تحصیل پرستاری در بلاروس

تحصیل پرستاری در بلاروس، گزینه ای بسیار فوق العاده برای دانشجویانی است که قصد مهاجرت تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور را دارند. در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، شهریه رشته پرستاری در بلاروس ارزان تر است و از آن مهم تر هزینه های زندگی در بلاروس است که بسیار مقرون به صرفه است. برخی از بهترین دوره های پرستاری با کیفیت بالا و تکنیک های مدرن آموزش پرستاری در بلاروس ارائه می شود و آموزش عملی دانشجویان در بیمارستان هایی پیشرفته و مجهز انجام می شود.

مدرک پرستاری دانشگاه های بلاروس در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است و این موضوع یکی از دلایل اصلی پیوستن بسیاری از دانشجویان بین المللی به برنامه پرستاری در بلاروس است. رشته پرستاری در بلاروس 4 ساله است که می توانید حتی بدون شرکت در آزمون های ورودی سخت و ارائه مدرک زبان نیز پذیرش بگیرید. گرچه این موضوع به دانشگاه انتخابی نیز بستگی دارد اما به طور کل آزمون ورودی در دانشگاه های بلاروس بسیار آسان است.

اگر تصمیم بگیرید که برای رسیدن به آینده درخشان به بلاروس مهاجرت کنید و به پرستاری توانمند تبدیل شوید، به شما اطمینان می دهیم که هرگز از این تصمیم پشیمان نخواهید شد. برای رسیدن به این هدف می توانید کارشناسان موسسه فرداد دانش پاسارگاد را همیشه در کنار خود داشته باشید.

 

مدت زمان مطالعه: 5 تا 6 دقیقه

تحصیل پرستاری در بلاروس
تحصیل پرستاری در بلاروس

رشته پرستاری در بلاروس

پرستاری یکی از حرفه هایی است که در همه جای دنیا از احترام بالایی برخوردار است و از طرفی به دلیل درآمد نسبتا خوب آن، تقاضا برای پذیرش در این رشته همیشه زیاد بوده است. نیاز به پرستاران هر ساله در حال افزایش است به همین دلیل دولت کشورهای مختلف توجه زیادی به این حوزه آموزشی دارند.

مدت دوره آموزش پرستاری

آموزش پرستاری در مقاطع مختلف مانند کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود.

مدرک تحصیلی کاردانی پرستاری یا ADN

این دوره پرستاری شامل دو سال است و این آموزش معمولاً در کالج های پرستاری یا موسسات حرفه ای ارائه می شود.

در طول این برنامه معمولاً اکثر اوقات به دانشجویان آموزش عملی و تئوری به صورت همزمان ارائه می شود.

مدرک تحصیلی کارشناسی پرستاری یا BSN

اگر بعد از AND دو سال دیگر تحصیل کنید، به شما مدرک BNS یا کارشناسی پرستاری ارائه می شود. گرچه دوره های پرستاری پیوسته نیز وجود دارد که پس از 4 سال تحصیل پیوسته، مدرک کارشناسی پرستاری را دریافت می کنید و به یک پرستار کاملا حرفه ای تبدیل خواهید شد.

کارشناس ارشد علوم پرستاری یا MSN

پس از کسب مدرک کارشناسی پرستاری یا BSN ، در صورتی که تمایل به کسب دانش و تخصص بیشتر برای پیشرفت در زمینه شغلی خود دارید، می توانید برای کسب مدرک کارشناسی ارشد پرستاری اقدام کنید.

مدارک لازم برای تحصیل پرستاری در بلاروس

برای ثبت نام در سامانه دانشگاه و تحصیل پرستاری در دانشگاه های بلاروس، به مدارک زیر و ترجمه رسمی آنها به زبان روسی نیاز خواهید داشت.

  • مدرک دیپلم و ترجمه رسمی آن؛
  • تکمیل فرم ثبت نام دانشگاه؛
  • اسکن پاسپورت؛
  • اسکن عکس پاسپورتی؛
  • اسکن ریزنمرات تحصیلی و ترجمه آنها؛
بهترین دانشگاه های بلاروس در رشته پرستاری
بهترین دانشگاه های بلاروس در رشته پرستاری

دانشگاه های برتر بلاروس برای تحصیل پرستاری

همانطور که گفتیم تحصیل پرستاری در بلاروس گزینه ای بسیار فوق العاده است که متقاضیان زیادی نیز دارد. به همین دلیل در ادامه برترین مراکز برای تحصیل پرستاری در بلاروس را به شما معرفی خواهیم کرد.

لیست بهترین و معتبرترین دانشگاه های بلاروس در دیگر رشته های شاخه پزشکی را در مقاله ای دیگر برایتان معرفی کرده ایم.

دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس

دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس (Blarusian State Medical University) یکی از دانشگاه های پزشکی پیشرو در بلاروس است که از احترام و اعتباری بین المللی برخوردار است. تاریخچه این دانشگاه به سال 1921 باز می گردد که در آن زمان دانشگاه با یک دانشکده پزشکی افتتاح شد. در یک قرن گذشته این دانشگاه پیشرفت های چمشگیر متعددی داشته است.

دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس در حال حاضر دارای هشت دانشکده است: دانشکده پزشکی عمومی، دندانپزشکی، اطفال، طب پیشگیری، داروسازی، دانشکده پزشکی برای دانشجویان بین المللی، راهنمایی شغلی و آموزش پیش دانشگاهی، آموزش پیشرفته و بازآموزی پرسنل، و موسسه پزشکی نظامی. علاوه بر این دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس دارای 29 مدرسه علمی و آموزشی در زمینه های زیست پزشکی و درمانی است.

این دانشگاه امروزه نزدیک به 7000 دانشجو و رزیدنت دارد که در حال تحصیل به زبان روسی و انگلیسی هستند. علاوه بر دانشکده کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشکده تحصیلات تکمیلی نیز وجود دارد که داوطلبان مدرک دکترا و دکترای علوم را در 42 گرایش مختلف پزشکی و بیولوژیکی آموزش می دهد. بخش علمی و تحقیقاتی دانشگاه نیز وظیفه سازماندهی، هماهنگی و اجرای فعالیت های علمی و فنی دانشگاه را بر عهده دارد.

دانشگاه دولتی پزشکی گومل

دانشگاه دولتی پزشکی گومل (Gomel State Medical University) یکی دیگر از دانشگاه های برتر بلاروس برای تحصیل رشته پرستاری است. این دانشگاه در سال ۱۹۹۰  در شهر گومل تأسیس شد و دارای ۳۴ دپارتمان، ۵ آزمایشگاه مجهز و ۵ دانشکده است. رشته پرستاری در این دانشگاه به دو زبان را روسی و انگلیسی و طی یک دوره ۴ ساله آموزش داده می شود.

پردیس اصلی دانشگاه پزشکی گومل در مرکز شهر گومل واقع شده است و دانشگاه دارای 18 سایت بالینی در سراسر شهر است. تحصیل در دانشگاه پزشکی دولتی گومل شامل برنامه های پنج تا شش ساله در علوم پزشکی پایه و بالینی است. فارغ التحصیلان این دانشکده مدرک M.D را دریافت می کنند و باید حداقل یک سال کارآموزی را برای انجام طب بالینی بگذرانند. پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه پزشکی دولتی گومل از سال 2003 آغاز شد و هر سال تعداد متقاضیان این دانشگاه در حال افزایش است.

دانشگاه علوم پزشکی ویتبسک

دانشگاه علوم پزشکی ویتبسک (Vitebsk State Medical University) در سال ۱۹۳۴ به عنوان یک مؤسسه پزشکی تأسیس شد. مدارک دانشگاه پزشکی ویتبسک توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته می شود و به همین دلیل مدارک این دانشگاه در سراسر جهان از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

این دانشگاه برنامه پرستاری را در یک دوره ۴ ساله به زبان روسی ارائه می دهد و متشکل از ۷ دانشکده و بیش از ۷۰۰۰ دانشجو و یک بیمارستان تخصصی برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی است.

دانشگاه دولتی پزشکی گرودنو

دانشگاه دولتی پزشکی گرودنو (Grodno State Medical University) یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی، پیشرفته و سطح بالا در بلاروس است که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد. این دانشگاه دارای 6 دانشکده است و رشته های پزشکی و پیراپزشکی را با بهترین امکانات آموزشی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این دانشگاه دارای دانشکده اختصاصی پزشکی عمومی، پزشکی اطفال، روانشناسی، تشخیص، آموزش پیشرفته و دانشکده دانشجویان بین المللی است.

کالج پزشکی اسلوتسک

دانشکده پزشکی اسلوتسک (Slutsk State Medical College) در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد. این دانشگاه در زمینه پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا پذیرش می کند. هزینه تحصیل پرستاری در بلاروس دانشگاه اسلوتسک 1600 دلار در سال است. این دانشگاه رشته پرستاری را در یک دوره 4 ساله به زبان های روسی ارائه می دهد.

دانشکده پزشکی اسلوتسک علاوه بر رشته پرستاری، رشته پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی را نیز ارائه می دهد. این دانشگاه دارای یک بیمارستان تخصصی در شهر اسلوتسک است.

سوالات متداول

هزینه تحصیل پرستاری در بلاروس چقدر است؟

یا توجه به دانشگاه و زبان آموزش، شهری پرستاری در بلاروس می تواند بین 2000 تا 3000 دلار در سال باشد.

طول دوره تحصیل رشته پرستاری در بلاروس چقدر است؟

طول دوره کارشناسی پرستاری در بلاروس ۴ سال میباشد.

سخن آخر

با توجه به شرایطی که به آنها اشاره کردیم، تحصیل پرستاری در بلاروس فرصتی عالی برای تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه های مقرون به صرفه است. در کشور بلاروس علاوه بر رشته پرستاری، طیف وسیعی از فرصت های آموزشی در مقاطع مختلف فراهم شده و این کشور برای تحصیل دیگر رشته های دانشگاهی نیز مقصدی مناسب است.

موسسه فرداد دانش پاسارگاد مرجع و پشتیبانی معتبر برای مدیریت امور مهاجرتی شما به سراسر جهان است. اگر به تحصیل پرستاری در بلاروس علاقه مند هستید، کافی است با کارشناسان ما تماس برقرار کنید و خود را برای سفر به بلاروس آماده کنید.

3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx