موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تحصیل رشته هنر در کشور اسپانیا 2023 – 2024

کشور اسپانیا، یکی از کشورهای جذاب برای تحصیل در رشته هنر است که دارای دانشگاه های هنری معتبر و متنوع است که در آنها می توانید در رشته های مختلف هنری مثل نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، طراحی، سینما و … تحصیل کنید.

این کشور دارای آثار هنری بسیار زیبا و قدیمی است که می توانید از نزدیک با آنها آشنا شوید و برای رشته و شغل خود از آنها الهام بگیرید. اسپانیا یک کشور فرهنگی و تاریخی است که می توانید از جذابیت های طبیعی و اجتماعی آن لذت ببرید. هزینه های تحصیل در رشته هنر در اسپانیا نسبت به کشور های دیگر در اروپا پایین تر است و با پرداخت حدود ۱۰۰۰ دلار سالانه، امکان تحصیل در یک دانشگاه خوب را دارید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد و در مسیر رسیدن به رویای تحصیل و زندگی در رشته هنر در کشور اسپانيا به شما کمک کند.

بهترین دانشگاه های رشته هنر در اسپانیا
بهترین دانشگاه های رشته هنر در اسپانیا

شرایط تحصیل رشته هنر در اسپانیا

همانطور که می‌دانید، مدت زمان تحصیل در رشته هنر متفاوت است. برای مثال، تحصیل در مقطع کارشناسی معمولا 3 الی 4 سال، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال، تحصیل در مقطع دکتری 4 الی 5 سال طول می‌کشد.

زیرشاخه های هنر در اسپانیا بسیار وسیع است که با توجه به علاقه مندی های خود می توانید رشته تحصیلی را در هنر انتخاب می‌‌کنید.

بهترین دانشگاه های رشته هنر در کشور اسپانیا

بیش از 80 دانشگاه در شهرهای این کشور مشغول به فعالیت هستند که حدود 30% آنها از دانشگاه های خصوصی و 70% از افراد در دانشگاه های دولتی در حال تحصیل هستند. در ادامه به لیست بهترین دانشگاه های کشور اسپانیا در رشته هنر می پردازیم.

دانشگاه خودگردان بارسلون، رشته هنر در اسپانیا:

این دانشگاه در سال 1968 تاسیش شده که به نام UAB شناخته می‌شود. در حال حاضر این دانشگاه با بیش از 37 هزار دانشجو و 320 استاد در این دانشگاه، به یکی از دانشگاه های محبوب و مهم در کشور اسپانیا محسوب می‌شود. این دانشگاه 87 رشته در مقطع کارشناسی، 315 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 68 رشته در مقطع دکترا دارد. زبان تحصیل در این دانشگاه، اسپانیایی یا کاتالان است. چندین دوره کارشناسی و تعدادی از برنامه های کارشناسی ارشد نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

عکس از دانشگاه بارسلونا اسپانیا
عکس از دانشگاه بارسلونا اسپانیا

دانشگاه بارسلونا، رشته هنر در اسپانیا:

این دانشگاه در سال 1450 تاسیس شد. هزینه های تحصیل در دانشگاه بارسلونا برای دانشجویان داخلی و بین المللی یکسان است. این دانشگاه به نام Fine Art  شناخته می‌شود. دانشگاه بارسلونا یکی از برترین دانشکده های هنر در جهان است. این دانشگاه دارای کارگاه های هنری مجهزی است. زبان تحصیل در این دانشگاه، اسپانیایی یا کاتالان است.

عکس از دانشگاه پمپئو فابرا اسپانیا
عکس از دانشگاه پمپئو فابرا اسپانیا

دانشگاه پمپئو فابرا، رشته هنر در اسپانیا:

این دانشگاه در سال 1990 تاسیس شد. دانشگاه پمپئو فابرا با نام اختصاصی UPF شناخته می‌شود. این دانشگاه یکی از هفت دانشگاه جوان در سطح جهان است که با سرعت بسیار چشمگیری در حال پیشرفت است. UPF در سه پردیس جداگانه واقع شده است، که هر کدام مربوط به حوزه دانش خود هستند.

زبان تحصیلی در دانشگاه پمپئو فابرا، کاتالان است.

دانشگاه والنسیا، رشته هنر در اسپانیا:

دانشگاه والنسیا در سال 1449 تاسیس شد. این دانشگاه در زمینه هنر یکی از برترین دانشگاه های سطح کشور شناخته می‌شود. دانشگاه والنسیا دارای 18 دانشکده مختلف و مجموعا 92 دپارتمان مختلف دارد،  که مدارک مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند. زبان این دانشگاه اسپانیایی است، اما برخی از برنامه های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور جزئی یا کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

دانشگاه باسک کانتری، رشته هنر در اسپانیا:

این دانشگاه در سال 1890 تاسیس شده که در شهر لیوا در اسپانیا قرار دارد. دانشگاه باسک کانتری یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است. دانشکده هنرهای زیبا باسک کلانتری، دارای مجهزترین تجهیزات کارگاه تصویر و صدا است. دانشجویان می‌توانند در مقطع فوق دیپلم تا دکتری در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

چه شرایطی برای تحصیل در دانشگاه هنر اسپانیا قرار دارد؟

دانشجویان متقاضی برای تحصیل در رشته هنر در کشور اسپانیا، باید به زبان انگلیسی یا اسپانیایی مسلط باشند. ارائه مدارکی که در زیر گفته شده هم نیز الزامی است:

  • گواهی دبیرستان یا دیپلم معادل مدرک اسپانیایی
  • مدرک لیانس در صورت درخواست برای مدرک تحصیلت تکمیلی
  • ریزنمرات
  • رزومه
  • ویزای تحصیلی
  • ارائه تمکن مالی (961 دلار در ماه)
  • بیمه
  • پورتفولیو هنری

رنکینگ بهترین دانشگاه های رشته هنر در اسپانیا

دانشگاه های هنر اسپانیا، در سطح جهانی دارای اعتبار زیادی هستند. رنکینگ جهانی دانشگاه های برتر هنر اسپانیا در لیست زیر بیان شده است:

دانشگاه 2023 QS رتبه موضوعی هنر و علوم سیاسی SHANGHAI 2022 TIMES 2023
دانشگاه خودگردان بارسلون (Autonomous University of Barcelona) 178 108= 201-300 183=
دانشگاه بارسلونا (University of Barcelona) 184 80= 151-200 182
دانشگاه پومپئو فابرا (Pompeu Fabra) 233= ۱۸۶= 301-400 186
دانشگاه والنسیا (University of Valencia) 571-580 ۳۱۶= 201-300 501-600
دانشگاه باسک کانتری (University of the Basque Country) 701-750 301-400 801-1000

دلایل تحصیل هنر در اسپانیا

پیشرفت در هر دو سطح حرفه ای و شخصی در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا با داشتن محیط آموزشی به شما این امکان را می‌دهد تا هنرهای خود را کشف کنید. در اسپانیا، شما در معرض نوآوری ها و تمرین های مداومی قرار می‌گیرد که به شما در پیشرفت حرفه ای و شخصی کمک می‌کند.

تجربه دانشگاهی واقعی در اسپانیا

دانشجویان مکانی که برای تحصیل انتخاب می‌کنند تاثیر عمده ای بر روی خروجی موفقیشان بعد از فارغ التحصیلی دارند. خوشبختانه دولت اسپانیا سعی کرده تا فضای دانشگاهی و خدمات گوناگونی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کند.

بهترین تجربه هنری در اسپانیا

با توجه به اینکه هنرمندان حرفه خود را از طریق تجربه و کار یاد می‌گیرند، دانشگاه های اسپانیا فضاهایی را برای نیازهای دانشجویان تجهیز کرده است. از موارد زیادی که اسپانیا را به مکانی خاص برای تحصیل در عرصه هنر تبدیل می‌کند، مکان های تاریخی متعدد در سرتاسر این کشور است.

آینده شغلی رشه هنر در اسپانیا

خیلی از افرادی که در عرصه هنر فعالیت می‌کنند تو این فکر هستند که درآینده قرار است در چه مسیر شغلی فعالیت کنند؟

دانشجویان در عرصه هنر می‌توانند معلم هنری طراح (هنری-بازی-گرافیک) تصویرگر، عکاس پویانما، کتاب دار، موسیقی، معمار انتخاب کنند.

حقوق یک فارغ التحصیل، با توجه به به تخصصی که در دانشگاه به دست می‌آورد بستگی دارد. اگر دانشجویی قصد دارد به عنوان معلم هنر در کار مشغول شود، باید انتظار حقوقی از 105 تا 3700 یورو در ماه را داشته باشد. اگر قصد دارید به عنوان یک معمار در این کشور فعالیت کنید، حقوق شما در ماه از 1600 تا 5300 یورو است. طراحان گرافیک نیز درماه حدود 25000 یورو در سال درآمد دارند.

برای پذیرش در دانشگاه های هنر اسپانیا چه اقداماتی باید انجام داد؟

پذیرش در دانشگاه های هنر در اسپانیا رقابتی است. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های هنر اسپانیا را دارید، باید هر چه سریع تر درخواست خود را ارسال کنید. کشور اسپانیا پورتال رسمی برای ثبت درخواست ندارد، باید مستقیما به دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهید.

برای ثبت نام در دانشگاه باید وارد یک وب سایتی شوید، این سایت از شما درخواست یک سری مدارکات را دارد که باید تمامی مدارکات را آماده کنید و قبل از مهلت درخواست خود را برای ثبت نام در دانشگاه بفرستید.

سوالات پرتکرار

هزینه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های هنر، بسته به مقطع و دانشگاه از ۳۰۰۰ الی ۵۰۰۰ دلار در سال متغیر است.

ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در کشور اسپانیا لازم است؟

بله-اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارید، باید مدرک زبان آیلتس یا تافل ارائه دهید.

سخن آخر

امروزه تحصیل در دانشگاه های هنر در اسپانیا، بسیار مورد توجه قرار گرفته است که می‌توانید با تحصیل در دانشگاه های هنر با کمترین هزینه به ادامه تحصیل بپردازید.

ممنون تا انتهای مقاله همراه ما بوده اید. اگر سوالی یا پیشنهادی داشتید با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx