جدیدترین شرایط تحصیل داروسازی در روسیه 2023 – 2024

مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی به یکی از پرطرفدارترین موضوعات اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. تحصیل داروسازی در روسیه نیز به دلیل مزایای فراوانی که روسیه و تحصیل در آن دارد نیز دانشجویان و متقاضیان زیادی را از سرار جهان به خود جذب کرده است و تحصیل داروسازی در روسیه یکی از رشته های دارای رقابت بین دانشجویان بین المللی می باشد.

با توجه به رتبه بالای سیستم آموزشی روسیه و اهمیت رشته داروسازی به عنوان دومین رشته ی پرطرفدار در جهان، تحصیل داروسازی در روسیه می تواند آینده روشن و پر رونقی را برای شما همراه داشته باشد.

برای تصمیم گیری راحت تر در خصوص تحصیل در رشته داروسازی در روسیه ، موارد لازم برای تحصیل این رشته در روسیه را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم.

روسیه بهترین گزینه برای پزشک شدن..
روسیه بهترین گزینه برای پزشک شدن..

مزایای تحصیل داروسازی در روسیه

قبل از پرداختن به مزایای تحصیل داروسازی در روسیه می توان گفت که با توجه به اینکه رشته داروسازی دومین رشته ی پرطرفدار در بین دانشجویان می باشد تحصیل در این رشته می تواند آینده شغلی خوب و روشنی را برای شما به ارمغان آورد. حال در نظر بگیرید که این رشته را در روسیه که مزایای فراوانی دارد پذیرش گرفته باشید. در زیر لیست برخی از مزایای تحصیل داروسازی در روسیه را ذکر کرده ایم:

امکان تحصیل به 3 زبان انگلیسی، روسی و فرانسوی

پایین بودن شهریه دانشگاه ها

شرایط ساده دریافت پذیرش

امکان برخورداری از انواع بورسیه‌ها تحصیلی، فاند و کمک هزینه

تا یک سال پس از تحصیل می‌توانید در روسیه حضور داشته باشید و به جستجوی کار بپردازید

بالا بودن کیفیت آموزش

دارای دانشگاه‌های دولتی معتبر برای تحصیل در رشته داروسازی

مورد تائید بودن مدارک دانشگاه‌های این کشور از طرف سازمان‌های جهانی و ملی مختلف

جدیدترین شرایط تحصیل داروسازی در روسیه 2023 – 2024

قبل از اقدام به اخذ ویزا و اپلای روسیه باید با شرایط مهاجرت تحصیلی رشته داروسازی به روسیه آشنا باشید. یکی از سوال های پرتکرار بین متقاضیان تحصیل رشته داروسازی در روسیه داشتن یا نداشتن آزمون ورودی برای این رشته است. شرکت در آزمون ورودی برای رشته داروسازی بستگی به دانشگاهی که برای اقدام کرده اید، دارد. در برخی از دانشگاه ها شرکت در آزمون ورودی ضروری ست و در برخی از دانشگاه ها ضرورتی ندارد.

دانشگاه های مختلف شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی دارند، اما بصورت کلی در همه ی دانشگاه ها  شرایط زیر یکسان می باشد:

  • ترجمه ی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی پزشکی
  • ارائه مدرک زبان الزامی نیست.
  • انگیزه‌ نامه (ویژه مقطع دکترا)
  • توصیه نامه
  • قبولی در آزمون پادفک برای برخی دانشگاه ها

مدارک لازم برای اخذ و پذیرش داروسازی در روسیه

برای تحصیل داروسازی در روسیه، لازم است که در ابتدای امر، ویزای دانشجویی روسیه را دریافت نمایید. معمولا بازه زمانی اخذ این ویزا، در حدود 6 الی 8 ماه به طول می‌انجامد و البته به دو بخش متفاوت، تقسیم‌بندی می‌شود:

مرحله نخست: درخواست اولیه

در این مرحله، ابتدا لازم است که با مراجعه به مراجع رسمی، حوزه تحصیلی و رشته مورد علاقه خود را اعلام کرده و برای تحصیل در آن رشته، درخواست خود را ثبت نمایید. در این مرحله معمولا سطح علمی متقاضیان نیز بررسی می‌شود. مدارک لازم برای این مرحله، عبارت هستند از:

مدارک تحصیلی متقاضی + دانشنامه و رونوشت از آن (ترجمه شده)

ارائه فهرستی از دروس و حوزه‌های مورد مطالعه و یا جوایز علمی کسب شده در آن

تکمیل فرم Rossotrudnichestvo که توسط دانشگاه مورد نظر یا دولت روسیه منتشر شده است.

کارت شناسایی و یک کپی از آن

عکس پرسنلی

مرحله دوم: تحویل مدارک به دانشگاه و ثبت نام

در این مرحله، به صورت رسمی می‌توانید در دانشگاه مورد نظر خود ثبت نام کنید و بعد از آن در صورت قبولی، دوره تحصیلی خود را آغاز نمایید. از جمله مدارک لازم برای این مرحله نیز، باید موارد زیر را نام برد:

گواهی سلامت پزشکی (+ تست HIV)

درخواست اپلای که شامل رشته و حوزه منتخب متقاضی باشد

توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه

مدارک هویتی (پاسپورت و شناسنامه ترجمه شده)

عکس به تعداد لازم

متقاضیان در صورت تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه می بایست علاوه بر مدارک فوق، نسخه ترجمه شده گواهی دوره کارشناسی خود را نیز ارسال کنند

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه به چندین مورد از جمله دانشگاه مورد نظر، طول دوره و زبان تحصیل در دوره بستگی دارد. هزینه تحصیل رشته داروسازی در روسیه به مراتب از هزینه های تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در روسیه کمتر می باشد.

با توجه به اینکه رشته داروسازی در روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می شود هزینه های این دو دوره متنفاوت از هم است شهریه تحصیل داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی 7800 دلار در سال است به طوری که برای زبان روسی 6800 دلار در سال می باشد.

هزینه‌ خوابگاه‌های دانشجویی با هم تفاوت بسیاری دارد. این هزینه در بین چند دانشگاه معتبری که دوره‌های به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند بین 600 دلار تا 2400 دلار در سال متغیر است.

بازار کار و درآمد داروسازی در روسیه

شاید بخواهید پس از تحصیل رشته داروسازی در روسیه در این کشور مشغول به کار شوید. بنابراین نیاز است که در مورد بازار کار و سطح درآمد رشته داروسازی در روسیه آگاهی داشته باشید.

لیست زیر، برخی مشاغل برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی در روسیه با سطوح مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای داروسازی عنوان شده است:

  • دستیار داروسازی
  • دستیار مدیر داروخانه
  • داروساز بالینی
  • تکنسین داروسازی بیمارستان
  • داروساز هسته ای
  • مدیر مطالعات بالینی
  • مدیر داده های بالینی

رشته داروسازی باتوجه به گرایش های متعددی که دارد، دارای بازار کار و درآمدهای متنوعی می باشد. متوسط حقوق ناخالص داروسازان در روسیه 1441394 روبل یا معادل 693 روبل در ساعت است و علاوه بر این ، آنها به طور متوسط 35747 روبل پاداش دریافت می کنند ، یک داروساز سطح ابتدایی ( 1 تا 3 سال سابقه ) به طور متوسط 3100424 روبل حقوق دریافت می کند و از طرف دیگر ، یک داروساز سطح بالا ( 8 + سال سابقه ) به طور متوسط 1860114 روبل حقوق دریافت می کند.

تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در روسیه (زبان تحصیل داروسازی در روسیه)

امکان تحصیل داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی و زبان روسی فراهم می باشد. اما معمولا مدرک دانشگاه های تحصیل به زبان روسی در ایران معتبر تر می باشند.

هزینه تحصیل داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی معمولا بیشتر از هزینه تحصیل داروسازی در روسیه به زبان روسی است. مثلا اگر هزینه تحصیل به زبان روسی حدودا چهار الی هشت هزار دلار در سال باشد؛ هزینه تحصیل به زبان انگلیسی حدوداً شش الی ده هزار دلار می باشد.

دانشجویانی که قصد تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی را دارند می بایست مدرک زبان متناسب با نیاز دانشگاه ارائه نمایند.

معرفی لیست بهترین و معروف ترین دانشگاه های داروسازی در روسیه

بسیاری از دانشگاه های روسیه در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان دارای جایگاه خوبی هستند. لیست بهترین و معتبرترین دانشگاه های موردتایید وزارت بهداشت ایران جهت تحصیل داروسازی در روسیه که موردتایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند، عبارت اند از:

  • دانشگاه رودن
  • دانشگاه لومونوسوف
  • دانشگاه سچینوا
  • دانشگاه نووسیبیرسک
  • دانشگاه سن پترزبورگ
  • دانشگاه پیراگوا
  • دانشگاه کازا

آزمون های ورودی رشته داروسازی در روسیه

در اکثر دانشگاه ها، آزمون ورودی دانشگاه های روسیه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی یکسان است و دانشجو بعد از قبولی در آزمون می تواند از بین این رشته ها یکی را انتخاب کند. به منظور تحصیل داروسازی در روسیه، بسته به اینکه براساس بودجه مالی یا بورسیه تحصیلی روسیه (تامین مالی دولتی) بخواهید ادامه تحصیل بدهید، باید در آزمون ورودی شرکت کنید. آزمون ورودی دانشگاه های مختلف مفاوت است و ممکن است منابع و دروس متفاوتی در آزمون های مختلف سنجیده شود. بنابراین باید با توجه به دانشگاه انتخابی تان برای اخذ پذیرش تحصیلی منابع و دروس مربوط به آزمون آن دانشگاه را مطالعه کنید.

با فرداد دانش پاسارگاد می توانید آزمون های ورودی دانشگاه های روسیه را مطمئن و آسوده خیال سپری کنید !!

بسیاری-از-دانشگاه-های-پزشکی-روسیه-آزمون-ورودی-ندارند
بسیاری-از-دانشگاه-های-پزشکی-روسیه-آزمون-ورودی-ندارند

سوالات پرتکرار تحصیل داروسازی در روسیه

طول دوره تحصیل داروسازی در روسیه چند سال است؟

تحصیل داروسازی در روسیه حدودا بین 5 تا 5.5 سال می باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در روسیه چیست ؟

متقاضیان تحصیل داروسازی در مدرک دیپلم داشته باشد بعلاوه مدارکی که بالاتر ذکر شده است را فراهم کرده باشد

سخن پایانی در مورد تحصیل داروسازی و مهاجرت تحصیلی داروسازی در روسیه

در این مطلب مراحل و جدیدترین شرایط تحصیل داروسازی در روسیه را بررسی کردیم. کشور روسیه به دلیل مزیت های مختلفی که دارد یکی از قدرت های جهان در زمینه های مختلف شناخته می شود. تحصیل در روسیه به دلیل کیفیت بالای آموزش در روسیه، مورد تایید بودن دانشگاه های روسیه از سوی سازمان های بهداشتی بین المللی و ملی در کشورهای مختلف، هزینه ی پایین تحصیل و زندگی در روسیه، امکان تحصیل به دو زبان روسی و انگلیسی در دانشگاه های روسیه بسیار مورد استقبال دانشجویان بین المللی می باشد.

امیدواریم با خواندن این مطلب راحت تر و سریع تر تصمیم خود را برای تحصیل داروسازی در روسیه بگیرید. اما اگر همچنان سوالی در این زمینه دارید با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد در تماس باشید.

فرداد دانش پاسارگاد، موسسه اعزام دانشجو، شما را در راه رسیدن به تحصیل در رشته های پزشکی یاری خواهد کرد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx