و شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی در بلاروس، مدرک زبان ضرورت دارد؟

موسسه فرداد دانش پاسارگاد سعی دارد تا به صورت کامل اطلاعات کافی و مربوط به اخذ ویزای تحصیلی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را در اختیار شما قراردهد، با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در بلاروس:

بلاروس یکی از کشورهای اروپای شرقی است که به روسیه سفید معروف است. پایتخت این کشور مینسک می باشد، جمهوری بلاروس با کشورهای لهستان، اوکراین، لیتوانی و لتونی مرز مشترک دارد البته این کشور از شمال هم با کشور روسیه همسایه است . بلاروس را کشوری با زمستان سرد و تابستان خنک و بارانی و زیبا میشناسند. فاصله زمانی مناسب در پروازهای مستقیم ایران و بلاروس حدود 4 ساعت می باشد. در صورتیکه پرواز بصورت غیر مستقیم باشد، طبیعتا زمان پرواز بیشتر خواهد شد.

بسیای از افراد تمایل دارند در رشته های پزشکی در کشورهای کانادا، انگلیس،آلمان، آمریکا، استرالیا تحصیل کنند اما به دلیل هزینه های بسیار بالای تحصیل در این کشورها، ضروری بودن مدرک ایلتس نمره بالا یا مدرک زبان آلمانی، امتحان ورودی سخت و رقابتی، پیچیدگی و زمان بر بودن پروسه ی دریافت ویزا، بلاروس را با توجه به هزینه های مناسب تحصیل در کنار شرایط ورودی آسان انتخاب میکنند.

فارغ التحصیلان از کشور بلاروس پس از گذراندان دوره عمومی

یکی از رشته های پزشکی، می توانند جهت تحصیل در دوره های تخصص یا جهت اشتغال در بیمارستان ها به کشورهایی همچون آلمان، انگلیس، کانادا، آمریکا و… مهاجرت تحصیلی یا شغلی داشته باشند. در نظر داشته باشید بجای اینکه زمان خود را جهت شرکت در امتحان ورودی سخت و پروسه ویزا هدر بدهید می توانید همانطور که در بالا گفته شد دوره عمومی را در بلاروس بگذرانید و سپس جهت تحصیل در دوره تخصص یا اشتغال به یکی از کشورهای مورد نظرتان مهاجرت کنید.

تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کشور بلاروس به دلیل هزینه های پایین و امنیت بسیار بالای این کشور در مقایسه با کشورهای مشابه، مورد استقبال ایرانیان و علاقمندان به تحصیل در سالهای اخیر می باشد . سطح علمی ،جایگاه مناسب و کیفیت آموزش سبب شده تا این کشور مقصد بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان باشد. همچنین شخص متقاضی در رشته های پزشکی نیازمند مدرک زبان مانند آیلتس و تافل نمی باشد که خود این مسئله اهمیت ویژه ای دارد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در بلاروس:

متقاضی با داشتن مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته های تجربی وریاضی می تواند اقدام به پذیرش کند. برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کشور بلاروس نیاز به گذراندن امتحان ورودی دانشگاهای مد نظر است. اما از آنجا که آزمون به زبان انگلیسی و یا روسی برگذار میشود شما نیاز به دارا بودن دانش خوب زبانی هستید برای انجام آزمون شما باید منابع آزمون ها را دانسته و مطالعه کرده باشید و آماده آزمون باشید و از دانشگاه و سفارت جهت ویزا اقدام کرده تا امکان حضور در این کشور برای شرکت در آزمون را بدست آوردید.

درنهایت شما در روز آزمون باید با متقاضیانی وارد رقابت شوید که دورهای آمادگی آزمون (پادفک) گذرانده اند و آمادگی بیشتری برای آزمون و شانس بالاتری نسبت به شما برای قبولی در آزمون دارند باتمام این تفاضیل اکثر دانشجویان ترجیح می دهند در ابتدای امر دورهای آموزش و آمادگی یا همان پادفک را شرکت کنند. با توجه به اینکه امکان تحصیل به زبان انگلیسی فراهم شده است، متقاضیان می توانند بدون دوره پادفک (کالج) مستقیما وارد دانشگاه شوند اما برای تحصیل به زبان روسی، گذراندن دوره پادفک برای کلیه رشته ها در بلاروس الزامی است. کارشناسان موسسه فرداد دانش پاسارگاد، با توجه به تجربه طولانی در این زمینه، تحصیل در هر کشوری را با زبان همان کشور پیشنهاد می کنند. این امر بخصوص در رشته های علوم پزشکی با توجه به دروس عملی و کلینیکال و ارتباط مستقیم با بیمار، اهمیت ویژه ای دارد.

شخص دانشجو در دورهای پادفک موظف به خواندن دروس زبان، زیست شناسی، شیمی می باشد بعد از اتمام دوره، آزمون ساده ای برگذار می گردد که در صورت قبولی در این آزمون وارد دانشگاه پزشکی بلاروس میشود. طول دوره تحصیل رشته پزشکی 6 سال و طول دوره تحصیلی رشته دندانپزشکی و داروسازی 5 سال است.

هزینه تحصیل :

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی سالی (شامل دو ترم) حدودا 3700 تا 5500 دلار با توجه به شهر و دانشگاه متغیر می باشد که اگر تحصیل به زبان روسی باشد نسبت به تحصیل به زبان انگلیسی، شهریه پایین تر است.

  • هزینه زندگی ماهیانه 300 تا 400 دلار است
  • هزینه یکسال کالج باید در ابتدا به طور کامل پرداخت شود ولی هزینه های دانشگاه بصورت ترمی از دانشجو دریافت می گردد.
  • هر دانشگاهی خوابگاه مختص به خود را دارد و هزینه خوابگاه ماهیانه 50 تا 75 دلار می باشد .

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش پادفک :

  1. اولین و مهم ترین مدارک در این پروسه مدرک هویتی است که همان پاسپورت شما می باشد و باید به زبان روسی ترجمه شود.
  2. ترجمه پاسپورت باید رسمی بوده و مهر دادگستری و وزارت خارجه داشته باشد.
  3. مدارک تحصیل شما نیز می بایست به همراه ریز نمرات به روسی ترجمه شوند.
  4. مدارک شامل : دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی…. می باشد.
  5. یکی دیگر از مدارک مورد نیاز شما گواهی صحت سلامت است که باید از پزشک دریافت شود و درآن قید شود که متقاضی از لحاظ جسمی و روحی در سلامت بسر می برد، یکی از مهم ترین مدارک برای متقاضیان آزمایش ایدز و هپاتیت می باشد.

مدارک لازم جهت پذیرش دانشگاه:

پاسپورت
شناسنامه
دیپلم و ریز نمرات
پیش دانشگاهی و ریز نمرات
آزمایش ایدز و هپاتیت
گواهی صحت سلامت
شش قطعه عکس پاسپورتی

کلیه مدارک باید ترجمه رسمی و مورد تایید وزارت امور خارجه و دادگستری شده باشند.

امیدواریم که این مقاله جهت تصمیم گیری شما برای تحصیل در کشور بلاروس مفید بوده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با مشاورین موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس بگیرید.

 

برای تماس مستقیم با موسسه فرداد دانش پاسارگاد اینجا کلیک کنید.

4.5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx