روسیه، فرصت بی نظیر تحصیل پزشکی در خارج از کشور بدون کنکور

کشور روسیه یکی از پهناورترین کشورهای دنیا در شمال اوراسیا یعنی آسیای شمالی و اروپای شرقی است. به دلیل مزایای بسیاری که تحصیل در روسیه برای شما به ارمغان می آورد، بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در روسیه و مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشند.

تحصیل پزشکی در کشور روسیه به دلیل هزینه های پایین تحصیل، امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی یکی از محبوبترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب ها برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنانچه قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور را دارید روسیه می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تضمین مسیر شغلی و تحصیلی شما باشد، زیرا می توانید پزشکی را به سه زبان روسی، انگلیسی و در برخی از دانشگاه های روسیه به زبان فرانسوی تحصیل کنید. اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی و مهاجرت تحصیلی به روسیه از طریق موسسه فرداد دانش که نماینده رسمی دانشگاه های روسیه در ایران است، بصورت تضمینی و قطعی می باشد.

مزایای تحصیل پزشکی در کشور روسیه

مزایای تحصیل در رشته پزشکی در کشور روسیه به شرح زیر می‌باشد:

  1. فرصت های زیاد برای بررسی بالینی در بیمارستان های تحت مدیریت دانشگاه های روسیه
  2. داشتن دانشگاه های معتبر و مدارک تایید شده در کشور روسیه
  3. کیفیت بالای آموزش و استانداردهای تحصیلی عالی در کشور روسیه
  4. شهریه و هزینه های مقرون به صرفه در کشور روسیه
  5. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کشور روسیه
  6. امکانات خوب و جامع در دانشگاه های روسیه
  7. چندین پیوند انتقال بین المللی

شرایط تحصیل پزشکی در روسیه

شرایط تحصیل پزشکی در کشور روسیه به چه صورت است؟

هرساله تعداد زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به کشور روسیه مهاجرت می‌کنند. شرایط آسان ورود به دانشگاه های علوم پزشکی کشور روسیه باعث شده که علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. برای تحصیل پزشکی در کشور روسیه افراد نیازی به داشتن مدرک زبان و یا گذراندن آزمون ورودی ندارند و به همین دلیل پذیرش در رشته های پزشکی در کشور روسیه بسیار آسان است.

تحصیل در بهترین دانشگاه های روسیه یک امتیاز می باشد، زیرا بعد از فارغ التحصیلی و بازگشت به ایران می توانید به راحتی وارد بازار کار رشته پزشکی شوید زیرا برترین دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند و دارای اعتبار خوبی در ایران هستند.

مدت تحصیل رشته پزشکی در کشور روسیه 6 سال است.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم تحصیل پزشکی در روسیه به سه زبان انگلیسی، روسی و یا در برخی از دانشگاه های این کشور به زبان فرانسه صورت می‌گیرد. البته در صورتی که دروس ارائه شده به زبان انگلیسی باشد لازم است افراد مسلط به زبان انگلیسی باشند تا دچار مشکل نشوند. باید توجه داشته باشید که شرکت در دوره پادفک روسیه پیش از آغاز تحصیل به زبان روسی، اجباری است.

تحصیل پزشکی در کشور روسیه بدون کنکور چگونه است؟

همانطور که می‌دانید تحصیل پزشکی در ایران کار دشواری است و باید آزمون های سختی را برای قبول شدن در رشته پزشکی بگذرانید؛ اما در واقع کشور روسیه شرایط مناسب و آسانی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. سایر رشته های پزشکی همانند تحصیل داروسازی در کشور روسیه به همین صورت بوده و متقاضیان زیادی را همراه دارد.

تحصیل پزشکی در کشور روسیه بدون کنکور بوده و یکی از دلایلی است که باعث شده طرفداران زیادی را به همراه داشته باشد. برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر کشور روسیه افراد نیاز به مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان و پیش دانشگاهی دارند. جهت اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های روسیه داشتن معدل حداقل 16 و قبولی با نمره خوب در آزمون های درس فیزیک، شیمی و زیست، شانس شما برای اپلای در دانشگاه های این کشور را بالا می برد.

لیست بهترین دانشگاه های پزشکی در کشور روسیه

دانشگاه های علوم پزشکی روسیه اغلب دانشگاه های معتبری در سطح جهان هستند که مدرک آنها دارای اعتبار جهانی هستند. با این حال دانشجویان متقاضی باید توجه داشته باشند که اسم دانشگاه مورد تقاضا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد.

در ادامه ی این مقاله به لیست بهترین دانشگاه های پزشکی در کشور روسیه که مورد تایید وزارت بهداشت است می پردازیم:

·        دانشگاه ملی لومونسف موسکو

·         داشنگاه ملی پزشکی پیراگف مسکو

·         دانشگاه رودن مسکو

·         دانشگاه ملی سن پترزبورگ

·         دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

·         دانشگاه فدرال کازان

·         دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

·         دانشگاه دولتی ولگاگراد

·         دانشگاه پزشکی سیبری

·         دانشگاه ایالتی مسکو

·         دانشگاه پاولف

·         دانشگاه سیچنوا

در ادامه به 3 دانشگاه معتبر در رشته پزشکی می‌پردازیم:

دانشگاه پاولف در کشور روسیه

دانشگاه پاولف یکی از بهترین دانشگاه های کشور روسیه در شاخه پزشکی است. دانشگاه پاولف سالیان سال یعنی از سال 1897 سعی در تحویل بهترین و با اخلاق ترین پزشکان را به جامعه پزشکی داشته است که در این زمینه هم بسیار موفق عمل کرده است.

دانشگاه ایالتی مسکو در کشور روسیه

دانشگاه ایالتی مسکو را می‌توان جز یکی از بهترین دانشگاه در رشته پزشکی دانست که از میان دانشجویان سر تا سر دنیا در این رشته پذیرش دارند.

دانشگاه ایالتی یکی از قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه های روسیه بوده که تا کنون افراد بسیار زیادی در این دانشگاه فارغ التحصیل شدن و تحصیلات خود را به پایان رسانده اند.

دانشگاه سیچنوا در کشور روسیه

دانشگاه سیچنوا جز یکی از بهترین دانشگاه های کشور روسیه است که هرساله تعداد زیادی از دانشجویان را تحویل جامعه برای خدمت به مردم می‌دهد.

جذب دانشجو در این دانشگاه از سر تا سر دنیا صورت می‌گیرد که علاوه بر رشته پزشکی می‌توان رشته های دیگری همچون داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و بهداشت عمومی را دراین دانشگاه پیدا کنید.

دانشگاه پزشکی سیبری روسیه
دانشگاه پزشکی سیبری روسیه

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در کشور روسیه چقدر است؟

یکی از مولفه های مهم که باید متقاضیان در نظر بگیرند هزینه تحصیل در کشور مقصد است. هزینه تحصیل در کشور روسیه نسبت به کشورهای هم تراز، پایین و مقرون به صرفه است. تحصیل پزشکی در کشور روسیه بر خلاف تحصیل پزشکی در سوئیس و… از هزینه های کمتری برخوردار است.

هزینه رشته های علوم پزشکی در روسیه به سطح دانشگاه و دوره های آموزشی دانشگاه وابسته است. به طور مثال هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی به طور میانگین 6 تا 8 هزار دلار در سال است و تحصیل در این رشته به مدت 5 سال یا به عبارتی 10 ترم طول می‌کشد.

به طور کلی هزینه زندگی و تحصیل در کشور روسیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، بخصوص حوزه شنگن مقرون به صرفه است که هزینه اسکان دانشجویان در خوابگاه نسبت به هم تراز در سایر کشورها بسیار مناسب است.

سوالات پرتکرار

آیا امکان تحصیل پزشکی بدون کنکور در روسیه وجود دارد؟

بله، هر یک از افراد می‌توانند برای تحصیل و پذیرش پزشکی بدون کنکور روسیه اقدامات لازم را انجام دهند.

هزینه تحصیل پزشکی در کشور روسیه چقدر است؟

دانشجویان در رشته پزشکی باید سالیانه حدودا 7 هزار دلار شهریه به دانشگاهی که در حال تحصیل هستند بپردازند البته ناگفته نماند که امکان دارد یک دانشگاهی بر اساس اعتبار و تعداد واحد هزینه کمتر یا بیشتری را دریافت کند.

سخن آخر

کشور روسیه یکی از معتبرترین کشورهای دنیا است که به دلیل مزایای بیشماری که دارد دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. افراد می‌توانند با هزینه های مقرون به صرفه در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و بدون آزمون ورودی به تحصیل در رشته پزشکی مشغول شوند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ندا موحد
ندا موحد
8 ماه قبل

شرایط سنی تحصیل در پزشکی روسیه به چه صورت است ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  ندا موحد

ندا عزیز
شرايط سني تحصيل پزشكي در روسيه راحت تر از خيلي از كشورهاي ديگه ست،در روسيه متقاضي ميتونه با شرايط سني متفاوت وارد دانشگاهاي روسيه بشه البته ممكنه در مرزبانی و كنترل پاسپورت از كساني كه سن بالايي دارن سؤالات بيشتري پرسيده بشه . درشرايط سني در رشته هاي پزشكي حساسيت بيشتري نسبت به مقاطع ارشد و دكترا وجود داره

سامان علیزاده
سامان علیزاده
8 ماه قبل

امکان وارد شدن به رشته های پزشکی بدون کنکور وجودارد ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین

سامان عزیز اگر منظور از كنكور در روسيه به مانند كنكور ايران جهت ورود به دانشگاه باشه خير در روسيه كنكوري وجود نداره
اما هر دانشگاهي آزمون ورودي مد نظر خودش رو جهت پذيرش دانشجويان خارجي برگزار ميكنه

پارسا
پارسا
8 ماه قبل

کدوم دانشگاها روسیه در رشته پزشکی مورد تایید هستند ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  پارسا

پارسا عزیز
در سال ٢٠٢٣ و ٢٠٢٤ دانشگاهاي مورد تاييد: لومونوسوف مسكو، پيراگوا مسكو، ملي سنت پترزبورگ،پ اولوف، فدرال كازان و ملي نوسيبريسك

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx