معرفی دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس

تحصیل در بلاروس، بخصوص دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس که یکی از بهترین مقصدهای ممکن برای تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور است، امکان تجربه ی تحصیلی باکیفیت و مقرون به صرفه برای برایتان فراهم میکند. این دانشگاه که یکی از برترین دانشگاه های پزشکی بلاروس است، رشته های پزشکی و تخصص های آنها را به زبان روسی و انگلیسی ارائه می دهد. شما با شرکت در دوره پادفک یک ساله این دانشگاه، می توانید بدون نیاز به مدرک زبان وارد دانشگاه شده و پس از تکمیل دوره، کورس اصلی خود را شروع کنید.

شهریه تحصیل در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس بین 4 تا 6 هزار دلار در سال است که شهریه تحصیل به زبان انگلیسی کمی بیشتر از شهریه تحصیل به زبان روسی است. 

پذیرش در این دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارد و کسب مدرک دوره پادفک و شرکت در یک مصاحبه گفتاری کافی است. مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه دارای اعتبار جهانی هستند و فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند در هر کجای جهان به عنوان پزشک فعالیت کنند. در ادامه قصد داریم دانشگاه فوق العاده پزشکی دولتی بلاروس را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

زمان مطالعه: 7 تا 9 دقیقه

 

دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس
دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس

تاریخچه دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس

دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس یک موسسه آموزشی عالی پزشکی در کشور بلاروس است که نه تنها در کشور بلاروس، بلکه بسیار فراتر از مرزهای آن نیز دارای اعتبار است. این دانشگاه در نوامبر 2021، صدمین سال تاسیس خود را جشن گرفت. آغاز تاریخ آن به سال 1921 باز می گردد، زمانی که افتتاح رسمی دانشگاه دولتی بلاروس اعلام شد. این دانشگاه در زمان افتتاح شامل یک دانشکده پزشکی نیز بود که در سال 1930 دانشکده پزشکی به یک موسسه آموزشی مستقل تبدیل شد. در سال 1925 اولین فارغ التحصیلان رشته پزشکی اعلام شدند و 21 نفر دیپلم فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی را دریافت کردند.

در سال 2001، نام دانشگاه که در آن زمان موسسه پزشکی دولتی مینسک بود، به دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس تغییر داده شد و لقب دانشگاه پزشکی پیشرو جمهوری بلاروس را دریافت کرد.

 

آمار و ارقام دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس

BSMU

  • آموزش بیش از 50000 پزشک از زمان تأسیس
  • 8 دانشکده و موسسه از جمله دانشکده تحصیلات تکمیلی و فوق دکترا و رشته های تخصص پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی؛
  • 72 دپارتمان شامل 29 دپارتمان  نظری و 43 دپارتمان  بالینی؛
  • 5 ساختمان آموزشی؛
  • بیش از 70 کیلینیک.

آموزش

  • بیش از 7000 دانشجو؛
  • بیش از 1.170 پرسنل آموزش عالی؛
  • کتابخانه با بیش از 700000 کتاب؛
  • آزمایشگاه آموزش عملی با تجهیزات مدرن شبیه سازی.

علم و نوآوری

  • 29 مدرسه علمی;
  • 199 محقق؛
  • 75 کانون علمی دانشجویی;

دستاوردهای دانشگاه در 5 سال:

  • 198 اختراع؛
  • 18 نفر برگزیده مسابقات کشوری;
  • 1119  دیپلم در دسته های مختلف.

فعالیت های پزشکی

  • بیش از 300000 مشاوره در سال؛
  • 13000 عمل جراحی در سال؛
  • ارائه 160.000 مشاوره پزشکی در سال؛
  • استفاده از بیش از 270 روش درمان و تشخیص بیماری ها.

فعالیت های بین المللی

  • شبکه همکاری های مشترک متشکل از بیش از 120 دانشگاه خارجی، مراکز تحقیقاتی و سازمان های بین المللی از بیش از 25 کشور؛
  • بیش از 2000 دانشجوی خارجی از بیش از 50 کشور در حال آموزش به زبان روسی یا انگلیسی.
دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس
دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس

ساختار آموزش در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس

آموزش در دانشگاه توسط 73 بخش ارائه می شود. از این میان 29 بخش مربوط به آموزش نظری می شود و 44 بخش مخصوص به آموزش بالینی. کلاس های آکادمیک نیز در 70 بیمارستان آموزشی و همچنین مراکز تحقیقاتی و عملی برگزار می شود.

تحصیل دانشجویان در دانشگاه کاملا تمرین محور است. به طور متوسط، 70 درصد از کلاس ها یا آموزش عملی هستند یا آزمایشگاهی. از سال دوم به بعد فرآیند تحصیلی در بخش‌های بالینی در محل موسسات پزشکی وزارت بهداشت سازماندهی می‌شود که تمامی امکانات لازم را برای دانش‌آموزان برای کسب دانش و مهارت‌های مورد نیاز برنامه های درسی ایجاد می‌کند. از سال سوم (یا از سال دوم برای کسانی که در رشته دندانپزشکی تحصیل می کنند) دانشجویان تحت آموزش عملی قرار می گیرند که توسط متخصصان مجرب موسسات بهداشتی مربوطه نظارت می شود.

دانشگاه به طور فعال فن آوری های آموزشی نوآورانه را بر اساس اصول و استانداردهای پیمان بولونیا استفاده می کند. تمام منابع دانشگاه، پورتال آموزشی آن را تشکیل می دهند که شامل سایت رسمی BSMU و سایت های درون شبکه ای برای معلمان و دانشجویان می شود. منابع آموزشی، شامل بانک وسیعی از متون و ویدیو های آموزشی می شود که بخش قابل توجهی از آن توسط کادر آموزشی دانشگاه ایجاد شده است. کتاب های الکترونیکی تعاملی ابداع شده به دانشجویان کمک می کند تا به ادبیات آموزشی جاری، ارائه سخنرانی ها، آزمون های خودآموزی و خودکنترلی دسترسی پیدا کنند.

قوانین و مراحل پذیرش در دانشگاه BSMU

در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس، تحصیل دانشجویان بین المللی در بخش آموزش مقدماتی و سال اول تحصیلی در دوره های ارائه شده به صورت شهریه محور انجام می شود. برای درخواست پذیرش ابتدا باید دعوتنامه آموزشی صادر شود و تمام اسناد و مدارک پیوست درخواست باید به روسی ترجمه شده و توسط یک دفتر اسناد رسمی تأیید شود.

زمان پذیرش دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس برای سال تحصیلی 2024 از 1 جولای تا 15 اکتبر ادامه خواهد داشت.

پذیرش در سال اول تمامی رشته های ارائه شده به صورت رقابتی است و به دو صورت انجام می شود:

1 – پذیرش بر اساس نتایج گواهینامه نهایی که پس از گذراندن دوره مقدماتی یا پادفک ارائه می شود. این گواهینامه نشان دهنده تسلط متقاضی بر محتوای برنامه آموزشی است که با هدف آماده سازی افراد برای پذیرش در موسسات آموزش عالی بلاروس برگزار می شود.

2 – پذیرش بر اساس نتایج مصاحبه با هدف تعیین سطح مهارت زبان آموزش (بررسی دانش متقاضی از زبان آموزش دوره و دروس شیمی و زیست شناسی).

رشته های ارائه شده در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس

پزشکی عمومی

مدت آموزش: 6 سال.

دانشجویان در چهار زمینه اصلی آموزش می بینند: درمان، جراحی، مامایی و زنان، بیهوشی و پزشکی مراقبت های ویژه.

دانشکده پزشکی علاوه بر مدرک پزشکی عمومی، تعداد زیادی از تخصص های مهم دنیا را نیز ارائه می دهد و در میان فارغ التحصیلان این دانشکده، بسیاری از متخصصان قلب، جراحان مغز و اعصاب، چشم پزشکان، رادیولوژیست ها، درمانگران، روانپزشکان، انکولوژیست ها، متخصصین زنان و زایمان، متخصصین زیبایی، ریه و دیگر تخصص ها وجود دارد.

دندانپزشکی

مدت آموزش: 5 سال.

دانشجویان از همان روزهای اول موضوعات ویژه را مطالعه می کنند: مبانی مواد دندانپزشکی، آناتومی عملکردی سیستم دندان و فک، تجهیزات آزمایشگاهی ساخت پروتز.

داروسازی

مدت آموزش: 5 سال.

دانشجویان این رشته در زمینه شیمی دارو، گیاه شناسی دارویی، توسعه داروهای جدید، الزامات ایمنی دارو، تضمین کیفیت، اقتصاد، عملکرد خوب صنعت داروسازی، مدیریت دارویی و غیره آموزش می بینند.

این متخصصان مجاز به کار به عنوان شیمیدان دارویی، صنایع داروسازی، آزمایشگاه های علمی و تحقیقاتی هستند.

پزشکی اطفال

مدت آموزش: 6 سال.

تدریس در چهار حوزه اصلی انجام می شود: اطفال، جراحی کودکان، بیهوشی و مراقبت های ویژه کودکان، زنان و زایمان کودکان. متخصصان این زمینه ممکن است به عنوان متخصص اطفال، جراح اطفال، اورولوژیست، متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک، متخصص عفونت، ژنتیک، اندوسکوپیست، متخصص نوزادان و پزشکان بسیاری از تخصص های دیگر کار کنند.

پزشکی پیشگیرانه

دوره تحصیلی: 6 سال

به دانشجویان این رشته روش های پیشگیری از بیماری های مختلف، کنترل وضعیت اپیدمیولوژیک، ترویج سبک زندگی سالم، حفاظت و بهبود سلامت عمومی، سازماندهی و مدیریت مراقبت های بهداشتی عمومی آموزش داده می شود.

این متخصصان ممکن است به عنوان پزشک بهداشت، میکروبیولوژیست، پزشک بهداشت پرتو، همه‌گیرشناس و پزشک بهداشت عمومی کار کنند.

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس

متقاضیانی که از اتباع خارجی هستند و تابعیت بلاروس را ندارند، باید مدارک زیر را به کمیته پذیرش ارائه دهند:

  • گذرنامه متقاضی و کپی آن به زبان روسی به صورت ترجمه شده و دارای تاییدیه رسمی.
  • اصل و کپی گواهی تحصیلات متوسطه که نشان دهنده مطالعه موضوعات مورد نظر و نمرات کسب شده در آنها باشد. به همراه کپی ترجمه شده و دارای تاییدیه رسمی.
  • سندی مبنی بر گذراندن معاینه پزشکی اجباری، تأیید عدم وجود منع پزشکی برای تحصیل در جمهوری بلاروس، صادر شده توسط سازمان بهداشت و درمان جمهوری بلاروس؛
  • گواهی عدم ابتلا به  HIV، صادر شده توسط مقام رسمی بهداشت کشور مبدا متقاضی به همراه کپی ترجمه شده و دارای تاییدیه رسمی.
  • برای متقاضیان زیر 18 سال: اصل شناسنامه و کپی ترجمه شده آن به زبان روسی و دارای تاییدیه رسمی. یا اصل سند دیگری که تاریخ تولد و تابعیت متقاضی را تأیید می کند به همراه کپی و ترجمه آن به زبان روسی.
  • گواهی فارغ التحصیلی از دانشکده آموزش مقدماتی – برای کسانی که از دانشکده آموزش مقدماتی فارغ التحصیل شده اند.
  • 4 عکس 3×4 سانتی متر
  • پرداخت هزینه رسیدگی و بررسی مدارک متقاضیان.
تحصیل آسان و بدون کنکور پزشکی در خارج از کشور با موسسه معتبر اعزام دانشجو، فرداد دانش پاسارگاد
تحصیل آسان و بدون کنکور پزشکی در خارج از کشور

هزینه های تحصیل در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس در سال 2024

آموزش به زبان روسی

رشته تحصیلی شهریه سالانه
پزشکی عمومی 4600 دلار
دندانپزشکی 5000 دلار
پزشکی پیشگیرانه  4600 دلار
داروسازی (آموزش تمام وقت) 4600 دلار
داروسازی (آموزش نیمه وقت) 2400 دلار
دانشکده راهنمایی شغلی و آموزش پیش دانشگاهی (دوره های مقدماتی پادفک) 2600 دلار

آموزش به زبان انگلیسی

رشته تحصیلی شهریه سالانه
پزشکی عمومی 5500 دلار
دندانپزشکی 6100 دلار
داروسازی 5500 دلار
دانشکده راهنمایی شغلی و آموزش پیش دانشگاهی (دوره های مقدماتی پادفک) 3100 دلار

 

دپارتمان آموزش مقدماتی یا دوره پادفک

هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس هستند، برای شرکت در دوره آموزش مقدماتی این دانشگاه ثبت نام می کنند.

هدف اصلی این دوره آموزش و آماده سازی دانشجویان بین المللی است که می خواهند برای تحصیلات عالیه در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس اقدام کنند. برای ورود به این دوره کافی است دارای تحصیلات متوسطه (تحصیلات دبیرستان)، فنی و حرفه ای یا آموزش متوسطه خاص باشید. آموزش در این دانشکده به دو زبان روسی و انگلیسی انجام می شود که با توجه به زبان رشته آموزشی مورد نظرتان، باید در یکی از آنها ثبت نام کنید. در این دوره به شما زبان روسی یا انگلیسی و دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک و غیره آموزش داده می شود.

طول دوره تحصیل 8 تا 10 ماه است و پس از آن گواهینامه تکمیل دوره به دانشجویان اعطا می شود که به آنها حق پذیرش در سال اول تحصیلات کارشناسی در دانشگاه های کشورهای مشترک المنافع (CIS) بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی را می دهد.

سوالات متداول

آیا برای تحصیل در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس نیاز به مدرک زبان دارم؟

خیر. شما می توانید بدون مدرک زبان در دوره آموزش مقدماتی دانشگاه شرکت کنید و پس از آن در رشته مورد علاقه خود تحصیلات خود را شروع کنید. این دوره به هر دو زبان انگلیسی و روسی برگزار می شود.

شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس چقدر است؟

تحصیل به زبان روسی 4600 دلار در سال و تحصیل به زبان انگلیسی 5500 دلار در سال است.

سخن آخر

اگر به تحصیل پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی به زبان انگلیسی علاقه دارید و می خواهید در کشوری تدریس کنید که هزینه های زندگی مناسب و شرایط ورود به دانشگاه نیز آسان باشد، بلاروس یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما است. بهترین دانشگاهی که می توانید در بلاروس برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی پیدا کنید، دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس است. ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد، متخصص کسب پذیرش از دانشگاه های بلاروس هستیم و سال ها همکاری ما با دانشگاه های این کشور، باعث شده بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن و به بهترین شکل، امور مهاجرتی متقاضیان عزیز را مدیریت کنیم. برای مهاجرت به بلاروس  و تبدیل شدن یه یک پزشک یا دندانپزشک حرفه ای، کافی است تلفن خود را بردارید و با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx