تحصیل پزشکی در اسپانیا بدون مدرک زبان در ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ حقیقت دارد

اگر علاقه مند به تحصیل در کشور اسپانیا هستید، ممکن است بخواهید بدانید که چگونه میتوانید بدون داشتن مدرک زبان، در این کشور تحصیل کنید. در این متن، سعی میکنیم به شما در مورد تحصیل در اسپانیا بدون مدرک آیلتس کمک کنیم.

تحصیل در کشور اسپانیا یک فرصت خوب برای دانشجویان است که می خواهند در یک کشور با فرهنگ و زبان جذاب و زنده زندگی و تحصیل کنند. اسپانیا دارای دانشگاههای با سطح بالا و با سابقه است که برای تحصیل در رشته های مختلف از جمله پزشکی، معماری، هنر و مهندسی مناسب هستند. همچنین، هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر پایین تر است.

اما چگونه میتوانید بدون داشتن مدرک زبان، در اسپانیا تحصیل کنید؟ راه حل های مختلفی برای این مسئله وجود دارد که در ادامه به روش های تحصیل بدون مدرک زبان در اسپانیا می پردازیم.

آیا می‌توانیم بدون مدرک آیلتس در کشور اسپانیا به تحصیل بپردازیم؟

شرکت در دوره های آیلتس و تافل شاید برای بعضی از دانشجویان هزینه بر باشد که البته متناسب به جایی که برای شما برای این دوره ها اقدام میکنید هزینه متفاوت است، اما معمولا بالای 100 دلار است. دانشجویی که هزینه 100 دلار برایشان دشوار است باید راهی را در نظر بگیرند که بدون آیلتس و تافل در کشور اسپانیا به ادامه تحصیل مشغول شوند.

اگر فردی هستید که مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی به زبان انگلیسی هستید می‌توانید مدرکی به جز آیلتس ارائه کنید.

امروزه تافل جایگزین خوبی برای مدرک آیلتس است. دانشجو می‌تواند مدرک CAE  و CPE را در دانشگاه کمبریج ارائه دهد.

تحصیل آسان،ارزان و با مدرک معتبر را در اسپانیا تجربه کنید
تحصیل آسان،ارزان و با مدرک معتبر را در اسپانیا تجربه کنید

روش های تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

بسیاری از دانشگاه ها الزام به مدرک زبان انگلیسی یا تافل را دارند، اما خوشبختانه دانشجویان می‌توانند بدون مدرک زبان نیز در کشور اسپانیا به ادامه تحصیل بپردازند.

یک راه حل این است که در یک کالج یا گروه آموزش عالی در اسپانیا ثبت نام کنید. این کالج ها معمولاً شرایط پذیرش ساده تر و منعطف تری دارند و نیاز به مدرک زبان ندارند. شما میتوانید در رشته ای که علاقه مند هستید، تحصیل کنید و در عین حال، زبان اسپانیایی را یاد بگیرید. بعضی از این کالج ها همچنین دوره های زبان انگلیسی را نیز ارائه می دهند. پس از فارغ التحصیل شدن از کالج، شما می توانید به یک دانشگاه منتقل شوید و مدرک خود را بهبود بخشید.

راه حل دیگر این است که در یک دوره زبان در اسپانیا شرکت کنید. شما می توانید با پذیرفته شدن در چنین دوره ای، ویزای تحصیلی خود را بگیرید و به اسپانیا سفر کنید. سپس، با شروع تحصیل در دوره زبان، مدرک زبان خود را به دست آورده و برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید. البته باید توجه داشت که بعضی از دانشگاههای اسپانیا نمرات خاص و استانداردهای خود را برای پذیرش دارند و شما باید با آنها آشنا شوید.

راه حل سوم این است که در یک دانشگاه اسپانیایی که دوره های آنلاین یا ترکیبی ارائه میدهد، ثبت نام کنید. این روش به شما این امکان را میدهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی در اسپانیا، در دوره های تحصیلی شرکت کنید و مدرک خود را بگیرید. البته بسته به نوع دوره و دانشگاه، ممکن است شما مجبور باشید برای امتحانات یا پروژه های خود به اسپانیا سفر کنید. همچنین باید مطمئن شوید که دوره ای که انتخاب می کنید، معتبر و مورد تایید باشد.

لیست دانشگاه های اسپانیا که تحصیل در انها نیاز به مدرک زبان ندارند
لیست دانشگاه های اسپانیا که تحصیل در انها نیاز به مدرک زبان ندارند

لیست دانشگاه های اسپانیا که امکان تحصیل بدون مدرک آیلتس دارند

اگر به دنبال تحصیل در کشور اسپانیا بدون داشتن مدرک زبان هستید، ممکن است بخواهید بدانید که چه دانشگاه هایی این امکان را برای شما فراهم کرده اند. در این بخش، سعی میکنیم به شما لیستی از دانشگاه های اسپانیا که امکان تحصیل بدون مدرک آیلتس را دارند ارائه دهیم و کمی درباره آنها توضیح بدهیم.

  • دانشگاه آنتونیو دو نبیریا: این دانشگاه در شهر سویل واقع شده و یکی از مراکز آموزش تخصصی زبان اسپانیایی است. شما میتوانید در رشته های مختلفی مانند علوم ارتباطات، هنر و ادبیات و مهندسی تحصیل کنید. برای پذیرش در این دانشگاه، شما نیاز به سطح B2 زبان اسپانیایی دارید و نیازی به مدرک آیلتس یا تافل ندارید.
  • دانشگاه پابلو اولاوید: این دانشگاه با دارا بودن طیف گستردهای از برنامه های زبان و فرهنگ اسپانیایی، گزینه مناسبی برای دانشجویان علاقه مند به یادگیری زبان و فرهنگ این کشور است. شما میتوانید در چندین دوره مقدماتی زبان اسپانیایی با گواهینامه بین المللی تافل یا آیلتس شرکت کنید.
  • دانشگاه والنسیا: این دانشگاه یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های اسپانیا برای دانشجویان بین المللی است. شما میتوانید در رشته های مختلف تحصیل کنید و با دوره های اراسموس، تجربه تبادل فرهنگی را داشته باشید. برای پذیرش در این دانشگاه، شما نیاز به دارا بودن سطح پایه زبان اسپانیایی دارید و نمرات خاص زبان نخواهید بود.
  • دانشگاه سالامانکا: این دانشگاه سومین دانشگاه قدیمی در اروپا است و در شهر سالامانکا قرار دارد. شما میتوانید در رشته های پزشکی، بهداشت، زبان و فرهنگ اسپانیایی تحصیل کنید.

اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان

اگر قصد ادامه تحصیل 90 روزه یا کمتر را دارید باید از ویزای کوتاه مدت شینگن استفاده کنید، اما اگر قصد ادامه تحصیل بیشتر از 90 روز را دارید باید از ویزای طولانی مدت شینگن استفاده کنید. مدرسه نامه ای را برای پذیرش درخواست ویزای شینگن به شما ارائه می‌دهد؛ اما این نامه بعد از دریافت هزینه کامل دوره، برای شما ارسال خواهد شد.

در این ویزا دو دسته متقاضی وجود دارد:

دانشجویان کشورهایی که به ویزا نیاز دارند: دانشجویان برای دوره کمتر از 12 هفته باید به ویزای شینگن اقدام کنند، اما دانشجویانی که برای بیش از 12 هفته تحصیلشان طول می‌کشد با توجه به سیاست محلی هر کشور به ویزای طولانی مدت یا ویزای دانشجویی نیاز دارند.

دانشجویان کشورهایی که به ویزای احتیاج ندارند(کشورهای عضو اتحادیه اروپا، EEA و شینگن): این دانشجویان برای دوره های کمتر از 12 هفته نیازی به داشتن هیچ گونه ویزایی را نخواهند داشت.

اخذ بورس تحصیلی اسپانیا برای رشته های بدون مدرک زبان

شاید خوشحال شوید که بدانید که اسپانیا فرصت های زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد. شما می توانید در دانشگاه های خصوصی و با کیفیت این کشور تحصیل کنید و برای برخی از آنها بورس تحصیلی نیز دریافت کنید. علاوه بر این، شما نیاز به آزمون آیلتس ندارید، چون بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و شما فقط کافی است سطح زبان خود را با گواهینامه های دیگر یا مصاحبه نشان دهید. این چند دانشگاه را به عنوان مثال ببینید:

  • دانشگاه جامع والادولید: این دانشگاه در شهر والادولید قرار دارد و چهار دانشکده علوم پایه، علوم اجتماعی و حقوق، علوم سلامت و علوم مهندسی را شامل می شود. این دانشگاه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف مانند حقوق، روابط بین الملل، مدیریت، معماری، پزشکی و پرستاری بورس تحصیلی ارائه می دهد و نیازی به آزمون آیلتس ندارید.
  • دانشگاه جامع الکالا: این دانشگاه در شهر الکالا د هنارس قرار دارد و به عنوان چهارمین بهترین دانشگاه در اسپانیا شناخته شده است. این دانشگاه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف مانند زبان شناسی، فلسفه، روان شناسی، تاریخ، جغرافیا، فقه و حقوق، حسابداری و بازرگانی بورس تحصیلی ارائه می دهد و شما نیاز به آزمون آیلتس ندارید، فقط کافی است سطح B1 زبان انگلیسی را با گواهینامه های معتبر نشان دهید.
  • دانشگاه جامع کارلوس سالامانکا: این دانشگاه در شهر سالامانکا قرار دارد و به عنوان پنجمین بهترین دانشگاه در اسپانیا شناخته شده است. این دانشگاه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف مانند مدیریت، بازاریابی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، معماری، زبان های خارجی و ترجمه بورس تحصیلی ارائه می دهد. شما نیاز به آزمون آیلتس ندارید، فقط کافی است سطح B2 زبان انگلیسی را با گواهینامه های معتبر نشان دهید.

هزینه زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی چقدر است؟

کشور اسپانیا هزینه زندگی بسیار پایین و مقرون به صرفه ای دارد، در واقع دانشجویان بین المللی از نظر مالی در این کشور تحت فشار قرار نمی‌گیرند. برای زندگی در کشور اسپانیا به 900 الی 11000 یورو نیاز دارید.

هزینه های تحصیل در اسپانیا بدون داشتن مدرک زبان بسیار مقرون به صرفه است اما با این حال اگر  شهر های بارسلونا یا مادرید را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید هزینه های بیشتری را باید بپردازید.

شهرهایی مانند والنسیا، سویل یا کادیز هزینه های زندگی پایینی را دارند. برای زندگی در این شهرها به طور متوسط حدود 700 تا 900 یورو در ماه نیاز دارید.

آیا می‌توانیم حین تحصیل در اسپانیا به اشتغال بپردازیم؟

دانشجویان بین الملی برای پرداخت هزینه های تحصیل خود باید به کار مشغول شوند و کسب درآمد کنند. هرچند در بالا هم گفته شد که هزینه های تحصیل در کشور اسپانیا بدون مدرک زبان، همچنان مقرون به صرفه است و دانشجویان بین المللی اجازه کار در کشور اسپانیا را دارند.

دانشجوی بین المللی در اسپانیا، تحت شرایط زیر مجاز به کار است:

در طول نیمه وقت، ساعت کار نباید با ساعت دانشگاه یا مدرسه تداخل داشته باشد.

اگر شغل تمام وقت را در نظر بگیرید، تا سه ماه مجاز به کار کردن هستید. به زبان ساده، فقط می‌توانید در روزهای تعطیلی دانشگاه به صورت تمام وقت کار کنید.

سوالات متداول کاربران

آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان در اسپانیا امکان پذیر است؟

بروسیه تحصیلی برای تحصیل در اسپانیا بدون آیلتس در برخی از دانشگاه های اسپانیا امکان پذیر است.

کدام از دانشگاه های اسپانیا بدون مدرک زبان پذیرش دارند؟

دانشگاه آنتونیو دو نبیریا، دانشگاه پابلو دو اولاوید، دانشگاه والنسیا، دانشگاه سالامانکا.

سخن آخر

کشور اسپانیا یکی از بهترین کشورها برای دانشجویان بین المللی است، زیرا می‌توانند بدون داشتن مدرک زبان در دانشگاه های معتبر اسپانیا تحصیل کنند.

از دیگر مزیت های کشور اسپانیا کار کردن در حین تحصیل است که یک موقعیت بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم کرده تا از پس مخارج روزمره خودشان بربیایند.

امیدوارم که این متن برای شما مفید و جالب بوده باشد. بطور کلی، تحصیل در کشور اسپانیا یک تجربه زیبا و آموزنده است که میتواند به شما در زندگی و کار کمک کند. البته قبل از اینکه تصمیم خود برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را بگیرید، باید به همه جوانب و شرایط آن توجه کنید. اگر سوال یا نظری دارید، میتوانید با کارشناسان فرداد دانش که یکی از معتبرترین موسسات اعزام دانشجو ست، در ارتباط باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx